Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja dertsi » 08 Heinä 2012 19:53

Huomenna se alkaa! Ei jännitä, enemmänkin kauhistuttaa. Mutta alan tuudittautua siihen ajatukseen, etten ole ainoa, jonka fyysinen kunto ei ole parhaasta päästä. :D

Ja jos siellä muutkin pärjää, niin kai minäkin. Suomalaisella sisulla mennään. [smilie=a_cool.gif]
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 08 Heinä 2012 21:25

^ Aamuja sulle vaan! Yritä saada ekana yönä unta, voin sanoa ettei ole ihan helppoa :D Ainakin mulla meni suht kauan saada unen päästä kiinni. Hyvin sä pärjäät, jos mäki oon sieltä selvinny!
That damn fox!

Kuva

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 08 Heinä 2012 21:26

Tsempit dertsille! :thumbsup

Ja jos alkaa liikaa vituttaa niin ajattele mun naamaa! Sillon vaan repeet ja unohdat mikä vitutti. [smilie=thefinger.gif]

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 11 Heinä 2012 02:24

Joko vauhtisäkin sisältö on survottu epämääräsesti pieneen kaappiin ja toimistokäyttäytyminen, puhuttelu-esittely-asia, otettu haltuun? Itse olin juuri parisen tuntia kassun pihalla fiilistelemässä kesäyötä varpaat merivedessä ja kahvikuppi kädessä. Intti on paras. :thumbsup P.S. TJ 85.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja dertsi » 13 Heinä 2012 18:04

Herra [juuso], alokas dertsi, kaikki mainitsemasi asiat eivät ole vielä täysin hallinnassa. [smilie=a_cool.gif]

Ekaa kertaa koko viikolla iltavapaata enemmän kuin yksi tunti, ja nytpä pääsin vieläpä ihan tietokoneellekin ekaa kertaa sitten maanantaiaamun. Enpäs olekaan niin nettiriippuvainen mitä luulin! :D

Eilen hiljaisuuden alkaessa hajotti, onneksi tänään oli kevyt päivä niin jaksoi taas vähän paremmin. Ekoille lomille vasta parin viikon päästä, perseestä!

TJ aivan liian monta päivää.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja dertsi » 29 Heinä 2012 22:58

Enpä muista milloin olisin ollut yhtä alakuloinen kuin tänä viikonloppuna. Perjantaina oli hyvä fiilis kun astelin kasarmin porttien ulkopuolelle, mutta kotiin päästessä iski hirveä ahdistus. Intissä ei tietenkään saa nukuttua tarpeeksi, mutta eipä ole kotonakaan tullut nukkumisesta mitään. Ja huomenna pitäisi taas palata kassulle ja paahtaa täydellä energialla läpi kolmen päivän leiri.

Normaalisti pidän itseäni peruspositiivisena tyyppinä, joka ei jaksa turhaan murehtia vaan siirtää murheet sivuun, mutta nyt on niin lamaantunut fiilis että huhhuh.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja knocker » 29 Heinä 2012 23:38

dertsi kirjoitti: Perjantaina oli hyvä fiilis kun astelin kasarmin porttien ulkopuolelle, mutta kotiin päästessä iski hirveä ahdistus.
Miksi?
a walking disaster

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja dertsi » 29 Heinä 2012 23:46

knocker kirjoitti:
dertsi kirjoitti: Perjantaina oli hyvä fiilis kun astelin kasarmin porttien ulkopuolelle, mutta kotiin päästessä iski hirveä ahdistus.
Miksi?
Sen kun tietäisi. Pitkät kolme viikkoa tätä lomaa odotettiin, mutta sitten kun se olikin totta niin en tiedä mitä tapahtui, kun into laantui heti. Intissä tietty yritti koko ajan pitää päänsä kasassa ja selviytyä, niin varmaan ne kaikki patoumat sitten nousi pintaan, kun ei tarvinnutkaan enää esittää täydellistä sotilasta.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja knocker » 29 Heinä 2012 23:52

^Ehkä se on "vaan" joku stressin laukeeminen, mikä saa olon tuntumaan pahalta. Tollastahan voi käydä vaikka uuteen duuniin astuessa, kun alkujännitys ollut yllättävä itselle.
Mutta toivotaan, että seuraava lomasi on jo enemmän lomatunnelmainen. :)
a walking disaster

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 30 Heinä 2012 00:05

dertsi kirjoitti:Pitkät kolme viikkoa tätä lomaa odotettiin, mutta sitten kun se olikin totta niin en tiedä mitä tapahtui, kun into laantui heti. Intissä tietty yritti koko ajan pitää päänsä kasassa ja selviytyä, niin varmaan ne kaikki patoumat sitten nousi pintaan, kun ei tarvinnutkaan enää esittää täydellistä sotilasta.
Toi on aika perus, todella monen kohdalla tapahtuu juurikin näin ja siitä syystä monet luovuttavat. Tiedän, ettei se auta yhtään, muttei voi sanoa muuta kuin, että tsemppiä. Sen sanon, että jos mä olen selvinnyt intistä, niin kyllä säkin siitä selviät! Tuntuu varmasti nyt pahalta mennä takaisin, mutta jos otat sen ajattelutavan, että joka aamu on lähempänä lomia ja joka loma on lähempänä reservin aurinkoa, niin selviät vallan mainiosti. Itselläni ainakin auttoi aamukalenterin pitäminen.
That damn fox!

Kuva

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja dertsi » 11 Elo 2012 21:02

Yllättäen joudun sanomaan, ettei kulunut viikko ollut intissä perseestä. Toki syynä on se, että ainoa fyysinen rasitus oli pyöräily ampumaradalle (rikkinäisellä pyörällä) ja viikko-ohjelma oli täynnä sulkeisia, joista olen yleensä jopa pitänyt.

Vala oli tänään, eli meikäkin on nyt sitten alokkaan sijasta jääkäri. Ja valapäivä oli lämmin ja aurinkoinen, ihan justiinsa kuten olin aina kuvitellutkin valapäiväni olevan. Enkä pyörtynyt, baretti menin päähän napakasti enkä muutenkaan häröillyt muodossa. [smilie=a_cool.gif]

TJ 146. Siinä on 146 päivää liikaa, mutta yritetään kestää.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 11 Elo 2012 21:19

^ jos jotain positiivista pitää tosta ettiä, niin siellä on niitä joilla on tj yli 300 ;)
That damn fox!

Kuva

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja dertsi » 11 Elo 2012 22:44

^ Meidän tuvasta 8 on ilmeisesti menossa AUKkiin ja yksi C-kuskiksi, eli kyllä niitä TJ yli 300 -miehiä riittää. :D
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja sandman » 12 Elo 2012 00:15

Ilmoittaudun tykkimieheksi!
No niin kaikki rohkeasti... Tykkimiehet ovat tärkeä osa SAata,, oikeasti.
vaikka ne muuta horisevat

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja dertsi » 22 Elo 2012 19:16

Ja spadeksihan ne meikäläisen lykkäsivät. Kirjuriksi halusin, mutta eipä voi mitään. Noh, eipähän ainakaan tarvitse yksikköä vaihtaa.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Paali
Pihatonttu
Viestit: 1498
Liittynyt: 19 Loka 2008 13:45
Paikkakunta: Ulvila

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Paali » 01 Syys 2012 23:22

sandman kirjoitti:Ilmoittaudun tykkimieheksi!
No niin kaikki rohkeasti... Tykkimiehet ovat tärkeä osa SAata,, oikeasti.
vaikka ne muuta horisevat
Juu täällä kans yks tykäri ja vuodelta 94 ;) 8 kuukauttahan tuol Niinisalossa tuli oltua

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 02 Syys 2012 00:16

Nii en oo tainnu mainitakaan tässä, mutta itse olen jääkärismiehiä. Vissiin joku semipanssarijääkäri tai jotain, kun kalustoa ei ollut ihan valmiiksi vielä niin paljoa kuin sitä piti olla. Olen siis mennyt pitkin metsiä rynnäkköpanssarivaunussa, välillä sisällä, välillä ei niin sisällä.

AUKin kävin, koska en halunnut pasikuskiksi. Kuuden kuukauden perusjääkärikoulutus ei ollut mulle edes vaihtoehtona ja tällä tarkoitan sitä, että mulla ei ollut mahdollisuutta sitä edes valita. Se oli joko 9kk pasikuskina tai sitten vuosi AUK/RUK. Valitsin AUKin. No RUKiin mulla ei enää ollut kiinnostusta, enkä tiedä olisinko sinne edes päässytkään.

Pelkkiä hyviä muistoja on inttiajasta ja kävisin sen uudestaankin, jos vaan tarjottaisiin.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 02 Syys 2012 00:20

dertsi kirjoitti:Ja spadeksihan ne meikäläisen lykkäsivät. Kirjuriksi halusin, mutta eipä voi mitään. Noh, eipähän ainakaan tarvitse yksikköä vaihtaa.
Miten mulla on menny tää ohi! Mut oot ihan kohtalotoveri, mäki olin spade. Mieti asian hyvää puolta, vain 6kk ja siitäkin on jo koht se 2kk käyty! Eikä sulle tule koskaan leireillä nälkä. ;)
That damn fox!

Kuva

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 02 Syys 2012 00:25

Jonksu kirjoitti:Mieti asian hyvää puolta, vain 6kk ja siitäkin on jo koht se 2kk käyty! Eikä sulle tule koskaan leireillä nälkä. ;)
Onhan siinäkin mahdollisuus mennä spadeau:ksi, jolloin se onkin 12kk. Mulla ei oo spadeista muuta kuin hyvää sanottavaa, koska yks spadeau oli mun parhaita kavereita, niin ei tarttenu monesti kärvistellä mettän keskellä nälissään.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 02 Syys 2012 00:46

Zygerö kirjoitti: Mulla ei oo spadeista muuta kuin hyvää sanottavaa, koska yks spadeau oli mun parhaita kavereita, niin ei tarttenu monesti kärvistellä mettän keskellä nälissään.
Mulla sama homma. Nakke vanukkaista ja muista herkuista ei ollut pulaa. Eikös sitä ruokaa tehdä aina puolitoista kertainen annos, ylijäämä menee kuskien ja kokkien suihin.

Itse olin jääkäri kersantti eli armeijan selkärankaa [smilie=a_teeth.gif]
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja sandman » 02 Syys 2012 00:56

Paali kirjoitti:
sandman kirjoitti:Ilmoittaudun tykkimieheksi!
No niin kaikki rohkeasti... Tykkimiehet ovat tärkeä osa SAata,, oikeasti.
vaikka ne muuta horisevat
Juu täällä kans yks tykäri ja vuodelta 94 ;) 8 kuukauttahan tuol Niinisalossa tuli oltua
Onko muuten tullut kertauksiin haasteita?
Itse olin 1996 Hyrylässä,, ei ole kertauksiin kertaakaan haluttu. 1997 vuonnahan Helsingin alueelle tuli uusi Venäläinen ohjuspuolustus järjestelmä,, itsehän tutustuin lähinnä korean sodan aikaisiin sergeihin. Joiden laadusta voisin sanoa että jos taisteluhelikopteri tulee kohti niin karkuun lähtisin saman tein.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Forumistit armeijan harmaissa - Armeijakeskustelua

Viesti Kirjoittaja Punde » 02 Syys 2012 12:13

-99 vekaralla olin, ei kertauskutsua näkyny eikä kuulunu, enkä usko että tämmöselle perusnurmiporalle tuleekaan. *koputtaa puuta*

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”