Ruokaketju

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 22 Tammi 2013 21:17

^Tosiaan. Enpä tullut ajatelleeksi mitään vihanneksia tai hedelmiä. Aivoni käsittää ne luultavasti liian terveellisiksi asioiksi. Kiitos kun muistutit tästä mahdollisuudesta. :D

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Punde » 22 Tammi 2013 21:42

Risto kirjoitti:Suositelkaas nyt jotain hyviä "mättöeväitä".
Suolatikut, ja mitä niitä pretzeleitä onkaan, on hyviä. Varmaan jonkun verran terveellisempiä kans ku sipsit ja mässyt. Lidlin suolatikut on etenkin hyviä ja pirun halpoja.

Kuva

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 22 Tammi 2013 21:45

Jakelisin enemmänkin ruokavinkkejä mutta ei pysty koska Punde. Esimerkiksi Jonksun viestistä tuli heti mieleen Koskenlaskijajuuston sata ja yksi käyttötarkoitusta mutta Punden mielestä niissä ois varmaan ollut liikaa koskenlaskijaa!
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Punde » 22 Tammi 2013 21:48

^ wut? Nyt meni aika ohi, mut kiinnostaa koska Punde.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 22 Tammi 2013 21:49

Punde kirjoitti:
aadeehoovee kirjoitti:Pirkan yrttimaustettua tomaattimurskaa... (suosittelen: kirsikkatomaatti, aurinkokuivattu tomaatti pieninä paloina
Kuulostaa hyvältä mut toi tomaatin yletön määrä pisti huvittamaan, oikeesti noin paljo eri muodoissa vaan? Ei siinä, mieki tykkään tomaateista ja tomaattijohdannaisista, mut kaikel on rajansa :)
...
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 22 Tammi 2013 21:54

Kuivattuja hedelmiä, mutta osa niistä on melkoisia sokeripommeja, ts. aika isossa osassa on lisättyä sokeria. Tuoteselosteesta varmaan näkee, itse en ole kohtuuhintaisia sokerittomia löytänyt, mutta joka tapauksessa karkkeja parempi vaihtoehto. Mutta jos tarkoitus on välttää vain karkkeja, mutta ei sokeria, niin kai sitten kuivatut hedelmät käy. Itsekin koetan nyt samaa lakkoa pitää kevääseen asti. Mulla on matkoilla tapana napostella aina jotain, nyt olen korvannut ne paprikasuikaleilla ja pikkutomaateilla; jälkimmäiset ovat kyllä hintavia, mutta loppujen lopuksi monet karkit maksaa kilohinnaltaan suunnilleen saman.

Juustoja on kanssa kiva napostella rypäleiden kera. Kukkakaali käy myös dipattavaksi. Sitten jos on oikein kroisos, sipsihyllystä löytyy myös muita vaihtoja, kuten vihannes- ja omenalastut. Itse en ole noita raskinut vielä koskaan ostaa. Sitten jos on ruuanlaittointoa, voisi tehdä vaikka minilihapullia, netistä löytyy aika paljon reseptejä.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 22 Tammi 2013 22:09

^Juu, eli turhaa sokeria ja rasvaa yritetään välttää. Tosin pakko mun on jotain törkyä vetää ainakin kerran viikossa, koska muuten hajoo kuuppa.

Mut kiitos vinkeistä kaikille! :thumbsup

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Punde » 22 Tammi 2013 22:21

aadeehoovee kirjoitti: ...
Ei pysty tommosia vanhoja juttuja yhtäkkiä muistaa!
Tapetti kirjoitti:Sitten jos on oikein kroisos
Jos on oikein oikein kroisos ni beef jerky, ilmakuivattu liha. Aivan järjettömän kallista Suomessa, mut hyvää.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja knocker » 22 Tammi 2013 22:41

Risto kirjoitti:^Juu, eli turhaa sokeria ja rasvaa yritetään välttää. Tosin pakko mun on jotain törkyä vetää ainakin kerran viikossa, koska muuten hajoo kuuppa.

Mut kiitos vinkeistä kaikille! :thumbsup
Mä myös vähän mietin, että haluutko vaan välttää turhia sokereita.
Suosittelen tuoreita hedelmiä makean nälkään. Kaupoissa on aina jotain niistä saatavilla. Tee sen mukaan, mitä milloinkin on saatavilla joku hedelmälautanen. Omppuja (on aina) mandariineja, päärynöitä yms.
Jos muuten vaan haluaa popsia, niin kuten jo aiemmin mainittu, niin vihanneksia suikaloituna oman maun mukaan. Mä oon saatanan nirso, mutta esim. porkkana- kaali ja naurissuikaleet menee sellasenaan tai sitten tosiaan jos haluaa, niin dippauksella (joista en itse tykkää).
Mä päätin joku aika sitten (taas!) jättää suklaan, kun tulee perkele finskäjä milloin minnekin. Tohon suklaanhimoon siis hedelmiä ja välillä ostan pakastemarjoja. Noissa toki se huono puoli, että pitää ennustaa, milloin se makeen himo yllättää, kun mansikat ja muut pitää enste sulaa. :twisted:

Niin ja sitten tietty kesällä kotimaalaisia tomaatteja, kun ne ei maksa miljoonaa dollaria, niin niitä popsii vaikka kuin.
Niin ja sitten vielä yllätyin viime kesänä/syksynä, kun kaupoissa oli niitä pikkumeloneja alle hjyyrön kilo.
Eli osittain vuodenaikojen mukaan mennään. ;)
a walking disaster

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 22 Tammi 2013 22:52

Hedelmälautaset on ihan parhaita! Suosin varsinkin ananasta, omenaa, appelsiinia, viinirypäleitä ja banskua. :Love:
Ja hedelmäsalaatti on parasta herkkua, kunhan se ei ole sokeriliemessä!!! Joku kivennäisvesi ja tuoremehu on parhaat hedelmäsalaattiin, eli kannattaa unohtaa kaikki liian makea.

Juon joka päivä smoothieta. Yleensä marjoista tehtyä!

Saa sitä pizzaa ja hamppariakin joskus vetää. En myöskään mitään karppauksia kellekään suosittele! Ihan tyhmää pelätä jotain leipiä. Ei ne leivät ketään pure. :D Paitsi ehkä jonkun keliakistin kannattaa varoa leipiä.
Edit: Mä en tosin edes tykkää sipseistä enkä popparista! Nachoja vedän salsan kanssa ja se on hyvää, mutta muuten ei sipsit ja kumppanit nappaa.
Karkki on ihan jees, mutta jätski on ehkä se paras herkku minkä tiedän, ja vaikka joskus tulisin olemaan miten läski tahansa, niin tuskin osaisin jätskistä kokonaan luopua. Karkista kyllä osaisin!

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 23 Tammi 2013 18:37

Mulla on aikamoinen ongelma myös karkin kanssa, ja tekis kyllä itellekin ehottomasti hyvää kokeilla vaikka jotain hedelmälautasia yms. korvikkeiksi. Välillä yritän kyllä rajoittaa, mut en sitte ikinä vaan pysty. Jätskistä ja sipseistä en oo riippuvainen, mutta karkkia syön usein silloinkin, kun ei varsinaisesti tee edes mieli. Vähintään sen kerran viikossa, siis vähintään. Ja mä perustan kyllä enemmän varsinaisista karkeista kuin suklaasta. Mut varmaan suurin syy siihen, etten pysty lopettamaan, on se, että en läskiinny karkin takia oikeastaan yhtään, koska en muuten oo mikään himosyömäri todellakaan. Elikkäs pysyn tällaisena luikkuna ahmimisesta huolimatta. [smilie=a_cool.gif] Kun ei oo kerran pakottava tarve lopettaa, niin en myöskään pysty piiskaamaan itseäni kuurille.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 23 Tammi 2013 21:45

Enpä itsekään joskus yläasteella ja lukiossa lihonnut yhtään mistään! Hyvin pystyin vetämään mässyä ja muuta vastaavaa paljonkin ja silti olin pahimmillanikin vaan 55kg (vaikka olin yli 170cm).
Ja hyvin se ruokakin on maistunut aina, vaikka joskus yläasteella olikin sellainen vaihe, etten syönyt koulussa kun salaattia ja näkkäriä.

Joskus luokallani oli sellainen tyttö, jolla meni viikossa 50 egeä karkkiin! Ihan luikku se kyllä oli, oikeastaan ihan superlaiha, mutta ainakin sanoi joskus että joka viikko menee se about 50 egeä karkkiin.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 23 Tammi 2013 23:20

Voi teitä onnekkaita. Kun pystyisikin vetämään herkkuja lihoamatta. Meikäläisen kroppa imee itseensä jokaisen sokeri- ja rasvamurun ihan varmasti. Olen kyllä hirveän perso eri toten karkeille. Nyt olen ikään kuin lakossa, mutta pidän yhden herkkupäivän viikossa. Välillä on ottanut koville, mutta ihan yllättävän hyvin mennyt. Sokerikin on sellainen juttu, että jos sitä syö niin sitä enemmän tekee mieli. Jos on viikon syömättä, ei edes muista koko asiaa.

Ja mitä tulee terveellisiin herkkuihin niin itse ole smoothieiden ystävä. Bulgarianjugurttia, mustikoita, vadelmia, puolikas banaani ja nesteeksi joko maitotilkka tai esim. appelsiinimehu. Itse olen laittanut nyt maitoa, ettei ekstrasokeria tule. Ja ihan riittävän makeaa on ihan marjojen ja hedelmien avullakin.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 23 Tammi 2013 23:25

^ Nyt kun sulla on Anne-ava, niin kiitos vaan mielikuvasta! Kuvittelen että olet tuollainen Annen näköinen mättömuija. :imrgreen:

Tuo smoothie kuulostaa hyvältä, ja tuollaisesta itsekin tykkään.
Ja ei siihen todellakaan erityisemmin ylimääräistä sokeria tarvita!
Banaanikin makeuttaa aika hyvin, ja taatelia kannattaa myös laittaa. Se makeuttaa tosi hyvin!

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 23 Tammi 2013 23:29

^Joo, ja jos kuituja haluaa laittaa niin leseet sopii kanssa hyvin!

Noo, enhän mä ihan Annen tasolla kuitenkaan ole, luojan kiitos! Aika normaalin kokoinen, mutta tiukasti saa tehdä töitä, ettei lipeä Annen kokoiseksi. :imrgreen:
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 23 Tammi 2013 23:35

^ Jep, leseet on hyvä lisä!

Avokadoa kannattaa myös kokeilla smoothien joukkoon! Ei välttämättä ole kaikkien lemppari, mutta jos ei tykkää kovin makeista smoothieista, niin avokado on hyvä.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 24 Tammi 2013 20:28

Asiasta kukkaruukkuun: tietääkö kukaan saako vesikastanjoita semmoisenaan mistään, tuoreena tai pakastettuna? Itse en ole löytänyt muuta kuin vihannessekoituksista.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 24 Tammi 2013 20:30

Tapetti kirjoitti:Asiasta kukkaruukkuun: tietääkö kukaan saako vesikastanjoita semmoisenaan mistään, tuoreena tai pakastettuna? Itse en ole löytänyt muuta kuin vihannessekoituksista.
Tuommoinen löytyi: http://www.pirkka.fi/tuotteet/62019-pir ... a-227140-g

Oon itsekin joskus miettinyt, ne on yleensä parhaita niistä sekotuksista.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 25 Tammi 2013 14:21

Minusta taas vesikastanjat on kamalia! Aina kun niitä on jossain pussissa, niin noukin ne pois, kun en tykkää siitä rakenteesta yhtään, eikä ne maistu miltään.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 25 Tammi 2013 16:02

Täysin samaa mieltä orkkuenkulin kanssa; vesikastanjat todella ovat hirveitä! En tykkää yhtään niiden koostumuksesta, joka on... Äh, en mä edes osaa kuvailla sitä. Semmonen outo kuitenkin.

Muista kasviksista kyllä yleensä tykkään noissa aasiatyylisissä pakastesekoituksissa. Se joku Pirkan versio on varsinkin tosi hyvä.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 25 Tammi 2013 16:06

Tykkään vesikastanjoista just niitten rakenteen takia. Narskuvat kivasti ja ovat rapeita. Kaikki liian löllöt kasvikset on aika ällöttäviä.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 25 Tammi 2013 16:25

Itse en edes käytä mitään pakastevihanneksia!
Teen paljon aasialaisia wokkeja, ja oikeastaan tänään viimeksi söin sellaista aasialaista kookos-lime-kana -wokkia. [smilie=a_cool.gif]
Mutta en koskaan osta valmiita pusseja. Käytän tuoreita kasviksia, enkä mielelläni päästä esimerkiksi porkkanoita löllöiksi. Niiden pitää rapsahtaa kivasti suussa!

Mutta toisaalta.. vaikka niissä pusseissa kaikki muu paitsi vesikastanja on löllöä, niin on ne silti kivemman rakenteisia kun epämiellyttävä vesikastanja. Puhumattakaan että kaikki muut kasvikset kuitenkin maistuu joltain! :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”