Itsetyydytys ja seksi

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 28 Kesä 2012 20:24

Siksi koska jos se paneskelu moneen suuntaan on elämässä tärkeintä niin silloin semmosen henkilön ei ole kovin mielekästä ryhtyä parisuhteeseen ollenkaan. Nykyajan yltiöliberaalia pelleilyä mun mielestä tuollainen.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 28 Kesä 2012 20:27

Tirkka kirjoitti:Siksi koska jos se paneskelu moneen suuntaan on elämässä tärkeintä niin silloin semmosen henkilön ei ole kovin mielekästä ryhtyä parisuhteeseen ollenkaan. Nykyajan yltiöliberaalia pelleilyä mun mielestä tuollainen.
Taidat sekoittaa kaksi asiaa nyt keskenään, eli pettämisen ja polyamorian!
Vaikka olisi miten yksiavioinen ihminen, niin hän voi toisen selän takana tehdä melkein mitä vaan. Se vasta satuttavaa ja moraalisesti väärin onkin! Mutta jos joku haluaa olla suhteessa tai seksisuhteessa monen kanssa ja se on kaikille osapuolille ihan fine, niin siinä kyse ei ole pettämisestä.

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Mour » 28 Kesä 2012 21:58

Tässähän alkaa kohta tuntea itsensä tosi vanhanaikaiseksi, kun on mennyt nuorena naimisiin ja haluaa yhden ja saman äijän kanssa elää (, rakastaa & harrastaa seksiä) hamaan tappiin asti yhdessä. ;)

On kyllä todella vieras ajatusmaailma tuollainen polyamoria (?). Mielenkiinnosta rupesin ihan ajatuksella lueskelemaan, jotta mitä se oikein pitää sisällään... Sen verran kyllä tiedän, että miehen heivaisin, jos se rupeaisi tuollaisia havittelemaan.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 28 Kesä 2012 22:09

^
Mä itse asiassa yhdeltä tytöltä kerran kysyin kävisikö sille vapaampi suhde jos joskus haluaisin, ja ainakaan sillä hetkellä ei ollut ongelma. :D
Halusin vaan tietää mitä voin siinä suhteessa havitella jos siihen ryhdyn!

Mutta siis eihän kaikille missään nimessä sovi polyamoriset suhteet tai vapaampi suhde tai edes pussailu muiden kanssa!
Luulen että itsekin jos alottaisin yksiavioisen suhteen ja se toinen alkaisi havitella jotain polyamorista suhdetta, niin ensimmäinen reaktio olisi loukkaantuminen. "Miten mä en riitä sulle?"
Voisin antaa mahdollisuuden harrastaa seksiä naisen kanssa (koska mä en ole nainen ja joku voi vaan niin vahvasti olla biseksuaalinen että jää "tyhjä aukko" muuten) mutta toinen mies saisi pelkästään vittuuntumaan.

Avioliitto, omakotitalo, kultainen noutaja, auto ja kaksi lasta ei kyllä ole nyt suunnitelmissani, mutta en todellakaan ihmettele jos joku haluaa sillä tavalla elää! Enkä sitä mitenkään vanhanaikaisena pidä.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 28 Kesä 2012 23:58

orgasmienkeli kirjoitti:
Tirkka kirjoitti:Siksi koska jos se paneskelu moneen suuntaan on elämässä tärkeintä niin silloin semmosen henkilön ei ole kovin mielekästä ryhtyä parisuhteeseen ollenkaan. Nykyajan yltiöliberaalia pelleilyä mun mielestä tuollainen.
Taidat sekoittaa kaksi asiaa nyt keskenään, eli pettämisen ja polyamorian!
En sekoita. Pidän vaan panonkipeiden teinien puuhasteluna tuota "polyamoria" -hommaa ihan alusta loppuun. En pidä sitä seurusteluna ollenkaan jos sitä tekee useamman kanssa yhtä aikaa, koska eihän tuollaista kukaan ilman seksiä harrastaisi. Paneskelua ympäriinsä se on.
Edit: Yksittäiset parinvaihdot ja gangbang-hommelit on sitten asia ihan erikseen mutta sekin on vaan paneskelua ja satunnaista, ei jatkuva olotila.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 29 Kesä 2012 00:09

^
Panokipeiden teinien puuhastelua? Jumitun nyt tuohon teini-sanaan, koska suurin osa tällaisissa suhteissa olevista ihmisistä on kyllä ihan aikuisia ihmisiä! Osa saattaa olla naimisissakin, mutta heillä on sitten samaan aikaan myös avovaimoja/-miehiä tai muuten vaan seurustelukumppaneita ja se oma vaimo/mies tietää tilanteesta ja saattaa elää itsekin samalla tyylillä. Jopa kolmen ja neljän kimppoja asuu yhdessä!

Tottakai seksi on iso osa suhteita ja uskon kyllä, että polyamorisissa suhteissa seksissä pysyy kipinä erittäin hyvin. Varmasti tässäkin silti poikkeuksia, enkä sano sitäkään ettei yksiavioisilla ihmisillä voisi olla hyvää seksiä 30 vuoden yhdessäolonkin jälkeen! Tottakai voi olla.

Varmasti se tuottaa monia vaikeuksia olla kovin monimutkaisessa kuviossa mukana ja kovin mustasukkaisille ihmisille polyamoriset suhteet eivät varmasti sopisi, mutta itse ihan tosissani uskon että monen kanssa voi seurustella ja tästä on olemassa eläviä esimerkkejä! Ei se pelkkään seksiin jää. Voihan naimisissa olevalla ihmiselläkin olla salasuhde! Eli ei pelkkää seksiä, vaan nimenomaan salasuhde.

Ja siitä varmasti kaikki voivat olla kanssani samaa mieltä, että mieluummin ollaan monen kanssa niin, että asioista sovitaan kun niin, että toisia petetään.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 29 Kesä 2012 00:13

No ekana tuosta tuollaisesta elämäntavasta tulee mieleen semmoset taideaiheisessa koulussa opiskelevat 18-22-vuotiaat nuoret. Ok, noista toki vaan 18-19-vuotiaat on teinejä mut siis tarkoitin yleisemminkin tuollaisia vasta aikuistuneita tyyppejä. Yleensä juurikin jotain vihreitä, monesti vielä jotain seksuaalivähemmistöjä tai ainakin biseksuaaleja.

Tää siis ihan mun mielikuva siitä millainen väki tuollaisia "suhteita" saattaisi harrastaa. Ja edelleenkin, nimenomaan seksin takia, ei tuollaisia harrastettaisi jos niihin ei kuuluisi seksi ollenkaan, joten en usko että tuossa nyt ihan oikeesti mistään rakkaudesta on kyse vaan enemmänkin halusta olla erilainen.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 29 Kesä 2012 00:39

Tirkka kirjoitti:No ekana tuosta tuollaisesta elämäntavasta tulee mieleen semmoset taideaiheisessa koulussa opiskelevat 18-22-vuotiaat nuoret. Ok, noista toki vaan 18-19-vuotiaat on teinejä mut siis tarkoitin yleisemminkin tuollaisia vasta aikuistuneita tyyppejä. Yleensä juurikin jotain vihreitä, monesti vielä jotain seksuaalivähemmistöjä tai ainakin biseksuaaleja.
Varmasti tuollaisissa ihmisissä on paljon niitä, jotka nimenomaan ovat avoimia tuon kaltaiselle elämälle! Eli et välttämättä ole täysin väärässä, koska saattaa olla että prosentuaalisesti juuri sellaiset ihmiset tällaista elämää elävät enemmän kun muut. En ole toki varma ja tuo ikähaitari saattoi mennä vähän pieleen, koska suurin osa niistä keitä itse tiedän ja elävät tällaista elämää, ovat enemmän siinä about 30v vaiheilla.

Ja toki heitä on erilaisia! Osa nimenomaan haluaa että on yksi seurustelukumppani ja muut on pelkkiä panoja, mutta sitten on näitäkin jotka oikeasti seurustelevat monen kanssa.

Tuota en ehkä täysin ymmärrä, miksi seksuaalivähemmistöt tällaista harrastaisivat enemmän kun muut? Onko se sitten niin että heterosuhteissa eletään normaalimmin. Johtaako se sitten siihen että heterosuhteissa myös petetään enemmän? En nimittäin usko että seksuaalivähemmistökjen "luonto" on ollenkaan erilaisempi kun heteroidenkaan.

Siinä toki olet oikeassa, että ehkä juuri biseksuaalit tällaiseen lähtevät helpoiten. Tai siis ainakin sellaiset biseksuaalit, jotka vahvasti kokevat tarvitsevansa sekä miestä että naista ja pelkästään toinen ei riitä!
Niitä täysin yksiavioisia biseksuaaleja tietysti on enemmän, mutta ei käy kiistäminen etteikö näitä "haluan miestä ja naista ja toinen ei riitä" -bissejäkin olisi, ja heillehän polyamoriset suhteet on ihan mahtava järjestely!

Oman kokemukseni mukaan suurin osa seksuaalivähemmistöistä kuitenkin elää hyvinkin normaalia elämää ja haluavat nimenomaan elää sen perinteisen parisuhteen tavoin ja jakaa elämänsä yhden ja saman ihmisen kanssa.

Tokihan kuitenkin polyamorisia suhteita "harrastavat" ihmiset ovat kuitenkin jo itsessään yksi seksuaalivähemmistö. :D
Eli parhaassa tapauksessahan sama ihminen voi kuulua moneen eri seksuaalivähemmistöön, jos on esimerkiksi biseksuaali ja samaan aikaan polyamorinen!
Tää siis ihan mun mielikuva siitä millainen väki tuollaisia "suhteita" saattaisi harrastaa. Ja edelleenkin, nimenomaan seksin takia, ei tuollaisia harrastettaisi jos niihin ei kuuluisi seksi ollenkaan, joten en usko että tuossa nyt ihan oikeesti mistään rakkaudesta on kyse vaan enemmänkin halusta olla erilainen.
Pullistetun kohdan kohdalla tuli yksi kysymys mieleen: Olisiko perinteistäkään parisuhdetta, jos siihen ei kuuluisi seksiä ollenkaan?
Luulenpa että ei olisi! Kyllä seksi vaan kuuluu seurustelusuhteeseen, ainakin yleensä.

Rakkaus toki aiheena on vähän vaikea! Sen kukin määrittelee niin omalla tavallaan.
En siis ota kantaa liittyykö rakkaus polyamorisiin suhteisiin tai edes yksiavioisiin suhteisiin, kun vastaus on niin yksinkertainen että osaan näistä suhteista liittyy ja osaan taas ei!

Halu olla erilainen on myös vähän oma käsitteensä. En todellakaan tiedä miksi kukaan olisi polyamorisessa suhteessa siksi, että saisi olla erilainen kun muut. Kuitenkin sellaisessa suhteessa oleminen on monelle myös sosiaalinen paine ja se rajoittaa joidenkin kohdalla paljon sitä, mitä voivat itsestään kertoa. Täysin sama juttu kun homojen ja lesbojenkin kohdalla!
Saattaahan se toki jonkun ihmisen kohdalla sitäkin olla, että haluaa olla erilainen, mutta jos joku ihan oikeasti on tällaisissa suhteissa pidemmän aikaa, niin tuskin se sitä voi olla. Raskastahan sellainen olisi, jos ei oikeasti tykkäisi järjestelystä ja kokisi sitä juuri itselleen hyväksi!

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 29 Kesä 2012 22:55

orgasmienkeli kirjoitti: Pullistetun kohdan kohdalla tuli yksi kysymys mieleen: Olisiko perinteistäkään parisuhdetta, jos siihen ei kuuluisi seksiä ollenkaan?
Luulenpa että ei olisi! Kyllä seksi vaan kuuluu seurustelusuhteeseen, ainakin yleensä.
Minä luulen, että olisi. Parisuhde on niin paljon muutakin kuin seksiä: se on elämän jakamista hyvinä ja huonoina hetkinä. Minä pidän siitä, että on joku jonka kanssa jakaa suurimmat ilot ja synkimmät murheet. Haluan myös olla jollekin toiselle elämän tukipylväs. Pidän siitä, että saa nukkua jonkun vieressä. Uskon, että haluaisin jonkun ihmisen elämääni, joka olisi tärkeysasteikossa muiden yläpuolella, se jolle voi oikeasti kertoa kaiken. Jos seksiä ei olisi, tämä ihminen voisi toki olla ihan yhtä hyvin mies kuin nainen, sillä tavalla hetero- ja homosuhteilta saattaisi kadota rajat. Ja miksei vastaavasti voisi olla seksittömiä polysuhteita (tosin sellaiseen en varmaan seksittömänäkään versiossa ryhtyisi).

Mutta onhan se seksi ihan kiva lisä parisuhteeseen. ;)
You know nothing.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 29 Kesä 2012 23:20

^
Mutta tuossakin tapauksessa parisuhde olisi kuitenkin erilainen, mihin olemme nyt tottuneet. Tottakai parisuhde on muutakin kun seksiä, mutta seksi kuitenkin on (yleensä) tärkeä osa suhdetta.
Totta tuokin, että hetero- ja homoseksuaalisuudelta voisi kadota rajat, jos suhteet olisi seksittömiä. Mielenkiintoinen ajatusleikki!

Ihan hyvä että kuitenkin otit esiin, että yhtä hyvin polysuhdekin voisi olla seksitön, jos perinteinenkin suhde voisi olla.
Tirkan pointtihan oli se, että polyamoria perustuu täysin pelkkään ympäriinsä paneskeluun. Se ei kuitenkaan ole totta, koska miksi sitä näissä tapauksissa sanottaisiin suhteiksi? Silloinhan kyse on vapaasta suhteesta, eli suhteesta jossa on LUPA paneskella ympäriinsä, mutta suhde on silti ihan kahden ihmisen välinen.
Polyamorisissa suhteissa kyse on kuitenkin enemmästäkin. Ei pelkkää seksiä!

Ja millä lihaksilla kukaan on oikea ihminen määrittelemään muiden suhteita? Minusta kuulostaa aika karulta, että esimerkiksi kolme ihmistä ovat KAIKKI yhdessä keskenään ja joku tulee sanomaan, ettei se ole suhde eikä mikään, vaan pelkkää teinien paneskeluhömpötystä. :D

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja dertsi » 29 Kesä 2012 23:24

^ Ja miksi paneskeluhömpötys pitäisi tuomita jotenkin pahana asiana? Mitä väärää siinä sitten on, jos osaa ja haluaa nauttia seksistä?

(Tämä tietysti olettaen, että seksi ei ole elämän keskipiste vaan rajansa kaikella.)
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 29 Kesä 2012 23:42

^
Hyvä pointti sekin.
Varmasti moni haluaisi heittäytyä elämäänsä paremmin ja osata nauttia seksistä enemmän. Miksi siis tuomita ihmiset, jotka niin osaavat tehdä?

Mutta siis joka tapauksessa se on ihan eri asia hyppiikö sängystä toiseen kun se, onko monogamisessa vai polygamisessa suhteessa.
Kuten olen sanonut, niin näen pettämisen pahana asiana ja sitähän nimenomaan tapahtuu suhteissa, joissa asioista ei olla sovittu. Oletukseni kuitenkin on se, että asioista pitää voida puhua suoraan ja jos ei puhu, niin oletus on se että nykytilanne riittää!
Toki pidän sitäkin tuomittavana, jos polygamisessa suhteessa on sovittu että nussitaan vaan tiettyjä ihmisiä, ja joku sitten käykin panemassa sellaista, josta ei olla sovittu! Siinä tilanteessa kuitenkin jo petetään.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 30 Kesä 2012 01:43

Enhän minä ketään tuominnut ole. Kunhan sanoin sen oman mielipiteeni siitä mistä noissa vaikuttaa olevan etupäässä kysymys.

En henkilökohtaisesti usko hetkeäkään ettäkö olisi oikeasti mahdollista rakastaa kumppanina yhtä aikaa useampaa henkilöä, ja sen takia sanoinkin että tuollaiset useamman henkilön suhteet eivät toimisi ilman seksiä. Parisuhde voi toimia ilman seksiäkin jos kumpikaan ei seksistä ole ylipäätään kiinnostunut, koska siinä pystyy muuten keskittämään kiintymyksen ja rakkauden siihen yhteen henkilöön, useamman kuin kahden henkilön välillä en usko tuollaisen voivan pysyä koossa pidemmän päälle muulla kuin sillä seksillä.

Toki jos jollakulla tuo toimii niin mitäs se mulle kuuluu, onnea heille valitsemallaan tiellä. En kyllä moista elämäntapaa silti pidä kovin suuressa arvossa.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja dertsi » 30 Kesä 2012 01:50

Tirkka kirjoitti: Toki jos jollakulla tuo toimii niin mitäs se mulle kuuluu, onnea heille valitsemallaan tiellä. En kyllä moista elämäntapaa silti pidä kovin suuressa arvossa.
Mutta miksi et? Miksi koet sen vähempiarvoiseksi kuin "normaalit" parisuhteet? Mikä polyamorisissa suhteissa on sellaista, ettet koe niitä ihan normaalina valintana elää elämä?
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 30 Kesä 2012 02:09

dertsi kirjoitti:
Tirkka kirjoitti: Toki jos jollakulla tuo toimii niin mitäs se mulle kuuluu, onnea heille valitsemallaan tiellä. En kyllä moista elämäntapaa silti pidä kovin suuressa arvossa.
Mutta miksi et? Miksi koet sen vähempiarvoiseksi kuin "normaalit" parisuhteet? Mikä polyamorisissa suhteissa on sellaista, ettet koe niitä ihan normaalina valintana elää elämä?
En nyt viitsi sanoa tässä niitä kutsumanimiä sellaisille henkilöille (kummallekin sukupuolelle omansa) joka tuollaisista tulee itselleni mieleen sen seksipuolen osalta. Varmaan jokainen arvaakin mitä ajan takaa.

Ongelma ei kuitenkaan ole siinä vaan tuossa mitä olen jo monta kertaa sanonut että en vaan koe että tuollaiset oikeasti toimisi kuten parisuhteet toimii, vaan enemmänkin vaikuttaa siltä että kyseessä on enemmänkin hauskanpito ja muilla ihmisillä leikkiminen. Ja näen tuollaisessa elämäntavassa enemmän ongelmia kuin hyötyjä muutenkin.

Mut kuten sanottu, vittuux se mulle kuuluu. Ilmaisen edelleenkin vain sen mitä itse ajattelen noista, en tokikaan menis sitä kenellekään sanomaan päin naamaa tai muutenkaan tuomitsemaan koska se on aika pitkälti niiden ihmisten oma asia.

Mikä on ongelmana siinä että sanon mitä olen asiasta mieltä? Se mielipide itsessään? Se ei tule tällä väittelyllä muuttumaan miksikään, varsinkaan kun en ole kenenkään elämään konkreettisesti tässä puuttumassa.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja dertsi » 30 Kesä 2012 02:19

^ Enhän toki ole tarkoittanut, että siinä on ongelma, että sä olet eri mieltä! Mä halusin vain tietää, että miksi sä olet sitä mieltä mitä sä olet! Orkku avasi hyvän keskustelun, ja kaikki mielipiteethän täällä sallitaan. Mä vaan halusin kuulla perusteluita ja nythän niitä sainkin, eli kiitos siitä! :D

Mä en näe polyamorisia suhteita toisilla ihmisillä leikkimisenä. Polyamorisen suhteen ideahan on nimenomaan se, että niissä ollaan sovitusti, vapaaehtoisesti ja tietoisesti suhteessa, jossa on useita kumppaneita. Eli kumppani(t) ei häsläile selän takana, vaan "häsläily" tehdään avoimesti.

Haittoja polyamorisista suhteista löytyy ihan taatusti läjäpäin. Mutta niin löytyy muuten ihan tavallisistakin suhteista, eikä tarvitse olla edes polyamorisessa suhteessa että kumppani häslää toisten kanssa (nimim. kokemusta on).
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 30 Kesä 2012 02:34

Tirkka kirjoitti:En nyt viitsi sanoa tässä niitä kutsumanimiä sellaisille henkilöille (kummallekin sukupuolelle omansa) joka tuollaisista tulee itselleni mieleen sen seksipuolen osalta. Varmaan jokainen arvaakin mitä ajan takaa.
Eiköhän esimerkiksi pettäjille löytyisi pahempiakin nimityksiä...
Ongelma ei kuitenkaan ole siinä vaan tuossa mitä olen jo monta kertaa sanonut että en vaan koe että tuollaiset oikeasti toimisi kuten parisuhteet toimii, vaan enemmänkin vaikuttaa siltä että kyseessä on enemmänkin hauskanpito ja muilla ihmisillä leikkiminen. Ja näen tuollaisessa elämäntavassa enemmän ongelmia kuin hyötyjä muutenkin.
Nimenomaan tässähän tapauksessa muilla ihmisillä EI leikitä! Asioista sovitaan, joten se ei ole muilla ihmisillä leikkimistä.

Se on tietysti totta, että tällaiset suhteet ovat helposti hankalia ja useinhan ne eivät toimikaan. Eipä toisaalta perinteisetkään parisuhteet pidemmän päälle usein toimi. Jopa avioliitoista puolet päätyy eroon, joten en nyt tiedä kannattaako lähteä arvioimaan millaiset suhteet ylipäätään ovat toimivia, kun harvoin mitkään ovat! :imrgreen:

Jotkut kuitenkin elävät hyvin onnellista elämää juuri tällaisessa polyamorisessa suhteessa, joten se on luultavasti täysin persoonasta kiinni, mikä sopii ja mikä ei. Kaikkia varten ei ole perinteinen parisuhde ja kaikkia varten ei ole polyamorinen suhde!
Te jotka tiedätte mikä teille sopii olette onnellisia. Itse nimittäin en tiedä, kun olen tässä asiassa ihan pihalla ja menen vaan virran mukana. :D Ehkä viiden tai kymmenen vuoden päästä jo tiedän mitä suhteilta haluan ja osaan ottaa siihen kantaa, mikä itselleni sopii!
Mut kuten sanottu, vittuux se mulle kuuluu. Ilmaisen edelleenkin vain sen mitä itse ajattelen noista, en tokikaan menis sitä kenellekään sanomaan päin naamaa tai muutenkaan tuomitsemaan koska se on aika pitkälti niiden ihmisten oma asia.
Kyllähän tämän tiedän, tottakai!

Ja toivottavasti kaikki tietävät sen, etten minäkään tuomitse ihmisiä jotka valitsevat perinteisen parisuhteen! En myöskään tuomitse 100% homoja tai 100% heteroita ja tulen heidänkin kanssaan toimeen.
Pystyn myöskin sietämään niitä ihmisiä, jotka jakavat parisuhteessa selvät roolijaot. ;)

Se on ihan täysin eri asia mitä itse on ja mitä omassa elämässään asioista ajattelee kun se, mitä muilta ihmisiltä suvaitsee! Ei tässä todellakaan olla sinua tuomitsemassa mielipiteestäsi.
Mikä on ongelmana siinä että sanon mitä olen asiasta mieltä? Se mielipide itsessään? Se ei tule tällä väittelyllä muuttumaan miksikään, varsinkaan kun en ole kenenkään elämään konkreettisesti tässä puuttumassa.
Mikä ongelma siinä on, että keskustelemme ja väittelemme tästä aiheesta? Minusta tässä on kaikilta osapuolilta erittäin hyviä kommentteja ja kaikki on mielestäni ihan hyvässä hengessä sanottu.

Minusta on vaan hieno juttu että jo(t)ku(t) tarttuivat tähän aiheeseeni joka selvästi jakaa porukkaa moneen leiriin! En olisi edes uskonut että näin moni sanoo aiheeseen mitään, eli pelkästään positiivinen yllätys.

Ei kannata ottaa sitä henkilökohtaisesti jos tulee eriäviä mielipiteitä! Kyllä minua häiritsee jos joku on oikeasti todella törkeä sanoissaan ja tuomitsee oikeasti, mutta et ole tässä keskustelussa todellakaan niin tehnyt, joten sanon vaan asiasta oman mielipiteeni ja se ei ole mikään ongelma, jos joku ei ajattele samalla tavalla.
Haluan kuitenkin painottaa niitä asioita joita tuon esiin! En usko että se on väärin.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 30 Kesä 2012 03:57

Keskustelu on toki aina hyvästä. Aattelin jo vähän että tää ois taas niitä asioita joista eri mieltä oleminen tuomitaan heti, mut onneks ei sitten kuitenkaan. :tu
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 30 Kesä 2012 04:08

^
Aika vaikeaksi kävisi elämä, jos tuomitsisi erilaiset mielipiteet tästä asiasta! :D Eiköhän tällaisten suhteiden harrastajatkin sen tiedä, että kaikki eivät ajattele heidän tavastaan elää ehkä samalla lailla mitä he itse ajattelevat.

Eli toisin sanoen mahtavaa vaan että uskalsit sanoa mielipiteesi ja tartuit tähän aiheeseen! Ja hyvä että myös Moru ja toinen mode (Ancalagon vai mikäs se nicki on, jota en ikinä muista?) tulivat mukaan.
Ja huippua että dertsi avasi myös suunsa (tai no.. käytti näppäimistöään) vaikka aihe ei ennestään ollutkaan niin tuttu!

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 30 Kesä 2012 05:05

Joskus nämä asiat eivät ole niin yksinkertaisia.

Ensinnäkin mä oon hyvin pitkälti Tirkan linjoilla tuon polyamorian suhteen. Mun mielestä se on sitoutumiskammoisten tekosyy paneskella parisuhteen ulkopuolella.

Mulla ei oo mitään Jyrki Kataisen absoluuttista faktaa tarjota, eikä edes oikeaa totuutta. Pyrin heijastamaan maailmaa omien kokemuksian ja elämyksien kautta. Toivottavasti siinä myös jotenkuten onnistuen.

Mä en voi koskaan hyväksyä pettämistä. Tiedostaen, että maailmassa on vain kourallinen ihmisiä, joille voisin kaikissa tilanteissa pysyä uskollisena. Voisin nimetä nämä henkilöt nimeltä helpostikin ja täysin altistua pettämään kaikkia muita. Mieluummin olen Linkolalainen, kuin täysin pihalla.

Olisi ihanaa pystyä olemaan tässä totuuden torvena ja absoluuttisena totuutena.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 30 Kesä 2012 05:14

Muistetaan kuitenkin, että polyamoria on todellakin eri asia kun seksi! Luulen ettei sitoutumiskammoinen lähtisi ollenkaan suhteeseen. Ei, vaikka se olisikin polyamorinen suhde. Nyt siis tarkoitan, että samalla ihmisellä olisi useita seurustelukumppaneita! Luulen että useaan ihmiseen sitoutuminen vasta sitoutumiskammoista ahdistaisikin.

Nythän tämä toki menee jo hiukan pilkunnussimiseksi ja varmasti esim Tirkka ja DosterMan eivät kuitenkaan tämän jälkeen kantaansa asiaan muuta! :imrgreen:
Piti vaan taas oikaista, että jos oikeasti seurustelee monen kanssa, niin sitä ei kyllä täysin sitoutumiskammoinen ihminen tee. Sellainen ihminen sitten ihan oikeasti rehellisesti paneskelee vaan ympäriinsä tai pettää!

Itse olen joskus ollut hiukan sitoutumiskammoinen, mutta onneksi en nyt ole. Sitoutumishaluton ehkä siltikin.

Ja hyviä pointteja Dosterilta btw! :tu

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Itsetyydytys ja seksi

Viesti Kirjoittaja Punde » 30 Kesä 2012 06:07

Onko se polyamoriaa jos masturboin molemmilla käsillä yhtäaikaisesti?

Hauskoja juttuja teillä täällä ollu. Diippiä shittiä!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”