Pääkaupunkiseutu.

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Mikä on suosikkisi? Missä asut? Mihin kuulut kuuluvasi?

Helsinki
34
41%
Espoo
6
7%
Vantaa
9
11%
Joku muu, mikä?
34
41%
 
Ääniä yhteensä: 83

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 26 Loka 2008 11:59

Tää on ihan Cheryllin ketjun inspiroimana tehty. Jos vaikka saataisiin se kaksi sivua kestänyt off-topic loppumaan siellä... vink vink.
Who is she? Where did you find her?

Padam
Kesä-Esa
Viestit: 42
Liittynyt: 22 Syys 2008 16:08
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Padam » 26 Loka 2008 12:01

Rovaniemi.

Avatar
Ulrika Johnson
VIP-vieras
Viestit: 878
Liittynyt: 28 Syys 2008 17:39
Paikkakunta: Sollentuna/London

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Ulrika Johnson » 26 Loka 2008 12:08

toisaalta lohja-helsinki keskustelu on olennainen osa zipan persoona(ttomuutt)a

ongelmana kyselyssä on se, että siinä on 3 kysymystä...

asun paikassa A, mutta haluaisin asua paikassa B, mutta koen kuuluvani paikkaan C
Ulrika ka ka ka ka ka....

Kuva

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 26 Loka 2008 12:13

Mä vastasin Helsinki.

Olen asunut elämäni aikana Kaakkois-Suomessa maaseudulla ja pikkukaupungissa. Päijät-Hämeessä kaupungissa. Ja viimeisimpänä niin Espoossa kuin Helsingissäkin.

Vaikka Etelä-Espoosta pidinkin asuinpaikkana, ja meri näytti puhtaammalta ja kauniimmalta kuin Helsingissä, niin pidän Helsingistä huomattavasti enemmän kuin Espoosta muuten. Espoo ja Vantaa ovat melko pitkälti monesta lähiöstä koostuvia kaupunkeja, jossa välimatkat ovat peltojen ja metsien värittämiä. Mutta Helsingissä on sellaista kaupungin tuntua oikeine keskustoineen.

Silloin, kun asuin Espoossa, pidin itseäni ennen kaikkea espoolaisena. Nyt kun muutan taas Helsinkiin, pidän itseäni ennen kaikkea helsinkiläisenä.
Who is she? Where did you find her?

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Petri » 26 Loka 2008 12:14

Asun Helsingissä, joka on osa pääkaupunkiseutua. En haluaisi asua Espoossa tai Vantaalla. Espoo on mielestäni jossain määrin "maaseutua" ja Vantaa nyt vaan on Vantaa.

Tosin en kyllä Helsingissäkään halua asua muualla kuin keskustan läheisyydessä. Keskustan läheisyydeksi tulkitsen noin vartin kävelymatkan Stockalle, Kiasmaan tai rautatieasemalle.

Kauniainen olisi mielenkiintoinen asuinvaihtoehto, mutta se on taas sitten valitettavan kaukana Helsingin ytimestä.

Avatar
wäinämöinen
Vastaava tuottaja
Viestit: 3779
Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja wäinämöinen » 26 Loka 2008 12:17

Helsinkiläisyydestä Hesarissa.
Äärikolli kirjoitti: Täytyy erottaa helsinkiläinen ja stadilainen toisistaan, helsinkiläinen voi olla kuka vaan täällä kirjoilla oleva. Stadilainen jäbä tai böönä on maailman mukavin, hiffaa erilaisuuden päälle ja ymmärtää vähempiosaisia. Stadilaisuus on mielentila, mitä täällä syntymättömät eivät hoksaa. Eli vastaus kysymykseen: tyypillinen helsinkiläinen on (usein) muualta muuttanut ja omaksunut oletusarvoisen mentaliteetin, että Stadissa tulee käyttäytyä tietyllä tavalla, koska niinhän stadilaisetkin tekevät, vaikka todellisuudessa näin stadilaiset eivät tee.
"Stadin" maantieteellinen raja on sitte jo toinen asia.
Jo Taka-töölöstä lähdetään "Stadiin" vaikka mestoilla(about) jo ollaan.

e2: Paljasjalkaisia ollaan, kolmannessa polvessa. Helsinki.
Born and raised.
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"

Avatar
Ulrika Johnson
VIP-vieras
Viestit: 878
Liittynyt: 28 Syys 2008 17:39
Paikkakunta: Sollentuna/London

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Ulrika Johnson » 26 Loka 2008 12:18

Asun Helsingin keskustassa mutta kohta ulkomailla....
Ulrika ka ka ka ka ka....

Kuva

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 26 Loka 2008 12:27

Mä olen syntynyt Helsingissä ja asunut siellä pari vuotta pienempänä.
Sen jälkeen asuttiin perheen kanssa muutama vuosi Espoossa, josta muutettiin Vantaalle. Siellä asuttiin n. 10 vuotta, jonka jälkeen muutettiin taas Helsinkiin (tällä kertaa keskustaan) pariksi vuodeksi. Helsingistä muutettiin Riihimäelle jossa ollaan asuttu nyt vähän yli vuosi.

Jos joku kysyy mistä olen kotoisin, vastaan aina Helsinki, koska asuin siellä viimeksi ennen Riihimäelle muuttoa, viihdyin siellä parhaiten ja olen syntynyt siellä. Vantaa oli erittäin kasvattava kokemus, mutta sinne en muuttaisi takaisin. En ikinä. Ainakaan sinne seudulle missä asuttiin.
Riihimäkeläinen en myönnä koskaan olevani, olen liian ylpeä. Voin kuitenkin myöntää täällä asuvani, mutta paikallinen en ole.
you've got the dream but not the drive

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 26 Loka 2008 12:29

wäinämöinen kirjoitti:"Stadin" maantieteellinen raja on sitte jo toinen asia.
Jo Taka-töölöstä lähdetään "Stadiin" vaikka mestoilla(about) jo ollaan.
Toi on jännä juttu, että Töölöä ei pidetä Stadina, vaikka se kuuluukin kantakapunkiin ja moni ei osaa sanoa, että mihin Kamppi loppuu ja mistä Etu-Töölö alkaa. Töölö on vähän kuin "oma juttunsa", en tiedä sitten, että onko se töölöläisten aikaansaamaa vai muiden helsinkiläisten.

Petri, kauniainen on osittain tosi kaunis paikka, vähän kuin joku Kulosaari. Mut sit sinnekin on pitänyt tunkea kerrostalo-alueita ja muuta sellaista huvilakapunkiin sopimatonta maisemaa rumentamaan.
Who is she? Where did you find her?

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Petri » 26 Loka 2008 12:31

Big Mother kirjoitti:Petri, kauniainen on osittain tosi kaunis paikka, vähän kuin joku Kulosaari. Mut sit sinnekin on pitänyt tunkea kerrostalo-alueita ja muuta sellaista huvilakapunkiin sopimatonta maisemaa rumentamaan.
Kauniaisissa vaikuttaa olevan sellainen omalaatuisensa "henki", joka kiehtoo kovasti ja onhan siellä myös alhainen veroprosenttikin. :)

Avatar
Ulrika Johnson
VIP-vieras
Viestit: 878
Liittynyt: 28 Syys 2008 17:39
Paikkakunta: Sollentuna/London

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Ulrika Johnson » 26 Loka 2008 12:33

Big Mother kirjoitti:
Toi on jännä juttu, että Töölöä ei pidetä Stadina, vaikka se kuuluukin kantakapunkiin ja moni ei osaa sanoa, että mihin Kamppi loppuu ja mistä Etu-Töölö alkaa.
Eiköhän se tohon Pohjoinen Rautatienkatu - Hietaniemenkatu -akselille asetu.. ainakin jos kiinteistövälittäjiä on uskominen...
Ulrika ka ka ka ka ka....

Kuva

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 26 Loka 2008 12:37

Ulrika Johnson kirjoitti:Eiköhän se tohon Pohjoinen Rautatienkatu - Hietaniemenkatu -akselille asetu.. ainakin jos kiinteistövälittäjiä on uskominen...
Siinähän se taitaa mennä. Sitä en tiedä, et miten Hietaniemi rajaantuu. Varmaan Kampin länsipuolelle.

Mihin päin maailmaa olet muuten muuttamassa?
Who is she? Where did you find her?

Avatar
wäinämöinen
Vastaava tuottaja
Viestit: 3779
Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja wäinämöinen » 26 Loka 2008 12:38

Stadin "virallisena" rajana pohjoisen suunnassa pidetään Töölön tullin tullikiviä.
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"

Avatar
Ulrika Johnson
VIP-vieras
Viestit: 878
Liittynyt: 28 Syys 2008 17:39
Paikkakunta: Sollentuna/London

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Ulrika Johnson » 26 Loka 2008 12:43

Big Mother kirjoitti: Sitä en tiedä, et miten Hietaniemi rajaantuu. Varmaan Kampin länsipuolelle.
eiköhän sekin mene tuohon Aabrahaminkadun tai Hietalahdenkadun eteläpuolelle ja vastaavasti sitten Meksun toisella puolella on Ruoholahti. Koffin puiston eteläpuolella on kans Hietalahtea, mut Tehtaankatu taasen aloittaa Kaivarin.
Big Mother kirjoitti:Mihin päin maailmaa olet muuten muuttamassa?
(takaisin) Lontooseen.
Ulrika ka ka ka ka ka....

Kuva

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 26 Loka 2008 12:44

Who is she? Where did you find her?

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Sihi » 26 Loka 2008 12:45

Olen syntynyt Rovaniemellä. Asunut siellä 17 vuotta elämästäni, olen asunut myös Torniossa, Limingassa, Porissa, Espoossa ja Helsingissä.
Helsingissä olen viihtynyt parhaiten.

Mieluiten asun Helsingissä koska tykkään asua täällä. Vuokrat ovat samat Vantaalla ja Espoossa joten miksi asuisin turhaan niin kaukana kun työpaikkakin on Helsingissä.
Helsingissä on myös ihan oma tunnelmansa. :D
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
wäinämöinen
Vastaava tuottaja
Viestit: 3779
Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja wäinämöinen » 26 Loka 2008 12:46

Ulrika Johnson kirjoitti: (takaisin) Lontooseen.
Mind the gap ja 24/7 raporttia sitten BB10 & Celebrity 6:sta.
Körtit joutuu vetää dailyillä. :|
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"

Avatar
Ulrika Johnson
VIP-vieras
Viestit: 878
Liittynyt: 28 Syys 2008 17:39
Paikkakunta: Sollentuna/London

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Ulrika Johnson » 26 Loka 2008 12:47

Sihijuoma(n) kirjoitti:Olen syntynyt Rovaniemellä. Asunut siellä 17 vuotta elämästäni, olen asunut myös Torniossa, Limingassa, Porissa, Espoossa ja Helsingissä.
Helsingissä olen viihtynyt parhaiten.

Mieluiten asun Helsingissä koska tykkään asua täällä. Vuokrat ovat samat Vantaalla ja Espoossa joten miksi asuisin turhaan niin kaukana kun työpaikkakin on Helsingissä.
Helsingissä on myös ihan oma tunnelmansa. :D
Olet siis Tero? Miten pääset foorumiin BB-talosta? :shock:
Ulrika ka ka ka ka ka....

Kuva

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Sihi » 26 Loka 2008 12:51

Ulrika Johnson kirjoitti:
Sihijuoma(n) kirjoitti:Olen syntynyt Rovaniemellä. Asunut siellä 17 vuotta elämästäni, olen asunut myös Torniossa, Limingassa, Porissa, Espoossa ja Helsingissä.
Helsingissä olen viihtynyt parhaiten.

Mieluiten asun Helsingissä koska tykkään asua täällä. Vuokrat ovat samat Vantaalla ja Espoossa joten miksi asuisin turhaan niin kaukana kun työpaikkakin on Helsingissä.
Helsingissä on myös ihan oma tunnelmansa. :D
Olet siis Tero? Miten pääset foorumiin BB-talosta? :shock:
Sie tiät että olen jumalasta seuraava ja näin.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Ulrika Johnson
VIP-vieras
Viestit: 878
Liittynyt: 28 Syys 2008 17:39
Paikkakunta: Sollentuna/London

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Ulrika Johnson » 26 Loka 2008 12:59

Sihijuoma(n) kirjoitti:
Ulrika Johnson kirjoitti:
Olet siis Tero? Miten pääset foorumiin BB-talosta? :shock:
Sie tiät että olen jumalasta seuraava ja näin.
se selittää sen jatkuvan ramppaamisen pkssa... monta kertaa päivässä, mutta kestot on lyhyitä, kun käy vaan päivittämässä plazaa..
Ulrika ka ka ka ka ka....

Kuva

Avatar
effie
Isoveli
Viestit: 1829
Liittynyt: 01 Syys 2006 19:47

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja effie » 26 Loka 2008 13:01

Vastasin Helsinki.

Syntyjäni olen toisen polven stadilainen ja ensimmäiset kymmenen vuotta olen asunut kantakaupungin alueella. Sen jälkeen 17 vuotta Pohjois-Helsingissä, nyt asun Järvenpäässä (jonne muutin työpaikan takia). En tunne olevani järvenpääläinen, satun vain asumaan siellä.

Sielultani olen helsinkiläinen ja tulen aina olemaan. En myöskään vedä hernettä nenään, jos minua sanottaisiin pääkaupunkiseutulaiseksi. Hesalainen sen sijaan en ole enkä ikinä kutsuisi Helsinkiä Hesaksi. Voi kuulostaa jonkun korvaan snobbailulta, mutta itselleni siinä on vissi ero.

Avatar
Ulrika Johnson
VIP-vieras
Viestit: 878
Liittynyt: 28 Syys 2008 17:39
Paikkakunta: Sollentuna/London

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Ulrika Johnson » 26 Loka 2008 13:07

effie kirjoitti:Hesalainen sen sijaan en ole enkä ikinä kutsuisi Helsinkiä Hesaksi. Voi kuulostaa jonkun korvaan snobbailulta, mutta itselleni siinä on vissi ero.
Hesa-nimitystä käyttävät ne, jotka eivät asu Helsingissä tai ovat juuri muuttaneet sinne.
Stadi-nimitystä käyttävät ne, jotka asuvat tai ovat asuneet Helsingissä.
Tsadi-nimitystä käyttävät ne, jotka eivät pidä Helsingistä.

Samanlainen keskustelu voidaan käydä myös steissi vs assa -nimistä...

nämä siis omia havaintoja...
Ulrika ka ka ka ka ka....

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”