Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 30 Heinä 2012 00:05

dertsi kirjoitti:Pitkät kolme viikkoa tätä lomaa odotettiin, mutta sitten kun se olikin totta niin en tiedä mitä tapahtui, kun into laantui heti. Intissä tietty yritti koko ajan pitää päänsä kasassa ja selviytyä, niin varmaan ne kaikki patoumat sitten nousi pintaan, kun ei tarvinnutkaan enää esittää täydellistä sotilasta.
Toi on aika perus, todella monen kohdalla tapahtuu juurikin näin ja siitä syystä monet luovuttavat. Tiedän, ettei se auta yhtään, muttei voi sanoa muuta kuin, että tsemppiä. Sen sanon, että jos mä olen selvinnyt intistä, niin kyllä säkin siitä selviät! Tuntuu varmasti nyt pahalta mennä takaisin, mutta jos otat sen ajattelutavan, että joka aamu on lähempänä lomia ja joka loma on lähempänä reservin aurinkoa, niin selviät vallan mainiosti. Itselläni ainakin auttoi aamukalenterin pitäminen.
That damn fox!

Kuva

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja dertsi » 11 Elo 2012 21:02

Yllättäen joudun sanomaan, ettei kulunut viikko ollut intissä perseestä. Toki syynä on se, että ainoa fyysinen rasitus oli pyöräily ampumaradalle (rikkinäisellä pyörällä) ja viikko-ohjelma oli täynnä sulkeisia, joista olen yleensä jopa pitänyt.

Vala oli tänään, eli meikäkin on nyt sitten alokkaan sijasta jääkäri. Ja valapäivä oli lämmin ja aurinkoinen, ihan justiinsa kuten olin aina kuvitellutkin valapäiväni olevan. Enkä pyörtynyt, baretti menin päähän napakasti enkä muutenkaan häröillyt muodossa. [smilie=a_cool.gif]

TJ 146. Siinä on 146 päivää liikaa, mutta yritetään kestää.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 11 Elo 2012 21:19

^ jos jotain positiivista pitää tosta ettiä, niin siellä on niitä joilla on tj yli 300 ;)
That damn fox!

Kuva

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja dertsi » 11 Elo 2012 22:44

^ Meidän tuvasta 8 on ilmeisesti menossa AUKkiin ja yksi C-kuskiksi, eli kyllä niitä TJ yli 300 -miehiä riittää. :D
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja sandman » 12 Elo 2012 00:15

Ilmoittaudun tykkimieheksi!
No niin kaikki rohkeasti... Tykkimiehet ovat tärkeä osa SAata,, oikeasti.
vaikka ne muuta horisevat

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja dertsi » 22 Elo 2012 19:16

Ja spadeksihan ne meikäläisen lykkäsivät. Kirjuriksi halusin, mutta eipä voi mitään. Noh, eipähän ainakaan tarvitse yksikköä vaihtaa.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Paali
Pihatonttu
Viestit: 1498
Liittynyt: 19 Loka 2008 13:45
Paikkakunta: Ulvila

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Paali » 01 Syys 2012 23:22

sandman kirjoitti:Ilmoittaudun tykkimieheksi!
No niin kaikki rohkeasti... Tykkimiehet ovat tärkeä osa SAata,, oikeasti.
vaikka ne muuta horisevat
Juu täällä kans yks tykäri ja vuodelta 94 ;) 8 kuukauttahan tuol Niinisalossa tuli oltua

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 02 Syys 2012 00:16

Nii en oo tainnu mainitakaan tässä, mutta itse olen jääkärismiehiä. Vissiin joku semipanssarijääkäri tai jotain, kun kalustoa ei ollut ihan valmiiksi vielä niin paljoa kuin sitä piti olla. Olen siis mennyt pitkin metsiä rynnäkköpanssarivaunussa, välillä sisällä, välillä ei niin sisällä.

AUKin kävin, koska en halunnut pasikuskiksi. Kuuden kuukauden perusjääkärikoulutus ei ollut mulle edes vaihtoehtona ja tällä tarkoitan sitä, että mulla ei ollut mahdollisuutta sitä edes valita. Se oli joko 9kk pasikuskina tai sitten vuosi AUK/RUK. Valitsin AUKin. No RUKiin mulla ei enää ollut kiinnostusta, enkä tiedä olisinko sinne edes päässytkään.

Pelkkiä hyviä muistoja on inttiajasta ja kävisin sen uudestaankin, jos vaan tarjottaisiin.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 02 Syys 2012 00:20

dertsi kirjoitti:Ja spadeksihan ne meikäläisen lykkäsivät. Kirjuriksi halusin, mutta eipä voi mitään. Noh, eipähän ainakaan tarvitse yksikköä vaihtaa.
Miten mulla on menny tää ohi! Mut oot ihan kohtalotoveri, mäki olin spade. Mieti asian hyvää puolta, vain 6kk ja siitäkin on jo koht se 2kk käyty! Eikä sulle tule koskaan leireillä nälkä. ;)
That damn fox!

Kuva

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 02 Syys 2012 00:25

Jonksu kirjoitti:Mieti asian hyvää puolta, vain 6kk ja siitäkin on jo koht se 2kk käyty! Eikä sulle tule koskaan leireillä nälkä. ;)
Onhan siinäkin mahdollisuus mennä spadeau:ksi, jolloin se onkin 12kk. Mulla ei oo spadeista muuta kuin hyvää sanottavaa, koska yks spadeau oli mun parhaita kavereita, niin ei tarttenu monesti kärvistellä mettän keskellä nälissään.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 02 Syys 2012 00:46

Zygerö kirjoitti: Mulla ei oo spadeista muuta kuin hyvää sanottavaa, koska yks spadeau oli mun parhaita kavereita, niin ei tarttenu monesti kärvistellä mettän keskellä nälissään.
Mulla sama homma. Nakke vanukkaista ja muista herkuista ei ollut pulaa. Eikös sitä ruokaa tehdä aina puolitoista kertainen annos, ylijäämä menee kuskien ja kokkien suihin.

Itse olin jääkäri kersantti eli armeijan selkärankaa [smilie=a_teeth.gif]
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja sandman » 02 Syys 2012 00:56

Paali kirjoitti:
sandman kirjoitti:Ilmoittaudun tykkimieheksi!
No niin kaikki rohkeasti... Tykkimiehet ovat tärkeä osa SAata,, oikeasti.
vaikka ne muuta horisevat
Juu täällä kans yks tykäri ja vuodelta 94 ;) 8 kuukauttahan tuol Niinisalossa tuli oltua
Onko muuten tullut kertauksiin haasteita?
Itse olin 1996 Hyrylässä,, ei ole kertauksiin kertaakaan haluttu. 1997 vuonnahan Helsingin alueelle tuli uusi Venäläinen ohjuspuolustus järjestelmä,, itsehän tutustuin lähinnä korean sodan aikaisiin sergeihin. Joiden laadusta voisin sanoa että jos taisteluhelikopteri tulee kohti niin karkuun lähtisin saman tein.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Punde » 02 Syys 2012 12:13

-99 vekaralla olin, ei kertauskutsua näkyny eikä kuulunu, enkä usko että tämmöselle perusnurmiporalle tuleekaan. *koputtaa puuta*

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 02 Syys 2012 12:33

Punde kirjoitti:-99 vekaralla olin, ei kertauskutsua näkyny eikä kuulunu, enkä usko että tämmöselle perusnurmiporalle tuleekaan. *koputtaa puuta*
Mehän oltiin sitten samaan aikaan samassa paikassa. Ei ole mullekaan tullut kertauskutsua, mitä nyt kerran sellanen vapaaehtoinen viikonloppu Haminassa.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Risto » 02 Syys 2012 13:49

^Minkä ikänen sä Zygerö oikein oot? :shock:

Eipä oo itellekkään kertauskutsua tullut. Vuonna -08 "viihdyin" Keuruun Kuninkaallisessa Konejoukkueessa 9kk. Ei mua varmaan ees vituttais mennä tonne kertaamaan, mut tuskinpa meen koska tuo varuskuntakin lakkautetaan ens vuonna (muistaakseni). Voihan sitä tietty johonki muualle joutua mut ei kiinnosta.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Punde » 02 Syys 2012 17:04

Zygerö kirjoitti:Mehän oltiin sitten samaan aikaan samassa paikassa.
Joo tästä oli joskus puhetta, taidettii olla viereisillä kassuilla, tai jos ei viereisillä ni ainaki samassa rakennuksessa. Niin se maailma on pieni.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 02 Syys 2012 17:06

^Joo, mä muistelinkin, että on tullut aiemminkin ilmi, mutta en ollut ihan varma. Samassa rakennuksessa taidettiin tosiaan olla suurimman osan aikaa.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja James » 02 Syys 2012 23:35

Liekkö kertauskutsuja nykyään lähetellään kenellekään. 2/04 sissijääkäri Sodankylästä ja mitään ei ole kuulunut. Eikä ole kyllä yhtään kaveriakaan jolle olisi kertauskutsua posti tuonut, tai en ainakaan muista nyt ihan suoraan.

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 02 Syys 2012 23:41

James kirjoitti:Liekkö kertauskutsuja nykyään lähetellään kenellekään. 2/04 sissijääkäri Sodankylästä ja mitään ei ole kuulunut. Eikä ole kyllä yhtään kaveriakaan jolle olisi kertauskutsua posti...
Mulle on tullut kolme tai neljä kutsua, kaikki vaapaaehtoisia. Yhteenkään en ole mennyt, töiden ja laiskuuden takia. Meille ainakin sanottiin että kymmeneen vuoteen on ihan turha odotella kutsua. Rauhanturvatehtävät, muut ulkomaan keikat ja kalusto hankinnat vie kaikki määrärahat. Olishan se ihan kiva käydä paukuttelemassa.
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Punde » 02 Syys 2012 23:45

Tossa keväällä kaveri kutsuttiin kertaamaan, ja sillä oli vasta pari vuotta intistä. Ja oli spade. Ehkä ne oli saanu uudet soppakulhot sinne, en nyt tosin mitenkään saa mieleen missä se kävi intin.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja dertsi » 14 Syys 2012 21:24

Hetken aikaa ehtikin intissä olla jo ihan suht positiivinen fiilis, mutta kyllä taas tänään iski päälle sellainen vitutus ettei mitään rajaa. Varmaan kaikkein eniten ärsyttää epäoikeudenmukainen ja epätasainen kohtelu.

Flunssa teki taas paluun ja muutenkin on yöunet jääneet aika vähille. Ei mikään paras lähtökohta päivän aloitukselle. :D

Vielä kolme viikkoa aamujunan kääntymiseen. Odottavan aika on pitkä.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 14 Syys 2012 21:41

dertsi kirjoitti: Varmaan kaikkein eniten ärsyttää epäoikeudenmukainen ja epätasainen kohtelu.
Mikä siellä nyt mättää? Ei intti ole mikään kaikki pelaa paikka, valillä tulee vähän heikompaa hiihtokenkää ja se pitää kestää kuin mies.
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”