Ruokaketju

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 25 Tammi 2013 16:43

Ei ne pakastepussien kasvit mummesta niin löllöjä aina oo. Tai sitten se ei vaan häiritte mua, en tiiä. Tietty tuoreet kasvikset silti aina parhaita on, ja rapeus on myös ihan hyvästä. Kunhan se rapeus ei ole sellasta kuin vesikastanjassa.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 14 Helmi 2013 19:42

Jos yhtään on makuaisteissa vanukkaalle tilaa, niin suosittelen Lidlistä

Kuva

Tästä ei paljo voi jälkkärin maku parantua enää. Hintakin on suorastaan halpa, 0,99e/500g.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 14 Helmi 2013 21:41

^Vanilja vanukkaassa on kuin ananas pizzassa, eli ei mulle. Tykkään vanukkaistani suklaisina.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 15 Helmi 2013 17:47

Zygerö kirjoitti:^Vanilja vanukkaassa on kuin ananas pizzassa, eli ei mulle. Tykkään vanukkaistani suklaisina.
Ja Zygerölle miinuspisteitä. Noita kahta asiaa ei vaan mitenkään voi verrata. Vaniljavanukas = mahtavuutta, ananas pizzassa = syntiä.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 15 Helmi 2013 18:17

Mä en edes tykkää vaniljasta. En mä sitä maista tuossa, kermaisa vanukas hieroo mun makunystyröitä niin voimakkaasti, että vanilja jää statistin rooliin.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 15 Helmi 2013 18:22

Risto kirjoitti:
Zygerö kirjoitti:^Vanilja vanukkaassa on kuin ananas pizzassa, eli ei mulle. Tykkään vanukkaistani suklaisina.
Ja Zygerölle miinuspisteitä. Noita kahta asiaa ei vaan mitenkään voi verrata. Vaniljavanukas = mahtavuutta, ananas pizzassa = syntiä.
Zygerö on yleensä aina väärässä. :D

Tällä kertaa tosin Ristokin on väärässä, koska myös ananas pizzassa on mahtavuutta! Mutta vanukkaan suhteen sentään olet oikeassa, toisin kun Zyge.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 15 Helmi 2013 23:22

Tämä oli mielenkiintoista kokeilevaa journalismia. Kirjoittaja + kaveri yritti elää kuukauden pelkästään suomalaisella ruualla. Ei olekaan ihan helppoa, mutta ei lopulta mahdotontakaan. Eniten perseestähän on se, että suurin osa pakkausmerkinnöistä ei kerro mistä maasta tuotteen ainesosat on kotoisin, vaikka kuinka olisi suomenlippua kyljessä.

Rehellisen suomalaisen leivän rukiit tulevatkin ulkomailta
http://nyt.fi/20130215-rehellisen-suoma ... lkomailta/
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja realityfan » 16 Helmi 2013 12:59

Kävin Berliinissä helmikuun alussa ja söin yhdessä ravintolassa, minkä nimeä en muista elämäni parhaimman ruuan. Aterian nimeäkään en muista, mutta se oli kaikessa yksinkertaisuudessaan uuniperuna ja pihvi. Varsinkin uuniperuna jäi mieleen aivan täydellisenä settinä. Ruoka maksoi 16,90 ja litran ruukku 3,90. Kyllä oli hintansa väärti.

Aion tänään itse kokeilla miten uuniperuna onnistuu omassa uunissa. Viikonloppuisessa ruuanlaitossa on kivaa se, että samalla voi ottaa pientä hörppyä kattiloiden poristessa.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 16 Helmi 2013 13:53

tuusannuuska kirjoitti:Tämä oli mielenkiintoista kokeilevaa journalismia. Kirjoittaja + kaveri yritti elää kuukauden pelkästään suomalaisella ruualla. Ei olekaan ihan helppoa, mutta ei lopulta mahdotontakaan. Eniten perseestähän on se, että suurin osa pakkausmerkinnöistä ei kerro mistä maasta tuotteen ainesosat on kotoisin, vaikka kuinka olisi suomenlippua kyljessä.

Rehellisen suomalaisen leivän rukiit tulevatkin ulkomailta
http://nyt.fi/20130215-rehellisen-suoma ... lkomailta/
Hyvä ja mielenkiintoinen kirjoitus. Eipä ole tullut edes moinen mieleen, mutta tarkemmin, kun ajattelee, onhan se melko loogista, että jokainen ainesosa ei voi mitenkään olla Suomesta. Ehdottomasti pakkausmerkinnät pitäisi kuitenkin saada tältä osalta kuntoon. Pientä huijaamisen makua tuossa "kotimaisuudella" ratsastamisessa on.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 16 Helmi 2013 18:35

Olipahan tulta tuossa Lidlin Inferno pizzassa. Vaikka tulee lähes päivittäin syötyä tulista ruokaa, niin tuo tulisuus pääs yllättämään positiivisesti.


Joo kävin pitkästä aikaa Lidlissä ja nyt koemaistan hiljakseen kaikkee uutta. Illalla juon (ehkä) lisää Lidlin oluita.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 16 Helmi 2013 20:09

DosterMan kirjoitti:Olipahan tulta tuossa Lidlin Inferno pizzassa. Vaikka tulee lähes päivittäin syötyä tulista ruokaa, niin tuo tulisuus pääs yllättämään positiivisesti.
Se on muuten yllättävän kovapotkuinen pakastepizza. Täysin samat fiilikset oli kun söin kesällä samanlaisen ja itsekin tungen chiliä jalopenoista habaneroihin suurinpiirtein joka ruokaan. Eikä se makukaan ole pöllömpi Lidlin pakastepizzaksi.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 16 Helmi 2013 21:13

Itseäkin rupesi kiinnostamaan tuo suomalaisen ruuan kokeilu. Mut en voi elää ilman kahvia. Valkoiset jauhot jäisi pois, mikä olisi kyllä hyvä juttu. Mutta naposteluporkkanoissa, jotka jutussa pari kertaa mainitaan, käytetään myös tuontitavaraa.
Edit: Mutta aloitan ylihuomenna, ehkä. Sillä onko kukaan kokeillut kotipizzan chorico-ananas -systeemiä? Näkyisi olevan sellainen nyt kampanjatuotteena - ei kovin kotimaista
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Helmi 2013 19:30

Risto kirjoitti:ja nyt tarkotus olis olla 12kk syömättä karkkia/sipsejä.
Joo elikkä tämä ei onnistunut. Yli kuukauden oli syömättä kumpaakin, mut nyt on taas hommat levinny ihan käsiin. Vituttaa miten tommonen paska voikin muka koukuttaa. Oon vaan liian heikko ihminen.

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 18 Helmi 2013 20:48

Risto kirjoitti:
Risto kirjoitti:ja nyt tarkotus olis olla 12kk syömättä karkkia/sipsejä.
Joo elikkä tämä ei onnistunut. Yli kuukauden oli syömättä kumpaakin, mut nyt on taas hommat levinny ihan käsiin. Vituttaa miten tommonen paska voikin muka koukuttaa. Oon vaan liian heikko ihminen.
Mulla kävi nyt vähän sama juttu, olin varmaan kuukauden lähes syömättä mitään herkkuja ja sain 8 kiloo painoa pudotettua mutta nyt tuli viikonloppuna syötyä kyllä vähän liikaa suklaata :(.

No tän viikon aattelin mennä terveysruoka linjalla :D.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 18 Helmi 2013 20:56

Ei totaalikieltäytyminen sovi mullekaan. Paljon paremmin onnistuu, kun sallin itselleni jonkun suklaapatukan viikossa. Sitä paitsi paino nousi kun jätin herkut pois ja viime viikolla sitten tuli 800 gramman pudotus, kun töissä oli laskiaspullaa ja söin uutta entistä pähkinäisempää snickersiä. Mulla nyt ei normaalipainoisena olekaan tarvetta pudottaa, kun ei tässä iässä näytä hyvältä olla liian laiha, mutta koetan kuitenkin pysyä kunnossa.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Helmi 2013 21:04

Tapetti kirjoitti:Ei totaalikieltäytyminen sovi mullekaan. Paljon paremmin onnistuu, kun sallin itselleni jonkun suklaapatukan viikossa.
No oliskin vaan toi patukka viikossa...

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 18 Helmi 2013 21:10

Kokeiles sellaista konstia, että hommaat jonkun ison läpinäkyvän lasipurkin. Aina kun tekee mieli jotain namia, laita siihen kolikoita sen verran, mitä joku suklaapatukka maksaisi, euron tai pari. Sitten kun purkki on täynnä tai vaikka puolillaan kustannat itsellesi ihan jotain muuta kivaa kuin namia.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Helmi 2013 21:14

Tapetti kirjoitti:Kokeiles sellaista konstia, että hommaat jonkun ison läpinäkyvän lasipurkin. Aina kun tekee mieli jotain namia, laita siihen kolikoita sen verran, mitä joku suklaapatukka maksaisi, euron tai pari. Sitten kun purkki on täynnä tai vaikka puolillaan kustannat itsellesi ihan jotain muuta kivaa kuin namia.
Mulla on jo yks purkki jossa on yli 700 euroa kolikoita. Ei toimi tämä konsti mun syömishäiriöön. :ROFL

Muutenkin noita patukoita tulee lähinnä töissä hommattua. Jos makaisin vaan päivät himassa, niin tuskin söisinkään niin paljon kaikkee höttöö. Ainoastaan limsan juonti on semmonen mitä harrastan enempi kotona. Siitäkin pääsin jo melkein kokonaan eroon, mut sekin on taas lähtenyt ihan lapasesta.

Jos joku väittää että sokeri ja rasva ei koukuta, niin puhuu paskaa.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 18 Helmi 2013 21:37

En väitä. Itse koetan elää terveellisesti. Mutta jos kotona on sipsejä ja päätän, että otan ihan vaan vähän..niin kyllä pysyn siinä että otan vain vähän - 10 kertaa illassa.

No sitten taitaa tuo kolikkosysteemi toimia just päin vastoin pahimmillaan. Ei se mullakaan itse asiassa nyt toimi, kun saan säännöllistä palkkaa ja pienet suklaapatukat ei juuri tunnu. Enkä suosittele vhh:ta, se kuulemma vapauttaa sokerin himosta. Minulla tuli siitä vain huono olo ja oli koko ajan nälkä. Onko teillä töissä automaatti tai kahvila, missä on lähinnä niitä suosituimpia isoja patukoita? Itse olen koettanut myslipatukoita, kaloripitoisia sokeripommeja nekin ovat, mutta niistä saa vähän kuituja ja niitä ei pysty samalla tavalla ahmimaan, ainakaan minä.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Helmi 2013 21:41

No siis Ärrällä tulee käytyä kahvitauoilla, koska se on siinä työmaan vieressä. Riippuu muuten tosi paljon työmaan sijainnista että mitä tulee syötyä. Nyt oon ollut viikon semmosella työmaalla jossa on Hesburger lähellä, joten arvata saattaa että mitä tulee syötyä...

Edellisellä työmaalla taas oli vieressä semmonen kiva lounasravintola, joten tuli syötyä ihan oikeeta ruokaa eikä tarttenut mättää mitään ylimäärästä nassuun.
Edit: Niin siis mulla voi työmaa vaihtua vaikka kesken päivää.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 18 Helmi 2013 21:50

Risto kirjoitti:No siis Ärrällä tulee käytyä kahvitauoilla, koska se on siinä työmaan vieressä. Riippuu muuten tosi paljon työmaan sijainnista että mitä tulee syötyä. Nyt oon ollut viikon semmosella työmaalla jossa on Hesburger lähellä, joten arvata saattaa että mitä tulee syötyä...

Edellisellä työmaalla taas oli vieressä semmonen kiva lounasravintola, joten tuli syötyä ihan oikeeta ruokaa eikä tarttenut mättää mitään ylimäärästä nassuun.
Edit: Niin siis mulla voi työmaa vaihtua vaikka kesken päivää.
Ai niin, taidanpa muistaakin ammattisi; siitä kun lähisukulainen tekee melkin samaa ja taisit sen mainita jossain. Tuo on tosiaan hankala ammatti kuljettaa kovin vaativia eväitä. Hälläkin oli aiemmassa piirissä sellainen kahvila, jossa oli vain sitä munkkipossu- tai wiinerikahvia tarjolla ja nyt kun vaihtoi työmaita tälle talvelle, on laihtunut selvästi. Hesessä salaatti? Mä olen tällä hetkellä äärimmäisen kiinnostunut kaikesta ravinnosta ja liikunnasta, en tiedä itsekään miksi.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 23 Helmi 2013 21:02

Ei taida kuulua Lidlin vakiokamoihin, mutta seuraavan kerran ku tulee noita lidlin tulisia hässäköitä myyntiin, niin suosittelen erittäin lämpimästi Jack's Original ketsuppia sekä Jack's original Jalapeno Saucea. Ainakin radejen kanssa käy erittäin hyvin molemmat.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”