Politiikkakeskustelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 23 Touko 2014 21:26

Mä en enää edes niin kauheasti vihaa Kokoomusta. Jopa kakkossuosikki Perussuomalaisten jälkeen. Vihreät ja Vasemmistoliitto ovat mustinta paskaa. Periaatteessa mulla ei enää ole myöskään kauheasti Keskustaakaan vastaan, mut mä en käsitä tuota Sipilän suosiota.

Eurovaaleissa ajattelin äänestää henkilöä, jota olen halunnut äänestää jo vuodesta 2008 alkaen.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja knocker » 23 Touko 2014 23:24

Dosteri, jos sun ehdokas on se blogittaja, niin me ollaan samiksia. Kokoomuksen suhteen ei sitten enää ollakaan.
a walking disaster

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Karhu » 23 Touko 2014 23:30

DosterMan kirjoitti: Eurovaaleissa ajattelin äänestää henkilöä, jota olen halunnut äänestää jo vuodesta 2008 alkaen.
Ite kävin jo ennakkoon kun nyt tosiaan oli mahdollisuus äänestää tyyppiä, joka viimein on ehdolla koko maassa.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 24 Touko 2014 00:05

Mä aina haluun jännittää vaali-iltana omaa ääntäni. Se on jo vähän turn off, kun Rönkä julistaa jo 20:00 ennakkoäänet ja siellä se omakin ääni olis.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 25 Touko 2014 09:33

Velvollisuus on täytetty ja ääni on annettu. Nyt vaan jännätään, et äänestinkö äänikuningasta. Ehdokkaan läpimenohan on jo lähes kirkossa kuulutettu.

Ehdokasta en kerro suoraan, mut flirttailen tiedoilla kyllä mielelläni. Sanotaan vaikka nyt, että en ole koskaan nähnyt äänestämääni henkilöä ajamassa polkupyörällä.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 25 Touko 2014 12:26

Minä äänestin jo ennakkoon, ettei varmasti jää äänestämättä.

En ole itse mitenkään puolueuskollinen, eli ei aina välttämättä ääni mene samalle puolueelle. Tällä kertaa ääni meni kokoomukselle, jota en ole eduskunta- tai kunnallisvaaleissa äänestänyt. EU:ssa kuitenkin tehdään ihan erilaista politiikkaa, ja nyt halusin antaa ääneni henkilölle, jonka tiedän saavan myös jotain aikaan ja äänensä kuuluviin.

Harmi, jos äänestysprosentti jää alhaiseksi. Koko ajan jaksetaan valittaa EU:sta, mutta ei kuitenkaan silti vaivauduta edes yhtä lukua käydä lappuselle kirjoittamassa.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 25 Touko 2014 16:35

dertsi kirjoitti:Harmi, jos äänestysprosentti jää alhaiseksi. Koko ajan jaksetaan valittaa EU:sta, mutta ei kuitenkaan silti vaivauduta edes yhtä lukua käydä lappuselle kirjoittamassa.
Sanoisin, että EU-vaaleissa äänestäminen on paljon vaikeampaa kuin muissa vaaleissa. Tuntuu olevan tosi mahdotonta hahmottaa EU-politiikkaa. Mitä ne mepit oikeasti tekee ja mitä arvoja ne oikeasti EU:n puolueryhmissä edustavat? Kuvittelen että itse sentään olen jonkin verran kiinnostunut maailman menosta, mutta ilmeisesti en tarpeeksi, kun harkitsin jopa äänestämättä jättämistä. Menin sitten vähän matalamman aidan kohdalta ja äänestin isoa nimeä, jolla kokemusta, suunnilleen samanlaiset arvot ja joka toivottavasti ei ensimmäisen tilaisuuden tullen juokse muihin tehtäviin.
You know nothing.

Avatar
calderyon
Jumalan ruoska
Viestit: 8528
Liittynyt: 12 Marras 2007 14:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja calderyon » 25 Touko 2014 20:16

Kävin äänestämässä ja ääni meni perussuomalaisille. Ehdokas valikoitui vaalikoneen perusteella.

Ennakkoäänten perusteella on nähtävästi tulossa hienoinen pettymys. Gallupit sanoi ihan toista... Nähtävästi on jääty kotiin laajalla rintamalla. Noh, toivottavasti eduskuntavaaleissa tulee parannusta.

Harmi myös, että kökkäreet näyttäisi jälleen kaikesta tapahtuneesta huolimatta voittavan yhdet vaalit...
You´re welcome!

I am the eater of Worlds !!!

My god... Half man, half amazing!

Joni Hesselgren: Big Brotherin moraalinen voittaja kaudella 2014.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 26 Touko 2014 00:00

Oli kyllä demareille sellainen murskatappio, että huhhei. Ei tuosta tuloksesta voi Rinnettä syyttää, eikä minusta kyllä yksin Urpilaistakaan (josta ei muuten näkynyt vilaustakaan koko Ylen tuloslähetyksessä). Sellainen kutina on, ettei sdp:n kannatus tule Rinteen avulla juuri nousemaan.

Oma ehdokas meni läpi, kuten pitikin.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja ff » 26 Touko 2014 00:09

Jäi vaalit hiukkasen sivummalle lätkän takia, mutta onneksi on keksitty tallentavat älyvempaimet niin kattelee huomenna läpi parhaat kohdat. Sen verran huomasin kuitenkin, että oma ehdokas meni läpi niinkuin pitikin.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 26 Touko 2014 23:08

Kokoomus tais tarjota ainoat tv-mainokset, joita minä näin. Kaikkia Kokoomuksen läpimenneitä mainostettiin töllössä. Ei voi olla vaikuttamatta noihin ääniin. Harmittaa kun jäi äänestys% noin alas. Tietää aina, kun prosentit jää alas, Kokoomus ja RKP menestyvät. Vassareiden menestys tuli kyl ihan täysin puskista. Muuten aika odotettu tulos.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 27 Touko 2014 02:01

DosterMan kirjoitti:Mä en enää edes niin kauheasti vihaa Kokoomusta. Jopa kakkossuosikki Perussuomalaisten jälkeen. Vihreät ja Vasemmistoliitto ovat mustinta paskaa. Periaatteessa mulla ei enää ole myöskään kauheasti Keskustaakaan vastaan, mut mä en käsitä tuota Sipilän suosiota.
Me ollaan ilmeisesti ne ääripäät täällä foorumilla! :bidmouth:
Sinun kanssasi tosin varmasti moni täällä ajattelee samalla tavalla, mutta näitä minun listojani tuskin kovin moni diggailee..?

Top4:
1. Vihreät
2. Vasemmistoliitto
3. Piraattipuolue
4. SDP

Bottom4:
1. Perussuomalaiset
2. Kristillisdemokraatit
3. Keskusta
4. Kokoomus

Tietysti olen varma että rikastun joskus (enkä nyt laske leikkiä!!) mutta uskon että nämä mielipiteet silti pysyvät, vaikka porvarielämää alankin elää.
Kun on millä mällätä, niin mielelläni maksan vähän enemmän veroja enkä halua ottaa pois niiltä joilla ei ole mistä ottaa.
Ympäristöasiat on tärkeitä ja tulevat aina olemaan. Maahanmuuttokriitikkoa minusta ei mitenkään saa, vaikka myönnettäköön että osa vihreiden porukasta on turhankin lepsuja.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 27 Touko 2014 16:51

DosterMan kirjoitti:Kokoomus tais tarjota ainoat tv-mainokset, joita minä näin.
Mä näin lisäks PerSujen mainoksia, tai lähinnä kuulin, koska en kattele mainoksia, mutta Soinin äänestä ei voi erehtyä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja sandman » 28 Touko 2014 07:00

Kokoomuksella ja Persuilla taisi vain olla tv mainoksia. Tosin minä huomasin persujen mainosta tv5n tusina ohjelmien katkoilla kun puolestaan kokkarien mainoksia paukkui eetteriin maikkarin prime timessa perjantaina ja lauantaina pahimmillaan kaksi mainosta per katko tahtiin. Mutta rahalla saa ja Audilla pääsee sekoomus piireissä tiedetään.

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Karhu » 30 Touko 2014 01:17

Vaikka paljon olen täälläkin irvistellyt kohta entiselle tehoduolle Kate&Urpo, niin koskaan ei voi olla niin huonoa ettei huonommaksi voisi mennä. Kohta meillä on Stubb, joka ei eurokiimassaan nakkaa paskaakaan tavallisista suomalaisista jos niitä hampaiden loisteeltaan edes huomaa, ja Antti "Porukka Päättää" Rinne joka on nousustaan ihmeissään kuin maantielle heitetty sokea kilpikonna.

YLE: Stubb tuohtui Halla-ahon romanipuheista

Kuva
Keskustelua suomalaisia koskevasta asiasta ei pidä käydä Suomen eduskunnassa, etenkään jos asiat sanotaan kuten ne ovat!! Vituttais muakin jos mä olisin sä, äänestäjäJÄBÄ!

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Punde » 30 Touko 2014 10:33

En äänestänyt eurovaaleissa. Ja yllättäen äänelläni ei olisi ollut mitään vaikutusta mihinkään. Puhumattakaan siitä ettei valituilla ole mitään vaikutusvaltaa mihinkään.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 30 Touko 2014 11:43

^ Tuohon toiseen en osaa sanoa mitään vastaan, mutta ensimmäinen särähti korvaan. Tai no silmään.

Jos kaikki ajattelisivat "ei mun ääni mihinkään vaikuta", niin aika heikosti menisi. Se myös on mahdollista, että moni jotka äänestäisivät samaa puoluetta, jättävät äänestämättä, ja siinä vaiheessa sillä jo on väliä, käyvätkö nuo ihmiset äänestämässä.

Toinen hauska ja kliseinen perustelu on se, että äänestämättä jättäminenkin on kannanotto.
Kaipa se joidenkin kohdalla on sitäkin, mutta suurin osa jättää äänestämättä muista syistä, kuten laiskuudesta, epäluottamuksesta, darran takia..... Syitä on varmasti monia, eikä yleisin ole todellakaan se, että haluaa ottaa äänestämätttömyydellään kantaa.
Muutenkin kaikilla luulisi olevan edes hiukan sen suuntaisia mielipiteitä, ettei ihan kaikki puolueet/ehdokkaat ole yhtä paskoja keskenään.

Olen joitain kavereitani (jotka käyttävät tuota "ei mun ääni vaikuta mihinkään eikä asiat kuitenkaan muutu") yrittänyt valistaa, että jos yhtään tietäisivät eri puolueista, niin vahvat mielipiteet kyllä muodostuisivat, kun osaisivat miettiä miten jotkut puolueet ajaisivat myös heidän asioitaan.
Moni (varsinkaan nuori) ei jotenkin vaan ymmärrä, että ovat itsekin hyvin poliitttisia ihmisiä, mutta ne ajatukset vain ilmenevät normaalissa elämässä, eikä aina tule mieleenkään että mielipiteet liittyisivät mitenkään politiikkaan.

Huh, anteeksi. :bidmouth:
Heräsin vasta ja teksti oli varmaan aikamoista ajatussekamelskaa, enkä tätä mitenkään Pundelle halunnut kohdistaa. Tuli vaan mieleen nyt paasata, kun Punde heitti pöytään tuon mitä moni perusteluksi aina sanoo äänestämättömyydelleen.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Risto » 30 Touko 2014 12:19

Itse en äänestänyt siitä syystä että ei vaan kiinnosta. Napalmia vaan koko euroopan alueelle, niin hommat lähtis uuteen nousuun. Nykytilannetta ei korjata jollain eurovaaleilla.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja knocker » 30 Touko 2014 22:51

Karhu kirjoitti: Keskustelua suomalaisia koskevasta asiasta ei pidä käydä Suomen eduskunnassa, etenkään jos asiat sanotaan kuten ne ovat!!
Hyi saatana mikä pelle toi Stubb oikein on. Ei mitään järkeä. Ensin on väärä paikka puhua, mutta sitten onkin oikea paikka, mutta puhutaan väärin sanoin. [smilie=thefinger.gif]
a walking disaster

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 31 Touko 2014 03:17

Alexander Stubbin mukaan Suomi ei ole hakenut EU-jäsenmaksuihinsa alennusta (kuten esimerkiksi Ruotsi on tehnyt) "koska Suomi on vauras maa". Kertonee jo sinällään riittävästi miekkosen ajatusmaailmasta.

Europarlamenttivaalit on kyllä vaalit joihin on vaikea motivoitua äänestämään ihan siksi koska Suomen europarlamentaarikkojen määrä on niin pieru Saharassa koko parlamentin kokoon nähden. En itsekään äänestäisi niissä koskaan jos en olisi aikoinaan päättänytettä äänestän normaaleissa (ei seurakunta- yms.) vaaleissa aina kun siihen on oikeus ja mahdollisuus. En siis yhtään ihmettele että niin monet eivät viitsi vaivautua.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 31 Touko 2014 10:44

knocker kirjoitti:
Karhu kirjoitti: Keskustelua suomalaisia koskevasta asiasta ei pidä käydä Suomen eduskunnassa, etenkään jos asiat sanotaan kuten ne ovat!!
Hyi saatana mikä pelle toi Stubb oikein on. Ei mitään järkeä. Ensin on väärä paikka puhua, mutta sitten onkin oikea paikka, mutta puhutaan väärin sanoin. [smilie=thefinger.gif]
Huonoja sanavalintoja sekä Halla-aholta että Stubbilta. Tietenkin eduskunta on se paikka, jossa tuostakin asiasta pitää (myös) keskustella. Olen kuitenkin Stubbin kanssa samoilla linjoilla siitä, että Schengeniin puuttumalla tuo ongelma ei ratkea kuin korkeintaan suomalaisten näkökulmasta, ja se on aika lyhytnäköistä ajattelua.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 13 Syys 2014 05:48

Halla-aholta painavaa ja asiapitoista sanottavaa
http://halla-aho.com/scripta/tyovoimapu ... sesta.html

Melko paljon moniulotteista pohdintaa mm. paateilla afrikasta eurooppaan tulevista laittomista siirtolaisista, kotimaisen lehdistön mamuhyssyttelystä (mm. raiskauksista) sekä yleisestä turvallisuudesta.

Pitkään olen odottanut, että joku uskaltaisi nostaa asioita esille. Ei välttämättä täytenä yllätysenä tullut se, että juuri Jussi Halla-aho uskaltaa jälleen kerran pohtia epäkohtia.

Jos totuus ei pelota, kannattaa vilkaista Halla-ahon kirjoituksessa linkittämiä esimerkkitapauksia.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”