Kävikö teillä VIRPOJIA?

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.
Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 05 Huhti 2009 17:04

Ei käynyt, mut eipä mulla olis ollut niille antaa mitään palkkaakaan. Enkä olis varmaan avannut oveakaan, kun näytän "vähän" noita-akalta.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja acryl » 05 Huhti 2009 17:38

Big Mother kirjoitti:Ei käynyt, mut eipä mulla olis ollut niille antaa mitään palkkaakaan. Enkä olis varmaan avannut oveakaan, kun näytän "vähän" noita-akalta.
Noitia kai ne virpojatkin ovat...ei meilläkään päin asu lapsiperheitä. Toissa vuonna on viimeksi käynyt.
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja minna » 05 Huhti 2009 18:44

Eilen muistin että tänään on se päivä.
Ovi oli tiukasi lukossa eikä sitä avattu.
Tais ovikello nelisen kertaa soida.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 05 Huhti 2009 22:12

Kävi. Ikkunasta katsoen (asun siis kerrostalossa kuitenkin) olivat oikein somia pikku noitia, ja jos minulla olisi ollut mitään palkkaa annettavaksi (en muistanut koko päivää eetukäteen) olisin avannut ovenkin vaikka en normaalisti koskaan avaa ovea jos en odota vieraita tai muuten tiedä että siellä on joku tuttu ovella.

Jäi harmittamaan kun en "voinut" avata ovea. Minulla käy niin harvoin virpojia edes soittamassa ovikelloa että olisihan niille sen kindermunan tai muutaman euron voinut antaa jos olisi ollut sellaisia annettavaksi. :( Toivottavasti kaikki tämän päivän pikku virpojat saivat kuitenkin mahdollisimman paljon vaivanpalkkaa, oli se pienenä itsellänkin kiva käydä virpomassa sukulaiset sun muut. :)
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 05 Huhti 2009 22:44

Tirkka kirjoitti:olisihan niille sen kindermunan tai muutaman euron voinut antaa jos olisi ollut sellaisia annettavaksi
Tuota rahan antamista en kyllä ymmärrä ollenkaan, ei meille koskaan lapsena rahaa annettu virpomispalkaksi ja parempi niin. Pääsiäismunien ja karkkien pitäisi olla ihan riittävä palkka.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja acryl » 05 Huhti 2009 22:57

Mut jos ei oo muistanut mitenkään varautua niin kyllä kolikkokin on tyhjää parempi :thumbsup
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja Punde » 05 Huhti 2009 22:58

Ei käyny, mut jos olis käyny niin kyllähän niille pari irtoröökiä olis voinu lahjoittaa.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 05 Huhti 2009 23:00

tuusannuuska kirjoitti:
Tirkka kirjoitti:olisihan niille sen kindermunan tai muutaman euron voinut antaa jos olisi ollut sellaisia annettavaksi
Tuota rahan antamista en kyllä ymmärrä ollenkaan, ei meille koskaan lapsena rahaa annettu virpomispalkaksi ja parempi niin. Pääsiäismunien ja karkkien pitäisi olla ihan riittävä palkka.
No mutta jos ei ole karkkia tai suklaamunaa annettavaksi niin sillä yhden tai kahden kolikolla saa sitten jo muutaman suklaamunan (tai vaikka karkkipussin) jaettavaksi koko virpojaporukalle. Ihan hyvä diili minusta niiden virpojienkin kannalta. ;)
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 05 Huhti 2009 23:05

Tirkka kirjoitti:No mutta jos ei ole karkkia tai suklaamunaa annettavaksi niin sillä yhden tai kahden kolikolla saa sitten jo muutaman suklaamunan (tai vaikka karkkipussin) jaettavaksi koko virpojaporukalle. Ihan hyvä diili minusta niiden virpojienkin kannalta. ;)
Saa, mutta kyse ei ole siitä vaan rahan antamisesta vieraille mukuloille. Näitä virpomiseen liittyviä keskusteluita netissä nyt parina vuonna lukeneena olen huomannut, että yhä enemmän tulee vastaan oven avanneita ihmisiä, joilta lapset ovat kysyneet suklaamunien sijasta rahaa. Kertoo aika paljon siitä miten lapset ovat alkaneet yhä useammissa talouksissa suhtautua koko virpomiseen.

Lapsella pitäisi olla sen verran vielä lapsenmielisyyttä, että se on ahneempi sulkaamunien kuin rahan perään. Ainakaan sitä rahanahneutta ei pitäisi rohkaista pääsiäisenä. IMHO.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 05 Huhti 2009 23:09

Ei pitäisi ei. Saahan ne useimmat rahaa kuitenkin vanhemmiltaan silloin kun sitä oikeasti tarvitsevat johonkin muuhun kuin karkkiin. Ei tuo rahan antaminen kuitenkaan mikään uusi juttu ole, johan sitä jotkut antoivat jo parikymmentä vuotta sitten ja aiemminkin, kun muistan isosiskonikin saaneen virpomareissullaan rahaakin palkaksi ja siitä on kuitenkin aikaa varmaan melkein 25 vuotta.

Joillakin lapsilla ei edes riitä se että palkaksi pyydetään rahaa, muistelen kuulleeni sellaisesta tapauksesta että tarjottu karkki ei olisi edes kelvannut palkaksi. En tiedä johtuuko tuollainen sitten jostain allergioista vai mistä, mutta onhan tuo kuitenkin jo melko törkeätä.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja Marjo » 06 Huhti 2009 09:25

Meillä kävi virpojia, taisi ovikello soida kuutisen kertaa. Ja lapset kävi kiertämässä naapureiden ovien takana myös, saivat järjettömät määrät karkkia, ja lisäksi kumpikin sai minipaketin rusinoita. Rahaa ei ollut kummallakaan korissa.

Muistan kyllä kun itse pienenä käytiin virpomassa, niin osa antoi silloin rahaa. Pari naapurin poikaa sen hyödynsikin, niillä oli jostain puskista katkottuja risuja joihin oli jokaiseen teipattu yksi höyhen, ja kiersivät iltaan asti niin kaukana kuin kerkesivät. Saivat kyllä aika muhkean saaliinkin. Omien lasten en kyllä toivoisi ihan sillä tavalla toimivan sitten kun ovat isompia.

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 07 Huhti 2009 16:10

Ei käyny ketään :|

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 07 Huhti 2009 17:08

lotta383 kirjoitti:Ei käyny ketään :|
Sama. Mutta saipahan syödä itse suklaat. :tu

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja Petri » 07 Huhti 2009 17:19

Ei onneksi käynyt. :) Rapun alaovi on muutenkin aina lukossa, eikä tässä rapussa asu yhtään virpomisikäistä lastakaan - mikä sekin on ihan iloinen asia.

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja acryl » 08 Huhti 2009 08:35

Petri kirjoitti:eikä tässä rapussa asu yhtään virpomisikäistä lastakaan - mikä sekin on ihan iloinen asia
Onpa lapsikielteistä. Ekö kukaan ole opettanut, että nykyiset lapset ovat huomispäivän aikuisia, ja määräämässä sitten, kun me emme enää pysty.
Kohtele lasta niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan.


Huom acryl!! Sun ei aina tarvitsisi alkaa haastamaan ihmisiä jankkaukseen. Sanonpahan vaan, koska varsinki foorumin aktiivisina kausina kyseinen toiminta on foorumia turhaan rasittavaa.
Tapa on myös erittäin ärsyttävä. Ei joka asiassa tarvitse alkaa haastamaan ihmisiä väittelyyn.
-Sihi-
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 08 Huhti 2009 09:53

acryl kirjoitti: Onpa lapsikielteistä. Ekö kukaan ole opettanut, että nykyiset lapset ovat huomispäivän aikuisia, ja määräämässä sitten, kun me emme enää pysty.
Kohtele lasta niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan.

Kerrankin täytyy peesata acryliä täysillä. Minä suhtudun hyvin epäilevästi ihmisiin jotka eivät pidä lapsista. Toisaalta, ei kai sille itse mitään voi jos ei vain pidä, mutta silti.
.
Ihmisten edessä.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja Sihi » 08 Huhti 2009 14:26

http://www.youtube.com/watch?v=PHaMs2s0xsQ
Hauskaa pääsiäistä!! Älkää liittykö mihinkään outoihin lahkoihin!! ;)
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja Petri » 08 Huhti 2009 17:11

acryl kirjoitti:
Petri kirjoitti:eikä tässä rapussa asu yhtään virpomisikäistä lastakaan - mikä sekin on ihan iloinen asia
Onpa lapsikielteistä. Ekö kukaan ole opettanut, että nykyiset lapset ovat huomispäivän aikuisia, ja määräämässä sitten, kun me emme enää pysty.
Kohtele lasta niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan.
Niin no, jos en satu pahemmin pitämään lapsista niin kaippa saan vapaasti olla sitä mieltä?

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 08 Huhti 2009 17:41

siiri.x kirjoitti:Kerrankin täytyy peesata acryliä täysillä. Minä suhtudun hyvin epäilevästi ihmisiin jotka eivät pidä lapsista. Toisaalta, ei kai sille itse mitään voi jos ei vain pidä, mutta silti.
Minä en pitänyt edes lapsena lapsista. Enkä pidä edelleenkään, ne on ok jos niiden kanssa ei tarvitse olla vuorovaikutuksessa, mutta minulla ei ole mitään hinkua ottaa mitään kontaktia kenenkään lapsiin. Enkä varmasti olisi parasta seuraakaan lapsille ja sekin on osasyy miksi en hakeudu lapsiseuraan.

Olen kyllä silti sitä mieltä, että lapset ansaitsevat ehdottomasti onnellisen lapsuuden ja mm. virpominen on yksi hyvä perinne joilla pidetään yllä lapsen uskoa maailman anteliaisuuteen ja iloisuuteen. Olisi vaan tosi kiva jos siihen sivuun kehittyisi joku perinne, jossa kävisi joka ovella ilmi haluaako joku ovikellonsa soivan klo 10.04 sunnuntai-aamuna... "Tervetuloa noidat ja trullit"-kyltti oveen?
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Tapio
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2109
Liittynyt: 22 Loka 2007 21:23
Paikkakunta: Pori

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja Tapio » 08 Huhti 2009 17:49

tuusannuuska kirjoitti:Minä en pitänyt edes lapsena lapsista. Enkä pidä edelleenkään, ne on ok jos niiden kanssa ei tarvitse olla vuorovaikutuksessa, mutta minulla ei ole mitään hinkua ottaa mitään kontaktia kenenkään lapsiin.
Sama juttu täällä. Ei minulla mitään lapsia vastaan silti ole. Esimerkiksi sellainen usein sukujuhlissa tapahtuva skenaario, kun emännät tunkee syliin haisevaa ja itkevää vauvaa ottaakseen valokuvan, ei mielestäni ole kovin miellyttävä.

Tässä ei silti ole mitään erikoista, kun en erityisemmin pidä edes useimmista ihmisistä.
Nimimerkki muutettu Tapzukka -> Tapio. SBB5:n asukas nro. 11 vankkumaton kannattaja :tu .

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 08 Huhti 2009 17:59

Tapzukka kirjoitti:Tässä ei silti ole mitään erikoista, kun en erityisemmin pidä edes useimmista ihmisistä.
Me puhumme samaa kieltä.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Kävikö teillä VIRPOJIA?

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 08 Huhti 2009 18:10

tuusannuuska kirjoitti: Minä en pitänyt edes lapsena lapsista.
Voi harmi :) Vietitkö aikaasi enemmän aikuisten kanssa?
"Tervetuloa noidat ja trullit"-kyltti oveen?
Ehkä mielumminkin "ei virpomista kiitos" -kyltti niille jotka eivät halua? Lienevät kuitenkin vähemmistössä, kuten ei mainoksia -tyypit.
.
Ihmisten edessä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”