Ruokaketju

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Plazalaisten lempi(vihaan sanaa kyllä)ruoka

Viesti Kirjoittaja Punde » 21 Syys 2009 21:47

Kämppis (japanialainen) kokkaili jotain ja mielenkiintoa herätti purkki jossa oli jotain ruskeaa mönjää. Sano että misoa se vaan on, maista pois, ja vetäsin sit tietämättömänä sitä teelusikallisen. Virhe. Oli vahvimman makusta hatcho-misoa..suolaista, käynyttä ja homeista, yöks.

Kaikkia muitaki outoja purkkeja ois kaapissa, mut ku japania ei osaa ni ei uskalla maistella. Wasabia ei ollu ottanu mukaa, sitä haluisin kokeilla (ja tietäisin jopa olla ottamatta teelusikallista sitä :) ).

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Plazalaisten lempi(vihaan sanaa kyllä)ruoka

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 21 Syys 2009 22:14

Punde kirjoitti:Kämppis (japanialainen) kokkaili jotain ja mielenkiintoa herätti purkki jossa oli jotain ruskeaa mönjää. Sano että misoa se vaan on, maista pois, ja vetäsin sit tietämättömänä sitä teelusikallisen. Virhe. Oli vahvimman makusta hatcho-misoa..suolaista, käynyttä ja homeista, yöks.
Vein äidin ensimmäistä kertaa japanilaiseen syömään viikonloppuna ja tottakai misokeittoakin syötiin. Kerroin äidille suunnilleen mitä sisältää (merilevää, tofua, kasviksia ym.), mutta en viitsinyt kuvailla sen tarkemmin mistä maku siihen varsinaiseen keittoon tulee. Tässä tapauksessa parempi kun ensin tykkää mausta ja sen jälkeen vasta tutustuu sisältöön tarkemmin. Paljaaltaan en kyllä lähtisi misoa syömään...
The reason I swear so much is because fuck you.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Plazalaisten lempi(vihaan sanaa kyllä)ruoka

Viesti Kirjoittaja Punde » 21 Syys 2009 22:23

^ joo se oli arviointivirhe. Semmonen iso purkki kuitenki, kannessa oli vauvan kuva kulho kädessä ja japanilaisia värikkäitä merkkejä... kai mie sitte alitajuisesti ajattelin että se on jotain bonaa tms. :)

Kuva

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Plazalaisten lempi(vihaan sanaa kyllä)ruoka

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 22 Syys 2009 16:31

Tullintorilla on avattu vietnamilainen ravintola. Millaista vietnamilainen ruoka on? Onko tulisesti maustettua?
.
Ihmisten edessä.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja knocker » 05 Heinä 2011 22:47

Mä en ymmärrä mitä herneille on tapahtunut. Olen ostanut tänä kesänä jo vaikka kuinka monta litraa kesän ehdotonta herkkua, eli herneenpalkosia. Mutta ne ei maistu miltään! Ostospaikkaakin on tullut vaihdettua, mutta kaikki maistuu yhtä tylsän mitättömälle, kuin alkukesästä saadut italialaiset herneet. Mitähän kasvuhormooneita niihinkin tungetaan, että maku on mennyt kokonaan.
No ei kyllä ole näkynyt matojakaan, joten kai matojen mukana on tapettu myös se, miksi herneistä ennen tykkäsin.
a walking disaster

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 06 Heinä 2011 10:49

knocker kirjoitti:Mä en ymmärrä mitä herneille on tapahtunut. Olen ostanut tänä kesänä jo vaikka kuinka monta litraa kesän ehdotonta herkkua, eli herneenpalkosia. Mutta ne ei maistu miltään!
Olen syönyt vasta muutaman litran ja ovat olleet kyllä ihan hyviä, muttei sellaisia herkkuherneitä mitä olen joskus syönyt. Ei ole kyllä olleet pahojakaan (sellaisia puisevia ja isoja mollukoita), mutta kieltämättä kaipaisin minäkin enempi makeutta herneisiin. Tosin tykkään niistä kyllä niin paljon, että syömättä eivät jää vaikka eivät täydellisiä olisikaan.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 22 Heinä 2011 07:10

Miksi joidenkin (hampurilais)ravintoloiden annokset on niin tolkuttoman isoja, että vielä seuraavanakin päivänä on ihan ähkyssä, vaikka on syönyt vaan sen hampurilaisen (minkä pihvi oli olevinaan se pienempi vaihtoehdoista) ja vähän salaattia. Koiralla oli herkkupäivä, ei se ole ikinä saanut noin paljon jämäraneja.

Eihän kukaan jaksa syödä jälkkäriä tollasen mätön jälkeen ja jos tahtoo ISON hampparin, niin sitten valkkaisi sen ison.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 22 Heinä 2011 07:19

tuusannuuska kirjoitti:Miksi joidenkin (hampurilais)ravintoloiden annokset on niin tolkuttoman isoja, että vielä seuraavanakin päivänä on ihan ähkyssä
Missäs tuomosia on? Ainakin näiden perinteisten, Hesejen & Mäkkärien annoksen kun syö ja röyhtäisee päälle, voi tilata muutaman pienemmän hampurilaisen ettei tarvitse heti kaivaa omasta jääkaapista jotain evästä.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 22 Heinä 2011 07:45

DosterMan kirjoitti:Missäs tuomosia on? Ainakin näiden perinteisten, Hesejen & Mäkkärien annoksen kun syö ja röyhtäisee päälle, voi tilata muutaman pienemmän hampurilaisen ettei tarvitse heti kaivaa omasta jääkaapista jotain evästä.
Ei semmosissa pikaruokapaikoissa ole vielä tullut vastaan, mutta täälläpäin ainakin American Dinerilla ja Daddy's Dinerilla on tuota "ongelmaa".
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 22 Heinä 2011 08:00

Ei tuomosista täällä kylmässä keski-suomessa oo kuultukaan. Ois kyllä hyvä, kun hampurilaisaterian jälkeen ei tartteis pariin tuntiin syödä mitään.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 22 Heinä 2011 08:19

American Dinerillä tosiaan on kaiketi valtavan isot hampurilaiset. Mutta onhan ne hampurilaiset jo niin kalliitakin että pitää sillä hinnalla jo saadakin kunnon hampurilainen.

Oletan siis sivujen perusteella että kyse on samanlaisesta paikasta millainen oli Vaasassa hetken aikaa siellä asuessani ja ei oikein menestynyt. Samanlainen logo ainakin on ja hintatasokin on samaa luokkaa.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 22 Heinä 2011 08:37

Tirkka kirjoitti:American Dinerillä tosiaan on kaiketi valtavan isot hampurilaiset. Mutta onhan ne hampurilaiset jo niin kalliitakin että pitää sillä hinnalla jo saadakin kunnon hampurilainen.
Ne on tosiaan sen kokoisia, että isommaltakin mieheltä pitäs lähteä nälkä kun koko aterian syö. Daddy'sissa on vähän vielä isommat (ja paremmat), mut ihan alkuun siellä oli myös perunat kunnon lohkoperunoita, mikä oli sikäli harmi, että ei sen hampparin jälkeen voi enää kuvitella syövänsä mitään. Vaihtoivatkin ne sitten ranskalaisiin, kun aina ne perunat jäi jäljelle sen sijaan, että olisivat hieman pienentäneet sitä "pientä" hampurilaista.

En ole käynyt koskaan amöriikoissa, joten en tiedä mikä se normaali annoskoko sielläpäin tollasissa paikoissa on. Voi olla että noi hampparit on niihin verrattuna pikkiriikkisiä.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 22 Heinä 2011 09:02

Yks paikka missä on myös isoja hamppareita on Scan Burger. Siellä on joskus tullut käytyä, eikä ole meinannut se XXL-hamppari meinannut mennä edes alas kokonsa vuoksi.

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja James » 23 Heinä 2011 00:27

Scan burgerista joo saa ihan mukavan kokoisia burgereita ja burger-aterioita.
Täällä Rovaniemellä oli myös Lordi's Rocktaurant, joka tarjosi erittäin herkullisia ja isoja burgereita 1:llä,2:lla ja 3:lla pihvillä.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Punde » 28 Heinä 2011 00:16

Herneet. Tai oma suhteeni herneisiin. Iän myötä nuorempana kammoksumani ruoka-aineet menee nykyisin kuin tyhjää vain ja jopa tykkään useista pienenä inhoamistani ravinnoista (sienet, jotkut kalat, raparperi jne.), mutta herneet.

En voi syödä herneitä ilman oksennusreaktiota. Keitettyinä, paistettuina, höyrystettyinä tai varsinkaan "raakoina" suoraan palkoista. Yritetty on. Mutta, hernekeitto on yksi lempiruoistani. Mitä hittoa oikeesti makunystyröissäni on vikana, vai onko kyse silti vain aivonystyröistä?

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja knocker » 28 Heinä 2011 01:37

Tarkotatko, Punde nyt noita sokeriherneenpalkoja, joita kesäsin myydään toreilla ja kaupassakin? Ne on mulle kesä kohokohta mansikoiden lisäksi. Muut herneet taas ei ole, en syö mitään pakastepussi- keitettyjä herneitä, saatika papuja ikinä. Mutta mullekin hernesoppa taas on namia.

Mitä tulee aivonystyröiden vikoihin, niin multa niitä vasta löytyy. Tykkään kaikenmaailman kasviksista raakoina, mutta kun niitä keitetään, niin voi yökötys! Mainitsit sienet. Niitä en pysty nielaisemaan edes missään muodossa. Ainoa hyvä asia on niiden kerääminen metsässä (kun mukana on vielä sienien asiantuntija). Olen kaikkien anoppien pahin mahdollinen miniäehdokas. :cry:

No tunnustetaan tässä sitten vielä yksi asia: En kykene syömään jauhettua lihaa. En siis mitään elukkaa, kun se on jauhettu. Oksu tulee välittömästi jos vaikka tietämättäni sellaista suuhun pääsee.
a walking disaster

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Punde » 28 Heinä 2011 02:08

knocker kirjoitti:Tarkotatko, Punde nyt noita sokeriherneenpalkoja, joita kesäsin myydään toreilla ja kaupassakin?
Niitä juuri, torilla myytäviä. Ei ne haise pahalle, ei ne näytä pahalta vaan päinvastoin pentunaki niitä oli kiva napsia irti, mut kun suuhun laittaa ja puraisee niin blöööörgh.
knocker kirjoitti:Tykkään kaikenmaailman kasviksista raakoina, mutta kun niitä keitetään, niin voi yökötys!
Vähän samaa täälläkin, mut ei mitenkään yhtä pahasti ku herneissä. Esim. keitetty porkkana on vastenmielistä, mutta voin syödä, kun taas raaka porkkana ja porkkanaraasteet jne. on herkullista.

Useiden sienten ällöttävä pehmeänsitkeä rakenne on edelleen täälläkin epämiellyttävää pureskeltavaa, mut maku on silti hyvä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 28 Heinä 2011 12:06

Mä luulin, että olin kohtuullisen yksin tuon keitettyjen kasvisten kanssa. Mä tykkään syödä raakana porkkanaa, kukkakaalia ja jopa parsakaalia, mutta kun ne keitetään, niin Pundea lainatakseni blöööörgh. En ole itse, eikä kukaan muukaan, tätä asiaa ymmärtänyt, mutta niin se vain menee. Herneistä pidän kyllä, vaikka kritettyinäkin.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 28 Heinä 2011 12:40

Zygerö kirjoitti:Mä luulin, että olin kohtuullisen yksin tuon keitettyjen kasvisten kanssa.
Sama juttu täällä, raakana monet kasvikset on parhaimmillaan, kypsänä ja etenkin keitettynä pilalla. Pitkään inhosin keitettyä porkkanaa, mutta nykyään se keitossa jotenkin menee kun on muutakin seassa. Kesäkurpitsa ja parsakaali on siitä harvinaisia kasviksia, että ne menee paremmin kypsänä (mielummin wokattuna) kuin raakana. Tomaatti on varmaan ainoita kasviksia mikä menee alas missä muodossa tahansa.

Niin ja jotkut kasvikset kelpaa vain alkuperäismuodossaan, esim. mansikka, banaani ja päärynä on hyviä, mutta vaikkapa jäätelönä tai mehuna en tykkää (mansikka menee paremmin, hillo ja hyvä mehu on ok).
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 28 Heinä 2011 15:20

Ruoka-aiheista keskustelua alkoi olla sen verran tuolla "Asioita joita en voi ymmärtää" -ketjussa että siirsin ruoka-aiheiset viestit tänne. :)

-----

Tuohon ylläolevaan keskusteluun lisäisin myös itseni näihin "ei-ymmärtäjiin". Tosin olen sieltä mahdollisimman nirsommasta päästä ihmisiä muutenkin. Sienet eivät kelpaa missään muodossa, kuten ei myöskään kaali (tai no, kiinankaali on raakana ihan ok). Porkkana ja muutamat muut juurekset menevät keitossa silloin jos siellä on myös lihaa joukossa ja muutenkin ruuassa makua riittää, mutta ei oikein muuten. Ehkä sosekeittona voisi mennä myös jos siinä olisi tarpeeksi suolaa.

Herneistä en Punden tavoin itsekään oikein välitä mutta hernekeitto on HYVVEE.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mary » 05 Elo 2011 20:55

Tein toissapäivänä hirvenlihasta palapaistia ja olipa hyvää. Sitten tänäänm oli kana-kasviswokkia. :D
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 05 Elo 2011 21:28

Kuinka moni muu on koukussa sushiin?

Me tehtiin taas pitkästä aikaa makisusheja. Itse siksi, että saa just sellasia kuin haluaa ja niin monta kuin vaan jaksaa syödä. Noita rulliahan voi tehdä lähes mistä aineista vaan ja ihan minkä näköisiä keksii, mutta itse tykkään eniten näistä itsetehdyistä joissa on sisällä kalaa (lohta), kurkkua, varsiselleriä, avokadoa ja sipaus wasabia (dippaussoijan sekaan sitten enempi sitä, sitä on helpompi säädellä). Riisi on ihan tavallista Pirkka-puuroriisiä.

Noin valmiinkypsää ja ruskeaa avokadoa ei oltu ennen syöty, mutta vaikka ulkonäkö oli mitä oli, oli toi parasta avokadoa mitä olen suuhuni pistänyt. Ihanan pehmeää.

Kuva
The reason I swear so much is because fuck you.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”