Asioita joita en voi ymmärtää

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 12 Syys 2014 15:39

Lulla kirjoitti:No mutta.... eiks tän pitäis mennä toisinpäin? Eiks sen pitäis olla nimenomaan kiusallista jos siinä olisi nainen ja siellä alapäässä alkaisi "tapahtua"? :bidmouth:
Ei lainkaan, sehän on ihan luonnollista. :icool:
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Risto » 12 Syys 2014 18:59

Tirkka hei, sä kuulostat jopa normaalia epätoivoisemmalta. :blackeye

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 14 Syys 2014 18:03

Risto kirjoitti:Tirkka hei, sä kuulostat jopa normaalia epätoivoisemmalta. :blackeye
Höpö höpö. Oonhan minä nyt naislääkärillä ja hoitajallakin käynyt eikä oo viisari värähdellyt mutta ei kai se nyt niin epänormaalia heterolle sekään olisi. :scratch
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Risto » 14 Syys 2014 18:26

Tirkka kirjoitti:Höpö höpö. Oonhan minä nyt naislääkärillä ja hoitajallakin käynyt eikä oo viisari värähdellyt mutta ei kai se nyt niin epänormaalia heterolle sekään olisi. :scratch
Riippuu tietysti siitä hoitajasta. Ne hoitajat kenen tykönä minä oon käynyt on yleensä 50+ vuotiaita eikä niin hehkeitä tapauksia.

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja RedMal » 16 Syys 2014 22:08

Mun on nyt jotenkin vaikea tajuta tätä "Big Brother täyttää perjantaina 10 vuotta" juttua. Miltä kantilta katsottuna? Eikös nyt ensimmäinen kausi kuitenkin alkanut elokuussa 2005, yhdeksän vuotta sitten? Kymmenes kausi toki menossa, mutta sehän on eri asia.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 17 Syys 2014 12:17

Naislääkäreistä pitää sanoa, että varmaan harvalla alkaa tapahtua mitään kun alapäästä tutkitaan.
Itselleni ainakin ollut aina jotenkin hitusen vaivaannuttavaa, ja harvoin muutenkaan hottislääkäriä sattuu kohdalle.

Avatar
Lulla
VIP-vieras
Viestit: 880
Liittynyt: 26 Elo 2014 15:18

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Lulla » 17 Syys 2014 19:37

Huvittaa tää negatiivisuus täälä välillä :bidmouth: Tual keskustelua livetapahtumistaki ni lähestulkoo kaikki on aina huonosti vaikka mitä ikänä tapahtuskaa, ja välil jos kehuttaski ni se taas olis siitä että joku muu olis huonommi :bidmouth: Toisaalta taas sitte ni asukas kategoriat on aikasta hyvejä ja paikkansapitäviä :bidmouth:
Glxblt?

lotta.tuuli
Jööteri
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Syys 2014 11:54

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja lotta.tuuli » 19 Syys 2014 09:24

En voi ymmartaa Tamia. Joskus viela yritin mutta hiirulaiskommentteja en enaa :x Vastaus Tamille:

https://www.facebook.com/monimuotoisetp ... 15/?type=1

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 19 Syys 2014 10:28

^ Kieltämättä Tami laski pisteitään. Olen pitänyt ihan hyvänä tyyppinä aiemmin, mutta tuo kyllä oli asiatonta ja ahdasmielistä.
En ymmärrä miten jotkut elääkään tuollaisessa kuplassa, jossa eivät edes yritä nähdä asioita laajemmin.

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja RedMal » 13 Joulu 2014 07:21

Mä en voi ymmärtää tätä nuorten jenkkilaulajien uutta pukeutumistyyliä.

Image

Image

Muistaakseni oon jollain muullakin (ehkä Swiftillä?) nähnyt vastaavaa outfittiä, mutta en nyt löytänyt. Mutta onko tuo nyt muka jonkun mielestä hienoa?
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 30 Joulu 2014 14:14

^ Ei ne saa julkisuutta muulla keinoin nykyään kuin yrittämällä shokeerata ja olla "controversial".
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja RedMal » 30 Joulu 2014 18:20

Nojuu, mutta Mileylla on sentäs tuo kehittynyt ns luontevammin. Näkynyt jo vuosien ajan että etsii räväkämpää tyyliä. Mutta Ariana muuttui tuosta vaan viime vuoden esikoislevyn ja tämän vuoden kakkoslevyn välillä.

Kuva

Aika naurettavaa.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Risto » 30 Joulu 2014 18:43

Seksi myy, eipä siihen muuta selitystä tartte.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Wendla » 07 Marras 2019 08:53

Itseäni eniten ihmetyttävät jutut liittyvät aika lailla ihmisyyden syvempiin olemuksiin.

Ensinnäkin ilkeys. Miksi olla tarkoituksella ilkeä toiselle ihmiselle, varsinkin jos kyseessä on vielä itselle täysin tuntematon ihminen, joka ei ole tehnyt sinua kohtaan mitään pahaa? Mitä se ilkeys antaa? Miksi joku haluaa olla ilkeä? Vai onko kyse aina edes halusta?

Toisena välinpitämättömyys toisia ihmisiä kohtaan. En nyt tarkoita sitä, että kaikkia ihmisiä pitäisi rakastaa kuin läheisiään. Mutta itse on vaikea ymmärtää, miten jotkut ihmiset voivat olla joillekin täysin yhdentekeviä. Miten joillain ihmisillä ei välttämättä tunnu olevan ollenkaan ihmisarvoa joidenkin toisten mielestä?

Kolmantena vihaan takertuminen ja katkeruus. Ja nyt siis poissuljen heti esim. vakavan väkivaltarikoksen uhriksi joutuneet, vaikean trauman kohdalla ymmärrän kyllä paremmin tunteisiin jumiin jäämisen. Ja tiedän kyllä, että hetkittäisinä tunteina viha on ihan okei. Se kertoo omista rajoista, se antaa voimaa ja auttaa puolustautumaan. Mutta se ihmetyttää, jos joku ihminen tuntuu oikein lietsovan omia vihantunteitaan jopa vuositolkulla ja lähes väkipakolla roikkuvan kiinni kokemissaan loukkauksissa. Mitä järkeä siinä on, mitä se antaa? Loppujen lopuksi tuolla voin polttaa järjettömän paljon omaa energiaansa.

Neljäntenä kostaminen. Mitä järkeä siinä on? Tai no ehkä koston kautta voi tulla joku hetkellinen oikeudenmukaisuuden tuntemus, kun itseä omasta mielestä huonosti kohdellut ihminen saa "mitä ansaitsee". Mutta loppujen lopuksi mitä järkeä on vastata pahaan pahalla? Siinähän vain samalla alentaa myös itseään, jos menee "pahantekijän" tasolle.

Viidentenä sitten vielä hyvin jyrkkä omiin näkemyksiin jumittuminen. Siis luokkaa, minä ajattelen näin ja minä olen oikeassa, tuo toinen on täysin tyhmä kun ajattelee/tekee/tuntee noin, en halua muuttaa näkemyksiäni sitten yhtään. Suoraan sanottuna minulle tulee vähän yksinkertainen kuva ihmisestä, joka ei ole valmis tarkastelemaan asioita yhtään toisten näkökulmasta. Lisäksi tuollainen ehdottomuus kuulostaa minusta todella tylsältä. Mistä keskustella, jos oma näkemys on jo absoluuttinen totuus? Miten oppia uutta, jos tietää jo totuuden?

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 07 Marras 2019 09:58

Wendla kirjoitti:
07 Marras 2019 08:53
Ensinnäkin ilkeys. Miksi olla tarkoituksella ilkeä toiselle ihmiselle, varsinkin jos kyseessä on vielä itselle täysin tuntematon ihminen, joka ei ole tehnyt sinua kohtaan mitään pahaa? Mitä se ilkeys antaa? Miksi joku haluaa olla ilkeä? Vai onko kyse aina edes halusta?
Paljon hyviä juttuja viestissäsi, niitä itsekin pyörittelen säännöllisen epäsäännöllisesti.

Tämä ilkeysjuttu vain pisti silmään nyt, kun satuin juuri selailemaan Jodelia. Kyseessä on siis täysin anonyymi sovellus, jossa voi sanoa mitä haluaa. Korostan, mitä haluaa. Hämmentävän moni haluaa kiusata, vähätellä tai trollata muita!

Itse näen niin, että täysin anonyymisti on helppo auttaa toisia, jakaa hyviä vinkkejä ja hyvää mieltä, tarvittaessa vaikka harmitellakin jotain asiaa, joka sattuu harmittamaan. Mutta en voi käsittää, että niin monilla ihmisillä on niin paha olla, että valitsee anonyymillä alustalla haukkua ja pilkata muita!

Esimerkki tältä aamulta: Joku kyseli, onko ulkona liukasta, uskaltaako lähteä pyörällä. Ensimmäinen vastaus kuului "oletko niin läski, että pelkäät lumipalloefektiä" ja toinen "pistä peikko pääsi ulos ja kokeile ihan ite". Miksi?! En voi ymmärtää! Ihan silkkaa ilkeyttä, siis tuossa ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin ilkeillä. Ei mitään.
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Wendla » 07 Marras 2019 10:11

Mingviini kirjoitti:
07 Marras 2019 09:58
Wendla kirjoitti:
07 Marras 2019 08:53
Ensinnäkin ilkeys. Miksi olla tarkoituksella ilkeä toiselle ihmiselle, varsinkin jos kyseessä on vielä itselle täysin tuntematon ihminen, joka ei ole tehnyt sinua kohtaan mitään pahaa? Mitä se ilkeys antaa? Miksi joku haluaa olla ilkeä? Vai onko kyse aina edes halusta?
Paljon hyviä juttuja viestissäsi, niitä itsekin pyörittelen säännöllisen epäsäännöllisesti.

Tämä ilkeysjuttu vain pisti silmään nyt, kun satuin juuri selailemaan Jodelia. Kyseessä on siis täysin anonyymi sovellus, jossa voi sanoa mitä haluaa. Korostan, mitä haluaa. Hämmentävän moni haluaa kiusata, vähätellä tai trollata muita!

Itse näen niin, että täysin anonyymisti on helppo auttaa toisia, jakaa hyviä vinkkejä ja hyvää mieltä, tarvittaessa vaikka harmitellakin jotain asiaa, joka sattuu harmittamaan. Mutta en voi käsittää, että niin monilla ihmisillä on niin paha olla, että valitsee anonyymillä alustalla haukkua ja pilkata muita!

Esimerkki tältä aamulta: Joku kyseli, onko ulkona liukasta, uskaltaako lähteä pyörällä. Ensimmäinen vastaus kuului "oletko niin läski, että pelkäät lumipalloefektiä" ja toinen "pistä peikko pääsi ulos ja kokeile ihan ite". Miksi?! En voi ymmärtää! Ihan silkkaa ilkeyttä, siis tuossa ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin ilkeillä. Ei mitään.
Juurikin näin, kommenttisi voisi olla melkeinpä minunkin kirjoittama.

Itse en kyllä Jodelissa ole koskaan pyörinyt ja suoraan sanottuna on sinne pahemmin kaipaakaan, ainakaan sen perusteella, mitä kaikkea olen Jodelista kuullut. Mielummin pyörin sellaisissa paikoissa, joissa ilmapiiri on parempi. Mutta tuo ilkeys sitten... Itse olen aina ollut vähän taipuvainen ajattelemaan, että jos ihminen on tuntemattomalle ilkeä syyttä suotta, niin tällä ihmisellä olisi jollain tavalla itsellään rankkaa tai jotain mielen päällä, ehkä jopa joskus jotain tiedostamatontakin. Mutta toisaalta sitten joskus tulee mieleen, että entä jos olenkin tämän suhteen väärässä? Entä jos joku saakin ihan aidosti hyvää mieltä ilkeilystä, ihan siis ilman sitä että itsellä olisi mitään ongelmaa tai pahaa mieltä, joka ilkeilyn aiheuttaa?

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 07 Marras 2019 10:37

Wendla kirjoitti:
07 Marras 2019 10:11
Mutta tuo ilkeys sitten... Itse olen aina ollut vähän taipuvainen ajattelemaan, että jos ihminen on tuntemattomalle ilkeä syyttä suotta, niin tällä ihmisellä olisi jollain tavalla itsellään rankkaa tai jotain mielen päällä, ehkä jopa joskus jotain tiedostamatontakin. Mutta toisaalta sitten joskus tulee mieleen, että entä jos olenkin tämän suhteen väärässä? Entä jos joku saakin ihan aidosti hyvää mieltä ilkeilystä, ihan siis ilman sitä että itsellä olisi mitään ongelmaa tai pahaa mieltä, joka ilkeilyn aiheuttaa?
Tämäkin voisi olla minun kirjoittamani kommentti täysin. Aina, jos joku on ilkeä (varsinkin juuri tuntemattomille ja ilman näkyvää syytä), ajattelen automaattisesti, että hänellä itsellään on vaikea hetki tai paha olla itsensä kanssa, vaikka sitten tiedostamattaan. Ihan kauhistuttaa tuo mainitsemasi toinen skenaario, jos joku haluaakin olla ilkeä oman viihtymisensä tai hyvän fiiliksensä vuoksi! Että jotkut ihmiset olisivat jotenkin paremmalla tuulella, jos ovat saaneet vähän huudella törkeyksiä ja valitsevat ilkeilyn, koska se on jotenkin kivaa?

Kuten sanottu, en voi ymmärtää.
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Wendla » 28 Huhti 2020 13:27

Nyt on kyllä Wendla taas niin hämillään kuin olla ja voi.

Miten voi olla mahdollista, että vuosikymmeniä yhdessä ollut pariskunta ei ole oppinut puhumaan toisilleen? Ihan oikeasti, miten tuollainen voi olla mahdollista? Miten ihmeessä silloin on eletty yhdessä noinkin kauan? Molemmat vaan säätää omiaan yhteisten asioiden hoidon suhteen, eikä olla perillä siitä, mitä toinen tekee. Ja sitten ollaan niin pahalla mielellä kun yhteiset asiat eivät ole menneetkään niin kuin olisi toivottu. No voisikohan kenties johtua siitä, että ette osaa lukea toistenne ajatuksia ja tietää ilman kommunikointia, että mitä se toinen milloinkin toivoo tai aikoo?

Tää ois kyllä voinut mennä myös mussutukseen ja mäkätykseen, mutta tulipa nyt tänne kuitenkin, kun ihan oikeasti ihmetyttää. Mikä ihme siinä puhumisessa on niin vaikeaa? Tekisi melkein jo mieli hakata pää seinästä lävitse, hypätä kaivoon tai ihan mitä vain vastaavaa, kun noita juttuja kuuntelee. Aina samat virret ja samat kaavat. Päähän tässä uhkaa jo posahtaa, eikä ees oo kyse omasta parisuhteesta. :madone:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Skygge » 29 Huhti 2020 09:27

Wendla kirjoitti:
28 Huhti 2020 13:27
Nyt on kyllä Wendla taas niin hämillään kuin olla ja voi.

Miten voi olla mahdollista, että vuosikymmeniä yhdessä ollut pariskunta ei ole oppinut puhumaan toisilleen?
Se on tää eri sukupolvi. Eivät ole tottuneet, että asioista voi puhua. Mä jo seurustelun alussa totesin muijalle, että en sitten ole mikään ajatusten lukija, että pitää puhua jos jotain on mielessä. :D Sitten joskus todettiin yhdessä, että myös pienistä vaivaavista asioista on hyvä mainita. Niistä puroista kun tulee helposti iso joki, mikäli asioista ei puhu, oli ne sitten kuinka pieniä tahansa. Eikä olla kohta kolme vuotta kestäneen suhteen aikana riidelty kertaakaan kunnolla, kun kumpikin on puhunut pienet vaivaat asiat heti, eikä patonut niitä viikkoja sisällään. Toisaalta myös niitä pieniä vaikeita asioitakaan ei ole montaa ollut.

Se on varmaan tää, että kun molemmat ollaan pohjanmaalta kotoisin, niin perus luonteet mätsää hyvin yhteen. :roll: Siltikin piti stadiin asti muuttaa, että häneen törmäsin. :D
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Wendla » 29 Huhti 2020 11:53

Skygge kirjoitti:
29 Huhti 2020 09:27
Wendla kirjoitti:
28 Huhti 2020 13:27
Nyt on kyllä Wendla taas niin hämillään kuin olla ja voi.

Miten voi olla mahdollista, että vuosikymmeniä yhdessä ollut pariskunta ei ole oppinut puhumaan toisilleen?
Se on tää eri sukupolvi. Eivät ole tottuneet, että asioista voi puhua.
Ehkä se tosiaan on joku sukupolvikysymyskin. Aika pian sotien jälkeen syntyneet kai on tottuneet lapsuudenperheessäänkin siihen malliin, että asioista ei välttämättä juuri puhuapukahdeta. Tai ainakin sellaista on tullut kuultua, että sotien jälkeen monilla pareilla saattoi olla sen luokan traumoja, jotka sitten vähän ohjasivat vetäytymään omiin oloihin omien ajatusten kanssa, vaikka se toinenkin ihminen olisi ollut ihan siinä lähellä.

Näin puhumaan tottuneen ulkopuolisen silmin tuo vain alkaa välillä vaikuttaa aika naurettavalta. Kun vuodesta toiseen kerrotaan, että miten nyt on taas niin paha mieli. Hyvähän se toki on, että edes jollekin puhuu. Mutta kun ei kuulijanakaan aina haluaisi toistaa itseään. Monta kertaa koittanut hienovaraisemmin sanoa, että entä jos kokeilisitte puhua näistä asioista yhdessä, niin tietäisitte sitten, mitä toinen ajattelee ja suunnittelee. Mutta ei niin ei. Eilen oli sitten kärttypäivä ja pääsi itseltä vähän palamaan käämi, tuli sitten vähän paasattua, että herrajestas opetelkaa nyt oikeasti aikuiset ihmiset puhumaan! [smilie=a_makeitstop.gif] Onneksi en nyt kuitenkaan ilmeisesti ihan hirmusen pahasti onnistunut loukkaamaan.

Meillä on omassa suhteessa vähän silleen, että miulle ois aika helppoa puhua asiat lävitse, puoliso sitten välillä kokee sen vähän haastavammaksi. Oonkin sitten pyrkinyt joustamaan siten, että en nyt viitsi ihan niitä pienimpiä juttuja nostaa puheenaiheeksi. Ja meillä tämä onneksi vaikuttaa toimivan ihan hyvin, johtuen varmaan siitäkin, että oon perusluonteeltani vähän sellainen, että unohdan aika nopsaan, että joku on ärsyttänytkin. :)
Tosin sen verran hyvin oon kyllä tuon puolisonkin "kouluttanut", että silloin kun vaimo todellakin haluaa jostain keskustella, niin silloin on parasta myös varata aikaa niille keskusteluille. :ruoska: :bidmouth:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”