Ruokaketju

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 06 Elo 2011 19:59

Maligne kirjoitti:En oo maistanut sushia, mut kiinnostais kyllä. Eka kerta on varmaan viisainta suorittaa jossain hyvässä ravintolassa, suosituksia Helsingistä?
Kannattaa joo, saa valita sellasen annoksen missä on mahdollisimman paljon erilaisia (esim. ei ole pakko ottaa ollenkaan kalaa jos ei halua). Saa sitten vähän paremmin käsitystä siitä millasista itse tykkää. Muistan ekalta kerralta, että tuntui kun olisi tukehtunut siihen sushipalaan, kun ei vielä ollut tottunut syömään kerralla sellasta rullaa. Pari ekaa kertaa maistui vähän hassulta, mutta viimeistään kolmannella kerralla olin jo koukussa. Wasabin kanssa kannattaa myös ottaa alkuun varovasti, koska se on tosi voimakasta.

Helsingissä olen käynyt parissakin sushiravintolassa, mutta en muista enää nimiä. Kampissa olevakin oli ihan jees, tosin jotkut kokee sen vähän sellasena pikaruokalasushipaikkana. Uskaltaisin kyllä käydä oikeastaan missä vaan sushipaikassa, jos se on suuntautunut pelkästään susheihin, eikä yritä myydä kaikkea mahdollista samassa ravintolassa.
The reason I swear so much is because fuck you.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Punde » 06 Elo 2011 20:09

Eipä löyty jojensuusta sushipaikkaa, kiinalaisia kyl löytyy ainaki kolme. Ois ihan mukava testata.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Sihi » 06 Elo 2011 20:47

Maligne kirjoitti:En oo maistanut sushia, mut kiinnostais kyllä. Eka kerta on varmaan viisainta suorittaa jossain hyvässä ravintolassa, suosituksia Helsingistä?
Itse rakastan sushia.
Parasta sushia Helsingissä olen syönyt Kämp gallerian Zen sushissa: http://www.zensushi.fi/yhteystiedot/
Suosittelen! [smilie=a_smitten.gif]
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mary » 09 Elo 2011 12:24

Äidin ruuilla ollaan tää viikko. :P Eli eilen oli pizzaa (omatekemää!) ja tänään jauhelihakastiketta pottujen kanssa sekä jälkkärinä oli uunijuustoa ts. vasikantanssia. NAMII!
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
wäinämöinen
Vastaava tuottaja
Viestit: 3779
Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja wäinämöinen » 09 Elo 2011 12:57

Maligne kirjoitti:En oo maistanut sushia, mut kiinnostais kyllä. Eka kerta on varmaan viisainta suorittaa jossain hyvässä ravintolassa, suosituksia Helsingistä?
Raku Ya ehdottomasti! (huom. avoinna ti-la)

Myös Kabuki on kokeilemisen arvoinen. Tokyo55:sta löytyy Sushipuffet (15€), mainio tapa tutustua japanilaisen keittiön ihmeelliseen maailmaan. Pikamätöt Ichibanista.
Zen Sushi mainittiinkin jo ylempänä.
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Punde » 14 Elo 2011 19:38

Ite reagoin herneisiin vähän samalla tavalla ku allaoleva koira limettiin.

Kuva

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mary » 16 Elo 2011 11:30

Eilen tein possupiffejä, kasviksia ja pottujakin keitin. Tänään ajattelin tehdä hirvi-kasvispataa. :P Laitan siihen sitte potkua! [smilie=a_tongue.gif]
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 10 Syys 2011 12:09

wäinämöinen kirjoitti:
Häntäheikki kirjoitti: En ole koskaan kuullutkaan, että perunat pitäisi keittää ensin.
...
Älä yleistä, jos et tiedä asiasta yhtään mitään.
Nyt vähän googletusta peliin tai kysy vaikkapa äidiltä.
Itsekin googletin enkä löytänyt kyllä mitään viitteitä siitä että perunat olisi pakko keittää ennen paistamista. :keineahnung: Siis kyllähän ne ravintolaan tulevat perunat on esikeitettyjä (tosin eivät välttämättä kypsiä).

Osaanko ammattini näin huonosti (ravintolakokki)? Kerro minulle, oi Wäiski mikä on totuus? Mun mielestä siis perunat voi keittää ennen paistamista mutta ei ole mikään pakko, jos ne ei ole keitetty ennestään niin niitä pitää tietysti paistaa pienemmällä lämmöllä ja huomattavasti pidempään. Ja keitetyt perunat pitää jäähdyttää kunnolla ennen paistamista jotteivät ne menisi muusiksi pannulla.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 12 Syys 2011 14:57

Me ainakin paistetaan perunoita pannulla ilman keittämistä! Kyllä ne kypsyy.

On terveellisempää tehdä paistetut perunat keittämättömistä kuin keitetyistä potuista. Näin kommentoi mulle ravitsemusterapeutti kun joskus asiaa kysyin. Keittämätön peruna imaisee itteensä paljon vähemmän rasvaa kuin keitetty. Näin ainakin uunissa perunalohkoja paistaessa, mutta kaipa se pätee pannuunkin. _Vaikka_ vaatiikin enemmän aikaa.

Toivottavasti ravitsemusterapeutti ei valehdellut, oon luottanut syöväni terveellisempiä lohkoperunoita kuin aiemmin ;)

Avatar
wäinämöinen
Vastaava tuottaja
Viestit: 3779
Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja wäinämöinen » 12 Syys 2011 15:06

Tirkka kirjoitti:
Itsekin googletin enkä löytänyt kyllä mitään viitteitä siitä että perunat olisi pakko keittää ennen paistamista. Siis kyllähän ne ravintolaan tulevat perunat on esikeitettyjä (tosin eivät välttämättä kypsiä).

Osaanko ammattini näin huonosti (ravintolakokki)? Kerro minulle, oi Wäiski mikä on totuus? Mun mielestä siis perunat voi keittää ennen paistamista mutta ei ole mikään pakko, jos ne ei ole keitetty ennestään niin niitä pitää tietysti paistaa pienemmällä lämmöllä ja huomattavasti pidempään. Ja keitetyt perunat pitää jäähdyttää kunnolla ennen paistamista jotteivät ne menisi muusiksi pannulla.
Keitettyinä paistettujen ja raakana paistettujen perunoiden eroista voisi keskustella pitkäänkin. En missään vaiheessa väittänyt etteikö perunoita voisi paistaa myös raakana. Yleisempi tapa on paistaa perunat keitettynä jos/kun puhutaan ihan perus "paistetuista perunoista". Esim. yllämainitut uunissa kypsennetyt lohkot on minulle eri asia..

Tämä koko keskustelu lähti siitä kun toisaalla pidettiin perunoiden keittämistä ennen paistamista en-ole-koskaan-kuullutkaan-outona. Luetun ymmärtäminen vaan ei ole mennyt ihan kuin Strömsössä.

Itse valmistuin kokiksi 90-luvun alussa.
Alalla en tosin montaa vuotta toiminut.
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 12 Syys 2011 19:33

Ooh, sinullahan on sitten monipuolinen työhistoria. :)

Juu, tottahan sitä parempaa muutenkin tulee jos keittää perunat ennen paistamista ja niin teenkin silloin tällöin ja jos muualla kuin kotona itelleen tekisin niin silloin varsinkin, mutta kotona ei vaan jaksa alkaa keittämään ja sitten jäähdyttämään niitä perunoita. Ja tuossa BB:n tapauksessa se olisi ollutkin aika epäkäytännöllistä.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Maligne
Jebou
Viestit: 2612
Liittynyt: 18 Marras 2006 19:25

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Maligne » 12 Syys 2011 21:51

Näin kotikokkina kerron et mulle paistetut perunat on tapa käyttää hyödyksi edellisenä päivänä tai muuten aiemmin yli jääneet keitetyt perunat. Ja tulee mun makuun hyviä perunoita, halataan!
If less is more, just think how much more MORE would be!

Arpa numero viisi. KATARINA, sydämessäni olet voittaja. <3

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja knocker » 12 Syys 2011 21:57

Nyt kun halaamaan alettiin, niin mäkin tulen kertomaan kokemukseni. En ole ikinä syönyt paistettuja perunoita, joita ei olisi ensin keitetty. Ne uunihärpäkkeet on sitten ihan eri juttu.
Ja Tirkalle tiedoksi, jos ikinä koskaan keität perunoita, keitä niin paljon, että jää seuraavalle päivälle paistettavaksi. Ja vaikka vielä sitäkin seuraavalle.
a walking disaster

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 12 Syys 2011 22:31

knocker kirjoitti:Ja Tirkalle tiedoksi, jos ikinä koskaan keität perunoita, keitä niin paljon, että jää seuraavalle päivälle paistettavaksi. Ja vaikka vielä sitäkin seuraavalle.
Toimin näin aina, pyttipannusta melko suuresti pitävänä. [smilie=a_happyhappy.gif] Joskus niitä paistettuja perunoita vaan tekee mieli silloinkin kun ei ole valmiina niitä keitettyjä ja jäähdytettyjä perunoita. Silloin se on vaan paistettava raakana.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 09 Loka 2011 03:27

Söin lounaan klo 19. :lol: Spagettia ja makaronia sekaisin, ja sen kanssa namia kanakastiketta, jota innostuin vähän maustamaan ja hyvää tuli!

Olen koukkuuntunut müsliin! Vedän sitä aamu-, ilta- ja välipalaksi. :D
Nyt paketti loppui, pitää hankkia lisää!

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja knocker » 09 Loka 2011 03:32

orkkuenkuli vois miettii, mihin kellonaikaan näitä safkajuttuja heittelee. Muistin just, etten ole tänään syönyt, kuin pari leipää.
No, kitkuttelen huomiseen ja yritän olla järkevä silloin. Tänään (yöllä) ei enää kannata ;)
Onneks viikolla tällaista ei tapahdu, kun duunissa tulee syötyä vähintäänkin salaatti.
a walking disaster

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 09 Loka 2011 03:54

No, mun ruokatottumukset on aika oudossa aikataulussa nykyään. :lol:
Arkipäivisin vedän smoothien aamupalaksi ja koulussa aina syön muutaman ompun aamutunnilla, ja silti oon jo klo 11 ihan nälkänen, kun on ruoka-aika!

Viikonloppusin sitten ihan noin ihanteellisesti ei elämä mene, kun nukun sinne yli kahteen asti ja syön ehkä neljän aikaan jonkun yhden leivän "aamiaiseksi". ;)

Lauantain ruoka-ajat meni näin:
klo 17: aamupalaksi yksi leipä
klo 19: spagettia, makaronia ja kanakastiketta
klo 21: hapankorppuja useita
klo 22-23: hapankorppuja ja teetä
klo 2 yöllä: iltapalaksi 4 hapankorppua, 2 leipää ja müsliä maidolla

Voisin yrittää olla yhtä säännöllinen kun arkenakin, ettei tartteisi vetää iltapalaa seuraavan vuorokauden puolella. :D

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja knocker » 09 Loka 2011 04:00

No bärse, meen tekee tonnikalasaaattia. :P
a walking disaster

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 30 Marras 2011 09:48

Syyskuun suuresta perunanpaistokeskustelusta:
Katsoin muuten virallisesta julkaisusta eli ties miten monen painoksen "Kotiruoka" -kirjasta, miten siinä suositellaan perunat paistettavaksi. Erona oli, että raa'at perunat suositeltiin raastaa tai muuten pilkkoa pieniksi kypsymisen nopeuttamiseski.

Maassamme on nyt vellonut reilun kuukauden ajan ruokakeskustelu, minkä kaikkien vaiheiden seuraaminen on ollut lähes yhtä mielenkiintoista kuin Big Brotherin.
Väittely lähti täyteen vauhtiin tästä: Karppaatko itsesi sairaaksi?
Monien vaiheiden jälkeen päädyttiin tähän: Karppaako lapsesi? Varo näitä!
Huostaanottopuheet ja monet väärinä pidetyt väitteet ovat saaneet nyt karppaajat ryhmittymään puolustukseen, joten monta uutta vaihetta lienee vielä tiedossa.

Jupakka on ainakin levittänyt karppaus ja karppiruoka -sanat laajaan tietoon.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 30 Marras 2011 13:31

^ Tosi ehdoton karppaus onkin ihan naurettavaa! :D Jos ruisleipääkin jo pitää myrkkynä, niin ei se kai voi kovin hyvä tapa olla.

Mutta katsokaapa tämä uutinen!
Erikoinen dieetti: Laihdu shamppanjalla!

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja minna » 01 Joulu 2011 16:52

orgasmienkeli kirjoitti:^ Tosi ehdoton karppaus onkin ihan naurettavaa! :D Jos ruisleipääkin jo pitää myrkkynä, niin ei se kai voi kovin hyvä tapa olla.
No karppauksessa lasketaankin hiilareita. Kyllä tuo ruisleipä on silloin melko myrkkyä :P
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 03 Joulu 2011 21:20

^ Sitä juuri meinaan, että hiilareita pelätään vaan siksi että ne on hiilareita. ;) Kuitenkin vielä lukiossa minullekin opetettiin terskan tunnilla, että 50% päivän ravinnosta pitäisi olla hiilareita! Nykyään ne sitten on pahintakin myrkkyä joillekin, vaikka hiilareitakin on erilaisia. :D

Itse suosin mieluiten sitä elämäntapaa, että kaikkea kohtuudella!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”