Eläimet & lemmikit

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!

Minkä lemmikin omistat?

Koiran
53
31%
Kissan
47
28%
Hamsterin
1
1%
Marsun
4
2%
Käärmeen / Muun matelijan
1
1%
Kanin
2
1%
Linnun
1
1%
Jonkun muun, minkä?
13
8%
En omista lemmikkiä.
47
28%
 
Ääniä yhteensä: 169

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 08 Kesä 2013 11:22

Jotkut eivät halua koiraa vaan kissan. :icool:
Edit: Ainakaan itse en ottaisi koiraa lemmikiksi kovin mielelläni, oon vähän liian laiska sellaisen omistajaksi. :blackeye Kissat sen sijaan on ihania ja vaivattomampia. On koiriakin hauska katsella niin kauan kun ne eivät ole omia.
Totuus on tuolla ulkona.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Punde » 08 Kesä 2013 11:26

PIETRO kirjoitti:
Punde kirjoitti: hommatkaa tonttitottelevainen koira ni saa kirmata sydämesä kyllyydestä vapaana.
Koiran on voinut päästää huoletta ulos milloin se vain haluaa, se menee yleensä tontin rajalle makoilemaan ja seuraamaan ympäristön tapahtumia.
Omassa kokemuksessa (tietyt) koirat noudattaa pikkuhiljaa opetettuja tontin rajoja vaikka naapureille ei ois minkäänlaisia aitoja. Yks reuna on meri ja toinen mehtä. Hyvin pysyy tontilla, sattanan nopeesti oppivat minne saa mennä ja minne ei.

Huvittavinta on seurata ku naapurin kultainen noutaja ja oman puolen collie juttelee keskenään just ja tasan tontin rajalla, mut kumpikaan ei astu "tuolle puolen". :) Koirat on uskomattoman älykkäitä elukoita, ja siks välillä ihmetyttää miks ne tykkää ihmisistä niin paljon ja tottelee meitä.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 08 Kesä 2013 12:38

Punde kirjoitti:Koirat on uskomattoman älykkäitä elukoita
No... tosta nyt voi olla montaa mieltä.

Ite en ikimaailmassa hankkis koiraa, vaan kissat on se mun juttu. Mä oon niin kissaihminen henkeen ja vereen, että koirille ei ole mulla tilaa. :D Taidan jättää enempi kertomatta, sillä koiraihmiset kävis vaa mun kimppuun ja sit ei ois kellää kivaa. :twisted:
That damn fox!

Kuva

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Risto » 08 Kesä 2013 12:50

Jonksu kirjoitti:Taidan jättää enempi kertomatta, sillä koiraihmiset kävis vaa mun kimppuun ja sit ei ois kellää kivaa. :twisted:
Mutta oli kuitenkin pakko heittää tämmöinen vihjaileva kommentti tähän loppuun jotta lukijoiden mielenkiinto heräsi?

Avatar
jaiba
Isoveli
Viestit: 2897
Liittynyt: 12 Maalis 2007 03:52

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja jaiba » 08 Kesä 2013 16:21

Punde kirjoitti:Koirat on uskomattoman älykkäitä elukoita, ja siks välillä ihmetyttää miks ne tykkää ihmisistä niin paljon ja tottelee meitä.
Kai niiden kannattaa totella isäntää tai emäntää, jotta saa sen ruokakupin täyteen joka päivä. Kyllä koirat tajuaa, että lipaisu naamaan ja hännänheilutukset siihen perään auttaa täyttämään niiden toiveita.

Välillä kyllä näkee semmoisiakin koiria jotka vievät omistajaansa kuin pässiä narussa.

Avatar
scorchio
Käsikirjoittaja
Viestit: 954
Liittynyt: 31 Elo 2009 00:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja scorchio » 08 Kesä 2013 16:56

Tosta koirien ja kissojen älykkyydestä: jokunen vuosi sitten näin jonkun dokkarin, jossa juurikin pohdittiin tota niiden älykästä ihmisten hyväksikäyttöä (en enää muista dokkarin nimeä, taisi olla brittien tuotantoa sekin). Että miksi ne sietävät näinkin puistattavaa otusta kuin ihminen nyt on.

Sopeutumisellaan ihmisten maailmaan ne ovat taanneet lajeilleen kohtalaisen hyvät olot verrattuna useimpiin muihin elukoihin, mutta samalla ovat tietenkin joutuneet tekemään kompromissejä ja joutuneet lajeina kehittämään stressinsietokykyjään melkoisesti. Ja ihmiset eivät edes välttämättä tiedosta, miten vaikeisiin paikkoihin he rakkaat lemmikkinsä välillä ajavat.

Kissat esim. tulisivat lämpimissä maissa varsin hyvin toimeen itsenäisesti, mutta ilmeisesti ihmisten seura on hyödyllisempää, joten suurin osa kateista kömpii kiltisti kotipesään pitkienkin retkien jälkeen.

Yhteiselonhan katsotaan alkaneen sieltä Egyptin muinaisilta viljavarastoilta, kun katit hokasi, että missä ihmisiä, siellä hiiriä ja rottia, kannattaa sietää ihmistä, niin ruuansaanti on taattua.

Ja ihmiset hokasi, että tässäpä oiva (ja oikeastaan melkoisen söpö) elukka, joka pitää hiiret ja rotat aisoissa viljavarastoilla, ja kannattaa antaa sille välillä jotain herkkua ja maitokippo, että sillä olisi motivaatiota palata tonteille.

Ja onhan sitä kiva rapsuttaa: tutkitusti lemmikkien rapsuttaminen alentaa verenpainetta ja on siten ihmiselle terveellistä. Riesana on sitten kummallekin osapuolelle allergiat ja elukoille stressaavat tilanteet kaupan päälle.

Ja menepä puunattuna ja parfymoituna silittämään kissaa: saat myrkyllisen katseen, sillä kissareppana joutuu sen löyhkän turkistaan puhdistamaan (sehän on yksinsaalistaja ja väijyjä, jolle a ja o on turkin puhtaus ja haisemattomuus, ettei hiiri haista jo kilometrin päästä, että jaahas sieltä se Chanelille aina tuoksahtava naapurin Naukusti saapuu, on se kova khihihiii, ja onko sulla ihan hileitä laitettuna turkkiin, hellanlettas, khihihiii).

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja Mour » 08 Kesä 2013 17:47

Mä niin haluaisin myös kissan yhtä aikaa koiran (ja marsujen) kanssa, mutta ainakin tällä hetkellä ja tässä kämpässä olisi varsin epätoimiva ratkaisu. Hurmaavia otuksia kaikki tyynni. Koiraa ilman en varmasti aio elää niin kauan kuin vain henki pihisee ja lenkki kulkee. Kyllä on älykäs ja ihana ystävä. :love61:
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 08 Kesä 2013 18:01

Mun mielestä yks rasittavimmista lauseista on: "KOIRA ON IHMISEN PARAS YSTÄVÄ : ))))))))"
That damn fox!

Kuva

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja knocker » 08 Kesä 2013 19:11

Voi Punde hyvä, miten mä muka voisin vaihtaa mun kissan johkin koiraan? Hölömö!
Kohtasin tänä aamuna sitten elämäni ensimmäisen elävän punkin. Siellä se pullisteli kissan "olkapäässä". Eikun apteekkiin ens töiksi hakemaan punkkien karkotus- ja estoainetta. Toivottavasti ei mitään tautia aiheuta (siis se punkki).
a walking disaster

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja Mardis » 08 Kesä 2013 20:52

Täällähän alkaa olla jo ainekset ikuiseen kissa-koira-fightiin. ;)

En itse välittäisi koirasta lemmikkinä, mutta kyläillessä niitä on kiva kattella ja silitellä. Sillä varauksella tietty, että osaavat käyttäytyä vieraiden läsnäollessa eivätkä hypi silmille. Tai ehkä sellasta vähän kissaa suurempaa, valkosta, pörreää, kiharakarvaista söpöyttä voisin jossain tapauksessa harkita omaksi.
knocker kirjoitti:Kohtasin tänä aamuna sitten elämäni ensimmäisen elävän punkin.
Ne on ällöjä otuksia! Yksi pitkäkarvainen joutunut usein niiden armoille. Aina iskevät viekkaasti selkään semmoiseen kohtaan, mihkä kissa ei millään pysty koskeen.
Ja menepä puunattuna ja parfymoituna silittämään kissaa: saat myrkyllisen katseen, sillä kissareppana joutuu sen löyhkän turkistaan puhdistamaan (sehän on yksinsaalistaja ja väijyjä, jolle a ja o on turkin puhtaus ja haisemattomuus, ettei hiiri haista jo kilometrin päästä, että jaahas sieltä se Chanelille aina tuoksahtava naapurin Naukusti saapuu, on se kova khihihiii, ja onko sulla ihan hileitä laitettuna turkkiin, hellanlettas, khihihiii).
Heh, tätä ei kyllä tule ajateltua. Tai no, tuskimpa mä kovin tuoksukas olen. :blackeye

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja knocker » 09 Kesä 2013 23:14

Punkkien karkotusaine tehosi. On jonnekin kuollut ja pudonnut se paskiainen. Kissa sitä vastoin voi ainakin toistaiseksi hyvin. Eikä ole halunnut enää lähellekään herra Koivua, eli lenkit ovat olleet sellasia max 10 metriä ovelta. Enempi tykkää löhötä pihatiellä.
a walking disaster

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 10 Kesä 2013 16:51

Nyt tuli taas muutama lemmikki. Eläin on kyllä sama, joten saa tässä jo varautua ettei parin vuoden päästä ole enää lemmikkiä.

Ihania pikku muruja. :Love:
Odotan sitä päivää kun nuo rontit raastaa hermot! Nyt on vielä kaikki pelkästään söpöjä ja ihania. :bidmouth:

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja mirian » 23 Syys 2013 18:01

Itketyttää. Olin äsken lenkillä koiran kanssa ja siellä törmättiin koiranomistajaan, joka kiskoi ja roikotti pientä koiraansa ilmassa kettinkihihnassa (kuristavassa) opetuksena toiselle koiralle (minun koiralleni)murisemisesta. Kuulemma ongelmakoirakouluttaja oli ohjeistanut häntä näin tekemään.

Mä olin ihan järkyttynyt ja hyvä kun en alkanut siinä itkemään kun se pieni koira siinä ähräsi ja tuhisi ja tärisi. Mun mielestä se vaan reagoi mun koiraan siinä missä muutkin: jotkut koirat ärisee ja jotkut töllöttää tyynesti. Jotkut puskee täpöt tutustumaan ja jotkut haluaa kiertää lunkisti häntää heiluttaen.

Omakin koira usein murisee kuin kiukkuinen pikkunapoleoni kun yrittää saada muiden, mahdollisten leikkitovereiden huomioo itseensä. Joskus taas sitä ei vois vähempää kiinnostaa vaan kirmaa vaan tyytyväisenä ohitse. Teki niin pahaa nähdä se pikkuinen koira ja miten sitä rankaistiin toiselle koiralle murisemisesta.

Mitä tuollaisessa tilanteessa pitäis tehdä? Mä vaan huusin paniikissa, että mitä sä teet ja yritin pidätellä itkua kun pelästyin niin. Kiva varmaan sille omistajallekin, jos se ajattelee tekevänsä oikein noudattaessaan ammattikouluttajan neuvoja ongelmakoiransa suhteen ja sitten joku outo tyyppi tulee siihen ulvomaan, että lopeta! Siinäkään tilanteessa ei voinut olla varma, oliko omistajalla mennyt hermot koiraansa ja siksi kohteli niin kovakouraisesti, vai luottiko hän vaan sokeena jonkun ammattilaisen neuvoihin sen enempää niitä kyseenalaistamatta.

Mitä mieltä yleensäkin ootte, että missä vaiheessa saa puuttua toisen koiranomistajan käyttäytymiseen koiransa kanssa, kun niitä neuvojakin jaellaan niin tuhansia ja erilaisia, että kuka oikeestaan on oikeassa. Vai onko se aina iso NOUNOU ellei ole pitäviä todisteita varsinaisesta kaltoinkohtelusta.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja knocker » 23 Syys 2013 18:08

No ei ilmassa roikottaminen mitään kouluttamista ole! Hyvä, kun puutuit.
a walking disaster

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja mirian » 23 Syys 2013 18:18

Ärsyttää vaan kun menin niin järkytystilaan. Jos olis ollut rauhallisempi, niin olis varmaan pystynyt paremmin juttelemaan sen omistajan kanssa. Sit siihe tuli napurikin tutun koiransa kanssa ja tietty mun koira ryntäs sen kanssa leikittelemään.

Nyt sillä koiranomistajalla on vain sen ammattikouluttajan näytä valtasi voimalla -neuvot ja jonkun itkupillirandomkoiranomistajan hätähuudot takapiruina kun kouluttaa koiraansa. Kumpaakohan puolta kuuntelee koiran taas muristellessa jollekin....

Miksei ikinä silloin ole rauhallinen kun se olisi tärkeää...

Avatar
Donut-bebe
Uimavalvoja
Viestit: 400
Liittynyt: 18 Heinä 2011 15:34
Paikkakunta: dark city

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja Donut-bebe » 26 Loka 2013 14:56

6-vuotias syliä ja rapsutuksia rakastava kissa-neiti, ruotsalainen maatiainen. Ja kuvia, olkaatte hyvä.

Meow!
Image

Ketarat ojossa keittiönkaapiston päällä.
Image

Lopuksi vähän ujostellaan..
Image

Edit: aika hieno kollaasi kun kaikki kuvat on otettu eri kameralla, kuvanlaatu heikkenee järkkäristä pokkarin kautta kännykkäkameraan :P

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja ramasee » 27 Loka 2013 15:40

^Aws. Ihana. Kiva ku laitoit kuvia. Ensimmäinen varsinkin on aika mainio kuva.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 27 Loka 2013 19:54

Söpö on kissa kyllä. Meilläkin oli joskus tuon tyylinen, mut poikakissa. Ihan parhaita eläimiä, varsinkin sillon kun ne löytää jostain laatikon tms. millä leikkiä. :Love:
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 29 Loka 2013 01:31

Mistä kissa- ja koiraroduista tyypit täällä tykkää eniten? Muistakin eläimistä voi tietysti sanoa mielipiteensä, esimerkiksi värimuunnoksista. Rotillakin on paljon hienoja värejä, mutta en mene nyt niihin kun täällä ei taida muita rottafaneja olla. :D

Kissoissa suosikkejani on nämä rodut:
- Siamilainen
- Itämainen lyhytkarva
- Pyhä Birma
- Burma
- Maine Coon
- Abessinialainen

Tykkään myös Don Sphynxeistä ja myös Sphynxeistä, vaikka karvattomuus aina vähän mietityttääkin eläimillä.
Venäjänsiniset, Kartusiaanit ja Ragdollit on myös kivoja. Ja tietysti myös kaikki muutkin itämaiset rodut kun Siamilainen ja Itämainen! Nuo kaksi on vain ne suurimmat suosikit.

Persialaiset on kaikista rumimpia. En tykkää yhtään!

En myöskään tykkää tiikerikuvioisista kissoista, ne on ihan tylsiä.

....

Koirissa tykkään näistä:
- Volpino Italiano
- Puli
- Afgaaninvinttikoira
- Englanninvinttikoira
- Tiibetinspanieli
- Norwichinterrieri
- Jackrusselinterrieri
- Saluki
- Dalmatialainen

Koirarotujahan löytyy kivoja vaikka kuinka paljon! Tässä kuitenkin ne jotka tuli ensimmäisenä mieleen parhaina.

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja KariTa » 29 Loka 2013 22:19

Kissoista aivan tavallinen maatiainen on suosikki. Muutenkin tuo rotujen jalostaminen on mielestäni vastenmielistä puuhaa, ainakin koirissa se on johtanut hirveisiin sairauksiin, etenkin pienikokoisimmissa roduissa.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 29 Loka 2013 23:11

Mustat, valkoiset ja mustavalkoiset maatiaiskissat on ihanimpia. :Love:

Koirista cockerspanielit ja BB-talossakin viime vuonna vierailleet cavalierkingcharlesinspanielit on aika ihania. Samoten tykkään suomenajokoirista koska meillä kotona oli semmonen kun olin pieni. :Love:
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläimet & lemmikit

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 30 Loka 2013 02:31

KariTa kirjoitti:Muutenkin tuo rotujen jalostaminen on mielestäni vastenmielistä puuhaa, ainakin koirissa se on johtanut hirveisiin sairauksiin, etenkin pienikokoisimmissa roduissa.
Tuo on aika yleinen mielipide, mutta todellisuudessahan kaikki lemmikit on jalostettuja. Jalostamaton koirahan olisi susihukkanen.

Toki koirissa on niitä rotuja, joilla on niin paljon sairauksia etten itse ikinä kyseistä rotua ottaisi lemmikikseni. Joillain roduilla on lonkat paskoina, toisilla hengitystiet paskana, joillain muuten vaan keski-ikä n. viisi vuotta yms yms yms.
Kissoilla ei kuitenkaan pahemmin tällaista ole, eikä tietääkseni esimerkiksi tuo lempirotuni (eli siamilainen) sen sairaampi ole kun maatiaisetkaan. Ja sekarotuiset koiratkaan ei automaattisesti ole niitä terveimpiä koiria! Niissä voi olla yhdistettynä vaikka miten sairaita yksilöitä, kun taas luotettavalta kasvattajalta ostettu terveen rotuinen koira on todennäköisemmin terve.

On jalostamisesta muutenkin hyötyä joissain tapauksissa! Itse esimerkiksi haluan asua kaupungissa ja voisin väittää että jalostamisen ansiosta löydän ne rodut ja lemmikit jotka eivät tylsisty kaupunkiolosuhteissa.
Väittäisin että isompaa rääkkäystä on pitää maatiaiskissaa kerrostaloyksiössä kun siamilaiskissaa!

Mutta jotta en kuulostaisi liian jalostusmyönteiseltä, niin pakko sanoa että meneehän jotkut asiat täysin överiksi. Jopa kesyrotissa on alettu kasvattamaan jossain päin maailmaa hännättömiä ja kiharahäntäisiä, joka aiheuttaa paljon ongelmaa rotan kehityksessä ja terveydessä. Häntä on oleellinen osa rottaa, joten ihan sairasta lähteä jalostamaan siitä erilaista.
Koirilla ja kissoillakin on vastaavia sairaita viritelmiä.
Itse kuitenkin omistan karvattoman ihastuttavan rotan.. Hiukan sääliksi näitä karvattomiakin käy, mutta niitä en vielä täysin tuomitse vaikka haluaisinkin ettei niitä enää missään lemmikeissä kasvatettaisi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”