Matkailu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
kalleh
Päivystävä meribiologi
Viestit: 645
Liittynyt: 05 Marras 2008 19:19
Paikkakunta: Kotka

Matkailu

Viesti Kirjoittaja kalleh » 07 Tammi 2009 18:35

En löytänyt nopealla etsinnällä tälläistä aihetta.

Mutta siis siihen matkailuun. Missä päin maailmaa olet kiertänyt? Oletko käynyt normaaleissa turistirysissä, vai kenties kiertänyt Aasiassa rinkkamatkalla?

Tein tämän topicin ihan sen takia, että olen tässä suunnitellut lähteväni intin jälkeen Aasiaan reppu selässä. Asiaa olen nyt hiukan tutkinut (en läheskään tarpeeksi paljon) ja rahaa pitäisi hankkia ainakin ~4000e (luultavasti muutama tonni enemmän ihan vain varmuuden vuoksi). Tarkoitus siis on lentää Aasiaan (Nepal ja Bali ovat olleet mielessä), josta sitten matkata muihin maihin bussilla, lautalla tai lentäen. Ja koska normituristihotellit ovat kalliita enkä muutenkaan tykkää kauheista ryysiksistä, olisi tarkoitus punkata jossain bungalowssa tai muissa halvoissa mestoissa hieman maasta riippuen. Matkani on siis kuitenkin vielä suunnitteluvaiheessa, ja asiaan pitää perehtyä tarkemmin sitten intin jälkeen. Matkakumppania ei ole ainakaan vielä, mutta enpä ole kysellytkään. Kyllähän tuonne yksinkin uskaltaisi kai lähteä. Mahdollinen lähtöajankohta on jossain 2010 keväässä/kesässä. Ja kyllä, Madventures on syynä Aasian kiinnostavuuteen omalla kohdallani.

Niin mutta mites muut BBPlazalaiset? Kertokaa ihmeessä matkakertomuksia ja vinkit sekä vihjeet ovat tietenkin tervetulleita. Ja kai täällä voi kysellä reissaajiakin messiin, jos joillakin on samanlaiset intressit.

Ja kertokaa myös nettisivuja/kirjoja joista voi olla apua matkan suunnittelussa/matkalla.

http://www.kilroytravels.fi/
Vaikuttaa hyvältä sivustolta. Sieltä löytyy niin valmiita matkasuunnitelmia, kuin myös mahdollisuus suunnitella oma matkansa.
Cool. Cool, cool, cool.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja Punde » 07 Tammi 2009 19:33

kalleh kirjoitti:Ja kertokaa myös nettisivuja/kirjoja joista voi olla apua matkan suunnittelussa/matkalla.
Ehkä jo tuttu opus, mutta tätä on kovasti kehuttu:

" Matkaopas Madventuresin maailmaan

Madventures, Kansainvälisen seikkailijan opas kertoo kaiken tarpeellisen omatoimimatkailusta pitäville. Kirjan kirjoittajiin kuuluu Rantalan ja Milonoffin lisäksi Ari Lahdenmäki. Madventures-kirja on tuhti, yli 350 sivuinen paketti, joka auttaa reppureissun suunnittelussa ja onnistuneessa toteutuksessa. Kirjassa käydään läpi kaikki matkailun filosofiasta terveyteen ja turvallisuuteen asti. Kirjaan mahtuu runsaasti käytännön vinkkejä tutulla Madventures asenteella ja huumorilla höystettynä. Kirja lupaa kertoa kaiken mitä normaalit matkaopaskirjat eivät kerro - ja tekeekin sen. Kirjasta selviää muun muassa miten selviät Intialaisista vessakäynneistä, täysistä minibusseista, Laosilaisesta pontikasta, kovasta ripulista ja korruptoituneista poliiseista! "

http://www.rantapallo.fi/matkakirjat/ma ... ijan-opas/

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja minna » 07 Tammi 2009 20:05

Itsesuosittelisin tuota http://www.pallontallaajat.net koska kyseessä sinulla juurikin reppumatka niin tuolla varmasti kohtalon tovereita.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 07 Tammi 2009 20:44

kalleh kirjoitti:Mutta siis siihen matkailuun. Missä päin maailmaa olet kiertänyt? Oletko käynyt normaaleissa turistirysissä, vai kenties kiertänyt Aasiassa rinkkamatkalla?
Mä olen kiertänyt vähän siellä täällä; Suomessa, Pohjoismaissa ja Baltian maissa, Englantiinkin kerran pääsin uteliaisuuttani. Seuraavaksi tehdään maaliskuussa lyhyt lentoreili Italiaan ja Espanjaan, sen verran halvaksi tuli nuo liput Ryanairin kautta (105 euroa per lärvi), et viikossa kierretään Bergamo, Madrid ja Milano. Ensi kesänä meinasin sitten heittää parin viikon perinteisen reilin pohjoisemmassa Euroopassa.
kalleh kirjoitti:Tein tämän topicin ihan sen takia, että olen tässä suunnitellut lähteväni intin jälkeen Aasiaan reppu selässä. Asiaa olen nyt hiukan tutkinut (en läheskään tarpeeksi paljon) ja rahaa pitäisi hankkia ainakin ~4000e (luultavasti muutama tonni enemmän ihan vain varmuuden vuoksi). Tarkoitus siis on lentää Aasiaan (Nepal ja Bali ovat olleet mielessä), josta sitten matkata muihin maihin bussilla, lautalla tai lentäen.
Pienemmälläkin rahalla tulee toimeen jos menee Siperian halki junalla. Itse olen vähän harkinnut jossain vaiheessa parin-kolmen kuukauden turneeta siten. Tosin jonkun pari-kolme viikkoahan tohon junakyytiin saa varata, mut tietääpä tehneensä matkaa. Infoa löytyy tuolta minnan mainitsemasta pallontallaajien sivulta junamatkustusosiosta hakusanalla trans siperia. Tietty viisumeita saa alkaa hankkimaan jo hyvissä ajoin.
kalleh kirjoitti:Niin mutta mites muut BBPlazalaiset? Kertokaa ihmeessä matkakertomuksia ja vinkit sekä vihjeet ovat tietenkin tervetulleita. Ja kai täällä voi kysellä reissaajiakin messiin, jos joillakin on samanlaiset intressit.

Ja kertokaa myös nettisivuja/kirjoja joista voi olla apua matkan suunnittelussa/matkalla.
Mondo-lehden matka-oppaassa on aika kattavasti tietoa Thaimaasta, jopa niistä rannoista, jonne on vaikeaa päästä, ja jossa palveluita ei ole. Halvalla saa mökin rähjän, jonne voi virittää riippumattonsa.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
kalleh
Päivystävä meribiologi
Viestit: 645
Liittynyt: 05 Marras 2008 19:19
Paikkakunta: Kotka

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja kalleh » 07 Tammi 2009 22:08

Joo tuo pallontallaajat vaikuttaa hyvältä sivustolta. Näköjään löytyy myös tietoa majoituksista niissä halvemmissa paikoissa. Satuin myös löytämään tälläisen sivuston:
http://www.lonelyplanet.com/

Vaikuttaa todella hyvältä sivustolta. Niin hotellit kuin ne majatalotkin tuolta löytää. Ja jos forumia jaksaisi nyt tutkia, niin eiköhän se auttaisi huimasti matkan suunnittelussa.

Ja tuo Madventures kirja vaikuttaa kieltämättä todella pätevältä. Pitää ostaa se sitten kun alkaa suunnittelu aivan tosissaan.
Cool. Cool, cool, cool.

Avatar
effie
Isoveli
Viestit: 1829
Liittynyt: 01 Syys 2006 19:47

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja effie » 08 Tammi 2009 08:50

Lempiaiheeni :D
Missä päin maailmaa olet kiertänyt? Oletko käynyt normaaleissa turistirysissä, vai kenties kiertänyt Aasiassa rinkkamatkalla?
Maailmaa on tullut kierrettyä aika paljon. Tällä hetkellä taitaa olla kasassa 40 maata, joista noin kolmasosa Euroopan ulkopuolelta. Itse suosin omatoimimatkailua. Silloin on kaikkein helpoin muokata lomansa sellaiseksi kuin haluaa. Ja nykyään lähes kaikki varaukset voi hoitaa netin kautta todella helposti. Olen kierrellyt maailmaa automatkaillen, reppuselässä kuin myös ihan perinteisten kaupunkilomien puitteissa.
Matkakumppania ei ole ainakaan vielä, mutta enpä ole kysellytkään. Kyllähän tuonne yksinkin uskaltaisi kai lähteä.
Ehdottomasti! Sen jälkeen kun ensimmäisen kerran rohkaistuin lähtemään matkalle yksin, niin en ole muita vaihtoehtoja hirveästi harkinnutkaan. On vapaus tehdä mitä itse huvittaa! Jos hostelleissakin majailee, niin aivan varmasti tutustut uusiin ihmisiin.
Ja kertokaa myös nettisivuja/kirjoja joista voi olla apua matkan suunnittelussa/matkalla.
Pallontallaajat tulikin jo mainittua. Ehdottomasti paras matkailufoorumi!
Mondo
Stranded.to
Tripadvisor -ei reppuselkämatkaajille suunnattu, mutta kyllä täältäkin ihan hyvää tietoa kohteista löytyy
Kertokaa ihmeessä matkakertomuksia
Jos jotakin kiinnostaa, niin täältä löytyy meikäläisen matkapäiväkirja kolmen vuoden takaa Australia/Uusi-Seelanti -akselilta.

Avatar
kalleh
Päivystävä meribiologi
Viestit: 645
Liittynyt: 05 Marras 2008 19:19
Paikkakunta: Kotka

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja kalleh » 08 Tammi 2009 10:23

Australia/Uusi-Seelanti kiinnostaa :D Ainoastaan hieman epäilyttää se hintataso, mutta kyllähän sinne voisi vaikka hankkia työviisumin joskus. Oseaniassa olisi kuitenkin myös paljon koluttavaa, joten varmaankin tuonne päin pitää joskus suunnistaa.

Niin ja kyllähän se eka reissu yksin ainoastaan rinkka selässä tuntuu aika pelottavalta, mutta varmasti se pelko kannattaa voittaa. Saa tosiaan mennä sinne miltä tuntuu, ja voi vaikka makoilla hiekkarannalla kuukauden jos ei tee mieli vaihtaa maata/kaupunkia.
Cool. Cool, cool, cool.

Avatar
Jaake
Kunniajäsen
Viestit: 1429
Liittynyt: 24 Tammi 2005 21:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja Jaake » 08 Tammi 2009 13:15

Working holiday -reissu Uuteen-Seelantiin / Australiaan on ollut suunnitteilla jo monta vuotta, saa nähdä koska saan säästettyä sen vaatimat pari tonnia että pääsisin vihdoinkin lähtemään. Toivottavasti saisi tänä vuonna säästettyä, jos nyt pääsen töihin. Joitakin turistirysärantalomia ja Tallinnat + Tukholmat jne. on tullut ennen käytyä, ja ne on oikein mukavia reissuja myös. Matkailu on aina asiallista, menetpä sitten naapurikaupunkiin tai etelämeren saarille. Köyhän hommaa se ei ikävä kyllä ole, joten en pääse juurikaan reissaamaan.

Avatar
effie
Isoveli
Viestit: 1829
Liittynyt: 01 Syys 2006 19:47

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja effie » 08 Tammi 2009 15:26

kalleh kirjoitti:Australia/Uusi-Seelanti kiinnostaa :D Ainoastaan hieman epäilyttää se hintataso, mutta kyllähän sinne voisi vaikka hankkia työviisumin joskus. Oseaniassa olisi kuitenkin myös paljon koluttavaa, joten varmaankin tuonne päin pitää joskus suunnistaa.
Eihän Australia tietenkään hintavertailussa Aasian maille pärjää. Aussihinnat karkeasti sanoen; se mikä täällä maksoi esim. 10€, maksoi siellä vähän reilu 10AUD (tällä hetkellä 1 AUD= 0,54€). Joten kyllä siellä edullisempaa oli kuin Suomessa.

Ja aikaa tosiaan kannattaa varata. Siellä on niin paljon nähtävää ja tekemistä!

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja Mary » 09 Elo 2011 12:27

Mä en ole juurikaan reissannut, mutta taisipa sellanen kärpänen sitte purasta meitä. :D Oltiin ekaa kertaa ikinä yhdessä ulkomailla tammikuussa ja kumpikin oltiin, että MUKAVAA ja että vois ottaa tavaksi käydä jossai joka vuosi. Oltiin siis avomiehen kanssa Teneriffalla ja ensi vuonna kesäkuussa lähdetään mun siskon ja hänen miehensä kanssa Kreetalle.

Olen aikasemmin käynyt muutamia kertoja Ruotsissa ja Virossa sekä Ahvenanmaalla. Eli kauempana en ole piipahtanut ennen tammikuuta. Mutta eiköhän asiat muutu.. ;)
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
Jk
Kunniajäsen
Viestit: 282
Liittynyt: 22 Tammi 2005 17:59
Paikkakunta: München
Viesti:

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja Jk » 12 Elo 2011 09:49

Mä oon kiertänyt "vaan" eripuolilla Eurooppaa.. Varmaan jossain vaiheessa innostun Euroopan ulkopuolellekin, mutta vielä ei ole sellaisia rahoja / aikaa löytynyt ja täytyy kyllä myöntää, että eurooppalainen monien kulttuurien kirjo kiinnostaa kaikkein eniten.

Viimeisin ulkomaanmatka (jollei lasketa sitä, että asun Saksassa :) ) oli ennen joulua Budapestiin ja ihastuin aivan mielettömästi kaupungin joulumarkkinoihin ja kauniisiin rakennuksiin. Tänä vuonna tarkoituksena olisi suunnatta joko Lausanneen tai mahdollisesti Venetsiaan.. Saa nähdä, miten aika ja rahatilanne antaa periksi.. Suomeenkin kun pitäis muutaman viikon päästä lähteä lomamatkalle!

Avatar
Maligne
Jebou
Viestit: 2612
Liittynyt: 18 Marras 2006 19:25

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja Maligne » 13 Elo 2011 08:57

Näin aikuisena omalla rahalla ei oo pystynyt hirveesti matkustelemaan, mutta vanhempien kanssa onneks pääsi vähän katselemaan maailmaa. Ihan perinteisiä turistimatkoja, hienoimmat kokemukset on olleet Los Angeles, Lontoo ja autoreissu Suomesta Ranskaan, jossa sitten asuttiin viikko pikkukylässä, matka meno-paluu kesti yhteensä viikon ja sillon tuli yövyttyä eri maissa pienissä hotelleissa. Seuraavana vuonna palattiin takaisin (joku isän tuttavalta vuokrattu asunto), mut sillä kertaa lentäen + vuokra-autolla.
Lisäksi on tullut käytyä useampaan otteeseen Espanjassa (Costa del Sol) ja Kanarian saarilla.
Risteilyjä on tullut toki tehtyä, Tukholmaan ja Tallinnaan. Tukholmassa on kerran oltu yön yli, Tallinnassa jo pariin otteeseen.

Yks hienoimmista reissuista on ollut viime joulu, joka vietettiin Riikassa. Matkattiin ensin laivalla Tallinnaan ja siitä bussilla Riikaan. Harmittaa ihan sikana et tuli oltua flunssassa koko reissun ajan (flunssa alkoi just sillä samalla sekunnilla kun päästiin miehen kanssa laivan hyttiin), mut oon onnellinen et tahdonvoimalla jaksoin kierrellä kaupungilla ja nauttia joulutunnelmasta. Suosittelen, haluaisin lähteä tänä jouluna vaikka uudestaan, kun ei tuo joulu oikein muuten enää innosta niin matka on hyvä vaihtoehto.
If less is more, just think how much more MORE would be!

Arpa numero viisi. KATARINA, sydämessäni olet voittaja. <3

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 28 Helmi 2020 13:19

Pieni matkakuume on päässyt yllättämään. Tosin minnekkään kovin kauas ei välttis tartte mennä, joku risteily Tallinnaan vois olla ihan jees ja budjettiinkin sopiva. Rakastan risteilyjä, koska meri. :Love: Voisin tuijotella merta vaikka tuntitolkulla. Risteilylle päästyäni perseistäydyn yleensä ensimmäisen vapaan ikkunan ääreen ja siitä minua on sitten vaikea saada pois. Matkakumppaneita on joskus jopa vähän nakertanut. :D
Niin ja sitten vielä Tallinnan vanhakaupunki, on se niin upea. :Love: Sielläkin voisi helposti viettää vaikka kokonaisen päivän.

Havahduin tänään siihen, että haaveilin matkasta ihan itsekseni. Havainto oli aika erikoinen. En ole koskaan matkustellut yksin. Toki olen kyllä aina ollut porukassa se, joka saattaa vaan häippästä omille teilleen ja hakeutuu sitten jossain vaiheessa takaisin muun matkaseurueen luokse. Eli sinällään eipä se yksin matkustelu varmaan niin paljon tuostakaan eroaisi.

Vois kyllä oikeasti miettiä, että jos sitä varaisi pienen reissun Tallinnaan jollekin viikonlopulle. Nyt pitäisi vain miettiä, että haluanko tosiaan lähteä yksin vai pyytäisikö sitä kuitenkin vaikka lähimmät kaverit mukaan. Kavereidenkin kanssa risteily on kyllä kivaa, mutta toisaalta itsekseen jos lähtisi, niin olisi mahdollisuus tehdä ihan mitä huvittaa. Vaikka sitten istua tuntitolkulla tuijottamassa sitä merta. :D

Tosin jotenkin myös huono omatunto kolkuttaa. Oonko huono vaimo, jos haluan lähteä ihan itsekseni matkalle..? Järjellä ajateltuna ei tuossa itsekseen matkailussa pitäisi olla mitään pahaa. Kaksi erillistä ihmistä kuitenkin kyseessä, vaikka yhdessä päätetty loppuelämä elää. Mutta miksi se silti tuntuu niin oudolta?

Jeps, jatkan yksinpuheluani täällä. No hups. :D

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja realityfan » 29 Helmi 2020 16:09

Kiitos Wendlalle, että nostaa näitä ketjuja ylös.

Matkailusta tuli mieleen, että lensin avopuolisoni kanssa Berliiniin meno-paluun hintaan alle 70€ kahdelta ihmiseltä. Pidän sitä melko huokeana hintana. Miettikääpä mihin pääsee taksilla samalla hinnalla..

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 29 Helmi 2020 16:41

No näiden ketjujen noston mie kyllä hallitsen. :D

Ja alle 70 euroa Berliiniin ja takaisin lennoista kahdelta kuulostaa kyllä melekosen edulliselta. Oliks teillä jonkinlainen äkkilähtöalennus vai löysittekö muuten vain edullisen matkan?
Ei tosin sillä, että itselläni ei oikeastaan ole juuri kokemusta lentämisen hinnoista. Mutta edulliselta kuulostaa silti.

Hah, lentämisistä tuli mieleen siskoni kertoma ensimmäinen lentomatkani kakruna (itsehän en tätä muista). Oltiin menossa minun ja kaverin perhe vähän lomailemaan. Siinä piti sit lentää jonkun ukkospilven läpi. Vyöt käskettiin kiinnittämään, mutta minä ja kaveri vain hypittiin innoissaan penkeillä hoilaten "jee ukkosta, jee ukkosta!" Ei ehkä ihmekkään, että lentopelkoinen isäni totesi jälkikäteen, että tämä jää hänen viimeiseksi ulkomaanmatkakseen. [smilie=a_crylaugh.gif] Vaikka en tilannetta itse muista, niin voin kuitenkin kuvitella sen varsin hyvin. :D

Mutta sain tänään kuulla yllättäviä uutisia. Anoppi haluaa kuulemma kustantaa kesäksi puolisolle ja minulle viikon lomamatkan Pärnuun. Olin ihan äimänä kuullestani tästä! Kuulemma kyseessä olisi vähän niinkuin meidän häämatka. Häämatka kun jäi alunperin tekemättä muuttuneen taloudellisen tilanteen ja hääjuhlan kulujen vuoksi. Mutta aivan ihana ele ja ajatus anopilta kyllä tämä. :in love:

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja realityfan » 06 Maalis 2020 19:03

Wendla kirjoitti:
29 Helmi 2020 16:41
Ja alle 70 euroa Berliiniin ja takaisin lennoista kahdelta kuulostaa kyllä melekosen edulliselta. Oliks teillä jonkinlainen äkkilähtöalennus vai löysittekö muuten vain edullisen matkan?
Näin halpa lentolipun hinta tarkoittaa aika huonoja lentoaikoja. Lähtö Helsingistä arki-iltana n. klo 21. Paluulento Berliinistä lauantai aamuna klo 07. Kaikesta huolimatta halpaa..

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 06 Maalis 2020 19:37

realityfan kirjoitti:
06 Maalis 2020 19:03
Lähtö Helsingistä arki-iltana n. klo 21.
Mutta tuolloin kai näkee kaupungin valot yläilmoista? Vois olla hieno näky.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 07 Maalis 2020 10:49

Meillä olis parin viikon päästä lähtö Fuerteventuralle, ja on kyllä sellainen fiilis että loma tulee tarpeeseen. Tarvii vaan toivoa, ettei toi koronahässäkkä aiheuta mutkia matkaan...

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 07 Maalis 2020 11:43

Oi vitsit, saariloma kuulostaa kyllä ihanalta. (:

Miuta on alkanut vähän mietityttää tuo Pärnu. Loma kyllä kiinnostaa todella paljon, muttamutta... En tiedä, onko tuonne järkevää mennä sateenkaariparina. Tallinnassa on kyllä ihan hyvin mennyt, vaikka hellyyttä ollaankin julkisesti osoitettu. Mutta yleensäkin isommissa kaupungeissa lomailu on turvallisempaa, pienemmissä voi sitten olla haastavampaa. Tuskin Pärnussakaan pitään erityisen suurta välittömän (fyysisen) väkivallan uhkaa olisi, mutta käsittääkseni virolaisten asenneilmapiiri ei kuitenkaan ole parhain mahdollinen. Ja häämatkastaan ei välttämättä haluaisi joutua muistelemaan jälkikäteen sitä, miten sai kakkaa niskaansa ihan vain avioliittonsa takia. Varsinkin kun häämatkalla olisi tarkoitus nauttia juurikin siitä parisuhteesta ja avioliitosta.

Huoh, kyllä suututtaa ja surettaa, että tällaisiakin juttuja pitää miettiä lomakohdetta harkitessaan.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 13 Maalis 2020 00:08

Marjo kirjoitti:
07 Maalis 2020 10:49
Meillä olis parin viikon päästä lähtö Fuerteventuralle, ja on kyllä sellainen fiilis että loma tulee tarpeeseen. Tarvii vaan toivoa, ettei toi koronahässäkkä aiheuta mutkia matkaan...
Aiheuttihan se sit kuitenkin. Eli ei olla enää lähdössä. Ensin vanhempi polvi eli n. 80-vuotiaat matkaseurueen jäsenet löi jarrut pohjaan, eikä se tälleen astmaatikkonakaan houkuttele lähteä katsomaan, kuin kävisi. Tartunnan todennäköisyys lienee vielä Suomessa suurempi, mutta kotona on kivempi olla kipeä tai karanteenissa. :noup:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 13 Maalis 2020 07:19

Marjo kirjoitti:
13 Maalis 2020 00:08
Marjo kirjoitti:
07 Maalis 2020 10:49
Meillä olis parin viikon päästä lähtö Fuerteventuralle, ja on kyllä sellainen fiilis että loma tulee tarpeeseen. Tarvii vaan toivoa, ettei toi koronahässäkkä aiheuta mutkia matkaan...
Aiheuttihan se sit kuitenkin. Eli ei olla enää lähdössä. Ensin vanhempi polvi eli n. 80-vuotiaat matkaseurueen jäsenet löi jarrut pohjaan, eikä se tälleen astmaatikkonakaan houkuttele lähteä katsomaan, kuin kävisi. Tartunnan todennäköisyys lienee vielä Suomessa suurempi, mutta kotona on kivempi olla kipeä tai karanteenissa. :noup:
Voi ei, tyhmä korona..

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Matkailu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 18 Maalis 2020 17:23

Mä en oo koskaan ollu matkailuihmisiä. Kauempana, eli Ranskassa olen ollu viimeks vuonna 95. Passia en ole omistanut yli viiteentoista vuoteen.

No nyt ei COVID-19:n takia tartte edes miettiä matkustelemista useaan kuukauteen.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”