Oletko kaikkiruokainen?

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Mikä olet?

Kaikkiruokainen
56
88%
En syö punaista lihaa, muut käy
0
Ei ääniä
Vegetaristi (tämä sisältää lakto-ovo yms.)
5
8%
Vegaani
3
5%
 
Ääniä yhteensä: 64

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Oletko kaikkiruokainen?

Viesti Kirjoittaja minna » 12 Marras 2010 02:36

Vanha ketju nostettu ylös ja lisätty äänestys.

Itsehän olen kaikkiruokainen. Syöminen on ihan parasta <3
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 12 Marras 2010 02:45

Kaikkiruokainen olen. Nautin syömisestä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 12 Marras 2010 02:47

^ Tässä olen vahvasti Ninon linjoilla, joka on tällä kaudella useasti sanonut olevansa kaikkiruokainen ja ihmetellyt minkälaisia nirppanokkia muut asuinkumppanit ovat syömistensä suhteen; niille ei kelpaa kala eikä mikään.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 12 Marras 2010 02:48

Minkähän takia yksikään vastaus-vaihtoehto ei sisällä "en ole vegetaristi/vegaani"-vaihtoehtoa. Itse nimittäin syön hyvin vähän kasviksia/vihanneksia. "Kaikkiruokainen" "En syö punaista lihaa, muut käy" "Vegetaristi (tämä sisältää lakto-ovo yms.)" ja "Vegaani " sisältävät "vegaani"-vaihtoehdon, mutta kolme viimeistä sulkee pois lihansyöjät. Vai enkö ymmärrä kysymystä ja vaihtoehtoja?

Niin siis lihansyöjä olen ja kasviksia/vihanneksia syön (vain) hampurilaisen välissä.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja minna » 12 Marras 2010 02:57

No nuo oli minusta ne perusvaihtoehdot mitä on. "en ole vegetaristi/vegaani" vaihtoehto olisi vähän hölmö, kun nuo kaksi muuta sulkee sen jo muutenkin pois.

EDIT: Ja ainankin sinun tapauksessasi et ole kuitenkaan täysin ehdoton kasvisten suhteen koska syöt niitä kuitenkin. Joten olet kuitenkin kaikkiruokainen. Eivät punaisen lihan syöjätkään sano, että syön punaista lihaa vain hitusen jossain seassa.

EDIT: Ja editoidaan vielä vähän lisää, että eihän ei-punaisen lihan syöjät sulje kokonaan lihansyöntiä pois eli ainoastaan noista periaatteessa kaksi sulkee.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Karhu » 12 Marras 2010 03:26

Öbaut kuukausi sitten aloitin "karppaamisen", eli vähähiilihydraattipitoisen ruokavalion noudattamisen, ja olo on kuin pikkupojalla! :) Leipä minimiin, peruna, riisi, pasta sekä kaikki "light"-tuotteet pois. Aamupuuron, sämpylän ja tuoremehun tilalle voissa paistettuja munia, pekonia/lihaisia nakkeja, luonnonjugurttia ja marjoja - nälkä pysyy pois ja olo on virkeä. Vaikka olutta menee kuten ennenkin, paino on pudonnut kuukaudessa kolmisen kiloa (84->81) pelkästään ruokavalion muutoksella, olkoonkin vastoin "virallisia suosituksia" ja vaikken todellakaan ole mitenkään tiukkapipoinen ollut.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 12 Marras 2010 06:40

Periaatteessa syön melkein mitä vaan. Selleri, piparjuuri ja tuliset chilit yms. ei kuitenkaan uppoa.

Haluaisin syödä vain itsekasvatettua ruokaa ja luonnosta poimittuja kasveja sekä riistaa (kuten Ellu?) mutta kun viimemainittua saa niin harvoin/on niin kallista niin tulee syötyä myös kasvatettua lihaa ja kalaa :(
.
Ihmisten edessä.

Avatar
Velipuolikuu
Kroisos
Viestit: 1693
Liittynyt: 02 Touko 2008 21:29

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Velipuolikuu » 12 Marras 2010 06:48

Kaikkiruokainen olen, siis syön myös kalaa :D

Suosikki lienee ruishjauhoissa pyöritellyt ja voissa paistetut muikut. (p-karjalan palstalaiset ainaskin tietävät mistä puhun)
Yleisesti kotiruoka. Kotimainen ruokaperuna on aika hyvä laatuista vielä tähän aikaan vuodesta, joten on tullut (liikaakin jo :D ) keiteltyä liha-, makkara-, tai jauhelihakeittoa.
Makaroonilaatikkoa tulee tehtyä kuten karjalanpaistia

Kansainvälisistä keittiöistä eniten diggaan thaikkujen köökistä. Osaavat sotkea currya ja kanaa maukkaalla tavalla (paneng gai, savoksi litteroituna) Ja paikallinen riisipuuro (johk) on kanssa kiva välipala.
Enkelin kasvot, ja kolmoismurhasta kakkua istuvan kroppa
-Juufin Laura ärrästä

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Punde » 12 Marras 2010 07:31

Kaikkiruokainen, vaikka joskus tuntuu että kun syö lihaa tekee syntiä. Pidän etenkin kasvatetusta lihasta ja kalasta.

Avatar
Xanten
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1360
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:07

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Xanten » 12 Marras 2010 20:59

Kaikki käy. Ja kokkaus onnistuu, tehdään kunnon ruokaa, kotona opittu, lihakeittoa,kaalilaatikkoa,karjalanpaistia,perunoita ja kastikkeita.

Nykyajan ruuista pizza ja kiinalainen maistuu.

Kanaa ei kasvatustapojen vuoksi syödä lainkaan missään muodossa. (tai eihän kanaa edes saa muualta kuin kauppahallista).

Osaan elävän, onnellisen kanan ruuaksi tehdä ja olen tehnytkin :thumbsup
Siis ihan niinku oikeesti vapaana juosseen maalaiskanan.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 12 Marras 2010 23:24

Pääasiassa olen kaikkiruokainen. Myönnän kuitenkin nirsoilevani hieman uusien ruokien kohdalla, mutta olen viime vuosina onnistunut laajentamaan ruokavaliotani, uusia makuja, joita en ennen juurikaan syönyt, tulee melkein joka päivä nautittua. Omassa kokkailussani toistuu samat ruuat välillä liian usein, mutta kun sitä joskus innostuu niin uuttakin tulee kokeiltua. Tykkään liikaa lihasta voidakseni olla vegetaristi, mutta kasvisten määrää olen pyrkinyt lisäämään.

Kalasta en tykkää kauhean monessa muodossa ja inhokkiruokaani kalakeittoa en halua nähdäkään :D (lapsuuden traumat)
You know nothing.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Spencer » 27 Kesä 2011 22:19

Periaatteessa kaikkiruokainen. Italialaisesta ruoasta tykkään erityisesti, syön myös lähes päivittäin kasviksia. Mitään keittoja en syö, koska niillä ei raavaan miehen nälkä lähde. Kymmenillä E-koodeilla höystetyt valmisruokamössöt on bannassa.

Voisin syödä eksoottisimpiakin juttuja Pelkokerroin-tyyliin, pässin kiveksiä sun muita. Koiran- ja kissanlihaa en voisi kuitenkaan syödä missään tapauksessa. Rajansa kaikella.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Oletko kaikkiruokainen?

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 06 Heinä 2011 11:16

Kaikkiruokainen.

Oon vihdoin oppinut maustamaan kunnolla soijarouheet ja -suikaleet, joten taidetaan niitä nähdä meillä paljon useammin kuin ennen. Halvempaa kuin liha.

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Oletko kaikkiruokainen?

Viesti Kirjoittaja JVDS » 11 Heinä 2011 13:51

"Ruoan laittaminen suuhun on vähän kuin bensaa laittaisi auton tankkiin" eli kaikkiruokainen olen. Pienestä asti olen ollut tosin aika nirso ruoan suhteen, mutta vanhemmiten sitä on tullut opittua yhä enemmän erilaisia makuja. Ei sillä, että supisuomalaisessa perunassa ja lihapullassa jotain vikaa olisi. :P

Olen aina nauttinut syömisestä. Tarhassa jo söin ruokani muiden lasten kiukutellessa, ja pyysin saada lisää, ja useimmiten sainkin. ;) Yleensä minulla on aina nälkä, ja tätä kirjoittaessani teki mieli yhtäkkiä pizzaa...

Tähän loppuun voisin laittaa, että olen viime vuosina alkanut miettiä lihan syönnin lopettamista tai ainakin sen merkittävää vähentämistä. Jos joltakin löytyisi hyviä vinkkejä kasvisruokaan liittyen, niin saa toki laittaa *wink wink*.
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Oletko kaikkiruokainen?

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 11 Heinä 2011 20:29

JVDS kirjoitti:Tähän loppuun voisin laittaa, että olen viime vuosina alkanut miettiä lihan syönnin lopettamista tai ainakin sen merkittävää vähentämistä. Jos joltakin löytyisi hyviä vinkkejä kasvisruokaan liittyen, niin saa toki laittaa *wink wink*.
Kuulemma Härkäpapua sarvista on tosi hyvä kasvisruokakirja ja varmasti löytyy paljon lisääkin jos vähän googlailee. Itse söin noin viikko sitten vegaanikaverilla kylässä aivan taivaallista mustikkapiirakkaa, josta ei olisi mitenkään arvannut, että siihen ei ole käytetty ns. perinteisiä raaka-aineita. Samalla päästiin heittämään aika hervotonta muna-/munatonläppää, kun sattuivat myös olemaan naispari ja minä ja toinen kyläilijäkaveri edustettiin sitä heteropuolta.

Itse syön kyllä lähes kaikkea, mutta kannatan silti ajattelutapaa jossa yritetään edes pienin askelin pienentää omaa hiilijalanjälkeään. Kaikille paatuneimmille lihansyöjille yritän ehdottaa, että kokeilisivat lihatonta päivää edes kerran viikkoon. Se lihansyönti kun on enempi tapa kuin varsinainen tarve ja samalla tulisi kokeiltua vähän erilaisia ruokiakin kun ei aina vedä niitä samoja totuttuja mössöjä ja pihvejä. Saattaa avartua aivan uusi ja upea makujen maailma.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Oletko kaikkiruokainen?

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 11 Heinä 2011 20:36

Mä oon periaatteessa kaikkiruokainen, mutta kaikkien elukoiden sukuelimet, kamarat, sisäelimet yms jää kyllä syömättä. Eksoottiset merenelävät ei oo mun juttu, mutta niitä voi syödä tarvittaessa.

Poikkeuksena sitten känni. Kännissähän sitä syö vaikka elävän rupisammakon.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Oletko kaikkiruokainen?

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 12 Heinä 2011 12:17

Likimain kaikki ruoka menee. Ainoat poikkeukset ovat karjalainen perinneruoka, maitoon keitetty kaali, mikä jo kuvottavan hajuista sekä Vekaranjärven ruokalassa ollut maksapaistos.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko kaikkiruokainen?

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 24 Elo 2011 13:01

Tuen paljon superruokaa, kasvisruokaa ja kaikenlaista luomu/lähiruoka/muuta mahtavaa meininkii, mut punasesta lihastakin tykkään kun hullu! En luopuis siitä kokonaan, mut maistuuhan se paremmalta kun sitä ei syö enempää kun kerran viikossa.
Kanasta en pystyis koskaan luopumaan, sitä syön jo nii paljon!

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Oletko kaikkiruokainen?

Viesti Kirjoittaja Mary » 24 Elo 2011 13:37

Kaikkiruokainen oon ja sen huomaa. ;D Mutta joitakin en pysty syömään esim. oliivi. xP
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
Auroora
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 516
Liittynyt: 20 Elo 2009 14:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Oletko kaikkiruokainen?

Viesti Kirjoittaja Auroora » 24 Elo 2011 14:28

Oon tätä nykyä kaikkiruokainen, mutta ennenmuinoin olin vajaat kymmenen vuotta kasvissyöjänä. Ehkä musta tuli sitten eettisesti ja moraalisesti löyhempi yksilö kun aloin taas lihaa syödä, mutta edelleenkään en kyllä kamalan usein tule syöneeksi kokolihaa.

Avatar
Sky
Juontaja
Viestit: 1016
Liittynyt: 15 Loka 2010 20:34
Paikkakunta: Helsinki/NYC

Re: Oletko kaikkiruokainen?

Viesti Kirjoittaja Sky » 28 Marras 2011 19:09

Olen kasvissyöjä. Luomua ja lähiruokaa suosin mahdollisimman paljon. Maitotuotteet ovat aina luomua ja kananmunia en osta ikinä kotiin, mutta en sen kummemmin karta ruokia joissa on niitä käytetty.

Mua vähän ärsyttää kun olen melko nirso ruoan suhteen, en voi sietää esim. paprikaa, jota aika moneen kasvisruokaan tungetaan.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Oletko kaikkiruokainen?

Viesti Kirjoittaja ramasee » 28 Marras 2011 21:56

kaikkiruokainen kyllä vaan!
Laura vie, muut vikisee!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”