Ruokaketju

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 27 Huhti 2013 03:26

Kaikkea voi tehdä itse, mutta kaikkea ei jaksa tehdä. Vaikka olisikin keittöihminen. Mutta vakavasti puhuen harkitsen noiden tekoa vakavasti.

Oon luullut aina, että tuolla purkissa (linkistä löytyy) olisi valmiita croissantteja, ja samalla ihmetellyt, miten sinne muka mahtuu yhtäkään. Olin päätynyt siihen tulokseen, että ne on jotain aivan minejä. Mutta taikinaahan siellä tosiaan on. Tietty.

Kuinka tyhmäksi ihminen voi itsensä tuntea. [smilie=a_doh.gif]

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 27 Huhti 2013 03:30

Croissanttitaikinaa purkissa? :D Kaikkea sitä kuuleekin.

Lidlistä pitäs joskus kokeeksi ostaa niitä croissantteja. Niiden leivät on ainakin hyviä, miksei siis nuokin. Vaikken yleensä niin mahottomasti ees välitä croissanteista.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 27 Huhti 2013 03:50

Tirkka kirjoitti:Croissanttitaikinaa purkissa? :D Kaikkea sitä kuuleekin.
Jep, ^ilmeeni kun ekan kerran tutustuin tähän kummallisuuteen. Mutta nuo on kyllä oikeasti hyviä ja niitä saa melkein mistä vaan, ainakin joka kaupasta missä minä olen käynyt (en ole kylläkään ikinä vielä käynyt Lidlissä, enkä voi enää mennä kun sitten ei voi enää sanoa, että en ole ikinä käynyt). Saa myös ainakin ABC:n huoltoasemilta, josta on enemmän kuin kerran tullut haettua aamiais-/iltapala-/evästarpeita.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 27 Huhti 2013 14:49

Mitä ihmettä? Ette aina ole tienneet purkkicroissantteja? :D
Itse olen ihan pienestä pitäen niitä syönyt ja pitänyt ihan hyvinäkin.

Ja Marika, ei niitä ole vaikea tehdä, eikä lainkaan jaksamista vaativaa. Ehkä pakastepizza on helpompi, mutta muuten nuo croissantit on helpoin mahdollinen. Ne on valmiita yksittäisiä paloja ja pitää pelkästään kääriä ne. Ja väliin voi tosiaan laittaa ihan mitä haluaa! Juustoraastetta tai muuta.
Tirkka kirjoitti:Vaikken yleensä niin mahottomasti ees välitä croissanteista.
Mitä ihmettä? Croissantithan on ylihyviä. :D

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja knocker » 27 Huhti 2013 15:28

orgasmienkeli kirjoitti:
Tirkka kirjoitti:Vaikken yleensä niin mahottomasti ees välitä croissanteista.
Mitä ihmettä? Croissantithan on ylihyviä. :D
Jotkut ei tykkää niistä, kun ne on niin rasvasia. En toki tiedä, onko Tirkan syy toi. Minusta niissä on huonointa hinta. Ton purkkijutskan hintaa en tiedä, pitää tarkistaa, kunhan tästä jaksaa kauppaan löntystää. Vois jopa ostaa kokeilumielessä.
a walking disaster

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 27 Huhti 2013 15:45

Niin juu. Tällaisena hoikkana aina unohtaa että kaikki ei voi syödä yhtä huolettomasti rasvaisempia herkkuja. ;)
No ei.. Kyllä minullakin on rasvaisia herkkuja joita en niin fanita! Kuten pekoni, tai mikä tahansa ruoka joka on käristetty ihan liikaa rasvassa. Roskaruoka tosin maistuu, vaikka onkin rasvaista.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 12 Touko 2013 01:20

Marika1 kirjoitti:Tossa ohje, jos joku haluaa perehtyä mäkätykseni juuriin tarkemmin.
Oh my... että osaakin kuulostaa hyvältä. [smilie=a_tongue.gif] Tommostahan pitäs päästä kokeilemaan! Sit siitä kummiski tulis niin ällömakeeta, ettei kukaa muu söis niitä ku mä. Sama kävi macaronien kans, ettei niitä oikeestaa kauheen moni muu syöny...
That damn fox!

Kuva

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 12 Touko 2013 01:36

^ Osaa, osaa, mutta se raaka kerros arveluttaa mua vähän. En itse ole raa'an taikinan ylin ystävä. Mutta ois se voinut olla makeampaakin, se taikina. (Tuskin se makeus hirveesti muuttuu, jos kermaa lorahtaa "vähän" enempi sekaan.) Joka tapauksessa, eipähän ole siitä huolta, kun tein sen omalla taktiikallani. [smilie=a_teeth.gif] Tai pakon edessä, miten vain.

Macaroneja pitäisi mun kyllä koittaa! Meinasin niitä tehdäkin aluksi noiden tilalle, mutta niistä liikkuvat juorut pisti toisiin ajatuksiin. Siis että ne on vaikeita. [smilie=a_tongue.gif]

Kuorrutus, johka tuli voita ja suklaata, oli aika toisistaan erottuvaa. Kysynkin tässä, voiko se vaikuttaa, kun piti olla suolatonta voita, mutta laitoin normia (= suolaa sisältävää). Eli tapahtuuko juoksettuminen? Muuta selitystä en keksi. Mutta jotenkin sekin kai lopulta onnistu, I hope so.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 12 Touko 2013 12:20

^ No tohon voihin en osaa sanoa mitään. Mut ei niiden macaronien tekeminen niin hankalaa ole, mitä pelotellaan. Hyvällä ohjeella ku tekee nii selviää helposti loppuun asti ja lopputulos on taatusti hyvä. Yksin en oo kyl niitä koskaan tehny.
That damn fox!

Kuva

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Punde » 31 Touko 2013 23:51

Eka kämppä jossa on grillivastuksellinen uuni, ja äsken käristin sen alla pari jalapeno-juusto grillimakkaraa iltapalaks. Jotaa poutun häjyjä, pikkupaketti pisti silmää kaupas ni otin kokeeks. Oon menettäny paljo, koska noista tulee hirmusesti parempia ku normiuunissa. Ei ees mitää lisukkeita, paitti sinappi ja aioli mausteeks.

Kyytipojaks testasin zygen suosittelemaa sinebrychoffin limelonkeroa. Yhdistelmä on ehkä kesäisin mitä kerrostalokämpässä ilman aitoa grilliä voi saavuttaa.

Seuraavaks pitää kokeilla miten ribsit onnistuu. Mut en sentäs tänää.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 02 Kesä 2013 00:40

Jonksu kirjoitti:Syökää ihmiset kvinoaa.
Pitäsköhän tästä huolestua, kun en oo ikään kuullutkaan moisesta. :o Myydäänkö tuota ruokakasvia (kyllä, kurkkasin Wikipediaan) sitten aivan tavallisissa ruokakaupoissa, kun ei oo sattunut silmään - ainakaan tiettävästi? Ehkä pitäisi testata, kuulostaa jännältä.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 02 Kesä 2013 11:44

^ En tiiä ku en oo ite valmistanu. Sitä oli pikkuserkun ylppäreissä, joten kyl mä uskon, että saa ihan ruokakaupoista. En tiiä saako ihan niistä pienimmistä, mut luulis ainaki isoimmissa kaupoissa olevan.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 14 Heinä 2013 17:44

Tein tänään makaroonilaatikkoa ensimmäistä kertaa ikinä ihan ite! Wohoo! Tuli kyl aika hyvää vaikka itse sanonkin. Aika basic-reseptillä tuon väänsin, mut sipulia (meillä ei ikinä kotona syöty sibaletta koska ruokavammaiset ihmiset) ja paprikaa heitin vähän tohon sekaan tuomaan lisämakua. Toimii.

Hitto kun ois useemminkin energiaa vääntää ihan oikeeta ruokaa. Onneks tuosta nyt riittää varmaan neljälle päivälle.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 14 Heinä 2013 17:50

Pakko tähän nyt kommata, etten koskaan tule ymmärtämään makaroonilaatikon hienoutta. Meneehän se joskus, mutta pöh. Makaronista ei voi paljon pahempaa ruokaa valmistaa. Tai ehkä ennemminkin mauttomampaa.
Risto kirjoitti:(meillä ei ikinä kotona syöty sibaletta koska ruokavammaiset ihmiset)
Olin tämmöinen ruokavammanen. Nykyään sen ymmärtää, kuinka vammasta se muille oli.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 14 Heinä 2013 17:55

Marika1 kirjoitti:Makaronista ei voi paljon pahempaa ruokaa valmistaa. Tai ehkä ennemminkin mauttomampaa.
Kunnon mausteet kehiin nii johan maistuu. :D Esim. niinkin perusruoka ku olla ja voi (varsinkin opiskelijoiden keskuudessa) on keittää makaronia, paistaa jauhelihaa ja tunkea sekaan raastettua juustoa. (Niin siis makaronien keittämisen jälkeen ne heitetään kans siihen pannulle ja koko satsi tehään siis loppuun pannulla) Siihen ku heittää kunnon mausteet niin avot, siinä on todella hyvää ruokaa, mikä kuuluukin yhtiin mun lemppariruokiin. Halpaa, helppotekoista ja hyvää.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 14 Heinä 2013 17:58

Marika1 kirjoitti:Pakko tähän nyt kommata, etten koskaan tule ymmärtämään makaroonilaatikon hienoutta.
No eihän siinä mitään hienoa olekaan, mut lähteepähän nälkä. Eikä tarvi nyt muutamaan päivään miettiä että mitä syö. Tosin viimeaikoina en oo kotona oikeestaan mitään syönytkään...

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 14 Heinä 2013 18:00

Jonksu kirjoitti:Esim. niinkin perusruoka ku olla ja voi (varsinkin opiskelijoiden keskuudessa) on keittää makaronia, paistaa jauhelihaa ja tunkea sekaan raastettua juustoa. (Niin siis makaronien keittämisen jälkeen ne heitetään kans siihen pannulle ja koko satsi tehään siis loppuun pannulla)
Mä en kuttuis pannulla tehtyä makaronijauhelihamaustemössöä makaronilaatikoksi. Ettäs sen tiijjätte! Mutta siis varmaan on hyvää. Jos olen oikein hurja, niin myös kokeilen joskus.
Edit: Ei kun et sä niin tainnu väittääkään, mutta what evöh.
Edit: Tai no siis aika samahan tuo on, kun laittaa ne kattilaan kaikki lopuksi, eli aivan turha viesti lopppeleissä. Paitsi en laita juustoa.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 14 Heinä 2013 18:37

Marika1 kirjoitti:
Edit: Ei kun et sä niin tainnu väittääkään, mutta what evöh.
Edit: Tai no siis aika samahan tuo on, kun laittaa ne kattilaan kaikki lopuksi, eli aivan turha viesti lopppeleissä. Paitsi en laita juustoa.
Kuten sanoitki nii en väittänykään makaronilaatikoksi ja onhan toi eri ruoka kuiteski, ku siihen ei tule makaronilaatikolle ominaista munamaitoa. :D Ja se tehään pannulla, ei kattilassa ;) Paitsi tietyst ne makaronit keitetään kattilassa, mut ihan finaaliks ne on pannulla koko hela hoito.

Mä oon ollu vähän laiska ja kattonu vaa et mitä jääkaapista löytyy aiempina päivinä tehtyä ruokaa, enkä oo tehny mitää uutta. Mut eihän sitä vkonloppuna niinkää aktiivinen tarvi ollakaa. Tänää tosin pitää jotain vääntää huomiseks työpäiväks töihin. Viimeistään tän vkonlopun aikana on tullu todettua, että muusi ja kanakastike ei todellakaan kuulu yhteen.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 14 Heinä 2013 19:06

Jonksu kirjoitti:Ja se tehään pannulla, ei kattilassa ;) Paitsi tietyst ne makaronit keitetään kattilassa, mut ihan finaaliks ne on pannulla koko hela hoito.
Niin siis tarkotin, että itte oon tehny niin, että lopuks viskaan jauhelihat kattilaan enkä makaroneja pannuun. Niin, että niin. Pointtini siis on, että samahan se on, kumpaan ne lopuks päätyy. En tiiä, ymmärsikkö jo aiemmin, mutta itse ymmärsin tuosta, ettet ymmärtänyt. Taas tämä meni näin sekavaks.

BTW: Pesto on taivaallisen namia! Tein sitä itte tuossa joskus - vissiin se parempaa oli kuin purkkipesto - mutta liian pieni satsi tuli kahdesta basilikaruukusta. Leipien (varsinkin majoneesileivän), kokojyvänuudeleiden ja pizzan päällä ainakin toimii loistavasti. Vähäks ne värkit tulee vaan kalliiksi, kun kaikkee parmesaaniraastettakin pitää olla. Mietinkin tossa, että se valmis purkkipesto tulee mitä todennäköisemmin halvemmaks.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 14 Heinä 2013 20:59

Jonksu: Kana ja peruna ei tosiaankaan kuulu yhteen. Riisin kanssa kanakastike taas on namia.

Risto: Paprikaa makaronilaatikkoon! :o Eipä oo mokomaa tullut koskaan kokeiltua. Yllättävä valinta tämä mut jos tykkää niin ei kai siinä. Jos siis meinasit tuoreena etkä paprikajauheena joka taas olisi huomattavasti loogisempaa.

Marika1: Makaronista ei voi tehdä mitään muuta oikeesti herkullista ruokaa kuin makaronilaatikkoa. Varsinkin jos vielä paistaa sen valmiin makaronilaatikon pannulla jotta siitä tulee rapeata (siis sen jälkeen kun siitä on ensin tuoreeltaan syönyt sen päällimmäisen kerroksen mikä siihen pinnalle tulee uunissa). Hywwee on!
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 14 Heinä 2013 21:01

Tirkka kirjoitti:Jonksu: Kana ja peruna ei tosiaankaan kuulu yhteen. Riisin kanssa kanakastike taas on namia.
Kyllä. Mä oon tienny ton jo pidemmän aikaa, mut näemmä oli pakko yhdistää ku jääkaapissa oli muusia, eikä jaksanu tehä riisiä. [smilie=a_teeth.gif]
That damn fox!

Kuva

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 14 Heinä 2013 21:10

Tirkka kirjoitti:Risto: Paprikaa makaronilaatikkoon! :o Eipä oo mokomaa tullut koskaan kokeiltua. Yllättävä valinta tämä mut jos tykkää niin ei kai siinä. Jos siis meinasit tuoreena etkä paprikajauheena joka taas olisi huomattavasti loogisempaa.
Pilkoin ne paprikat niin pieneks ku sain aikaseks ja paistoin sitten jauhelihan kanssa. Toi se ainakin vähän väriä jos ei muuta. Ei tuo nyt mitenkään välttämätön ainesosa ollut, mutta kun nyt sattui jääkaapista paprikanjämiä löytymään, niin helppohan ne oli sekaan heittää. Pakko kokeilla välillä jotain uutta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”