Pääkaupunkiseutu.

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Mikä on suosikkisi? Missä asut? Mihin kuulut kuuluvasi?

Helsinki
34
41%
Espoo
6
7%
Vantaa
9
11%
Joku muu, mikä?
34
41%
 
Ääniä yhteensä: 83

Avatar
Maligne
Jebou
Viestit: 2612
Liittynyt: 18 Marras 2006 19:25

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Maligne » 31 Loka 2008 09:28

Big Mother kirjoitti:
tuusannuuska kirjoitti:Helsingissä on muuten ehkä maan miellyttävin ajoliikennekulttuuri. No okei, bussit kiilaa aika törkeästi päälle, mutta noin muuten tilaa on helpoin saada jos vaikkapa sattuu olemaan pahimpaan ruuhka-aikaan väärällä kaistalla. Samoin jos edessä on tietöitä ja jono etenee hitaasti, voi luottaa siihen että myös sivuttain pääsee kulkemaan.

Monilla pikkupaikkakunnilla ajaessa tuntuu sääntönä olevan se, että se menee joka röyhkeimmin johonkin väliin tunkee koslansa.
Totta. Mut Helsingissä se älytön jatkuva kiire ja ihmispaljous luo myös sallivamman liikennekulttuurin. Jos jokainen ajaisi kuin itsekeskeinen ääliö, niin liikenne ei toimisi.
Tämä on ihan totta, olen huomannut saman. Ja esim. moottoritielle tultaessa annetaan tilaa siirtymällä toiselle kaistalle, muualla tunnutaan helposti ajattelevan "se tulee kolmion takaa, ei mun tarvii väistää". :roll: Minulle opetettiin ihan autokoulussa et liikenteen sujumisen takia annetaan toisille tilaa aina kun siihen on mahdollisuus.
If less is more, just think how much more MORE would be!

Arpa numero viisi. KATARINA, sydämessäni olet voittaja. <3

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 31 Loka 2008 09:35

Ulrika Johnson kirjoitti:
tuusannuuska kirjoitti:Helsingissä on muuten ehkä maan miellyttävin ajoliikennekulttuuri. No okei, bussit kiilaa aika törkeästi päälle, mutta noin muuten tilaa on helpoin saada jos vaikkapa sattuu olemaan pahimpaan ruuhka-aikaan väärällä kaistalla.
busseillahan on etuajo-oikeus, mm pysäkiltä lähdettäessä taajama-alueella muistaakseni.
Joo, mutta silti voisivat sitä vilkkua näyttää hieman ennen sitä hetkeä kun pysäkiltä säntäävät ajoradalle ;).

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 31 Loka 2008 17:48

zilipippuri kirjoitti:
Ulrika Johnson kirjoitti: busseillahan on etuajo-oikeus, mm pysäkiltä lähdettäessä taajama-alueella muistaakseni.
Joo, mutta silti voisivat sitä vilkkua näyttää hieman ennen sitä hetkeä kun pysäkiltä säntäävät ajoradalle ;).
No niin niillä on, mutta se vilkku tuntuu todellakin olevan usein jotenkin vaivalloinen apuväline käyttää. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun bussi on meinannut tulla päälle ilman vilkkuja pysäkiltä. Tai sitten viitsivät vilkuttaa siinä vaiheessa kun on edetty jo puoli kaistaa.

Täällä Tampereella ei sentään ole busseillakaan niin kiire, ehtivät naksauttaa vilkun päälle ja usein myös hieman odottaa, että itse pääsee pahimmasta paikasta alta pois jos on epähuomiossa autonsa kehdannut bussin viereen ajaa.

Helsingin liikennekulttuuriin liittyen huvittaa usein kun ulkopaikkakuntalaisia tuntuu pelottavan kamalasti ratikat. Nehän saattaa vaikka hypätä siitä raiteilta yhtäkkiä päälle ja ajaa minne sattuu!
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Kari-Matti
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 902
Liittynyt: 23 Loka 2008 23:03
Paikkakunta: Åbo

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Kari-Matti » 31 Loka 2008 20:11

TURKU :welcome
Please Don`t Feed The Troll
Tai siis niinku oikeest niinku hei ooks mä yksin tän asian kans oikeest niinku mul on nyt tosi paha olo oikeest.
"Iidan hiukset ovat niiiiin kuolleet Kätsyn hiuksiin verrattuna"

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 31 Loka 2008 23:12

tuusannuuska kirjoitti:Helsingin liikennekulttuuriin liittyen huvittaa usein kun ulkopaikkakuntalaisia tuntuu pelottavan kamalasti ratikat. Nehän saattaa vaikka hypätä siitä raiteilta yhtäkkiä päälle ja ajaa minne sattuu!
Joo. Ajoin tänään kantakaupungin läpi, kyydissä lähemmäs kuusikymppinen äitini (joka on siis tosiaankin maaseudulta), ja olihan siinä showta kerrakseen.
Who is she? Where did you find her?

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 29 Marras 2008 19:22

Who is she? Where did you find her?

Avatar
Paali
Pihatonttu
Viestit: 1498
Liittynyt: 19 Loka 2008 13:45
Paikkakunta: Ulvila

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Paali » 29 Marras 2008 20:37

Ulvila [smilie=a_partyguy.gif] Mukava paikka asua on ja vielä asun maalla ni on mukavan hiljasta :D . Pori on tos naapuris jos tarvii isompia asioita hoitaa ja Tampere on n. 100:n kilsan päässä :thumbsup

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 31 Elo 2011 03:34

Helsinki, tietysti! [smilie=a_smitten.gif]

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja JVDS » 26 Syys 2011 23:53

"Ko tulet Porrii, su pannaa pärekorrii ja veretää pitki Pori torrii". [smilie=a_cool.gif]
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

maumiu
Alejandro
Viestit: 1855
Liittynyt: 27 Elo 2010 00:18

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja maumiu » 24 Loka 2011 22:13

Muutin Helsingistä kesän alussa tänne nykyiseen mutta kuulun täysin Helsinkiin ja luulenpa että palaan sinne vielä :tu
All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
- Walt Disney

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja ramasee » 28 Marras 2011 22:17

Ihan joku muu, Oulu! vaikka Ouluki on ihan perseestä
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 29 Marras 2011 22:04

ramasee kirjoitti:Ihan joku muu, Oulu! vaikka Ouluki on ihan perseestä
Paska Kaupunni tää kyllä todellakin on.
Totuus on tuolla ulkona.

Sallybabes
Jööteri
Viestit: 0
Liittynyt: 29 Syys 2012 07:38

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Sallybabes » 29 Syys 2012 08:20

JÄRVENPÄÄ

Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 25 Joulu 2012 17:07

En asu pääkaupunkiseudulla, mutta Vantaa on kaikista paras, kun ei ole sellainen ruuhkapaikka, kuin Helsinki.. Vantaalla on myös Jumbo ja Flamingo! [smilie=a_smitten.gif] :tu

Kotkassa asun, mutta paska paikka tämä on. Pois täältä vaan! :blackeye

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Risto » 26 Joulu 2012 22:52

Pikku naskalina pari vuotta Vantaalla asuneena ääni siihen suuntaan. Ei mulla kyllä tosin mitään hinkua takaisin pääkaupunkiseudulle ole. Mä oon tämmönen landespede, joten Jyväskylä on ihan sopiva paikka mulle.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 04 Tammi 2013 14:39

Missä hinnoissa liikkuu Vantaalla, Espoossa ja Helsingissä sellaisen perus pienen yksiön vuokrat? Sanotaan et Vantaalla ja Espoossa kohtuullisen matkan päässä keskustasta ~2-3km ja Helsingissä joku esim. Pasila eli ei tarvi olla ihan "Stadissa".
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

seb
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 510
Liittynyt: 01 Syys 2012 12:35

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja seb » 04 Tammi 2013 14:44


Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 04 Tammi 2013 14:46

^ Joojoo :D . Olen laiska.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Wendla » 22 Joulu 2019 10:29

Oon alkanut pitää Helsingistä aika paljon, vaikka kaukana siitä asunkin. Nuorempana ajattelin, että en missään nimessä koskaan muuttaisi Helsinkiin, mutta nyt on ajatukset jo muuttuneet. Oikeastaan voisi olla aika kiehtovaa testata, millaista olisikaan asua siellä pääkaupunkiseudulla. Uskoisin, että ainakin tekemistä ja harrastusmahdollisuuksia olisi paljon enemmän kuin kotikorvessa.

Onneksi kotoa kuitenkin pääsee todella helposti Helsinkiin. Ei tarvitse kuin ylittää tie, perseistäytyä bussiin, kököttää siinä muutama tunti ja sitten huomaakin jo olevansa Kampin alakerrassa.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Risto » 22 Joulu 2019 12:59

Wendla kirjoitti:
22 Joulu 2019 10:29
Oon alkanut pitää Helsingistä aika paljon
Minä en. Toisinaan siellä tulee käytyä, mutta ikinä se ei ole kovin mukava kokemus. Helsinki kyllä viimenen paikka Suomessa mihin muuttaisin. Liikaa kaikkea, etenkin ihmisiä.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Wendla » 22 Joulu 2019 13:45

Risto kirjoitti:
22 Joulu 2019 12:59
Wendla kirjoitti:
22 Joulu 2019 10:29
Oon alkanut pitää Helsingistä aika paljon
Minä en. Toisinaan siellä tulee käytyä, mutta ikinä se ei ole kovin mukava kokemus. Helsinki kyllä viimenen paikka Suomessa mihin muuttaisin. Liikaa kaikkea, etenkin ihmisiä.
Isot ihmismäärät on kyllä kieltämättä melkoinen kokemus, varsinkin jos on tottunut asumaan vähän pienemmillä paikkakunnilla. Muistan aikoinaan kun muutin opintojen perässä Kuopioon, se on isoin paikkakunta, missä olen asunut. Ensin mentiin torille, siellä oli silloin jotkut markkinat menossa. Tori oli ihan tupaten täynnä väkeä, hyvä että mahtui edes joukkoon. Pakko myöntää, että se väkimäärä tuli pienenä shokkina. Ja sitten joitain päiviä myöhemmin pitikin sitten matkustaa aamubussilla. Aamubussi myös ihan tupaten täynnä, hyvä että sinne mahtui edes seisomaan. Siinä sitten olikin jo aihetta toiseen shokkiin. Kyllä kieltämättä kirosin siinä vaiheessa mielessäni, että tätäkö tämä eläminen täällä on. Olin luullut, että niin ruuhkaisaa voi Suomessa olla vain jossain pääkaupunkiseudulla. Se väkimäärä tuli ihan puskista. Ja oon sentään sen suhteen hyvin suomalainen, että tarvitsen _tilaa_ ympärilleni. :D

Nyt oon jo alkanut tottua isompiin väkimääriin, vaikka en minä kyllä vieläkään niistä nauti. Tosin nykyisellä asuinpaikkakunnalla ei sitten taas todellakaan ole kovinkaan ruuhkaisaa.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Marjo » 22 Joulu 2019 14:55

Mä tykkään tästä, että asun pienessä kaupungissa isomman kaupungin lähellä. Lyhyt matka käydä Turussa hoitamassa asioita (varsinkin kun nykyään työpaikka on Turussa), mutta sit taas omassa kotikaupungissa on rauhallisempaa ja julkiset palvelut toimii paremmin. Tai lähinnä kai niistä tulee hammaslääkäriä käytettyä.

Pääkaupunkiseudulla en haluaisi asua ihan senkään takia, että siellä suunnilleen kaikki on kalliimpaa. Eikä mua ne ihmismäärätkään nappaa. Eikä se aika, mitä kuluu kun liikkuu paikasta toiseen, vaikka julkiset siellä ihan näppärästi muuten tuntuu toimivankin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”