Asioita joita en voi ymmärtää

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Mikko
Tuotantoassistentti
Viestit: 52
Liittynyt: 05 Marras 2009 14:15
Paikkakunta: Kajaani

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Mikko » 24 Heinä 2011 14:48

Itse en ymmärrä miksi naisten pitää nostaa kauluspaidan kaulus jakun/bleiserin kauluksen päälle. Minulle siitä tulee aina mieleen 1970-luvun muoti ja ylisuuret kaulukset --> näyttää rumalta :noup:. Ja toinen outo kummastuksen aihe on miksi naisten kauluspaitaa pitää sanoa paitapuseroksi vaikka ko. naisten vaatekappaleen yleisin malli on samanlainen kuin miesten paita paitsi että napitus on toisella puolella.

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Mary » 09 Elo 2011 12:31

Mä en voi ymmärtää miksi jotkut ihmiset ei osaa kirjoittaa yhdyssanoja? Joo jotkut sanat on vaikeita ja joudun ite miettimään asiaa myös, mutta IHAN yksinkertaisiakin sanoja näkee erikseen kirjoitettuna esim. kesä loma eli kesäloma!! ;D Sitten sama eli huuto-ja kysymysmerkkejä ennen välilyönti! Huoh!
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 09 Elo 2011 22:49

Ostinpa uudet kuulokkeet. Sitten jotain mitä en voi ymmärtää. Miksi jotkut tuotteet pitää pakata sellaisiin muovipakkauksiin, joita ei millään saa auki? Nämä oli sellaisessa, erilaisia johtoja, muistitikkuja, laskimen ja tietokoneen hiiren olen saanut repiä kyseisistä pakkauksista ulos. Tuote siis sijoitettu parin muovin väliin ja muovit puristettu kiinni reunoilta. Ja kun keksit sen kohdan mistä saa saksilla leikattua, muovin reuna on niin terävä että saat haavat sormiin. Jippijaijee. Mikä tekniikka näissä on? Vaiko vain se raaka voima? Ikean kalusteetkaan eivät ole saaneet hermojani menemään.

Mutta kuulokkeet oli ihan kivat. Kun sain ne pakkauksesta ulos.
You know nothing.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Punde » 09 Elo 2011 22:58

^ inhoan noita pakkauksia, enkä minäkään ymmärrä miksi ne pitää pakata niin että pitää olla kahden tutkinnon insinööri että ne saa auki ilman tuskailua, teräaseita ja raakaa voimaa - yleensä kaikkia kolmea yhtä aikaa. Niissä on vielä yläreunassa aukko josta ne saa laitettua hyllyille roikkumaan, ja yleensä juuri siitä aukosta alan yrittämään avaamista kun muovin kansi ja pohja on ainakin hieman erillään toisistaan, mut se on vaan hämäystä eikä helpota avaamista yhtään.

Onneks on internet ja ulkomaat. Vaihtoehto a) tollasessa ttuprkl-paketissa oleva piuha, kotimainen elektroniikkaliike, hinta 50e tai b) kuplamuovipaketissa ja muovisessa yhdellä kädellä avattavassa "pussissa" toimitettava piuha, internet, hinta alle 20e.

edit: niin ja se vielä noista paholaisen paketeista, että muovien välissä on yleensä pahvi, joka peittää näkyvyyden muuhun kuin itse laitteeseen. Viimeisin ostos oli kannettava kovalevy, ja sai kieli keskellä suuta ja sormet ristissä arpoa mistä kohtaa teräaseella väkivalloin pakettiin tunkee ettei osu esim. mukana tulevaan usb-johtoon.

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Karhu » 09 Elo 2011 23:00

Jotta se paketti olis sen verran suuri että sitä ei ihan niin helposti saa pöllittyä. Samasta syystä avausmekanismin suunnittelussa on konsultoitu itse pääperkelettä. Näin siis kai.

Edit:
Punde kirjoitti:Onneks on internet ja ulkomaat. Vaihtoehto a) tollasessa ttuprkl-paketissa oleva piuha, kotimainen elektroniikkaliike, hinta 50e tai b) kuplamuovipaketissa ja muovisessa yhdellä kädellä avattavassa "pussissa" toimitettava piuha, internet, hinta alle 20e.
Tätä mm. Amazon käyttää jo myyntivalttina, "Frustration-Free Packaging" [smilie=a_cool.gif]

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 09 Elo 2011 23:03

Ne paketit kannattaa avata niin, että ottaa isot sakset ja leikkaa jonkun pitkän sivun auki, siis sen yhteenpainetun muoviliuskan kokonaan irti. Siitä sitten joko saa jo kaman ulos paketista tai voi leikata poikkisuunnassa vielä vaikka päällimmäistä muovia niin että sormet mahtuu paketin sisään.

Noi tollaset paketit on käytännössä ainoita jotka ei löydy avattuina hyllyjen välistä (ainakaan eivät aukea kahdessa sekunnissa), vaan viedään yleensä kokonaisina, jolloin niihin saa lätkästyä kylkeen varashälyttimen ja hörhöt/pikkuapinat jää pöllimisestä herkemmin kiinni.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Spencer » 09 Elo 2011 23:24

Ancalagon kirjoitti:Mutta kuulokkeet oli ihan kivat. Kun sain ne pakkauksesta ulos.
Hahaa! Just ite tuskailin pari päivää sitten saman ongelman kanssa. Kyllä siinä puski hikipisaroita otsalle ja pisti v-tuttamaan. Meni urheilusuorituksesta. Ei muuta kuin raa'alla voimalla kimppuun, se on minun neuvoni. [smilie=hump.gif]
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 09 Elo 2011 23:56

Saumoistaan kiinni hitsattujen sitkeiden muovikuplien rituaaliteurastukseen on kehitetty ihan oma työkalunsakin juuri sen vuoksi kun ovat niin älyttömän hankalia avata (ks. video alempaa sivulta):

http://zipitopener.com/hard-plastic-package-opener/

Pessimistinä uskon, että jos tuon tilaa, itse avaustyökalu on luonnollisestikin pakattu samanlaiseen kuplaan...

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Punde » 10 Elo 2011 00:32

BrutalGentleman kirjoitti:(ks. video alempaa sivulta):
Hehe, hauska jenkkityylinen ostostv-mainos. Lopun "..siulla on niin hauskaa että meet ettimään pakkauksia joita avata" oli aika kova. Jeps :)

On toi sentään helppokäyttöisen näkönen, toisin ku eräs sähköinen säilyketölkinavaaja joka tuli jonkun muun tuotteen kylkiäisenä joskus. Vaikka yritin ottaa selkoa pelikortin kokoiselle paperille pistematriisitulostimella printatusta käyttöohjeesta, kolmella eri kielellä kun suomennos oli taattua kylkiäislaatua, ni vartti vierähti että sain tölkin avattua.

Avatar
Paali
Pihatonttu
Viestit: 1498
Liittynyt: 19 Loka 2008 13:45
Paikkakunta: Ulvila

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Paali » 12 Elo 2011 22:26

Punde kirjoitti:Itse en ymmärrä miksi ihmeessä Kim Kardashian ja muu klaani on superjulkkiksia. Mitä ne on tehny ja miksi?
Samaa asiaa oon kans ihmetelly Garbaggien kohdalla :? Eiks niitten äiti tainnu mennä rahan takia naimisiin :roll: Sehän näkee jo historiassa eli on n.s Gold digger :td

Avatar
Xanten
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1360
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:07

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Xanten » 17 Elo 2011 20:30

En voi ymmärtää sitä villatakkista huivikaulaista, hiukset harjaamatta olevaa vaihtoehtonaista. Joka kassalla haluaa laskea kolikkopussinsa sisällön.

Että siel se on sen kympin ja kahdenkympin seteli, mut pitää laskee ne kolikot, jos nyt ois se 8,40 tms.

Ostokset toki ovat naurettava myös ehkä, rasvaton luomujugurtti, rasvaton luomumaito, tofurasia, HILLOMUNKKI, SUKLAALEVY, ja muutama IRTOSUKLAAPATUKKA. Saattaa olla yksi tomaattikin.

No laskeskelee siinä ne kolikot, eikä riitä, vedetään kortti hihasta, VISA ELEKTRON, pesukoneessa käynyt, koiranpurema, ja tottakai tietsikan päällä säilytetty tai ainakin meikkipussissa vessassa kaikkien latureiden kaa. Ei toimi.

Kaupan vika.

Rahat ei riitä (kun ei niitä äidin antamia kakskymppisiä VOI kuluttaa). Miinustellaan kassalla, ei, ei hän haluakaan tuota jugurttia, eikä maitoakaan, munkki pitää saada ja suklaalevy, toisesta suklaapatukasta voi ehkä luopua, jätetään tofukin. Ostot 3,20e.

Meni siinä sitten meillä muilla aikaa jonkin verran enemmän. Tämän bimbon vuoksi. Asiakas?

Avatar
Paali
Pihatonttu
Viestit: 1498
Liittynyt: 19 Loka 2008 13:45
Paikkakunta: Ulvila

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Paali » 17 Elo 2011 22:23

Sitä mä en käsitä vieläkään, Kui noi Il ja Is jaksaa jauhaa noitten Parviaisen ja sen muijan jutusta :keineahnung: Tainnu jutut loppuu kesken :roll:

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 19 Elo 2011 01:42

En vaan voi ymmärtää ihmisiä, jotka viittaavat itseensä demonstratiivipronominilla. Kuulostaa niin pöljältä sanottuna tai kirjoitettuna ja aiheuttaa usein ymmärtämättömyyden tunteita kanssaeläimessä. Typerä tapa on se.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Punde » 19 Elo 2011 01:50

^ tämä ei muista mitä ovat demonstratiivipronominit, vaikka pitäis olla kielitieteilijä.

RealPlayer
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2182
Liittynyt: 25 Elo 2010 04:14

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja RealPlayer » 19 Elo 2011 01:54

^^ Sitä Tääkään ei voi ymmärtää... Ööööh... mikä on demonsterpronomini...?

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 19 Elo 2011 03:30

Maailmankaikkeus, EU-Tukipaketit ja miks vidussa suomessa ei myydä nuuskaa!
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 19 Elo 2011 11:12

Zygerö kirjoitti:En vaan voi ymmärtää ihmisiä, jotka viittaavat itseensä demonstratiivipronominilla. Kuulostaa niin pöljältä sanottuna tai kirjoitettuna ja aiheuttaa usein ymmärtämättömyyden tunteita kanssaeläimessä. Typerä tapa on se.
Tämä sai nukuttua 12h tuntia putkeen ja nyt on hyvä alkaa nauttia 9 päivän vapaista <3

Mä välillä käytän tuota *välilyönti* ja kysymysmerkkiä, lähinnä irkissä kun haluaisin kysymyksen sijaan päättää lauseeni kysyvään hymiöön (kyllä, kirjoitan sellaisiakin lauseita), mutta kun ei sellaista hymiötä ole (tai en tiedä sitä). Näyttää se tyhmältä ja koitan olla käyttämättä muualla, mutta sorrun joskus. Paha tapa, en ymmärrä itsekään miksi teen niin ?
You know nothing.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja knocker » 19 Elo 2011 11:39

Ancalagon kirjoitti:
Mä välillä käytän tuota *välilyönti* ja kysymysmerkkiä, lähinnä irkissä kun haluaisin kysymyksen sijaan päättää lauseeni kysyvään hymiöön (kyllä, kirjoitan sellaisiakin lauseita), mutta kun ei sellaista hymiötä ole (tai en tiedä sitä). Näyttää se tyhmältä ja koitan olla käyttämättä muualla, mutta sorrun joskus. Paha tapa, en ymmärrä itsekään miksi teen niin ?
Mikset käyttäisi sitä näin ?)
a walking disaster

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 19 Elo 2011 13:01

Ancalagon kirjoitti:Mä välillä käytän tuota *välilyönti* ja kysymysmerkkiä, lähinnä irkissä kun haluaisin kysymyksen sijaan päättää lauseeni kysyvään hymiöön (kyllä, kirjoitan sellaisiakin lauseita), mutta kun ei sellaista hymiötä ole (tai en tiedä sitä).
Irkissä? Ei siellä o mitään hymiöitä.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 19 Elo 2011 15:50

tuusannuuska kirjoitti: Irkissä? Ei siellä o mitään hymiöitä.
Möh, tarkoitin niinkuin merkkihymiöitä, en noita keltaisia palloja. Tyylin : ) , : D ja mitä lööperiä tuleekaan naputettua.

Ja toi ?) vaikuttaa ihan jees vaihtoehdota, pistetään käyttöön.

Ja irkkaan irssillä, en luule galtsua irkiksi!
You know nothing.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 19 Elo 2011 17:49

Ancalagon kirjoitti:Ja irkkaan irssillä, en luule galtsua irkiksi!
Hyvä hyvä! Minä jo aattelin, että taasko pitää kertoa mikä ero on apinalla ja gorillalla.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Asioita joita en voi ymmärtää

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 20 Elo 2011 01:10

Mä en voi ymmärtää, miten kello on jo 1! Tuntuu ihan kuin olisi kello 21-22.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”