Enpä ole aikasemmin vielä kuullut mielipidettä, että nämä uudet F1-autot olisivat kauniimpia kuin edelliset.kalleh kirjoitti: Omasta mielestäni tuo näyttää ihan siistiltä. Toki huomattavan paljon erinäköinen kuin edelliskausien autot, mutta olen jo melkein tottunut tuohon uuteen lookkiin. Oikeastaan tuo uusi ulkonäkö on kauniimpi kuin viime vuosien look, koska turhat härpäkkeet on poistettu.
23% maikkarin kyselyyn vastanneista näyttää kuitenkin tuota mieltä olevan. Rumia omasta mielestäni, slicksit <3
mtv3.fi kirjoitti: Järvilehto: Uudet F1-autot hassun näköisiä
BMW-talli toi tällä viikolla ensimmäisenä radalla ensi kauden aerodynamiikkasäätöjen mukaisen F1-auton. MTV3:n nettikyselyyn tällä viikolla vastanneista yli 12 000 kävijästä yli 77 prosenttia piti autoa rumempana kuin päättyneellä kaudella radalla nähdyt kilpurit.
- Kyllähän ne aika hassulta näyttävät. Varsinkin takasiipi on tosi kapean näköinen. Huomattavasti selkeämpihän auto on, kun siitä on ylimääräiset siivekkeet poistettu. Vähän aikaa menee kyllä totutellessa. Ei se tällä hetkellä mikään kauneimman näköinen auto ole, MTV3:n F1-asiantuntija Jyrki Järvilehto arvioi.
- Toki nämä ovat vain väli- ja testausversioita. Aikanaan julkistettavat lopulliset ensi kauden autot ovat varmasti vähän sopusuhtaisemman näköisiä, Järvilehto muistutti.
Barcelonan testeissä nähtiin radalla myös uusia kuljettajaehdokkaita, joista kenties mielenkiintoisin on Hondaa testannut Bruno Senna. Legendaarisen Ayrton Sennan sisarenpoika taistelee Hondan tallipaikasta toisen brasilialaiskuskin Lucas Di Grassin kanssa.
- Formula ykkösissä kaivataan nimiä ja Senna on erittäin hyvä nimi formula ykkösille. Lucas Di Grassin ajosuoritukset tällä kaudella GP2:ssa olivat kuitenkin sitä luokkaa että olen pitänyt häntä todella hyvänä ehdokkaana, ehkä enemmänkin kuin Sennaa, Järvilehto arvioi.
Järvilehto uskoo joko Sennan tai Di Grassin passittavan 36-vuotiaan Rubens Barrichellon eläkkeelle Hondalta. Toisena Honda-kuskina jatkaa Jenson Button.
- En näe järkevänä Hondan pitää samoja kuskeja ensi vuonna. Samat kuskit ovat pyörineet siellä pari vuotta eikä mitään valoa ole näkynyt tunnelin päässä. Ehkä kuskinvaihtokin olisi paikallaan ja piristäisi tiimiä, Järvilehto uskoi.