Keskustelua kännyköistä

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!

Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Nokia
36
44%
iPhone
11
13%
HTC
6
7%
Samsung
25
30%
LG
0
Ei ääniä
Sony Ericsson
1
1%
Muu
3
4%
 
Ääniä yhteensä: 82

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 05 Joulu 2011 00:58

Menin vähän aikaa sitten vihdoin tilaamaan uuden puhelimen. Sen verran kenkkuillut tuo wanha (Nokia 6610i) puhelin, että tilasin Nokia C5-03:n. Sen hifimpään puhelimeen ei ole varaa eikä tarvetta.

Eka puhelimeni oli Motorola MicroTac International 5200 (tai 7200, en ole varma kumpi). Sen jälkeen hetken aikaa oli käytössä Ericsson GA318, jonka jälkeen puhelimeni oli erittäin pitkään Nokia 3210. Sitten oli vuorossa Nokia 5210 ja tuo nykyinen 6610i. Tuo C5-03 tulee siis olemaan vasta kuudes puhelimeni, joten en siis todellakaan ole vaihtamassa luuria joka toinen kuukausi, vaan soittelen puhelimeni niin loppuun, ettei sillä oikein voi muuta tehdä kuin heittää vesilinnusta ohi.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 05 Joulu 2011 02:41

Nokian kosketusnäyttö on ollut maaliskuusta lähtien, hyvä puhelin on! :)

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 05 Joulu 2011 03:11

Tuo Nokia 6100i näyttää olevan ihan kuin kahden edellisen puhelimeni eli Nokia 5140:n ja Nokia 3410:n risteytys ulkonäöllisesti. Tyylikäs puhelin sekin.

Montakohan puhelinta minulla on muuten ollut? Hmm...

1. ja 2. Nokia 3210 (eka putosi taskusta wc-pönttöön *köh*
3. Nokia 3510 (katosi vajaan vuoden käytön jälkeen)
4. Nokia 6110 käytettynä kaverilta väliaikaiskännykkänä jokusen kuukauden.
(Motorola Timeport... jotain. Hankittu etupäässä GPRS-modeemiksi mutta on saattanut olla käytössä myös ihan puhelimena joskus.)
5. Nokia 3410, käytettynä taasen. Oli kuitenkin ihan kelpo puhelin vaikkakin ostohetkellä jo vanhahko malli. Käytin sitä lähemmäs vuoden muistaakseni kunnes sain sitten valmistujaislahjaksi paremman.
6. Nokia 5140. Tämä olikin sitten tosi hyvä puhelin, käytössä 2005-2010. Olisi käytössä ihan taatusti yhä jos siihen olisi saanut uudet radiokuulokkeet jostain. Rakastan tätä puhelinta vaikkei se enää olekaan aktiivisesti käytössä.
7. Nokia 2690. Nykyinen puhelin, kelpo puhelin kuten ylempänä sanoinkin.

Sanottakoon nyt että jos tuo 3510 ei olisi aikoinaan kadonnut vahingossa (enkä ollut kadottaessani sen edes humalassa), olisi minulla ollut käytössäni kolme puhelinta vähemmän jos tuo Motorola (joka oli toki puhelin mutta minulle nimenomaan modeemi koska käytin eri puhelinta kännykkänä tuolloin) lasketaan. Vähintään puoli vuotta käytössä olleita puhelimia minulla on siis ollut kuusi kappaletta.

Toivottavasti nykyinen puhelin nyt kestäisi edes melkein yhtä kauan kuin edellinen. En missään nimessä halua ikinä hankkia liikkuvaa tietoturvariskiä (tietokonetta tai siis 3G-"puhelinta"/"älypuhelinta") taskuuni.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
janne
Verokarhu
Viestit: 1165
Liittynyt: 18 Joulu 2011 15:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja janne » 19 Joulu 2011 17:43

Tällä hetkellä käytössä on iPhone nelonen. Kaikki aikaisemmat puhelimet on ollu Nokioita.

Nokiat on parempii koska ne on kestävempii. Puhelimet on tippunu vessaan, lumihankeen jne. eikä ne oo menny rikki

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja JVDS » 19 Joulu 2011 19:24

Tänään sain itse asiassa joululahjaksi isovanhemmilta Nokia C2-01:n. Toimii! [smilie=a_happyhappy.gif]
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja Mour » 30 Joulu 2011 15:25

janne kirjoitti:-- Puhelimet on tippunu vessaan, lumihankeen jne. eikä ne oo menny rikki
Uuden puhelimen ostaminen harkinnassa, mutta vähän tästä syystä mietin sen kannattavuutta. En tiedä mikä siinä on, että puhelinten kanssa meikä tuppaa tyrimään aika huolella välillä... :blackeye

Noh, ajattelin kuitenkin koittaa seuraavaksi Nokian sijaan HTC:ta. Katsotaan kuis käy ja opinko ikänä sitä käyttämään.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
wäinämöinen
Vastaava tuottaja
Viestit: 3779
Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja wäinämöinen » 20 Tammi 2012 09:45

Merkkiuskollista Nokia jengiä näyttää olevan enemmistö BBPlazallakin kuten Suomessa on tapana ollut. Nyt julkaistut myyntitilastot osoittavat Nokian markkina-aseman rapistuvan Suomessakin, ohi tullaan oikealta ja vasemmalta.

Mielenkiintoista nähdä miten Lumia mallit lähtee lentoon, omasta mielestäni nuo ovat ihan tyylikkäitä ja kilpailukelpoisia laitteita. Liian pitkään Noksulla tultiin jälkijunassa ilman minkäänlaista innovatiivisuutta. Kilpailijoiden etumatka kasvoi turhan pitkäksi.
Lumian saaminen jenkkimarkkinoille on Nokian sauma roikkua kilpailussa mukana, Ranskassa taisi Lumia olla jossain vaiheessa myyntiykkönenkin ennakkotilauksissa.

Kun täällä on näitä ensimmäisiä omia kännyköitä mainittu niin omalla kohdallani eka luuri oli Nokian RinGo. Töölöntorin kupeessa asuessani kenttää sai välillä hakea manskun kulmalta asti. Ulkomailla reissatessakaan ei tarvinnut pelätä jättilaskuja sillä puhelin toimi vain ja ainoastaan Suomessa.
:)
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 22 Tammi 2012 13:58

orgasmienkeli kirjoitti:Häpeäpilkkuni todellakin paljastuu nyt. Voi vitsi!
Nyt on iPhone 3, eli eipä tartte häpeillä enää. :D

Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 27 Maalis 2012 21:26

Itellä Samsung Galaxy S2, ei riittäny enää Nokia 5630 XpressMusic [smilie=a_teeth.gif] Eli joo tosi hyvä älypuhelin, sovelluksii saa ladattuu Google Playsta (Android Market) ja Samsung Apps :D

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja Mour » 17 Huhti 2012 22:48

Nyt vaihtui Nokialainen johonkin HTC:n älyluuriin. On kyllä mukava käyttää ja oikein kompakti kaveri on... ja tietty söpökin!
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja realityfan » 25 Huhti 2012 19:46

realityfan kirjoitti:Eka puhelimeni oli Nokian 2110. Nykyinen puhelimeni on Nokia 5800 XpressMusic. Siinä välissä oli ehkä 3-4 Nokialaista.
Niin tuli sekin päivä, että nokialaisketju katkesi. Ostin Samsung Xcover S5690 (Black) puhelimen. Aika käheä peli. Käyttöliittymän suunnittelija on selvästi ajatellut loppukäyttäjää, sen verran jouhevasti valikoissa liikkuminen sujuu. Mitään ohjekirjaa en ole vielä tarvinnut. Mutta kyllä on puuhaa kun virittelee kaikki nettiyhteydet ja kirjanmerkit, sähköpostit, puhelinnumerot, valokuvat, elokuvat, musiikit ym. hilppeet samalla tavoin mitä vanhassa puhelimessa oli.

Puhelimessa on taskulamppu ominaisuus mikä oikeasti toimii aika hyvin :D . Kaiken kaikkiaan aika hyvä ostos. Puhelin on ollut 24 tuntia käytössä eikä ole vielä kertaakaan joutunut boottaamaan.

Avatar
janne
Verokarhu
Viestit: 1165
Liittynyt: 18 Joulu 2011 15:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja janne » 20 Kesä 2012 18:28

Onkos foruumilla kenelläkään Samsung Galaxy S III:sta? Olen ajatellut ostaa, mutta, olisi kiva ensimmäiseksi kuulla mielipiteitä.

Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 20 Kesä 2012 19:44

janne kirjoitti:Onkos foruumilla kenelläkään Samsung Galaxy S III:sta? Olen ajatellut ostaa, mutta, olisi kiva ensimmäiseksi kuulla mielipiteitä.
Mulla on Galaxy S II, eikä Galaxy S III taida kunnolla erota mun mallista, ainakaan YouTube videoiden perusteella.

Kannattaa katsoa Hintaseurannan tai Gigantin sivuilta arvosteluja laitteesta!

Avatar
janne
Verokarhu
Viestit: 1165
Liittynyt: 18 Joulu 2011 15:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja janne » 20 Kesä 2012 23:55

Olen kyllä katsonut Youtubesta pari englanninkielistä arvostelua ja gigantin sivuilla ei ainakaan vielä ole mitään arvosteluja puhelimesta. Nytten vaan odottelemaan suomalaisia arvosteluita. Aion kuitenkin ostaa uuden puhelimen vasta elokuussa tai heinäkuun lopulla.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 21 Kesä 2012 01:01

Pääasia ettet ainakaan Nokiaa osta. Ihan uskomatonta paskaa sen firman toiminta, nyt kun on kuullut sisäpiirin tietoakin siitä miten tuon Salon tehtaan kohdalla on toimittu. En ainakaan itse aio ostaa enää ikinä mitään Nokian puhelinta...

~~~~~~

Miten uus malli tuo mainittu Samsung Galaxy S III on? Jos on kovin uus malli niin eivät ole ihmiset varmaan vaan ehtineet arvioimaan sitä vielä. Kannattaa vaan koettaa googlettaa tuota mallin nimeä sitten vähän ennen kuin on sitä ostopäätöstä tekemässä, jos vaikka sitten olisi jo jotain arvosteluja tullut. Jollain lehdelläkin saattas varmaan olla joku arvostelu tulossa tuosta, kai noistakin julkaistaan arvosteluja jossain Mikrobitissä tai mikä noita nyt ikinä saattaisikin arvostella.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
janne
Verokarhu
Viestit: 1165
Liittynyt: 18 Joulu 2011 15:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja janne » 21 Kesä 2012 01:17

^ Puhelin julkaistiin joskus toukokuun lopulla (tai kesäkuun alussa) eli aika uusi on vielä. Tekniikan Maailmalta pitäisi tulla arvostelu heinäkuussa ja sitä minä tässä odottelen :D .
Pääasia ettet ainakaan Nokiaa osta. Ihan uskomatonta paskaa sen firman toiminta, nyt kun on kuullut sisäpiirin tietoakin siitä miten tuon Salon tehtaan kohdalla on toimittu. En ainakaan itse aio ostaa enää ikinä mitään Nokian puhelinta...
Minä päätin myös etten kuluta euroakaan mihinkään Nokian tuotteeseen.

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 21 Kesä 2012 01:35

Samsung Galaxy S III on hauska. Tulee ehdottomasti olemaan mun seuraava luuri.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 21 Kesä 2012 09:11

Mulla on ollut työpuhelimena Samsung Galaxy II ja en usko, että III ainakaan huonompi on. Ostaisin varmaan itsekin, jos olisi ylimääräistä ja tarvetta puhelimelle.

Itse olen ollut tyytyväinen HTC Rhymeen. Ainut, että saisivat päivittä sen Android 4.0:n pikkuhiljaa siihen.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 21 Kesä 2012 10:33

rubyblue kirjoitti:Mulla on ollut työpuhelimena Samsung Galaxy II ja en usko, että III ainakaan huonompi on. Ostaisin varmaan itsekin, jos olisi ylimääräistä ja tarvetta puhelimelle.

Itse olen ollut tyytyväinen HTC Rhymeen. Ainut, että saisivat päivittä sen Android 4.0:n pikkuhiljaa siihen.
Mä päivitin Android 4.0:n ja se on paljo nopeempi! Tarkotatko tolla ''Ainut, että saisivat päivittää sen Android 4.0:n pikkuhiljaa siihen.'' ettet itse osaa, vai puhelinta ei ole edes mahdollista päivittää?

Edit. rubyblue muutes, annoin ääneni sulle ja yhelle toiselle siinä ''Paras moderaattori'' hommassa :)

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 21 Kesä 2012 11:30

Jonnexxx kirjoitti:
rubyblue kirjoitti:Mulla on ollut työpuhelimena Samsung Galaxy II ja en usko, että III ainakaan huonompi on. Ostaisin varmaan itsekin, jos olisi ylimääräistä ja tarvetta puhelimelle.

Itse olen ollut tyytyväinen HTC Rhymeen. Ainut, että saisivat päivittä sen Android 4.0:n pikkuhiljaa siihen.
Mä päivitin Android 4.0:n ja se on paljo nopeempi! Tarkotatko tolla ''Ainut, että saisivat päivittää sen Android 4.0:n pikkuhiljaa siihen.'' ettet itse osaa, vai puhelinta ei ole edes mahdollista päivittää?

Edit. rubyblue muutes, annoin ääneni sulle ja yhelle toiselle siinä ''Paras moderaattori'' hommassa :)
Niin mä olen käsittänyt, että HTC hoitaa noi päivitykset omien aikataulujensa mukaan eli en kyllä osaa. Rhyme on kyllä päivityslistassa.

Ja kiitos. :)
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja minna » 21 Kesä 2012 13:55

Enpäs ole edes näköjään vastannut, vaikka olenkin vaihtanut tuossa äänestyksessä itseni Samsung leiriin.
Eli noin vuosi sitten olen Samsung Galaxy Minin ostanut ja tyytyväinen olen ollut. Tosin nyt on ilmennyt joku pieni juttu kun "puhelinluettelossa" ei näy kuin yksi nimi vain. Täytyy aina pyytää muita soittamaan minulle, että saan heidän numeronsa tallennettua ja sitten se näkyy lokissa.

Mies osti eilen Nokian N9 ja nyt vähän himottaisi vaihto :/
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Mitä puhelinmerkkiä käytät?

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 21 Kesä 2012 18:57

Joku aika sitten vaihdoin puhelimeni ja nykyään käytössä Nokia Lumia 710. Ihan päheähän tämä on, ihan vielä en ole täysin oppinut käyttämään. Mutta ei Windows ainakaan huonompi ole kuin Symbian, olen alkanut tykätä tästä enemmän.
You know nothing.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”