Hymiöt

Tiedotteet, kysymykset ja palaute koskien sivustoa ja foorumia.
Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Hymiöt

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 14 Heinä 2011 08:56

Täältä on hävinnyt muutamia hymiöitä, ainakin vihainen piru-hymiö ( :twisted: :n vastakohta) ja saarnaava hymiö. Ja eikös täällä joskus ollut joku bändi-hymiö? Ovatko nämä poistettu tämän uudistuksen aikana, vai eikö ne vain näy mulla? Ei sillä että niitä erityisemmin kaipaisin (saarnaava hymiö kylläkin olisi käyttökelpoinen), ihmettelen vaan.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 14 Heinä 2011 14:07

Tuota hymiöasiaa itsekin ihmettelin jo pari päivää sitten.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Spencer » 14 Heinä 2011 15:27

On hävinnyt useitakin hymiöitä. Tarpeettomia, ärsyttäviä ja samantyyppisiä suurin osa. Itse en jäänyt kaipaamaan yhden yhtäkään. Tarkoitus olisi kuitenkin tuoda uusia hymiöitä tilalle jossakin vaiheessa.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 14 Heinä 2011 16:15

Juhlinta- ja peukutteluhymiöistä ei kyllä näytä olevan pulaa, niitä on suorastaan niin monta että poistaisin jokaisen jos voisin. Nuo kaikki saivat jäädä mutta vihaisia hymiöitä ei ole enää juuri yhtään? Ei ole hyvä tämä. Miten me nyt osoittaisimme suuttumusta tulevaa, mahdollisesti huonoa bb-kautta kohtaan? Ei aina viitsisi hakata vasaralla. ;)
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Spencer » 14 Heinä 2011 16:44

Vihaisia hymiöitä ei ole koskaan ollut juuri yhtään, eikä niitä tarvitsekaan olla tuon enempää kuin nyt on. Itse asiassa niitä taitaa olla nyt prosentuaalisesti enemmän kuin ennen. Noin reilut 60 hymiötä poistui, eli about puolet. Poistettavien hymiöiden joukossa oli vain 4 vihaista hymiötä (tarkistin asian). Sitäkin enemmän poistui iloisia ja juhlivia naamoja.

Tunteita voi ilmaista ilman valtavaa hymiöarmeijaa. Hymiövalikoimasta löytyy edelleen useampikin vaihtoehto ilmaisemaan eri tunteita. Jäljellä on edelleen 77 hymiötä, ja sekin on mielestäni tarpeettoman suuri määrä. Ei tehdä kärpäsestä härkästä.

Edit: Nostin nyt viestinlähetys sivulle esille enemmän vihaisia naamoja.

Edit2: Saarnaavan hymiön poistin, koska itse en ole käyttänyt sitä koskaan näiden vuosien aikana. En ole myöskään nähnyt muiden käyttävän sitä kovin usein.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
PIETRO
Kanavajohtaja
Viestit: 3925
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:20
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja PIETRO » 14 Heinä 2011 22:23

Ainut hymiö jota jäin kaipaamaan on se tietokoneen ääressä oleva naputtelija, käytin ja soin tällaisen hymiön joskus näille aktiivisille ja ahkerille raportoijille.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Hymiöt

Viesti Kirjoittaja Spencer » 14 Heinä 2011 23:29

Tilalle tulee aikanaan hyviä uusia hymiöitä. Esimerkiksi tietty tämä: Kuva

;)

Pari vanhaakin (saarnaaja + nörtti) voidaan palauttaa yleisön pyynnöstä. Ei sieltä luvalla sanoen juuri mitään muuta vähänkään käyttökelpoista lähtenytkään. Mitään mitä kukaan jäisi kaipaamaan ainakaan. Hymiöt ei ole ykkösprioriteettina tällä hetkellä. Palataan asiaan joskus myöhemmin.

Jos sillä välin nuo 77 hymiötä ei riitä tunteiden ilmaisuun, niin esimerkiksi täältä voi käydä hakemassa apuja:

http://www.mysmiley.net
http://freesmileyface.net/
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Hymiöt

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 14 Heinä 2011 23:51

En käytä, mutta joillekin ne sopii. Siksi tässä muutama käyttökelpoinen voihelvetinperkele-hymiö.

Kuva

Kuva

Kuva

Koska en löytänyt laamahymiötä, tässä korvikkeena lehmä. Kuva
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Hymiöt

Viesti Kirjoittaja knocker » 17 Heinä 2011 01:19

Mulle nyt sinällään aika sama, mutta jos ja kun palstaa uudistetaan, niin meneekö hymiösaldokin sen mukaan, mitä yksittäinen palstanpitäjä pitää parhaimpana? Luulisi mokoman rajoittamisen olevan niitä viimisiä juttuja. Jos Spencer ei pidä vaikka "saarnaaja" hymiötä tarpeeksi käytettynä, niin mun mielestä se on vain hyvä juttu. Käytetään, kun tarpeen ja hyvä niin.
Mutta tosiaan, aika turhaa viilaamista.

Ja vielä: itse vältän hymiöitä mahdollisuuksien mukaan, mutta ajoittain ne kertovat enemmän, kuin > 50 sanaa.
a walking disaster

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Hymiöt

Viesti Kirjoittaja Spencer » 17 Heinä 2011 03:27

knocker kirjoitti:Mulle nyt sinällään aika sama, mutta jos ja kun palstaa uudistetaan, niin meneekö hymiösaldokin sen mukaan, mitä yksittäinen palstanpitäjä pitää parhaimpana? Luulisi mokoman rajoittamisen olevan niitä viimisiä juttuja. Jos Spencer ei pidä vaikka "saarnaaja" hymiötä tarpeeksi käytettynä, niin mun mielestä se on vain hyvä juttu.
Tarkoitatko hymiösaldolla hymiörajaa? Täällä porukka käyttää aika vähän hymiöitä. Itse taidan olla niitä kovimpia hymiöiden käyttäjiä, mutta harvoin jos koskaan tulee käytettyä yli neljää hymiötä viestissä. :) Hymiöraja on mielestäni hyvä ja kohtuullinen, eikä siitä ole kukaan valittanut. Neljällä hymiöllä pystyy ilmaisemaan mielentilansa tehokkaasti, ei siihen kymmeniä hymiöitä tarvita. Liiallinen hymiöiden käyttö vihastuttaa ennemmin kuin ihastuttaa ja se on monilla foorumeilla jopa säännöissä kielletty. Liialliset hymiöt näyttää naurettavalta, tekee viestistä typerän näköisen, huonontaa luettavuutta jne. Ei kukaan ole niin huono ilmaisemaan itseään, että liiallinen hymiöiden käyttö olisi tarpeellista. Tämä on pikemminkin yleinen mielipide kuin ainoastaan minun mielipide.

Saarnaajahymiön ja nörttihymiön suosion/käytön arvioin väärin, minun moka. En ollut oikiasti nähnyt niitä käytettävän juuri koskaan, ehkä muisti tekee tepposet. Tarpeettomat hymiöt poistuivat alunperin uusien tieltä. Hymiöitä oli muutenkin liian paljon ja niitä olisi ollut vielä enemmän uusien hymiöiden tullessa. Ei sieltä hymiöviidakosta olisi tarvitsemaansa hymiötä ihan heti löytänyt, ennenkin oli vaikeaa löytää joku tietty hymiö. Saarnaaja ja nörtti tulevat takaisin uusien kera joskus tulevaisuudessa. Tällä hetkellä hymiöt ei ole kovin korkealla prioriteettilistalla.

Edit: Vai tarkoitiko hymiöiden kokonaismäärää? No vastasin käytännössä samalla siihenkin.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Hymiöt

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 17 Heinä 2011 07:54

Voisiko tuon hymiösivun kanssa tehdä niin että sen jakaa useampaan alasivuun? Siis tuon popup-ikkunan jaksaisi useammaksi sivuksi ja yhdellä sivulla olisi vain vaikka 20 hymiötä. Silloin haluamansa hymiön ainakin löytäisi sieltä joukosta. ;) Koska kieltämättä tuolta viidakosta oli ainakin aiemmin vaikea löytää haluamaansa hymiötä.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Hymiöt

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 17 Heinä 2011 13:46

^Olen ainakin eräällä toisella foorumilla nähnyt tuon, että hymiöt ovat alasivuilla. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että helpottaa hymiöiden käyttöä huomattavasti, vaikka en itse niitä hirveästi käytäkään. Todennäköisesti on siis mahdollista tälläkin foorumilla ja Spencer voi sen varmaan toteuttaa sitten kun sitä aikaa hymiöiden viilaukseen riittää.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Punde » 08 Loka 2011 07:14

Ehdottaisin yhden hymiön rajaa neljän asemesta, mut toisaalta huolestuttaa miten orgasmienkeli pärjäis. Joten ehkä kax ois kiva?

edit: kompromizzi
edit2: [smilie=a_cool.gif] :tu

edit3: säännöissä:
4 § Kirjoita viestisi selkeästi ja toiset huomioon ottaen
Kirjoita selkeästi
Ota huomioon viestisi lukijat, tekstin on oltava helposti luettavaa. ÄLÄ HUUDA!
Ois aika hauskaa jos toi muutettais muotoon ÄLÄ HUUTA!
edit4: toi oli mahdollisesti rassistista. pyydän anteeksi etukäteen.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 08 Loka 2011 07:19

Punde kirjoitti:Joten ehkä kax ois kiva?

edit: kompromizzi
edit2: [smilie=a_cool.gif] :tu
Mitkä ne kaks olis? Ehdotelkaa, ettei tuu väärät kaks. Tai neljä jos jatketaan hövelisti.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
ysiluokka
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 26 Elo 2009 00:03

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja ysiluokka » 08 Loka 2011 13:35

Ehkä on hyvä, ettei ole valmista etoo-hymiötä tarjolla. Tällä kaudella sitä tulisi käytettyä joka toisessa viestissä.

Kuva

Avatar
Slamjam
Ninja
Viestit: 3078
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hymiöt

Viesti Kirjoittaja Slamjam » 08 Loka 2011 18:03

Tuolta vaan valitsemaan mitä tarvitsee http://www.freesmileys.org/smileys.php
Finding life since 1970, forum member #1223

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 08 Loka 2011 18:06

ysiluokka kirjoitti:Ehkä on hyvä, ettei ole valmista etoo-hymiötä tarjolla. Tällä kaudella sitä tulisi käytettyä joka toisessa viestissä.

Kuva
Onneksi ei ole, eikä toivottavasti ikinä tulekaan. Ällöttävä hymiö.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hymiöt

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 11 Loka 2011 12:02

Miksi jokaisessa viestissä on se neljän hymiön raja? Ymmärrän ettei foorumiin voi säätää mitään erityissääntöä erilaisille viesteille, mutta joihinkin hyvin pitkiin viesteihin kyllä menisi helposti 5-6 hymiötä, eikä se oikeasti ole edes paha!
Hymiöthän on tietynlainen tapa näyttää tunnetila netissä ja välillä joudun itse karsimaan hymiön tai kaksi esimerkiksi Suomen paras BB-asukas häädettyjen ketjusta.. Jos viestissä muutenkin sanoja on ihan rutosti, niin eipä tuo neljä hymiötä ole kovin paljon, eikä sen viidennen pitäisi olla synti.
Tyhmä rajoitus, varsinkin yksityisviesteihin!

:x
Punde kirjoitti:Ehdottaisin yhden hymiön rajaa neljän asemesta, mut toisaalta huolestuttaa miten orgasmienkeli pärjäis. Joten ehkä kax ois kiva?
Ja tällaista shittiä pitää sulattaa, vaikka en edes tiedä oliko tuo vitsi, kun et sitä hymiöllä selventänyt? [smilie=a_cool.gif]

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Hymiöt

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 11 Loka 2011 12:35

Henkkoht olen sitä mieltä että tuo raja on ihan typerä. Jos lainaa viestiä jossa on hymiöitä, ei itse pysty laittamaan hymiöitä välttämättä ollenkaan. Ei täällä ole tuon hymiöspämmin kanssa ollut ennen rajoitustakaan mitään ongelmaa ja jos joku alkaa spämmäämään liikaa hymiöitä, voidaan se käyttäjä sitten symbolisesti "kivittää" tapauskohtaisesti. ;)
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Hymiöt

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 11 Loka 2011 12:39

Tirkka kirjoitti:Henkkoht olen sitä mieltä että tuo raja on ihan typerä. Jos lainaa viestiä jossa on hymiöitä, ei itse pysty laittamaan hymiöitä välttämättä ollenkaan.
Helppo ymmärtää ongelma, koska itsekin törmään välillä tähän, enkä edes itse käytä yhtäkään hymiötä. Riittää, että lainaa parin kirjoittajan viestiä (josta vieläpä karsii turhat tekstit pois) ja silti tulee ilmoitusta hymiörajasta.

Eiköhän sen rajan voisi nostaa vaikka seitsemään, vai?

Mutta ehdotelkaa tosiaan niitä hymiöitä suoraan tähän mitä kaipaatte käyttöön, kyllä niitä on tarkoitus lisätä listalle kunhan ylläpito kerkiää muilta kiireiltään. Linkit hymiösivuille on tietysti hyödyllisiä myös, mutta ei niitä kaikkia voi ottaa, joten esittäkää kuvamuotoisia toivomuksia!
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Hymiöt

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 11 Loka 2011 15:32

Eikö hymiöiden määrän voisi suhteuttaa merkkien määrään? Esim 1-50 merkkiä/1 hymiö, 51-100 merkkiä/2 hymiötä, 101-150 merkkiä/3 hymiötä, 151-200 merkkiä/4 hymiötä etc. näin niin kuin esimerkiksi.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Hymiöt

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 11 Loka 2011 15:35

Hymiöraja haittaa moderoidessa myös mm. peräkkäisten viestien yhdistelyä. Itse käytän hymiöitä ehkä muutaman kerran vuodessa, joten omia viestikirjoituksia tuo raja ei haittaa, mutta muuten mielestäni koko rajoitus on turha.

Jason S.:n ehdotus lienee mahdoton toteuttaa.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tiedotteet, kysymykset ja palaute”