Selostajat ja kommentaattorit

Kaikki urheiluun liittyvä keskustelu käydään täällä.
Vastaa Viestiin
BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 09 Elo 2013 10:22

Tapsa on kuin suomalaiset urheilijat, aina paikat paskana kun kisat alkaa. Harmi homma, sillä Tapsa on hyvä selostaja. Mun puolesta se asiantuntija Mika Lehtimäki vois selostaa koko kisat. Ei siellä tarvitsis olla niitä "selostajia" kiekumassa jokaisen mambomaan yöntimon suoritusta. Se on jotenkin teennäistä, ei se oikeesti ole niin hienoa. Keihäskisassa vois sitten olla vaikka Mertsi hehkuttamassa suomalaisten suorituksia. Sieltä se ainoa mitali kuitenkin tulee. Ronssia tuloksella 81.74.
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja Evalds » 12 Elo 2013 12:12

Tapsa olisi ollut siedettävä. Hannula sekoilee maissa ja muutenkin, ja on koittaa olla hauska, mutta ei ole. Niki Juusela on ilmeisesti joku USA-superfani, sillä hehkuttaa aina jenkkejä ja viis veisaa muiden maiden edustajista.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 12 Elo 2013 16:02

Niki "Viitasusi" Zooselan ainaiset elukkavertaukset ovat alkaneet ärsyttää jo tässä vaiheessa kisoja mikä on aika selkeä merkki siitä miten mielekästä sen juttuja on kuunnella.
Totuus on tuolla ulkona.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja Punde » 12 Elo 2013 19:47

Nikin tavaramerkki on heittolajeissa nurinkurisuus. Aina kun Niki hehkuttaa ilmassa vielä olevaa heittoa pitkäksi, se jää lyhyeksi, ja kun se sanoo että nyt näyttää lyhyeltä ni todennäköisesti tulee heittäjän oma uusi ennätys. Muutenki ukko on aivan pihalla kaiken aikaa, eikä se mukahauskuuskaan sytytä.

seb
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 510
Liittynyt: 01 Syys 2012 12:35

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja seb » 15 Elo 2013 14:08

Juuselan aisaparina on toinen onneton säheltäjä (nimi ei tule mieleen). Onneton on myös kommentaattorina Harri Haatainen, ei ole kovinkaan notkea kieli, muuten fiksulla kaverilla.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 15 Elo 2013 15:30

^ Mikko Hannula on kyseinen aisapari nimeltään.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 15 Elo 2013 21:29

Huikeeta settiä tänään Moskovan kisoissa. Mikko Hannula totesi Ivan Uhovin olevan Kai Suikkasen näköinen. Aiheutti meidän kisakatsomossa kyllä melkosen repeämisen.

Pitkä miinus sitten kun 1500 metrin "ruotsalaista" varottiin kuin punahehkuista hiiltä. Sitten varovasti johonkin väliin mainittiin että edusti viime vuonna Etiopiaa. Tuli semmonen fiilis, että ei uskalleta mainita, ettei vaan joku syytä rasismista. No se on tätä nykypaskaa vaan, mut oudon kuvan antoivat itsestään, kun kiertelivät aihetta vaivaantuneesti.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja ff » 16 Elo 2013 16:48

Surkeaa sakkia, etenkin Juusela. Luulin, että kusessa ollaan kun Mertsiä ei enää ollut selostamossa mutta sitten vielä Suomisen Tapsakin puuttuu niin huhhuijaa. Asiantuntijalle annan kuitenkin puhtaat paperit.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja Evalds » 18 Elo 2013 11:53

Mikko Hannulan surkeat puujalkavitsit ovat aiheuttaneet meikäläisille puistatuksia.

Voiko paskempaa selostajaa enää olla. Ylen olisi aika etsiä uusia kykyjä näiden puusilmien tilalle.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja Spencer » 18 Elo 2013 13:57

Minua ei se Hannulan & Juuselan teinityttömäinen tirskuminen ja puujalkavitsit liikaa häiritse, asiantuntemattomuus on se suurin ongelma. Tunnistavat ulkonäöltä vain supertähdet, jos nyt aina niitäkään, eivätkä osaa silmämääräisesti arvioida heittojen/hyppyjen pituuksia yhtään livekuvasta. Suurinpiitein kaikki hypyt/heitot ovat hyvännäköisiä ja tyylikkäitä. Kaksikon onneksi 80% kenttälajien suorituksista tulee nauhalta ja he tietävät tulokset ennakkoon.

Ei muuta kuin Hannulalle reppuradio selkään ja takaisin katsomohaastattelijaksi ja Juusela voi kans pysyä kaukana yleisurheilusta kun ei siitä mitään tiedä. Täysin luokaton selostuskaksikko. Bubi takas!
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja KariTa » 18 Elo 2013 21:13

Onko siellä yhtäkään asiantuntevaa selostajaa tai toimittajaa enää urheilun puolella Ylellä? Huvittavaa kun äsken Urheiluruudussa kehuivat itseään 50-vuotissyntymäpäivän kunniaksi. "Jos haluatte nähdä ammattimaisesti tehtyä urheiluohjelmaa, katsokaa Urheiluruutua". :bidmouth:

Minulta löytyisi varmasti kymmenittäin asiavirheitä vuosien ajalta mutta viimeisimpänä tulee mieleen naisten jalkapallon EM-kisoista kun naistoimittaja oli aivan pihalla yksinkertaisesta paitsiosäännöstä.
Taisi olla sama naikkonen joka ei tunnistanut Stamford Bridgeä uudesta Wembleyn stadionista vaan väitti naisten Mestareiden Liigan finaalin pelatun jälkimmäisellä stadionilla koostetta kommentoidessaan.
Tuntuu muutenkin siltä että naistoimittajia palkatessa tärkeintä on Ylelle ollut ulkonäkö eikä osaaminen.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 18 Elo 2013 22:18

Eiköhän tuo ole aika selvää että kaikille kanaville ulkonäkö on tärkein kriteeri naispuolisia urheilutoimittajia rekrytoitaessa. Ei ne maikkarillakaan mitään kovin rautaisia ammattilaisia ole sillä saralla. Ylen miespuolisten osalta taas syytän sirtä että osa parhaista (esim. Ville Klinga) on lähtenyt parempien palkkojen perään ja sitä että Hoopo Hänninen ei ole vielä eläkkeellä.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja Spencer » 09 Loka 2013 22:20

Suosikkiselostaja Tapio Suominen: Viikoiksi sairaalaan ja sähköshokkeja

Ohhoh! Vakavasti masentunut Tapsa oli kesällä 7 viikkoa psykiatrisella osastolla. Ei tartte enää ihmetellä miks miestä ei kuultu MM-kisoissa.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 10 Helmi 2014 18:00

Nyt on kyllä naisten jääkiekko-ottelussa niin timanttinen kaksikko kopissa, ettei voi muuta kuin nauraa. Kuka tuo kommentaattori on?
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja Karhu » 10 Helmi 2014 18:15

Mä oon äänen perusteella ollu siinä ajatuksessa että se on Haapasalon Ville, siis se näyttelijä? Miks se tuolla sitten on, en mä vaan tiiä. Kunnaksen Kaitsu puolestaan kuulostaa siltä kuin sillä olis koko ajan hirvee kusihätä.

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja ff » 10 Helmi 2014 20:52

Karhu kirjoitti:Mä oon äänen perusteella ollu siinä ajatuksessa että se on Haapasalon Ville, siis se näyttelijä? Miks se tuolla sitten on, en mä vaan tiiä.
Olikohan Ville venäjän kolmanneksi suosituin henkilö Putinin ja jonkun toisen jälkeen niin eiköhän siinä ole jo ihan tarpeeksi syytä olla vierailevana tähtenä olympialaisissa. Saisi kyllä useamminkin tulla Kaitsun kaveriksi tuonne parvelle, mutta taisi olla once in a lifetime-diili. Hyvin hoiti "jääkiekko-asiantuntijan" pestinkin siinä näyttelijä/matkaoppaan jobin ohella.
--
Onnittelut Ennille hopeamitalista. :tu Myös minua lämmitti mr. ampumahiihto Ole Einar Bjørndalenin olympiakulta tuossa takaperin.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja Karhu » 10 Helmi 2014 21:34

ff kirjoitti:Olikohan Ville venäjän kolmanneksi suosituin henkilö Putinin ja jonkun toisen jälkeen niin eiköhän siinä ole jo ihan tarpeeksi syytä olla vierailevana tähtenä olympialaisissa.

Niin kyllä minä tiedän kuka Haapasalo on ja mikä hänen asemansa on Venäjällä, mutta edelleen, mitä tekemistä hänellä on jääkiekon kanssa? Sitähän minä tarkoitin. Kai sitä nyt hieman voi kysellä kun jotenkin lähtökohtaisesti voisi olettaa että kun kerran selostetaan olympialaisissa urheilutapahtumaa niin kommentaattorina olisi joku asiantunteva laji-ihminen tai vastaava eikä vain mukavia jutteleva ja tunnelmaa fiilistelevä kaveri joltain aivan muulta elämänalueelta.

Mutta eipä siinä, ei minä sillä että se mua olisi mitenkään sinänsä häirinnyt, kunhan ny vaan pistin merkille kun vähän erikoisempi ratkaisu oli mielestäni. Olihan tuo oikeestaan ihan mukavaa vaihtelua. Jäädään odottelemaan mitä yllätyksiä YLE seuraavaksi tarjoaa. Hei katoppas, nyt näyttäis studiossa olevan Tuomas Kyrö. Aivan ehdottomasti viidenkympin hiiihtoa filosofoimaan! Kai hän nyt siihen passaa kun kerran tälle tielle on lähdetty ja Villekin kelpas lätkään.
Edit: Tosiaan, kuten Punde alla sanoo, niin toki näihin muihin juttuihin Haapis sopii sattuneista syistä kuin maatuskanukke toisen sisään, mutta ne onki vähän eri asioita kuin nämä varsinaiset kisatapahtumat.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja Punde » 10 Helmi 2014 21:42

Haapasalo oli hyvä valinta avajaisia kommentoimaan, äijällä kuitenki niin paljon tietoa ja kokemusta Venäjästä. Ja niihin hupitietopätkiin Nikin kanssa. Lätkäpesti oli outo, mut niin on Kaj Kunnaskin outo selostaja. Oli hämmentävä kokemus matsin seuraaminen.

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja Evalds » 10 Helmi 2014 22:38

Kunnas ei vakuuta, koko ajan pätemässä, Ville oli ihan ok.

Odotan kauhulla kun Niki Juusela pääsee selostamaan miesten lätkää, onneksi ei Englanti ole mukana, niin ei tarvitse sitä hehkutusta kuunnella.

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja mrj » 10 Helmi 2014 22:50

Punde kirjoitti:Haapasalo oli hyvä valinta avajaisia kommentoimaan, äijällä kuitenki niin paljon tietoa ja kokemusta Venäjästä. Ja niihin hupitietopätkiin Nikin kanssa. Lätkäpesti oli outo, mut niin on Kaj Kunnaskin outo selostaja. Oli hämmentävä kokemus matsin seuraaminen.
todellaki outo selostus -kokemus , ku kunnas selosti matsia kokoaja eri äänenpainoilla, ja kommentaattori haapalon tyyli oli "ooi öyyy oi öyyy " ihme ujellusta ;D
JuHu - :drink55:

Avatar
PIETRO
Kanavajohtaja
Viestit: 3925
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:20
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja PIETRO » 10 Helmi 2014 23:49

Kuuntelin eilen radiosta Mikko Hannulan selostusta mäkihypystä.
Kerkesi sanoa muutakin hypyn aikana kuin, nyt lähtee puomilta, on ilmassa ja varma alastulo.
Jokaisen hyppääjän kohdalla kerkesi ilmoittaa tuulesta tulleet hyvitys pisteet jne..., koko ajan tiesi monenneksi meni, kuka johtaa ja paljonko jäi keulasta, mikä oli piste-ero lähimpään Suomalaiseen ja mikä oli Suomalaisten tilanne, onko mahdollista päästä toiselle kierrokselle yms.
Tuntui sille kuin olisi itse katsonut kisaa, mutta kokonaistilanne oli vielä paremmin selvillä.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Selostajat ja kommentaattorit

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 10 Helmi 2014 23:52

Mun mielestä Haapasalo oli hyvä kommentaattori. Mä tykkään Haapasalosta myös niissä sen matkailuohjelmissa. Kunnas vaatii aika paljon siedätystä, et siihen tottuu, mut kyl se hiljakseen alkaa olemaan ei ärsyttävä.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Urheilu”