Sikainfluenssa

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!

Otitko sikainfluenssarokotteen?

Otin
7
33%
En ottanut
14
67%
 
Ääniä yhteensä: 21

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Mary » 05 Elo 2011 22:40

Mäpäs en ottanutkaan koko rokotusta ja IHAN hyvä niin! Jotenkin mä en edes uskonut, että hyvää seuraa. Arvelin, että mulle se ei kuitenkaan käy, koska mulla on hermokipua muutenkin. Jätin ottamatta sitten.
Niin ja terveenä pysyin!
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Punde » 05 Elo 2011 22:51

Zygerö kirjoitti:
Punde kirjoitti:
Zygerö kirjoitti:rokotetta (josta ei ole mitään haittaa)
http://www.sikainfluenssa.fi/rokote/haittavaikutukset/

Piiiiitkä on lista haittavaikutuksista, eli kyllä siitä voi haittaakin olla, jopa hyvin todennäköistä.
Noh, unohtui sieltä välistä sana "pitkäaikaista" tai vaihtoehtoisesti "vakavaa".
Kapteeni jälkiviisas iskee! Narkolepsiatapaukset lasten ja nuorten keskuudessa rokotteen jälkeen seitsenkertaistui, ja erittäin vahvasti asiantuntijat epäilee rokotteen olevan syypää. Tutkimustulokset ilmeisesti julkaistaan vasta tän kuun loppuun mennessä.

Nooh leikki leikkinä, en minäkään yleensä rokotteita vastusta, tätä sikarokotetta en tosin ottanut koska en kokenut tarpeelliseksi. En saanut tartuntaa.

Avatar
PIETRO
Kanavajohtaja
Viestit: 3925
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:20
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja PIETRO » 05 Elo 2011 23:36

^ Samoin en uskonut saparotautia niin vaaralliseksi, että siihen olisi tarvinnut rokotetta , joten jätin väliin, eikä tauti iskenyt.
Kuinkahan moni tämän palstan lukijoista jätti sen ottamatta, mahtaskohan tällä tiedolla olla yleisempää mielenkiintoa, jotta tätä voisi tiedustella äänestyksellä ?

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Punde » 05 Elo 2011 23:54

^ ihan mielenkiintoinen kuriositeetti olis juu tietää. Kouluikäiset plääzäläizet varmaan kaikki otti mut mites aikuisikäiset. Spenceri vois väsätä joutessaan äänestyksentynkää tähän ketjuun.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 06 Elo 2011 01:47

Äänestys lisätty.

EDIT: Niin, otin rokotteen kyllä itse. En kyllä osaa sanoa miksi vaivauduin kun en tautia varsinaisesti mitenkään pelännyt.

EDIT 2: Tuolla aiemmin kyllä olen sanonut että pelkäsin hieman. En kyllä muistaakseni kovin paljoa pelännyt. Lähinnä varmuuden vuoksi kävin rokotteen hakemassa. :scratch
Totuus on tuolla ulkona.

Zaba
Mökkiläinen
Viestit: 208
Liittynyt: 18 Elo 2009 22:23

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Zaba » 06 Elo 2011 02:52

En ottanut, kun en kuulunut riskiryhmään. Tässä nyt oli obv kyseessä vähän isommasta jutusta, mut muutenkin suhtaudun varsin nihkeesti länsimaiseen tapaan elää lääkeyhtiöiden talutushihnassa ja vetää nappeja naamaan jokaiseen pieneen kipuun/nuhaan.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Punde » 06 Elo 2011 03:22

^ jep, kyse nimenomaan oli, ainaki omalta kohdalta, juuri tästä ylihypetetystä reaktiosta ja sen hätäratkaisusta joka hyödyttää lähinnä lääkeyhtiöitä. Kuinkahan monta kymmentä tuhatta maksettua mut käyttämättä jäänyttä rokotetta nytki löytyy Suomen ongelmajätelaitoksilta?

Polio- ja tetanusrokotukset ja muut klassikot on testattu ja vuosikymmenien kokemusten perusteella hyväksi todettu, mut miten hätäisesti kasattu sikanuharokote verrattain pieneen uhkaan voisi olla turvallinen ratkaisu? Hätävarjelun liioittelua että edes jonkun firman talous pysyy plussalla? Olenko liian kriittinen suuryrityksiin liittyen? Liittyykö nämä kysymykset mitenkään aiheeseen enää?

En tiedä.

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Mary » 06 Elo 2011 11:53

Mä en siis ottanut, vaikka periaatteessa kuuluin riskiryhmään (ylipaino). Mutta mä en edes pelännyt koko tautiakaan.
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Sihi » 06 Elo 2011 14:18

Otin.
Ajattelin siitä olevan hyötyä koska matkustin yhdysvaltoihin ja sitä minulle silloin suositeltiinkin kyseisen asian takia.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Spencer » 06 Elo 2011 14:27

En ottanut. Tulin siihen tulokseen, että terve mies ei piikkiä tarvitse. Jos ois joku perussairaus, niin oisin todennäköisesti mennyt piikille.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 07 Elo 2011 22:04

Zygerö kirjoitti:Itse en ole ajatellut rokotetta ottaa, mutta saattaahan se mieli muuttuakin. Jää nähtäväksi.
Otinpa sitten kuitenkin. En tiedä miksi.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja knocker » 08 Elo 2011 00:06

Ei tulis pieneen mieleenkään ottaa.
a walking disaster

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”