Ruokaketju

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Helmi 2013 21:14

Tapetti kirjoitti:Kokeiles sellaista konstia, että hommaat jonkun ison läpinäkyvän lasipurkin. Aina kun tekee mieli jotain namia, laita siihen kolikoita sen verran, mitä joku suklaapatukka maksaisi, euron tai pari. Sitten kun purkki on täynnä tai vaikka puolillaan kustannat itsellesi ihan jotain muuta kivaa kuin namia.
Mulla on jo yks purkki jossa on yli 700 euroa kolikoita. Ei toimi tämä konsti mun syömishäiriöön. :ROFL

Muutenkin noita patukoita tulee lähinnä töissä hommattua. Jos makaisin vaan päivät himassa, niin tuskin söisinkään niin paljon kaikkee höttöö. Ainoastaan limsan juonti on semmonen mitä harrastan enempi kotona. Siitäkin pääsin jo melkein kokonaan eroon, mut sekin on taas lähtenyt ihan lapasesta.

Jos joku väittää että sokeri ja rasva ei koukuta, niin puhuu paskaa.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 18 Helmi 2013 21:37

En väitä. Itse koetan elää terveellisesti. Mutta jos kotona on sipsejä ja päätän, että otan ihan vaan vähän..niin kyllä pysyn siinä että otan vain vähän - 10 kertaa illassa.

No sitten taitaa tuo kolikkosysteemi toimia just päin vastoin pahimmillaan. Ei se mullakaan itse asiassa nyt toimi, kun saan säännöllistä palkkaa ja pienet suklaapatukat ei juuri tunnu. Enkä suosittele vhh:ta, se kuulemma vapauttaa sokerin himosta. Minulla tuli siitä vain huono olo ja oli koko ajan nälkä. Onko teillä töissä automaatti tai kahvila, missä on lähinnä niitä suosituimpia isoja patukoita? Itse olen koettanut myslipatukoita, kaloripitoisia sokeripommeja nekin ovat, mutta niistä saa vähän kuituja ja niitä ei pysty samalla tavalla ahmimaan, ainakaan minä.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Helmi 2013 21:41

No siis Ärrällä tulee käytyä kahvitauoilla, koska se on siinä työmaan vieressä. Riippuu muuten tosi paljon työmaan sijainnista että mitä tulee syötyä. Nyt oon ollut viikon semmosella työmaalla jossa on Hesburger lähellä, joten arvata saattaa että mitä tulee syötyä...

Edellisellä työmaalla taas oli vieressä semmonen kiva lounasravintola, joten tuli syötyä ihan oikeeta ruokaa eikä tarttenut mättää mitään ylimäärästä nassuun.
Edit: Niin siis mulla voi työmaa vaihtua vaikka kesken päivää.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 18 Helmi 2013 21:50

Risto kirjoitti:No siis Ärrällä tulee käytyä kahvitauoilla, koska se on siinä työmaan vieressä. Riippuu muuten tosi paljon työmaan sijainnista että mitä tulee syötyä. Nyt oon ollut viikon semmosella työmaalla jossa on Hesburger lähellä, joten arvata saattaa että mitä tulee syötyä...

Edellisellä työmaalla taas oli vieressä semmonen kiva lounasravintola, joten tuli syötyä ihan oikeeta ruokaa eikä tarttenut mättää mitään ylimäärästä nassuun.
Edit: Niin siis mulla voi työmaa vaihtua vaikka kesken päivää.
Ai niin, taidanpa muistaakin ammattisi; siitä kun lähisukulainen tekee melkin samaa ja taisit sen mainita jossain. Tuo on tosiaan hankala ammatti kuljettaa kovin vaativia eväitä. Hälläkin oli aiemmassa piirissä sellainen kahvila, jossa oli vain sitä munkkipossu- tai wiinerikahvia tarjolla ja nyt kun vaihtoi työmaita tälle talvelle, on laihtunut selvästi. Hesessä salaatti? Mä olen tällä hetkellä äärimmäisen kiinnostunut kaikesta ravinnosta ja liikunnasta, en tiedä itsekään miksi.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 23 Helmi 2013 21:02

Ei taida kuulua Lidlin vakiokamoihin, mutta seuraavan kerran ku tulee noita lidlin tulisia hässäköitä myyntiin, niin suosittelen erittäin lämpimästi Jack's Original ketsuppia sekä Jack's original Jalapeno Saucea. Ainakin radejen kanssa käy erittäin hyvin molemmat.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Spencer » 25 Helmi 2013 17:41

aadeehoovee kirjoitti:
DosterMan kirjoitti:Olipahan tulta tuossa Lidlin Inferno pizzassa. Vaikka tulee lähes päivittäin syötyä tulista ruokaa, niin tuo tulisuus pääs yllättämään positiivisesti.
Se on muuten yllättävän kovapotkuinen pakastepizza. Eikä se makukaan ole pöllömpi Lidlin pakastepizzaksi.
Tulisen ruoan ystävänä piti itekin testata tuo lätty ja kyllähän se sai hien kivasti otsalle. Ihmeen tulista! Mausta oon eri mieltä. Ei se tulisuuden lisäks juuri muuta tarjonnut. Tuskin tulee useasti syötyä.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 25 Helmi 2013 18:42

Mitäs siinä pizzassa on?

Harvemmin kyllä tulee syötyä tulisia pizzoja, vaikka tulinen ruoka onkin my love. :Love:
Classic Pizza -raflasta saa pari hyvää mausteista pizzaa, mutta en niitäkään varsinaisesti tulisiksi sanoisi.
Classic Pizza on muutenkin parhaiden pizzojen mesta.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 25 Helmi 2013 19:00

orgasmienkeli kirjoitti:Mitäs siinä pizzassa on?
Image
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 25 Helmi 2013 19:31

Santa Marian ananas-salsa on törkeen hyvää. Aivan mahtavaa esim. nuudelien ja tortillojen kans. Missään muussa en kylläkään ole maistanut. :D Harmittaa ainoastaan se, että kyseistä purkkia myydään vain pienessä koossa, vaikka tiettyjä makuja (tai ainakin yhtä) myydään isossakin. Hurjan nopeeta meinaan sujahtaa purkki tyhjäks, vaikka yrittäiskin laittaa vaan vähän.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 27 Helmi 2013 06:49

Rainbow-näkkileipä, mitä tuo oikein on? Ruista sisältävää voileipäkeksiä näkkärin muotoon leivottuna? En suosittele enkä osta toiste.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 04 Maalis 2013 19:22

Tein sämpylöitä yli puoli vuotta vanhoista jauhoista. En huomannut mitään outoja sivumakuja. Ihan hyviä tuli vaikka ite sanonki.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja knocker » 04 Maalis 2013 22:41

^ Onks varma, ettei ollut jauhomatoja? :imrgreen:
Punde kirjoitti:Kickers on tullut takaisin!!! Ite kirjoitin adressiin nimeni 37. henkilönä neljä vuotta sitte, enpä uskonu et siitä ois koskaan mitään hyötyä.

Kyseessä siis parhaat sipsit mitä missään kukaan on koskaan tehnyt, K-kaupoista pitäis alkaa pikkuhiljaa löytymään.
Pitäs kieltää tämmöset, koska mun on takuuvarmasti pakko mennä maistamaan noitakin. [smilie=thefinger.gif]

Syökkö liikaa sokeria? Minä syön, kun juon paljon kahvia, mutta en voi juoda ilman sokeria. Löytyi kuitenkin yrttipohjainen korvike, joka ei maistu pahalta.
Kuva

Hermesetaksen vastaava maistuu paskalta.
a walking disaster

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 04 Maalis 2013 23:11

knocker kirjoitti:Hermesetaksen vastaava maistuu paskalta.
Ei se nestemäinen ole pahaa, menee kahvinkin kanssa. Ainakin vielä joku aika sitten toi oli ainoa missä ei oikeasti ollut yhtään kaloreita tai hiilihydraatteja (steviassa oli).

Kuva
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja knocker » 04 Maalis 2013 23:45

Kiitos, tuusis tästäkin tietopläjäyksestä. Vertasin ainoastaan Stevia tuotteiden makuja, enkä tiennyt tosta hiilaripuolesta. Hermesetaksen nestemäisestä en edes tiennyt, täytyypä kokeilla sitäkin.
Voi syödä enempi suklaata, kun vähentää sokeria muussa. ;)
a walking disaster

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 05 Maalis 2013 15:30

Oli muuten sellasta juhlaa käydä sunnuntaina Jyskylän Solo Sokos Hotel Paviljongissa syömässä aamiasta! Ei siis ite hotellissa oltu, vaan ostettiin vain pelkät aamiaiset. Ja sieltähän löytyi kaikkea, mitä aamupalalta vaan voi toivoa. Kaikki ilmakuivatut kinkut, italialaiset lihapullat, herkullisimmat hedelmät, tuoreet mehut, maustetut hunajat ja pähkinät... :Love: Kaikki mahdollinen ja enemmänkin! Enkä oikein ole ees aamupalan syöjä, mutta silloin tuli syötyä liiankin kanssa. Hintakaan ei ollut aivan ylitsepääsemätön, kun sai S-etukortilla vähän alennusta (ilman 16€, kortin kanssa alle 14€). Ja syötiin muuten niin kauan ja paljon, että eipä meinannut tulla nälkä uudestaan. Onneksi oli auki 12 saakka, jotta sai syödä täydellisen rauhassa. Jos olisi mennyt kiinni jo 10, niin olisi tullut turhan kiire, sillä oltiin sielä vasta päälle 9. Ainoa nurja puoli oli se, että joutui heräämään jo kasilta. Mutta olipahan sen arvoista. Haluun takasin ja pian!

Koin toisenkin makuelämyksen samana päivänä. Suppilovahverokeitto ja itsetehdyt sämpylät, ahh.. :Love: Täydellistä. Keitto oli juuri sopivan kermaista ja sienipitoista. Silloin joskus kun tein itse, niin se oli turhan vetistä.

Tuolloin oli suurien makujen päivä! :drooling2

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 05 Maalis 2013 16:44

knocker kirjoitti:^ Onks varma, ettei ollut jauhomatoja? :imrgreen:
Ei haittaa vaikka oiskin ollut!
Marika1 kirjoitti:Oli muuten sellasta juhlaa käydä sunnuntaina Jyskylän Solo Sokos Hotel Paviljongissa syömässä aamiasta!
Ei nyt liity ruoka-aiheeseen mitenkään, mutta olin rakentamassa tota hotellia. Kunhan nyt tässä lesoilin tommosella tyhmällä jutulla.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 05 Maalis 2013 22:26

Madoista saa proteeinia.

Voiko tuota Steviaa käyttää leivontaan ts. onko kukaan kokeillut? Stevialla makeutettu joku vihreä limppari on mielestäni ihan juotavaa, silloin harvoin kun juon limpparia saatan tuota ostaa. Google kertoo kyllä asiasta jotain, mutta onko kellään omakohtaista kokemusta?
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 10 Maalis 2013 11:07

Oletteko huomanneet, että yleensä tuotteissa merkitään kalorimäärät sataa grammaa kohti, mutta runsaskalorisissa, kuten sipseissä ja karkeissa, saattaa olla pussissa erikseen huomiota herättävä maininta kalorimäärästä 30 grammaa kohti?
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 10 Maalis 2013 14:56

^ Toki karkkien suurkuluttajana on tullut huomattua tämä monet kerrat. Sipseissä ei, koska käytän suhteellisen harvoin. Huvittaakin välillä se, kun karkkipussissa sanotaan, että yhdessä annoksessa/25-30 grammassa on kaloreita määrä x. Yeah, ainahan mä syönkin kerralla vaan sen verran mässyä. :blackeye

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Mardis » 06 Huhti 2013 20:51

Sitä, miten joku voi saada kääretorttutaikinan uunista ilman, että se kärähtää vähän tai ruskettuu epätasaisesti. Saatika repeile kääriessä sitä rullaksi. Tänään kärähti tavallista enempi ja siitä tuli ihan hirveen näkönen palaneiden kohtien poisottamisen jälkeen(kin). Päätin sitten, että haluan nätimmän ja levitin täytteen kärtsähtäneelle puolelle. Nythän se on ihan epäluonnollisen vaalee, mutta aivan sama.

P.S. Luulis sitruunatahnan ja lakritsikastikkeen toimivan aika hyvin kombona. Kiitos mun ehanan, uuden ruokaohjekirjan. Tai jos joululahjan voi luetella enää uudeksi asiaksi.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Risto » 06 Huhti 2013 20:53

^Sun uuni on paska jos se paistaa epätasaisesti. Tai sitten oot vaan huono kokki. :blackeye

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 06 Huhti 2013 21:02

Minä osaan tehdä hyviä kääretorttuja enkä edes häpeä kehua sillä. Mutta epätasaisuus johtuu uunista ja useimmat uunit paistavat epätasaisesti. Tuohon repeilyyn on yksinkertainen ohje: Tee sellainen pohja, jossa on osa perunajauhoja; esim. tämä ohje on hyvä. Irti sen saa hyvin leivinpaperista, kun rasvaa sen leivinpaperin, itse käytän rypsiöljyä jonka vetelen pullasudilla tasaisesti koko paperille. Se taikina kannattaa vedellä jollain paistinlastalla tasaiseksi ja antaa olla hetki ennen uuniin laittoa. Kääretortun munasokerivaahto pitää vatkata tosi kuohkeaksi, 5 min vähintään, mieluiten 10, ja kananmunat pitää ehdottomasti olla huoneenlämpöisiä tai vielä sitäkin lämpimämpiä. Voi laittaa hetkeksi vaikka 30-asteiseen veteen.
Edit: Kääri heti kun täyte antaa periksi, eli jos on hillotäyte, heti kun kädet ei pala, jos on jotain kermavaahtoa tai muuta ei-lämpöä-kestävää, niin sitten heti kun on jäähtynyt sen verran, että vaahto ei mene pilalle
Edit: Kuulunee ruokaketjuun, mutta kysymys oli täällä, voipi siirtää.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”