Työ, koulu ja opiskelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Anerina
Tapetti
Viestit: 33
Liittynyt: 29 Elo 2005 23:37
Paikkakunta: Helsinki

Työ, koulu ja opiskelu

Viesti Kirjoittaja Anerina » 16 Elo 2006 19:05

Hmmm... Töitä. Palveluneuvojana. Yhä edelleen.
Vuoden loppuun olen ihan kk-palkkalainen sijaisihme ja vuoden 2007 alusta melko varmasti tuntipalkkalainen, kun alkaa pääsykoerumba.

Kaiken kaikkiaan siis syksy näyttää ihan kivalta, mutta opiskelujen alottamisesta jo kovasti haaveilen. :D Vielä kun tietäis miten keplottelis itsensä sinne sisään. :roll:


-Anerina
Parasta laatua jo vuodesta 1985!

Anerina has left the building!
---> IRCNet #BB_addiktit

Avatar
adriana
Peitonheiluttaja
Viestit: 164
Liittynyt: 10 Elo 2006 10:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja adriana » 16 Elo 2006 20:31

Mä menin suoraan lukiosta töihin tuttuun telealan yritykseen ja siellä oon ollu nyt kohta viis vuotta...Wau kylläpä aika menee nopeesti. Oon sikäli onnekas et palkka on mun koulutukseen nähden todella hyvä ja tykkään tosissaan siitä hommasta, mutten silti ajatellu pelkäx ylioppilaax jäädä. Alotan sen takia nyt elokuun lopussa iltakoulun, mitä on alux 2-3 kertaa viikossa + etäjuttuja. Vähän jänskättää miltä se koulu sit maistuu pitkästä aikaa ja millasta porukkaa siellä on. Toisaalta oon ihan innoissani hommaamas kaikkii koulutarvikkeita, ihan ku ekaluokkalainen (ihan ku kaikkee koulukrääsää ei ois jo ihan tarpeex omasta takaa)! :) Toivottavasti kouluhommat ei vie liikaa aikaa, et ehtii roikkuu täälläkin!

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri » 16 Elo 2006 20:58

Kirjoilla tulee roikuttua yliopistossa, koska kokopäiväinen työ vie sen verran aikaa. Olen vakituisessa työsuhteessa it-/palvelualalla.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 18 Elo 2006 23:04

kesä oli niin hieno, makasin riippumatossa ja katselin merelle ja nyt oon ollut loman jälkeen 2 viikkoa töissä... vapaapäivinä palaan mökille riippumattoon ja katselen edelleen merelle... ja tadettakin pitäis tehdä... töihinpaluu ei ahdistanut, ensimmäiseen kertaan, kesä jatkuu vielä ja uusia lomia ja kesiä tulee... olenko siis löytänyt sisäisen tasapainon?
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

matami
Kunniajäsen
Viestit: 582
Liittynyt: 31 Tammi 2005 13:30

Viesti Kirjoittaja matami » 19 Elo 2006 15:36

Ensi viikolla takaisin koulun penkkejä kuluttamaan lähes yhdeksän vuoden tauon jälkeen.. Melkein jännättää. Siinä sivussa tulee varmaan hiukan tehtyä noita tutuiksi käyneitä ravintelihommiakin.
-Oh my god...

Avatar
DiiD
Tapetti
Viestit: 32
Liittynyt: 09 Elo 2006 17:15

Viesti Kirjoittaja DiiD » 19 Elo 2006 18:15

Viikko käyty nyt ysiluokkaa. Ei kyl yhtään kiinnostais käydä koulua mut onhan se hienoa olla yläasteen vanhimpii :)

Avatar
shirenu
Uimavalvoja
Viestit: 443
Liittynyt: 16 Syys 2005 23:24
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shirenu » 19 Elo 2006 19:09

Syyskuussa alkaa mulla kolmas vuosi yliopistossa... En oikein vieläkään tajua yliopistossa käymisestä mitään - suoritan kiinnostavia ja pakollisia kursseja, mutten siis ole oikein suunnitellut opintojani, enkä tutustunut keneenkään. >_> Mielestäni pääsin liian varhaisin/kakarana yliopistoon (suoraan lukiosta), olisi pitänyt edes sosiaalisia taitoja hioa, mutta olen edelleen se ujo pikkutyttö johon luennoitsijat tuskastuvat, kun eivät saa mitään kommenttia ulos... Mutta silti pitää jatkaa eteenpäin. Jahah, nyt taas selittelen liikaa :x

Avatar
Tinttu
Pikkuveli
Viestit: 2463
Liittynyt: 28 Helmi 2005 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tinttu » 19 Elo 2006 19:31

Maanantaina alkaisi taas työt *huokaus*, tänä syksynä olisi luvassa myös vähän opiskelua avoimen yliopiston muodossa. Ihan kiva päästä koulun penkkiä kuluttamaan vaihteeksi. :D
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Avatar
FC Mixula
Vaihtoasukas
Viestit: 303
Liittynyt: 19 Helmi 2005 14:49
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja FC Mixula » 20 Elo 2006 11:42

Lukiossa pänttäämässä tiedelinjalla...

Avatar
Mari A
Vaihtoasukas
Viestit: 332
Liittynyt: 27 Heinä 2006 21:03
Paikkakunta: Kehä III:n ulkopuolinen Villilän Erämaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mari A » 20 Elo 2006 14:04

8) Töitä, töitä, töitä! Ja tavoitteeni on töissäkin oppia ja kehittyä koko ajan, mieluiten joka työpäivä. Tosin haluaisin suorittaa jo jonkin aikaa tauolla olevat opintoni yliopistolla loppuun joskus - ja kiva olisi ehtiä talven aikana harrastelemaan alueeni (kansan)opistoissakin taito- ja taideaineita tai käydä preppaamassa kieliä. :lol: Mutta joka juttuun ei ihminen ehdi - vaikka haluaisikin. :lol:

Friikki
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 500
Liittynyt: 10 Elo 2006 12:09
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Friikki » 28 Elo 2006 11:08

Ylä-Asteen puolivälissä on.. alkaa pelottamaan toi omasta elämästä päättäminen.. Kohta pitäisi varmaan alkaa parantamaan numeroita 6,8 keskiarvosanalla ei varmaan pitkälle pötkitä..

Avatar
Jk
Kunniajäsen
Viestit: 282
Liittynyt: 22 Tammi 2005 17:59
Paikkakunta: München
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jk » 28 Elo 2006 16:02

Voi kyllä sitä elämää vielä puolestasi päätetään vielä 18 vuotta täytettyäsikin, jollet elätä itseäsi, että ei kannata turhaa painetta vielä ottaa.. Tietenkin tuo ura/opiskelulinjan valinta voi olla todella haastava päätös, mutta aina voi vaihtaa, jollei maisemat viihdytä..

Avatar
cicena
Intruuderi
Viestit: 278
Liittynyt: 29 Maalis 2005 22:48
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cicena » 28 Elo 2006 16:28

Töissä sitä meikäläinen on korkeakouluopintojen jälkeen viihtynyt jo yli vuoden. Nyt tosin on enemmän oman alan duunihommia. Joidenkin mielestä tuntuu varmaan helpommalta, kun ei tarvitse vapaa-aikana miettiä kaiken maailman avoinna olevia raportteja ja projektitöitä (siis koulussa), mutta meikä alkaa olla jo ahdistunut pelkkään päivätyöhön (vaikkakin täällä on myös raportteja ja projektitöitä, mutta niitä ei tarvitse miettiä vapaa-ajalla ;)). Kokeilen siis yliopistoon hakua erillisvalinnalla nyt lokakuussa.
"Just dunking my custard creams in this hot and juicy tea"

Lunara
Kesä-Esa
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Elo 2006 15:33
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lunara » 28 Elo 2006 22:32

No woe, kunpa olisikin joku paikka, mihin mennä :get bored: Lähinnä TYÖpaikka. Eli työttömänä oleskelen tällä hetkellä ja on tyyyylsäää...

Onneks alkoi Big Brother :grin:

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 29 Elo 2006 00:04

Pelle miljoonan sanoin: Olen työtön. :( Alanvaihto on käynyt mielessä, ehkä oppisopimuskoulutukseen siis jossain vaiheessa...

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Mary » 02 Elo 2011 19:42

Tällä hetkellä opiskelen, mutta varmaan tammikuusta lähtien oon työtön. Mutta sehän on mulle ihan vanhaa huttua. :D Sitten vaan ettitään jobia..
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 16 Elo 2011 19:09

Pääsin opiskelemaan tietojenkäsittelyä, tänään tuli lappu postista. Mutta miten tässä nyt ehtii seurata BB:tä?! :blackeye

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Mary » 16 Elo 2011 19:29

Onnea opiskelupaikasta Lotta! :)
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja James » 16 Elo 2011 20:09

Töissä tätänykyä. Raksahommia ja arkipäivisin menee sinne kuuteen, että olen kotona. BB:kin alkaa kohta, joten pitää katsella pääasiassa iltaisin talon menoa ja viikonloppuisin, arkipäivien bileistä ei kyllä jaksa katsoa kuin alun kun ne varmasti alkaa taas aina Extran aikana.

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja KariTa » 16 Elo 2011 20:30

Työkyvyttömyyseläkkeellä olen ollut kolmisen vuotta. Aika rankkaa joutua pois työelämästä jo 43-vuotiaana mutta jääpähän runsaasti aikaa mm. BB:n seuraamiseen. ;)

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 30 Touko 2012 21:01

Pikkusen alkanut vituttaa kun joka päivä pitää olla tekemisissä asennevammaisten ihmisten kanssa!
Tänäänkin taas pääsin loukkaamaan yhtä luokkakaveria kun piti ihan suoraan sanoa että sulla bitch ei oo mitään oikeutta joskus tulevassa duusissa olla noin mulkkumainen tapaus!

En jaksa yhtään tätä asennevamma-meininkiä "en mä tee tätä juttuu" tai "mä haluun tehä yksin kun vihaan ryhmätöitä" tai "mä en tee tätä jos en saa tehä ton tai ton kaa".

Onneksi on kesäloma etten vielä pahempaa loukkausta pistä!
Syksyllä ehkä taas jaksan niellä sanat jotka tekee mieli sanoa..

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 30 Touko 2012 21:21

Työt loppuu parin viikon päästä, vaikka alunperin niiden piti jatkua ainakin syksyyn, irtisanottuja on parisataa. Vituttaa, koska oikeasti tykkäsin olla tehdastöissä ja palkka oli enemmän kuin jees, ihmiset myös. No onpa nyt aikaa sitten toteuttaa itseään ja kaikkea keskeneräistä, mutta vielä toistaiseksi mieliala heittelee aika laidasta laitaan ja uusien töiden etsiminen ei kyllä nappaisi tähän väliin yhtikäsyhtään (ainakaan niistä hommista mihin helpommin pääsisin). Mutta kai tälläkin nyt taas joku tarkoitus oli ja edessä on jotain vielä parempaa.
The reason I swear so much is because fuck you.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”