Uniketju

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!

Millaisia unia näet enimmäkseen?

Mukavia
27
17%
Painajaisia/Pelottavia
24
15%
Rakkaus/Eroottinen
24
15%
Sekavia
73
45%
Humoristisia
10
6%
Jotain muuta, minkälaista?
5
3%
 
Ääniä yhteensä: 163

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Uniketju

Viesti Kirjoittaja ff » 18 Joulu 2008 18:46

Jokainen nukkuessaan näkee unia, joitakin vain ei jostain kumman syystä muista ja jotkut taas häviävät jostain kumman syystä pääkopasta. Kerro millaisia unia sinä olet nähnyt vai muistatko edes mitä olet nähnyt unissasi?

Idean ketjuun sain tänä aamuna, kun näin viime yönä unta, sekavaa "twin peaks" -kaltaista unta kouluaikaisesta tyttöystävästä. [smilie=a_dreaming.gif] Pohdittiin unessa miten tultiin aikoinaan toimeen ja mikä erotti meidät. Muuta en enää muistakaan, koska unet tosiaan häviävät alitajunnasta.. aika pelottavaa itseasiassa. :( [smilie=a_whyme.gif] Kertokaa millaisia unia te olette nähneet ja kertokaa jotain niistä, jos uskallatte.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

rauskuman
Vastaava tuottaja
Viestit: 3636
Liittynyt: 09 Syys 2008 01:31

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja rauskuman » 18 Joulu 2008 18:50

Sekavia.

Viime yönä näin unta BB-Nikosta :lol: Siis BB4-Nikosta.
Halasin häntä siinä, mutta ei siitä sen enempää.

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja acryl » 18 Joulu 2008 18:57

Aika sekavia unia minäkin näen. Niissä usein on useita tuntemattomia henkilöitä.
Olen tulkinnut, että henkilöt ovat täältä palstalta...ovat kuitenkin jotenkin puolituttuja. Eikä tapahdu oikeastaan mitään niinku ollaan vaan.
Jos sitten nään unta, jossa tapahtuu niin silloin on joku oikeasti tuttu henkilö. :)
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 18 Joulu 2008 19:33

Eroottisia, sekavia ja humoristisia.

rauskuman taitaa muuten todella olla rakastunut Nikoon :D
.
Ihmisten edessä.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 18 Joulu 2008 22:08

Näen kuulemma sekavia ja pelottavia unia, minusta ne ovat lähinnä humoristisia (yleensä jotain tolkuttomalla juonella varusteltua splatteria huippunerokkailla juonenkäänteillä). Unet sisältävät paljon verta ja suolenpätkiä, puukotusta, jahtaamista, ajoittain myös pääkalloja ja erilaisia hirviöitä. Ilmeisesti siis sitä kamaa mitä useimmat pitävät painajaisina.

Minun painajaiseni ovat niitä unia missä mitään ihmeellistä ei tapahdu, mutta tunnelma on erittäin ahdistava. Yleensä jos unessa on mukana joku rakas ihminen tai eläin, on kyseessä lähes varmasti painajainen ja joku on kadoksissa/kuollut.

Eniten kaipaan lentounia, niitä ei ole näkynyt muutamaan vuoteen. Parempia kuin mitkään eroottiset unet.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
vuokko
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Syys 2007 18:29

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja vuokko » 18 Joulu 2008 22:28

Mielenkiintoinen topic taas tupla-ähvältä. Vähän aikaa sitten tuli nähtyä BB-uniakin mutta tällä hetkellä sekavia unia joita olen ihmetellyt. Olen tupla-ammattitutkinnon suorittanut, en siis Anskumaisesti, omaan yo-tutkinnon lisäksi kaksi ammattitutkintoa. Olen ihmetellyt miksen näe unia nykyisestä 7 vuotta tehdystä työstä vaan aina siitä edellisestä. En tietenkään näe näitä unia aina mutta yleisesti ottaen kyllä ihmeen usein. Jotkut tyypit nykyisestä työstä ovat unissa, mutten ikinä tee sitä työtä mitä oikeesti teen nyt.

Avatar
Tapio
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2109
Liittynyt: 22 Loka 2007 21:23
Paikkakunta: Pori

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja Tapio » 19 Joulu 2008 00:14

En oikeastaan minkäänlaisia. Olen myös kuullut, että kaikki ihmiset näkevät unia, mutta eivät välttämättä muista niitä enää aamulla. Näin käy minulle melkein joka yö.

Painajaisissa putoan aina. Tähän varmaan joku kiettiöpsykologi keksisi hyvän selityksen.

Silloin kuin muistan uneni, ne ovat sekavia ja humoristisia [smilie=a_chuckle.gif] . Viimeksi näin erittäin mielenkiintoista unta, siinä oli hyvä ja jännittävä juoni. Terroristijärjestö piti koko Eurooppaa puristuksissa ja uni päättyi siihen, että Saksaan ammuttiin ydinase :P .

Joskus on tullut nähtyä myös sellaista unta, jonka päätähtenä oli Scarlett Johansson. Sen voisi katsella ihan uudelleenkin :umh: .
Nimimerkki muutettu Tapzukka -> Tapio. SBB5:n asukas nro. 11 vankkumaton kannattaja :tu .

Avatar
Tapio
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2109
Liittynyt: 22 Loka 2007 21:23
Paikkakunta: Pori

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja Tapio » 19 Joulu 2008 01:50

Onkos Plazalla muuten yhtään unissakävelijää/puhujaa :D ? BB:n kuuluisin unihöperöijä on Hanne, ja taisi Maxinekin muutaman kerran Saksaa jutella unissansa.

Omat kokemukset tuollaisesta rajoittuu siihen, että on joskus puoliunissaan kävellyt vessaan ja nukahtanut sinne.
:tired
Nimimerkki muutettu Tapzukka -> Tapio. SBB5:n asukas nro. 11 vankkumaton kannattaja :tu .

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja James » 19 Joulu 2008 18:10

Monesti näen unta, että muistan sen jopa päiviä. Tai ainakin osia siitä muistan. Yksi mikä tulee heti mieleen niin yhdessä unessä yritin päästä karkuun kun Prison Breakin T-Bag jahtasi minua 8)
Aika humoristia ovat yleensä ne unet, jotka muistaa vielä aamullakin/päivällä.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 19 Joulu 2008 19:05

Yleensä ajankohtaisista aiheista näen enemmän tai vähemmän sekavia unia.

BB-unista mainittakoon ykköskauden ajalta se, kun koulu oli muuttunut BB-taloksi. Kaikki muu oli lähes normaalia, mutta kaksi poikkeusta oli. 1. Isoveli kuulutteli keskusradiosta. 2. Saimme liikkua välitunneilla kaupungilla ja ihmiset ei nähneet meitä. :keineahnung:

Tämän unen kun kerroin kavereille, niin siellähän oli sitten omat BB:t menossa valvontakameroille. Opettajat varmaan nauranut munkit ja kahvit väärään kurkkuun, jos näkivät kyseistä pelleilyä. :lol: :oops:

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 19 Joulu 2008 20:55

Tapzukka kirjoitti:Onkos Plazalla muuten yhtään unissakävelijää/puhujaa :D ? BB:n kuuluisin unihöperöijä on Hanne, ja taisi Maxinekin muutaman kerran Saksaa jutella unissansa.
Joskus tulee kuulemma puhuttua unissaan, harmi ettei näitä vaan tahdo kukaan muistaa sen tarkemmin (eikä nyt viimeaikoina ole edes ollut muut kuulemassa kuin koira).

Vaan yksi unissaan puhuttu toteamus on jäänyt mieleen ja se on "Onks tää viimenen? Joo, on tää viimenen." Muutamia vuosia unissapuhumisen jälkeen tuli sanottua sama asia (kuulemma) täysin samoilla äänenpainoilla, oli vähän hölmö tunne.

Kerran olen myös herännyt siihen, että huusin/karjaisin täysillä jotain. Sisko oli saanut paskahalvauksen samassa huoneessa ja itse heräsin kurkku kipeänä. Muutoin yleensä vaan ynähdän juuri ennen nukkumista ja kuulen usein sen ynähdyksen itsekin.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 23 Joulu 2008 10:29

Penskana tuli käveltyä unissa vissiin useammankin kerran. Joskus olin käynyt peitto olkapäillä jotain höpöttämässä olohuoneessa kun porukat olivat olleet katselemassa televisiota loppuillasta. :D Joskus taas kävin unenpöpperössä vessassa enkä meinannut huoneessani löytää takaisin sänkyyn vaan yritin mennä kirjahyllyn (joka oli ovesta tullessa melkein heti edessä) taakse.

Unia en yleensä kovin hyvin muista, enkä ainakaan yksityiskohtia. Ja yleensä ne jotka jäävät mieleen ovat niin omituisia että en tajua niistä mitään.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja James » 28 Joulu 2008 17:48

Toissa yönä näin BB-aiheista unta. Olin muuttanu uuteen kämppään ja naapurissa asui Niko (BB4). Muistan unesta sen verran, että Niko alkoi käytävällä jotain huutamaan toiselle naapurille. Kämppä oli siis kerrostalossa. Jotain sellaista huusi, että "Älä viitti vittuilla yhen tv-ohjelman takia". :lol:
Ja täällä Rovaniemellä se kämppä taisi olla. Kyllä oli aamulla herätessä aika huvittunut olo, mutta samalla aika pettynyt kun Niko ei asukaan naapurissa :D

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja acryl » 28 Joulu 2008 23:22

Mä oon nähnyt unia nyt viime päivien päikkäreilläkin...jotain sekavaa... ja kovaa touhua... :roll:
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja Punde » 28 Joulu 2008 23:57

Edellisestä tuli mieleen että päikkäriunet on yleensä paljon härömpiä ku yöunet, ainaki tämmönen mutu on. En tosin päikkäreitä nuku ku harvoin, ja aina unet on ollu todella outoja :)

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja ff » 29 Joulu 2008 16:55

Joo viime yönä näin unta Nightwishistä. En ole ennen unia nähnyt bändeistä, mutta näköjään ahkera bändin kuunteleminen koneella, mp3-soittimella jne. on tuottanut tulosta. Kuitenkin unessa Nightwish oli tullut live-keikalle minun kotikulmille ( :lol: ) vetivät siinä sitten jotain 4 kappaletta ja sanoin Tuomakselle jossain välissä "sä oot paras" ja Holopainen taisi vastata: thank you. :D :cheers Kaikkea sitä näkee. Valitettavasti en muista mitä kappaleita esittivät. :x
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja acryl » 30 Joulu 2008 11:43

Mä näin viime yönä, että olin 'kauan sitten olleen kundin kanssa' hyvin isolla ja laakealla kalliolla. Yritettiin etsiä tasaista kohtaa, jossa olis voinut tanssia, mutta ei löytynyt... :mrgreen:
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 30 Joulu 2008 11:55

acryl oletko muuten poika vai tyttö?
.
Ihmisten edessä.

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja acryl » 30 Joulu 2008 18:36

Kuva
Olis varmaan aika esittäytyä tuolla siihen tarkoitetussa ketjussa, mutta en ole keksinyt, mitä kertoisin. On niin vaikea kertoa itsestään. Toiset yleensä tietävät asiat paremmin.
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

Avatar
Tapio
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2109
Liittynyt: 22 Loka 2007 21:23
Paikkakunta: Pori

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja Tapio » 31 Joulu 2008 13:18

Näin taas mielenkiintoista unta viime yönä. Siinä tohtori Gregory House oli ihmisten mieltä tutkiva hullu tiedemies. House laittoi mut sellaiseen laitteeseen, joka muistutti partureissa olevan ison hiustenkuivaajan, henkilövaa'an ja nojatuolin yhdistelmää. Sitten mä seikkailin oman pääni sisällä kuten The Cell -leffassa, ja House yritti jotenkin aivopestä mua. Unen oli varmaan tarkoitus olla painajainen, mutta mua se lähinnä nauratti.
Nimimerkki muutettu Tapzukka -> Tapio. SBB5:n asukas nro. 11 vankkumaton kannattaja :tu .

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 04 Huhti 2009 20:42

Uni-topiicci ylös. Viime yönä tuli nähtyä pitkästä aikaa todentuntuista unta. Ensin olin KTP:n pelissä ja sieltä kotiuduttua aloin kirjoittamaan raporttia. Surffasin tv-kanavia läpi ja Subilta tulikin yllättäen BB:n kick off. Tieto alkamisesta oli mennyt itseltä täysin ohi ja kun FF2:llakaan ei ollut yhtään mitään infoa, tulin Plazalle välittömästi. Täällä oli todella hiljaista, vaikka toinen päivä oli jo menossa. Muistan vain, että Punde postaili live-ketjuun Mikki Hiiren kuvia. ( :keineahnung: :lol:) Talon sisätiloista ei ole mitään käsitystä, mutta pihaa ei ollut hirveästi muutettu. Edellisen kauden saunan paikalla oli ensimmäisiltä kausilta tuttu palju, mutta ainakin 5 kertaa isompana ja viime kauden poreilla varustettu. Sauna oli siirretty sinne takaseinän viereen ja oli samantyylinen kuin kolmoskaudella. Asukkaista ei muuta tietoa kuin kovasti Mian näköinen tyttö oli vaatteet päällä paljussa. Että sellaista tänään.

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Unet

Viesti Kirjoittaja realityfan » 04 Huhti 2009 20:53

Luin jostain, että mitä viisampi ihminen sen enemmän hän näkee unia.
Itse näen unia todella harvoin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”