Lävistykset

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
numppi
BB4-asukas
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Loka 2009 13:12
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja numppi » 21 Marras 2011 14:31

Nykyään, en voi sietää lävistyksiä. Omille vanhoille rei'ille [smilie=thefinger.gif]
K*sista hommaa on munuaisen duuni -Riku Rantala

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 21 Marras 2011 14:38

Ei lävistykset mielestäni tyhmiltä näytä silloin kun koru on hyvän värinen. Olen kyllä nähnyt niitä huulessa roikkuvia jotka näyttävät lähinnä räkäpalloilta ja rengas nenän keskellä tarvitsee aika persoonallisen naaman, jotta näyttää muulta kuin melko typerältä, mutta noin muuten en ole huomannut ärsyyntyä muiden naamakoruista.

Itse en ole koskaan tuntenut oikein mitään himoa lävistyksiin, vaan olen keskittynyt haluamaan vaan tatuointeja. Jos naamaan olisin joskus ottanut, olisin ottanut kulmaan, mutta eiköhän se olisi kasvanut hienosti ulos kun on iho aika kireällä kulmien päällä. Ja jos ei olisi kasvanut ulos niin viimeistään joko hevoshommissa tai koiran toimesta koru olisi revennyt irti.

Korviin haluaisin reijät takaisin (pitäisi poistaa molempien kultasepällä ammuttujen reikien takaa arpipatit ensin) ja muutaman lisää + jonkun rustokorun. Mutta kun ei saa aikaiseksi, viimeksi ollut korvikset korvissa joskus melkein 15 vuotta sitten.
numppi kirjoitti:Nykyään, en voi sietää lävistyksiä. Omille vanhoille rei'ille [smilie=thefinger.gif]
Kaikkiko hylkäsit?
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Mimosa83
Sveitsi
Viestit: 94
Liittynyt: 20 Syys 2011 07:52

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja Mimosa83 » 21 Marras 2011 14:54

Karhu kirjoitti:Tää on tässä ketjussa hauskaa kun törmää termeihin joiden merkityksestä ei oo ollut hajuakaan. :D
Tässä jotain selityksiä.
Kuva
1. Helix tai outer conch
2. Industrial
3. Rook
4. Daith
5. Tragus
6. Anti-helix tai snug
7. Conch tai shell
8. Anti-tragus
9. Korvannipukka, engl. lobe

Eikä noi kaikki välttämättä oo sit just renkailla. Esim. mulla on tappi traguksessa. :)

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja Burph » 21 Marras 2011 15:22

Sattuuko noi rustolävistykset paljon? Paranee ilmeisesti aika hitaasti, jossain oli 3-12 kk :shock:

Mä voisin ihan tommosen helixin haluta.

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
numppi
BB4-asukas
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Loka 2009 13:12
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja numppi » 21 Marras 2011 15:24

tuusannuuska kirjoitti:
numppi kirjoitti:Nykyään, en voi sietää lävistyksiä. Omille vanhoille rei'ille [smilie=thefinger.gif]
Kaikkiko hylkäsit?
Kyllä, ummessa nykyään jokainen, paitti keskireikä huulessa. Viimeksi tainnu pari vuotta sitten käyttää jotaki korua "sekuvain" läpi.

Semmonen tuli mieleen, että onko muila jääny "reiät", vaikka ne on umpeutunu? Miula näyttää vieläki että noissa laidoissa huulessa ois reiät, kun taas kaverilla meni vajaassa puolessa vuojessa ihan näkymättömäksi.
K*sista hommaa on munuaisen duuni -Riku Rantala

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 21 Marras 2011 15:25

Burph: Mulla on Industrial ja menee käsittääkseni myös ruston läpi. Muistaakseni meni kuukauden päivät, ettei ollut enää pahemmin kipeä. Senkin jälkeen taisi kyllä silloin tällöin erittää jotain töhnää mutta kipeä ei enää ollut.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Mimosa83
Sveitsi
Viestit: 94
Liittynyt: 20 Syys 2011 07:52

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja Mimosa83 » 21 Marras 2011 21:14

Burph kirjoitti:Sattuuko noi rustolävistykset paljon? Paranee ilmeisesti aika hitaasti, jossain oli 3-12 kk :shock:

Mä voisin ihan tommosen helixin haluta.
Tein ite Helixin joskus 10 vuotta sitten ja kyllähän se jonkun verran sattu (tekijä oli kyllä kaikkea muuta kun ammattilainen... :lol: ). Ei ne kyllä mitenkään älyttömästi satu, varsinkaan jos käy ne ottamassa ihan lävistysliikkeessä. Mulla kesti myös paraneminen siinä tosi pitkään. Mutta voin kyllä suositella, helix on kiva lävistys.

Muutama kk sitten otin traguksen. Vähän sen tekeminen nipisti, mut ei sekään mitenkään älyttömästi. Paraneminen voi kestää jopa 6-12kk, koska rusto uusiutuu hitaasti. Tää on edelleen hieman turvonnut ja välillä vähän kipeäkin, mut aika hyvin on alkanut parantumaan. Lyhyemmän korun pääsen vaihtamaan vasta sitten, kun on kunnolla parantunut. :)

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 21 Marras 2011 22:15

Sattuukohan toi tragus ihan älyttömästi? Sen oon myös halunnut, mutta jotenkin en uskalla. :D
Sen ehkä ottaisin eri korvaan kun industrialin, ettei ihan täyteen ahdattu yksi korva ole läväreitä.

Ja industrialin ottaneilta kysyisin, että kannattaako "paranemiskoruna" olla pitkä tappi (mitä yleensä aina käytetään) vai aluksi ihan vaan renkaat? Joskus kuulin että tapin kanssa paranisi hitaammin ja raskaammin, eli renkaat olisi helpointa.

Menen kylläkin jo huomenna Sörkkään ottamaan industrialin, eli kai otan sen paranemiskorun minkä lävistäjä siihen antaa!

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 21 Marras 2011 22:16

^Mulla on ollut koko ajan pitkä tappi. Ei ainakaan itsellä vaikeuttanut paranemista, kai. Vaikea sanoa, kun ei ole muusta kokemusta. :P
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja ramasee » 21 Marras 2011 22:18

ite en kyllä välitä laittaa mitään erityisiä lävistyksiä, perus korvikset löytyy ei muuta ja tuskin hommaankaan. joillekkin lävistykset sopii älyttömän hyvin. ite oon kyllä harkinnu, et pitäskö alkaa venyttämään korvia, en ainakaan vielä ole aloittanu, saa nähdä kuinka kauan sitä tulee vielä harkittua
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 21 Marras 2011 22:47

^ Mä en oikein tykkää korvien venytyksistä, paitsi jos ne on sopivan pienet. :D Jos menee jo 20mm ja yli sen, niin alkaa korvat mennä oudon mallisiksi.
Niin kauan kun ei vaikuta korvien malliin niin ihan jees!
Mutta niinkun periaatteeni on, niin kaikki on ok (jopa 60mm venytykset) muilla. :D En vaan itselleni ottaisi.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja ramasee » 21 Marras 2011 22:55

^ite kyl just aattelin jotain 10mm, en mäkään mistään kovin suurista venytyksistä itellä tykkäis, mutta muilla se ois ok :D ja eikös tuo 10mm oo vielä sellainen, että korvat saattas voida palautua ennalleen
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 21 Marras 2011 22:57

ramasee kirjoitti:^ite kyl just aattelin jotain 10mm, en mäkään mistään kovin suurista venytyksistä itellä tykkäis, mutta muilla se ois ok :D ja eikös tuo 10mm oo vielä sellainen, että korvat saattas voida palautua ennalleen
Joo, mäkin olen lukenut, että 10 milliset voi palautua. Toki noikin jutut on yksilöllisiä. Sen takia en oo omianikaan venyttänyt enempää kuin tuon 6 ja 8mm, jos ne vaikka joskus palautuis normiksi. Ettei tarvi mummuna vetää korvat jättimäisillä rei'illä. :D
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 23 Marras 2011 01:16

Nyt on läväri rustossa! Ja se on kenkkua kun pitää opetella nukkumaan/makaamaan toisella puolella millä yleensä. :D

Avatar
Mimosa83
Sveitsi
Viestit: 94
Liittynyt: 20 Syys 2011 07:52

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja Mimosa83 » 23 Marras 2011 09:25

^Aika nopeesti pystyin ainakin ite alkaa nukkumaan myös tällä traguksen puoleisella korvalla. Mut ekoina päivinä tuli kyllä aina välillä vahingossa käännyttyä ja kyllä se kipu sitten aina siitä uudesta lävistyksestä muistutti... :D

Ja tohon sun aiempaan kysymykseen traguksesta, niin ei se mulla ainakaan ihan hirveästi sattunut. Kyllähän se nyt vähän inhottavaa on, kun se pitää voimalla siitä läpi rusauttaa, mutta ei siihen kuollut. :D Tosin oon kyllä foorumeilta lukenut, kun moni on valittanut sen sattuvan ihan älyttömästi, eli riippuu sit vähän ihmisestä, että mikä on suurta kipua ja mikä ei. Mä kun oon ite tehnyt itelleni muutaman rustolävistyksen (jotka sattu muuten ihan helkkaristi), niin en varmaan pidä noita lävistäjien tekemiä minään suurena kipuna... :lol:

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja Burph » 23 Marras 2011 10:08

Miten muuten on ton rustolävärin kanssa, miten pian korun saa poistaa? Siis ihan väliaikaisesti, pariksi vuorokaudeksi tai jotain?

Kun olen leikkausjonossa nyt, pitäisiköhän tuo lävistys siirtää leikkauksen jälkeen..? Toisaalta en viitsisi kesällä ottaa, kun on sitten isompi tulehdusvaara..

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
Mimosa83
Sveitsi
Viestit: 94
Liittynyt: 20 Syys 2011 07:52

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja Mimosa83 » 23 Marras 2011 10:25

^Varmaks en osaa sanoa, mut veikkaisinpa, että siinä vaiheessa vasta, kun on täysin parantunut. Tästä mun traguksestakin lävistäjä sanoi, että vasta siinä vaiheessa kannattaa vaihtaa se lyhyempi koru, kun lävistys on täysin parantunut. Eli tässä tapauksessa se aika on n.6-12kk. Veikkaisinpa, että ei aiemmin kannata ottaa väliaikaisesti poiskaan, jos ei kannata lyhyempää koruakaan vaihtaa...

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja realityfan » 23 Marras 2011 13:12

Olen ottanut sen kannan, että mitä luonto on luonut, niin sillä on pärjättävä. Eli ei ole lävistyksiä eikä tatuointeja. Pieni suunnitteluvirhe luojallekin on kuitenkin käynyt, nimittäin kiinteävatsaiselle alle 4-kymppiselle naisihmiselle napakoru sopii enemmänkuin hyvin.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 23 Marras 2011 13:13

realityfan kirjoitti:Olen ottanut sen kannan, että mitä luonto on luonut, niin sillä on pärjättävä.
Itse en ole tarpeeksi karvainen pärjätäkseni alasti Suomen ilmastossa. Siinä pukeutumisen lomassa voi sitten koristella itseään muutenkin kuin vaatteilla.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lävistykset

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 23 Marras 2011 13:20

Joudun olemaan tuusiksen kanssa samoilla linjoilla.
Hiusvärien ohella jotenkin kaipaa vähän muutakin, sen verran "turhamainen" olen. :lol:

Mimosa83: Näin eilen yhtä kaveria jolla on ollut Tragus ja se oli ehdottomasti sen suosikkiläväri ikinä! Kuulemma meinasi kasvaa ulos, mutta muuten säästyi ilman pahempaa kipua.

Industrialin tekeminen ei sattunut yhtään! Eka reikä meni helposti läpi, ja toka vasta tuntui pikkusen ikävältä. Ja kun sitten sanoin "no nyt jo tuntu vähän.." nii lävistäjä sanoi että toka reikä sattuu aina melkein enemmän. Jouduin ihmettelemään että tekikö se muka jo molemmat! Eli tosi nopeet nipsasut oli, kun en ilmeisesti ekaa ehtinyt tajuumaankaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”