Eläimet & lemmikit

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!

Minkä lemmikin omistat?

Koiran
53
31%
Kissan
47
28%
Hamsterin
1
1%
Marsun
4
2%
Käärmeen / Muun matelijan
1
1%
Kanin
2
1%
Linnun
1
1%
Jonkun muun, minkä?
13
8%
En omista lemmikkiä.
47
28%
 
Ääniä yhteensä: 169

Avatar
playtupus
Vaihtoasukas
Viestit: 314
Liittynyt: 21 Elo 2010 11:24
Paikkakunta: Hamina

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja playtupus » 31 Joulu 2010 19:31

tuusannuuska kirjoitti: Kissakuume on edelleen valtava, mutta ensin pitää saada mies uskomaan, että niiden hankinta on loistava ja maailman paras idea.
Sehän on loistava idea. Meilläkin on täällä kolme karvaista kakaraa. (Lue: kissaa)
On olemassa kolmenlaisia matemaatikoita -niitä, jotka osaavat laskea ja niitä, jotka eivät. -Enrico Bombieri

Avatar
PIETRO
Kanavajohtaja
Viestit: 3925
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:20
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja PIETRO » 31 Joulu 2010 19:50

Koira nukkuu nytkin tuossa jalkojen juuressa.
Kuvakin löytyy seraavalta sivulta, jos jotakuta kiinnostaa katsoa.
http://bbplaza.net/forum/viewtopic.php? ... &start=150

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja TSN » 01 Tammi 2011 22:26

Lemmikit tällä hetkellä:
- 2 kissaa
- 5 kiinankellosammakkoa
- 6 tuliliskoa
- 2 ohutvarvasgekkoa
- 5 kääpiöhamsteria
- kaloja
- x madagaskarintorakoita
- 1 hiiri
- 2 kania

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja Punde » 04 Tammi 2011 22:10

tuusannuuska kirjoitti:Kissakuume on edelleen valtava, mutta ensin pitää saada mies uskomaan, että niiden hankinta on loistava ja maailman paras idea.
Kannattais kattoa ja varsinki näyttää miehelle tää hälyttävä raportti Floridasta: http://www.colbertnation.com/the-colber ... odle-ranch

Shokeeraavaa :shock:

Avatar
sjoku
Ohjaaja
Viestit: 1099
Liittynyt: 02 Syys 2008 00:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja sjoku » 14 Elo 2011 20:23

Tällä hetkellä en omista lemmikkiä. Aikaisemmin mulla oli kissa, ja tarkoitus olisi vielä tulevaisuudessa hankkia kissa tai koira.

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 14 Elo 2011 21:30

Olen allerginen, muuten kyllä kelpais kissa tai koira.

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja Mary » 15 Elo 2011 12:26

En omista lemmikkiä ruksasin. Haluan kyllä kissan tai koiran tai molemmat. Ruksasin myös jonkun muun minkä?. ;D Heh. Avomies!
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja Sihi » 15 Elo 2011 12:35

En omista lemmikkiä.
Olen koirille alerzinen ja kissoillekkin on taipumus.
Jos ottaisin lemmikin haluaisin joko kissan tai koiran mutta kun ei voi niin voi voi....
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 15 Elo 2011 12:41

Monet allergiset muuten siedättyy omalle lemmikilleen (eli sille hilseelle) ja jos vaan jaksaa siivota, eikä päästä esim. kissoja makkariin, niin on ihan mahdollista allergisenkin omistaa lemmikki. Vähän tietty vaatii järjestelyä ja sitkeyttä. Olen miettinyt sillä, että jos itselle puhkeaisi allergia niin en kyllä enää voisi elää ilman koiraa.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja Risto » 15 Elo 2011 19:49

Kissan tai koiran voisin lemmikiksi ottaa. En kuitenkaan ota mitään elukkaa niin kauan kuin asun kerrostalossa. Eläimien pitäminen kerrostalossa on eläinrääkkäystä. Kissat nyt vielä menis, mut varsinkin isommat koirat ei todellakaan kerrostaloon kuulu.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 15 Elo 2011 22:19

Risto kirjoitti:mut varsinkin isommat koirat ei todellakaan kerrostaloon kuulu.
Nyt täytyy kyllä kysyä, että miten niin ei? Eihän sen koiran kuulu sisällä juosta ja riehua omakotitalossakaan ja rauhallisena vie tasan vain sen itsensä verran tilaa (mikä tosin usein sattuu olemaan yli puolet sohvasta...).

Melkein uskaltaisin väittää, että enemmän kerrostalokoirien kanssa lenkkeillään ja harrastetaan kuin omakotitalossa asuvien kanssa. Maalla kun on helppo vaan avata ovi ja päästää koira seikkailemaan yksikseen pihapiiriin.

Eriasia on jos koiran luonne ei sovellu kerrostalo-/kaupunkielämään. Sillä taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko koira iso vai pieni, myös pienelle koiralle voi olla henkisesti liikaa se, että naapureista ja etenkin rapusta kuuluu liikaa ääniä tai että lenkillä näkee kävelijöitä/pyöräilijöitä/mopoja/autoja/muita koiria.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja knocker » 15 Elo 2011 23:41

Mun kämppiksenä on kissa. Sisäkissa. Ja pidän todella tärkeänä sitä, ettei se pääse kuleksimaan itsekseen "luontoon", vaan ainoastaan valjaissa päästän sen ulos. Jotkut tosiaan kutsuvat tätä eläinrääkkäykseksi, mutta eihän koiriakaan saa, eikä pidä päästää itsekseen juoksentelemaan. On ziljoona tarinaa kissoista, joille on käynyt todella ohrasesti, kun ovat kulkeneet vapaana.

Ja mitä tulee sitten koiriin kerrostalossa, kyllä koiria pitää ulkoiluttaa, asutaan millaisessa paikassa tahansa. Se on kasvatuskysymys, oppiiko koira erinäisiin ääniin vai ei. Omassa elämässä olen törmännyt koiriin, jotka lasketaan sinne takapihalle ja loppupeleissä kierivät omassa pskassaan, kun ei viitsitä viedä edes pienelle lenkille.

Eli: Jos ottaa lemmikin, minkä tahansa, on ihmisen asia huolehtia siitä ja opettaa/kouluttaa se niin, että se myös pärjää. Ei akvaariokalatkaan lähde itsekseen safkaa etsimään. Ja kaloista puheenollen, olen kouluttanut aikanaan kultakalan tekemään temppuja akvaariossa. ;)
a walking disaster

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja Risto » 16 Elo 2011 18:10

Niin ehkäpä se vika on enempi ihmisissä kuin eläimissä. Ainakin tässä talossa missä itse asun niin ei ole muita kuin luonnevikaisia koiria. Muutenkin aika harvoin törmää hyvin koulutettuihin elukoihin.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 16 Elo 2011 22:16

Risto kirjoitti:Niin ehkäpä se vika on enempi ihmisissä kuin eläimissä. Ainakin tässä talossa missä itse asun niin ei ole muita kuin luonnevikaisia koiria. Muutenkin aika harvoin törmää hyvin koulutettuihin elukoihin.
Kai se vähän riippuu siitäkin mitä pitää hyvinkoulutettuina. Esim. meidän koira rähisee mopoille koska joku vatipää meinasi kerran ajaa meidän yli ja sen jälkeen on ollut aika turha vakuuttaa koiralle, että ei ne mitään tee.

Samoin tunnen paljon kodinvaihtajakoiria ja heidän omistajiaan. Koiralla saattaa olla trauma esimerkiksi miehistä tai kännisistä ihmisistä, jolloin se voi purkautua rähinänä tai murisemisena. Suurin osa näistä on vuosien mittaan edistynyt traumoineen hurjasti, mutta ensimmäinen vuosi tai muutama voi olla päivittäistä opettelemista. Koirassa ei välttämättä ole muuta vikaa ja siksi sillä on oikeutettu paikkansa perheenjäsenenä, mutta jokin menneisyydessä voi vaatia aikaa.

Toki on myös olemassa kasapäin niitä idiootteja koiranomistajia jotka eivät piittaa mistään mitä koira tekee, jos piittaavat edes koirastaan. Sillä ei ole väliä minkä kokoinen koira on ja asuuko se 24/7 omakotitalon pihassa häkissä vai onko se pikkukoira kerrostalossa.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 24 Elo 2011 21:14

Onhan mulla pienii rottapoikii neljä! Tai no, kovin pienii ne ei kyllä ole :?

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 24 Elo 2011 21:21

tuusannuuska kirjoitti:Monet allergiset muuten siedättyy omalle lemmikilleen (eli sille hilseelle) ja jos vaan jaksaa siivota, eikä päästä esim. kissoja makkariin, niin on ihan mahdollista allergisenkin omistaa lemmikki. Vähän tietty vaatii järjestelyä ja sitkeyttä. Olen miettinyt sillä, että jos itselle puhkeaisi allergia niin en kyllä enää voisi elää ilman koiraa.
Kaikkee tollasta sitä kerrotaan, mutta en vaan uskaltais ottaa lemmikkiä koska olis hirveintä joutua sitten luopumaan siitä kun olisi jo ihastunut ja kiintynyt.

Täytyy tyytyä silittelemään kavereiden eläimiä.

Oon ajatellut sellaista koiraa joita väitetään allergiattomiksi, mutta täytyis olla jollain tutulla sellanen jotta pääsis koettamaan. Lisäksi sen jälkeen pitäis varmaan kasvattajan luona käydä pyörimässä niiden koirien kanssa... uskaltaiskohan sitä sitten ottaa! :|

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 24 Elo 2011 21:30

lotta383 kirjoitti:Oon ajatellut sellaista koiraa joita väitetään allergiattomiksi, mutta täytyis olla jollain tutulla sellanen jotta pääsis koettamaan. Lisäksi sen jälkeen pitäis varmaan kasvattajan luona käydä pyörimässä niiden koirien kanssa... uskaltaiskohan sitä sitten ottaa! :|
Kaikki eläimet hilseilee jonkun verran, mutta on kyllä koiria jotka joko hilseilevät vähemmän tai sitten karva on sellaista että se ei pöllytä hilsettä joka paikkaan.

Ne allergiset jotka tunnen ovat siedättyneet kuka nopeammin ja kuka hitaammin. Siivoamistahan se vaatii (mm. pölynimurin joka on vähän tehokkaampi ja hyvin suodatettu) ja käytännönjärjestelyjä (ei nukuta samassa huoneessa eläinten kanssa). Ja pitäähän ne lääkkeet olla tarpeeksi tehokkaat ja saatavilla, että jos sattuu tulemaan oireita, ei tarvitse niistä ihan kamalasti kärsiä.

Mutta vaikea tosiaan sanoa kuinka raskasta se oikeasti olisi kun ei ole omakohtaista kokemusta, kavereiden kertomuksia vaan.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja JVDS » 27 Syys 2011 22:02

Omassa asunnossani ei lemmikkejä sallita, enkä ole kauhean eläinrakas muutenkaan. Porukoilla on 13-vuotias kultainennoutaja, jonka on pakko olla maailman kiltein koira.
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 27 Syys 2011 22:08

Mulla on 2-vuotias kissa-neiti. Se on maailman laiskin ja itsepäisin otus, joka saa välillä kamalia riehumiskohtauksia. Mutta on se silti ihana. :D
you've got the dream but not the drive

Avatar
playtupus
Vaihtoasukas
Viestit: 314
Liittynyt: 21 Elo 2010 11:24
Paikkakunta: Hamina

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja playtupus » 01 Loka 2011 11:08

Vastasin kissan, niitä on kolme.
On olemassa kolmenlaisia matemaatikoita -niitä, jotka osaavat laskea ja niitä, jotka eivät. -Enrico Bombieri

Avatar
Anira
Ohjaaja
Viestit: 1073
Liittynyt: 02 Marras 2010 10:32

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja Anira » 01 Loka 2011 15:18

En omista. Pari vuotta sitten mulla oli kaksi koiraa. ♥

Avatar
Pdm
Nevahööd
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Elo 2011 09:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Omistatko lemmikkiä?

Viesti Kirjoittaja Pdm » 01 Loka 2011 21:40

Kohta 3v staffordshirenbullterrieri jakaa yksiön allekirjoittaneen kanssa, maalle vanhempien kanssa jäi asumaan 11v labradorinnoutaja ja 8v harmaa norjanhirvikoira. Edelleen ovat mun nimissä, mutta jäivät sinne kun ei labradoriakaan kehannut enää kerrostalokoiraksi totuttaa kun maalla asunut koko ikänsä... Luultavasti toinenkin tänne jossakin vaiheessa tulee. :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”