Rasismikeskustelua

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Viesti Kirjoittaja rink » 30 Elo 2006 00:51

Big Mother kirjoitti:
Mole kirjoitti:"Isoisäni kuoli Auswitzissa. Tippui tornista."
-Hena
Oliko tämä rasistinen? Auschwitzissa on voinut kuolla monesta syystä, ja se mitä me esi-isämme olivat tuskin on sitä mitä me olemme nykyään.
Arvatenkin tuosta Henan lauseesta. (ja melkein mistä vain) voi repiä irti rasistisuutta.

Esim. Ensimmäinen lause tuo mielikuvan, että isoisä olisi ollut juutalainen (joka kaasutettiin, ja sitä ei kukaan kait kiellä että suuri osa isoisänaikaisista ihmisistä Auschwitzissa kuoli nimenomaan natsien toimesta). Jälkimmäinen lause taas viittaa siihen, että isoisä olikin natsien puolella. Joita taas voi rotuerottelupolitiikkansa takia pitää rasisteina.

Yksi tulkinta. Voi löytyä monia muitakin. Sama pätee myös näiden asukkien sanomisiin.

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Viesti Kirjoittaja Mole » 30 Elo 2006 00:54

---

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 30 Elo 2006 02:23

Nauroin ja ihmettelin mihin tämä kari-ketjusta lähtöisin oleva läppä ajautui.

Nauran edelleen :) Rasisteja talo täynnä. Rasismi on pahaa. Minä en ole rasisti. Rakastan kehitysmaita. En tee mitään niiden hyväksi. Silti haluaisin että tekisin. Tai että edes muut luulisivat että tekisin. Ihqdaa. Rauhaa ja rakkautta. Kaksinaismoralismia. Vaikka mitä.

Kärpäsestä härkänen. Aina huvittavaa :)

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri » 30 Elo 2006 07:41

Mistähän tämä rasismikeskustelu nyt sai alkunsa? Kari puhui keskustelussa aids-tilanteesta ja mainitsi kulkutautien olevan luonnon keino hillitä liikakansoitusta.

Mikä tässä on rasismia? Se, että mainitsee Afrikan (jossa on maailman pahin aids-tilanne) tuskin tekee kommentista rasistista.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 30 Elo 2006 09:07

Petri kirjoitti:Mistähän tämä rasismikeskustelu nyt sai alkunsa? Kari puhui keskustelussa aids-tilanteesta ja mainitsi kulkutautien olevan luonnon keino hillitä liikakansoitusta.

Mikä tässä on rasismia? Se, että mainitsee Afrikan (jossa on maailman pahin aids-tilanne) tuskin tekee kommentista rasistista.
kuten tuolla Kari-otsikon alla kirjoitin. mielestäni Karin lausunto oli lievästi rasistinen, koska epäili afrikkalaisten pyrkivän enenevissä määrin länsimaihin jos aids-tilanne paranisi mahdollisen lääkityksen ansiosta ja väestön määrä kasvaisi siellä.
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 30 Elo 2006 09:33

Petri kirjoitti:Mistähän tämä rasismikeskustelu nyt sai alkunsa? Kari puhui keskustelussa aids-tilanteesta ja mainitsi kulkutautien olevan luonnon keino hillitä liikakansoitusta.

Mikä tässä on rasismia? Se, että mainitsee Afrikan (jossa on maailman pahin aids-tilanne) tuskin tekee kommentista rasistista.
Rasismi eli rotusyrjintä on ideologia tai toiminta, jossa ihmisten ulkonäön, fyysisten piirteiden, "kansanluonteen", kielen tai kulttuurin erilaisuus oikeuttaa myös eriarvoisen kohtelun eli syrjinnän. Rasismia ovat myös toimintatavat ja sellaiset yhteiskunnalliset rakenteet, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen. Rasismia on myös toiminta, joka väheksyy ihmisarvoa.

Kyllä se minusta on selkeästi rasistinen viittaus, että länsimaalaisen hyvinvointivaltion kasvatti sanoo, että hänestä ei ole järkeä viedä AIDS-lääkkeitä Afrikkaan, koska on luonnollista, että luonto karsii ihmiskuntaa. Että sitten kun niitä on siellä jotain 5 miljardia, niin sit ne riehuu siellä.

Että jos lähdetään tähän Linkolalaiseen maailmankatsomukseen, niin kielletään kaikilta AIDS-lääkkeet ja kondomit. Saattaisi karsiutua muistakin valtioista väestöä, kuin Afrikasta. 8) Jos ottaa huomioon ihmisten sivistyksen tason, niin tämä ei välttämättä olisi ollenkaan huono asia.

Mahatma Gandhi on sanonut: "Yhteiskunnan sivilisaatio mitataan sillä, kuinka se kohtelee eläimiään." Luulisin, että ei varmaan järin hyvin kun katsotaan miten se kohtelee kanssaihmisiä.

Mutta joo, löytyi sieltä rasistisia kommentteja muiltakin. Niistä lisää toisaalla.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 30 Elo 2006 09:56

Ei kai Kari nyt sentään kondomeja ollut kieltämässä, sehän on täysin vastoin mitä Kari sanoi. Karihan vaan sanoi, että on luonnon tapa karsia liikaväestöä, samanlaisia ajatuksia on moni esittänyt esim. tsunamista ja muista luonnonkatastrofeista.

Lisäksi ottaisin vielä sellaisen asian tähän mukaan, että esim. Afrikkaan on annettu kehitysapua toden teolla jo vuosikymmeniä, juuri mitään ei ole saatu aikaan. Kaiken lisäksi monesta kehitystyössä mukana olevasta tulee itsestään "rasisti" kun menee sinne. Moni afrikkalainen vaan odottaa kädet ristissä, että kaikki kannetaan nenän eteen ja sitten alkaa se oravanpyörä, että vain odotetaan, että länsimaiset ihmiset tuo tänne kaiken avun eikä itse tarvi tehdä mitään. Tämä nyt oli vain yleistys, mutta monilta tahoilta olen tällaista kuullut.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 30 Elo 2006 10:07

gemini kirjoitti:Ei kai Kari nyt sentään kondomeja ollut kieltämässä, sehän on täysin vastoin mitä Kari sanoi. Karihan vaan sanoi, että on luonnon tapa karsia liikaväestöä, samanlaisia ajatuksia on moni esittänyt esim. tsunamista ja muista luonnonkatastrofeista.

Lisäksi ottaisin vielä sellaisen asian tähän mukaan, että esim. Afrikkaan on annettu kehitysapua toden teolla jo vuosikymmeniä, juuri mitään ei ole saatu aikaan. Kaiken lisäksi monesta kehitystyössä mukana olevasta tulee itsestään "rasisti" kun menee sinne. Moni afrikkalainen vaan odottaa kädet ristissä, että kaikki kannetaan nenän eteen ja sitten alkaa se oravanpyörä, että vain odotetaan, että länsimaiset ihmiset tuo tänne kaiken avun eikä itse tarvi tehdä mitään. Tämä nyt oli vain yleistys, mutta monilta tahoilta olen tällaista kuullut.
melkoisen raju yleistys... kehitysapuvaroilla on taipumus palautua takaisin länsimaihin, tämä on ihan tutkittua tietoa. Ne kaytetään kohteissa jotka hyödyttävät viime kädessä länsimaita... Itse oli opiskelijana mukana kehitysyhteistyöprojektissa 90-luvulla ja ihan omakohtaisin kokemuksin voi kertoa, että ihmiset siellä tekevät suunnattomasti työtä oman elintason nostamiseksi.

Pitäisi tuntea afrikkalaiset kulttuurit melkoisen hyvin ennekuin ymmärtää edes päivittäistä elämmänmenoa. Esim. miehet on kasvatettu siihen että naiset tekevät kaiken kotityön...

Minusta ei tullut rasistia kun tulin takaisin, suhtautuminen elämään laajeni ja ymmärrys kasvoi kyllä.

Ja Karihan tuossa "lausunnossaan" oli muuten erityisen huolissaan afrikkalaisten tulosta länsimaihin.
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 30 Elo 2006 10:15

gemini kirjoitti:Ei kai Kari nyt sentään kondomeja ollut kieltämässä, sehän on täysin vastoin mitä Kari sanoi. Karihan vaan sanoi, että on luonnon tapa karsia liikaväestöä, samanlaisia ajatuksia on moni esittänyt esim. tsunamista ja muista luonnonkatastrofeista.

Lisäksi ottaisin vielä sellaisen asian tähän mukaan, että esim. Afrikkaan on annettu kehitysapua toden teolla jo vuosikymmeniä, juuri mitään ei ole saatu aikaan. Kaiken lisäksi monesta kehitystyössä mukana olevasta tulee itsestään "rasisti" kun menee sinne. Moni afrikkalainen vaan odottaa kädet ristissä, että kaikki kannetaan nenän eteen ja sitten alkaa se oravanpyörä, että vain odotetaan, että länsimaiset ihmiset tuo tänne kaiken avun eikä itse tarvi tehdä mitään. Tämä nyt oli vain yleistys, mutta monilta tahoilta olen tällaista kuullut.
Joo, ei edes lähdetä tälle linjalle. Minäkin kuulin joskus, että joulupukki on olemassa. Tutkittu tieto ja omakohtaiset kokemukset ovat viime kädessä ratkaisevia ja määrittävät faktat, ei kuulopuheet.

Jos Suomeen tulisi jokin luonnonkatastrofi, joka tuhoaisi useita tuhansia ihmisiä, niin yksikään suomalainen tuskin puhuisi luonnollisesta karsiutumisesta. 8)
Who is she? Where did you find her?

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 30 Elo 2006 10:27

Luonnonkatastrofi on aina luonnonkatastrofi, mitäpä sille kukaan voi. Toki siltä voi yrittää suojautua, mutta jos se on tapahtuakseen niin sitten käy niin.

Ja voiko joku muka oikeasti väittää, että kehitysyhteistyöstä on ollut paljon apua? Kylläpä vaan ne kylät on lähes samassa jamassa kuin aiemminkin. Toki moni Afrikan maa on normaalin talouskasvun myötä rikastunut, mutta apua tuodaan koko ajan ja mitään ei näytä tapahtuvan. Ei tämä ole rasismia vaan totuuden kertomista. Todellisuus kun on se, että liika apu laiskistaa eikä itse sitten viitsi enää tehdä mitään, kun ne rikkaat ulkomaalaiset tulee ja tuo kaiken avun ja asentaa vielä kaivot ym. Minä tunnen ihmisiä, jotka ovat olleet kehitysyhteistyössä ja kertoivat, että jos tuotiin esim. kaivo niin nämä kyläläiset eivät itse viitsineet sitä alkaa laittamaan paikoilleen vaan kaikki piti kirjaimellisesti tuoda näiden afrikkalaisten nenän eteen valmiina. Toki osa ihmisistä on varmasti innolla mukana oman kotiympäristönsä avustamisessa, mutta kylläpä monet niin naiset kuin miehet istuu vaan siellä ja odottaa, että uusi avustuslasti tulee.

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Viesti Kirjoittaja rink » 30 Elo 2006 10:30

Tämä aihe on sellainen mistä voisi jatkaa loputtomiin ja ainakin omien kokemusten perusteella sellainen aihe mikä lopulta näissä nettikeskusteluissa johtaa herneen vetämiseen nenään.

Ja kuten tuossa alussa sanon rasistisyytöksiä voidaan vetää melkein mistä vaan.

Ihan vain esimerkkinä.
Big Mother:
Rasismi eli rotusyrjintä on ideologia tai toiminta, jossa ihmisten ulkonäön, fyysisten piirteiden, "kansanluonteen", kielen tai kulttuurin erilaisuus oikeuttaa myös eriarvoisen kohtelun eli syrjinnän. Rasismia ovat myös toimintatavat ja sellaiset yhteiskunnalliset rakenteet, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen. Rasismia on myös toiminta, joka väheksyy ihmisarvoa.

Kyllä se minusta on selkeästi rasistinen viittaus, että länsimaalaisen hyvinvointivaltion kasvatti sanoo, että hänestä ei ole järkeä viedä AIDS-lääkkeitä Afrikkaan, koska on luonnollista, että luonto karsii ihmiskuntaa. Että sitten kun niitä on siellä jotain 5 miljardia, niin sit ne riehuu siellä.
Eikö tuo boldattu kohta ole rasismia ?

En silti pidä Big Motheria rasistisena. Pikemminkin päin vastoin.
big.mac
Ja Karihan tuossa "lausunnossaan" oli muuten erityisen huolissaan afrikkalaisten tulosta länsimaihin.
Niin olen minäkin hiukan huolissaan. Ellei pakottavaa tarvetta (sota, vaino jne.) ole, niin olisi parempi että ihmiset pysyvät heille tutummassa kulttuurissa. Monella eurooppaan - esim. Suomeen - tulevilla afrikkalaisilla on ollut suuria ongelmia sopeutua aivan toisenlaiseen kultturiin.

Toki näiden pakolaisten lisäksi erinäisistä muista syistä (opiskelu, työ) tulee ihmisiä afrikasta eurooppaan. Tällaista muuttoliikettä vastaan minulla ei ole varauksia.

Olen itse rasismia vastaan, mutta ei pidä kuitenkaan liioitella....

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 30 Elo 2006 10:53

rink kirjoitti: Niin olen minäkin hiukan huolissaan. Ellei pakottavaa tarvetta (sota, vaino jne.) ole, niin olisi parempi että ihmiset pysyvät heille tutummassa kulttuurissa. Monella eurooppaan - esim. Suomeen - tulevilla afrikkalaisilla on ollut suuria ongelmia sopeutua aivan toisenlaiseen kultturiin.

Toki näiden pakolaisten lisäksi erinäisistä muista syistä (opiskelu, työ) tulee ihmisiä afrikasta eurooppaan. Tällaista muuttoliikettä vastaan minulla ei ole varauksia.

Olen itse rasismia vastaan, mutta ei pidä kuitenkaan liioitella....
totta kai ihmisille olisi ideaaleinta, jos pystyisi elämään itselle tutuimmassa kulttuurissa, mutta sehän ei ole mahdollista tässäkään maailmassa.... ja vaikeudet sopeutua uuteen kulttuuriin... siihen yleensä vaikuttaa hyvin paljon uuden kulttuurin kyvyttömyys hyväksyä uusia ihmisiä ja uusia tapoja omassa kulttuurissaan...

jep, jep... niin mielenkiintoista kuin olisikin jatkaa tästä aiheesta, niin jätän tämän keskustelun. Jos oli omat argumenttini jossain määrin heikosti perusteltuja, niin en halua lukea jonkun tuttavan tuttavan tuntemuksia "totuutena" kehitysyhteistyöstä... jatkan mulla aiheilla, jotka ovat hippusen hauskempia :wink:
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 30 Elo 2006 11:07

big.mac kirjoitti:
totta kai ihmisille olisi ideaaleinta, jos pystyisi elämään itselle tutuimmassa kulttuurissa, mutta sehän ei ole mahdollista tässäkään maailmassa.... ja vaikeudet sopeutua uuteen kulttuuriin... siihen yleensä vaikuttaa hyvin paljon uuden kulttuurin kyvyttömyys hyväksyä uusia ihmisiä ja uusia tapoja omassa kulttuurissaan...

jep, jep... niin mielenkiintoista kuin olisikin jatkaa tästä aiheesta, niin jätän tämän keskustelun. Jos oli omat argumenttini jossain määrin heikosti perusteltuja, niin en halua lukea jonkun tuttavan tuttavan tuntemuksia "totuutena" kehitysyhteistyöstä... jatkan mulla aiheilla, jotka ovat hippusen hauskempia :wink:
Onko tässä tapauksessa siis suomalainen aina se, jonka on pakko sopeutua? Eikö pitäisi olla pidemminkin toisin päin eli maassa maan tavalla. Eikä Suomi edes ole mitenkään rasistinen maa, mutta aina täällä nämä anti-rasistit niin väittävät, että onpa ulkomaalaisilla nyt niin vaikeaa, kun suomalaiset ovat aivan kamalia rasisti-juntteja jne. Eipä läheskään kaikissa maissa ole juuri oikeuksia ulkomaalaisilla, monissa maissa eivät ulkomaalaiset saa edes omistaa mitään, ei ole mitään mahdollisuutta uuden maan kansalaisuuden saamiseen, ei mahdollisuutta opiskella jne. Suomessa esim. opiskelu on ilmaista myös ulkomaalaisille, täällä voi saada Suomen kansalaisuuden asuttuaan maassa 5 vuotta ja läpäistessään suomen tai ruotsin kielen kielitestin. Ulkomaalaiset voivat myös omistaa kiinteistöjä. Joitakin pieniä asioita on mitä ulkomaalaissyntyiset eivät voi tehdä kuten asettua ehdolle presidentinvaaleihin.

Mielestäni moni Euroopan maa on aivan liian suvaitsevainen. Maassa maan tavalla tai pois.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 30 Elo 2006 11:31

gemini kirjoitti: Onko tässä tapauksessa siis suomalainen aina se, jonka on pakko sopeutua?
eiku ihan pakko vielä sorkkia... ei suomalaisen tarvitse sopeutua vaan SUVAITA...

voi gemini miten sinuakin oppii tuntemaan kommenttiesi kautta aina vain paremmin :wink:
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 30 Elo 2006 11:38

rink kirjoitti:Ihan vain esimerkkinä.
Big Mother:
Rasismi eli rotusyrjintä on ideologia tai toiminta, jossa ihmisten ulkonäön, fyysisten piirteiden, "kansanluonteen", kielen tai kulttuurin erilaisuus oikeuttaa myös eriarvoisen kohtelun eli syrjinnän. Rasismia ovat myös toimintatavat ja sellaiset yhteiskunnalliset rakenteet, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen. Rasismia on myös toiminta, joka väheksyy ihmisarvoa.

Kyllä se minusta on selkeästi rasistinen viittaus, että länsimaalaisen hyvinvointivaltion kasvatti sanoo, että hänestä ei ole järkeä viedä AIDS-lääkkeitä Afrikkaan, koska on luonnollista, että luonto karsii ihmiskuntaa. Että sitten kun niitä on siellä jotain 5 miljardia, niin sit ne riehuu siellä.
Eikö tuo boldattu kohta ole rasismia ?
Ei.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 30 Elo 2006 11:48

Suvaitsemisesta vielä. Mielestäni suomalaisten ei tarvitse suvaita esim. sitä, että maahanmuuttajat vaativat joulujuhlien ja suvivirren poistamista tarhoista ja kouluista. Jos liikaa suvaitaan niin kohta ollaan samassa tilassa kuin vaikkapa Berliinin Kreuzberg tai Malmön Rosengåd. Jokainen voi näihin juhliin jättää osallistumatta, mutta ei niitä silti tarvitse kokonaan poistaa. Jos niin paljon häiritsee suomalaisten tavat niin muuttakoot muualle. Minä en todellakaan ole mikään rasisti, mutta en myöskään hyväksy sitä, että kaikki suomalaiset tavat pitäisi noin vaan poistaa vain siksi, etteivät ne "loukkaa" ulkomaalaisia. Itse en esim. kuulu kirkkoon ja tulevat lapseni (jos niitä suodaan) tulevat 99% varmuudella olemaan puoliksi ulkomaalaisia ja muslimeja, mutta en minä silti ole vaatimassa uskonnollisten juhlien poistoa täältä Suomesta ja kouluista jne.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 30 Elo 2006 14:38

voi sinnuu gemini ku oot söötti
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 30 Elo 2006 14:59

Hyväksytkö sinä sitten muka sen, että maahanmuuttajien vaatimuksesta Suomen kouluista ja päiväkodeista olisi poistettava joulujuhlat, pääsiäisen juhlinta sekä suvivirsi kevätjuhlasta? Isossa-Britanniassa on menty vieläkin pidemmälle. Siellä ei enää saa koulussa toivottaa "Merry Christmas" vaan nykyisin joululomalle lähtiessä sanotaan "Happy Holidays". Mielestäni tämä jos mikä on oman kulttuurin aliarvioimista, maahanmuuttajien hyysäämistä sekä oman maan ja kulttuurin häpeilyä.

Maahanmuuttajat saavat tuoda omia tapojaan muuttaessaaan ulkomaille esim. Suomeen, mutta niiden ei pidä vaikuttaa alkuperäisten suomalaisten elämään. Ei ole oikein, että Suomessakin aletaan 2%:n ulkomaalaisten määrän vuoksi poistaa uskonnollisia ja vakiintuneita juhlia.

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Viesti Kirjoittaja Mole » 30 Elo 2006 15:11

Kerrankin Gemini puhuu täällä asiaa.

Vielä kun kukkahattuilijat ymmärtävät, että sama jengi (superrikas eliitti) joka vie mm. Afrikkaan niitä lääkeitä, joihin on ujutettu hiv:tä, on perustanut ja pyörittää myös avustusjärjestöjä (unicef/punainen risti).

Annetaan kehitysmaiden velat anteeksi. Ok. Vastineeksi länsimaat omistavat niiden Afrikan valtioiden infrastruktuurin.

Tottakai valtaapitävät toivovat, että kansalliset kulttuurit häviävät. Yksi johtaja. Yksi uskonto. Yksi YK. Helvetisti orjia. Suunnitelmat on jo valmiina, toteutustapaa hiotaan vielä.

Ja siinä vaiheessa, kun sitä väestöä ruvetaan todella rajoittamaan, arvon forumistit itseni mukaanlukien taitavat olla sillä poistolistalla...

Laitetaan nyt vielä varmuudeksi: itse toivoisin, että ihmiset saisivat elää rauhassa toistensa kanssa hilseenväristä riippumatta ja voisivat päättää omasta kohtalostaan. Siis muustakin kuin mitä muroja syö aamulla.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 30 Elo 2006 15:22

eiku ihan oikeesti cicena, olet tosi söötti kun olet noin huolissasi joulunvieton tulevaisuudesta päiväkodeissa... minulle asiaan ei ole tunnepitoisia siteitä... eli ihan sama...

ja mole, sullakin on tosi vilkas mieleikuvitus, pidä toi asenne :wink: elämä ja maailma on yksi salaliittojen temmellyskenttä :wink:
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Viesti Kirjoittaja Mole » 30 Elo 2006 15:26

big.mac kirjoitti: ja mole, sullakin on tosi vilkas mieleikuvitus, pidä toi asenne :wink: elämä ja maailma on yksi salaliittojen temmellyskenttä :wink:
No, kattellaan parinkymmennen vuoden kuluttua siitä mielikuvituksesta.
:wink:

http://www.youtube.com/watch?v=XS3mhjt7TrY

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 30 Elo 2006 15:41

Kuka ihme on tämä cicena?? Jo toinen luulee minua cicenaksi :lol:

Missä tähän cicenaan voisi tutustua? Irc-galleriassa kävin ja sieltä löytyi cicena, mutta joudun tuottamaan pettymyksen, en tunnistanut itseäni häneksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”