Työ, koulu ja opiskelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 10 Loka 2012 22:43

Jonksu kirjoitti:Ton viestin jälkee oon ollu Citymarketissa kuukauden työharjottelussa (älkää kukaan koskaan menkö sinne töihin...)
Eikai Cittarissa ole sen enempää pielessä mikään kuin muissakaan ruokakaupoissa? Se siellä oli vähän ikävää, että joko olit kassa tai sitten osastotyöntekijä, eli vaihtelua ei ollut (paitsi itse pääsin olemaan molemmissa kun tein työharjoittelua samalla). Voin kyllä sen verran kompata, että älkää menkö kauppaan töihin jos ette ole todella ihmisrakkaita ja omistako lehmän hermoja (pitää olla omat, ei saa lainata lehmältä).
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja ramasee » 12 Loka 2012 15:59

Olipas huippua, tänään töissä harjoteltiin akrobatiaa. Ihan huikeeta hommaa ja ite ku oon sellanen mini, niin sain kiipeillä kaikkia pitkin ja kaikkee muuta siistiä. Tuli muuten siellä ihan bb mieleen, ku nekin harjoitteli, mutta meillä oli erilaisia juttuja, mutta se pyramidi oli suht samanlainen.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 19 Loka 2012 11:25

Eilen tuli täyteen 4 kuukautta koeaikaa ja nyt olen sitten virallisesti vakituinen traktorinmoottorikasaaja (ei edes haittaa, että en tiedä moottoreista yhtään mitään). Työkaveritkin on kivoja (vaikka alkuun tulikin fiilis, että ketään ei uudet kiinnosta ja välillä tuntui että saa ihan väkisin tunkea mukaan porukkaan, hitaastilämpiäviä) ja työajat aamuvuoroviikkoja lukuunottamatta sopii hyvin omaan unirytmiin. Seuraava palkkakin pitäs olla jo ihan rahaa, se on ehkä kivointa.

Ja sekin on oikeasti tosi kivaa kun mies tuli myös samaan työpaikkaan, samaan vuoroon ja samoihin hommiin. Ihan eri keskustella työjutuista kotona kun molemmat tietää heti mistä puhutaan, herätään samoihin aikoihin ja vapaa-aika ja -päivät osuu yksiin.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 19 Loka 2012 13:01

tuusannuuska kirjoitti:Ja sekin on oikeasti tosi kivaa kun mies tuli myös samaan työpaikkaan, samaan vuoroon ja samoihin hommiin. Ihan eri keskustella työjutuista kotona kun molemmat tietää heti mistä puhutaan, herätään samoihin aikoihin ja vapaa-aika ja -päivät osuu yksiin.
Tuo on varmasti mukavaa. Kokemuksesta muistan, kuinka tylsää on olla itse vapaalla, mutta toinen on töissä ja toisin päin. No, sittemmin olen itsekin siirtynyt puuduttavaan noin 8-16 työaikaan. Kaipaan vuorotyön arkivapaita. Onneksi sentään tässä työpaikassa on paljon joustoa työajoissa eikä ole kellokorttia.

Mielessä kyllä kaipaan uutta työpaikkaa, tää nykyinen on todennäköisesti vaan loputon määräaikaisuuksien suo.
You know nothing.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Risto » 19 Loka 2012 16:44

tuusannuuska kirjoitti:Ja sekin on oikeasti tosi kivaa kun mies tuli myös samaan työpaikkaan, samaan vuoroon ja samoihin hommiin.
This is madness! :o

En vois kuvitellakkaan olevani samassa työpaikassa oman puolisoni kanssa. Pakkohan sitä nyt on joskus olla "omaa aikaa". Vaikka sitten siellä töissä. Tosin turhaan mä tästäkään asiasta murehdin kun ei mulla sitä muijaakaan edes ole. :D

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 19 Loka 2012 17:12

Risto kirjoitti:This is madness! :o
Ei me kyllä nähdä työpäivän aikana kuin ehkä se 15 minuuttia yhteensä ja ollaan aiemminkin oltu samassa työpaikassa melkein neljä vuotta (silloin ei kyllä oltu muuten yhdessä vielä). Vielä ei ole kertaakaan alkanut toisen naama vähimmässäkään määrin ärsyttää tässä reilun parin vuoden aikana, joten siltäkin pohjalta uskottiin että ratkaisu kyllä sopii molemmille. Uskon kyllä, että kaikille ei sovi jos on se kova tarve omaan aikaan.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
White Rabbit
Päivystävä meribiologi
Viestit: 624
Liittynyt: 27 Loka 2010 01:11
Paikkakunta: Narnia

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja White Rabbit » 20 Loka 2012 21:29

JVDS kirjoitti:Mussutus ja mäkätys, kun tuli tieto tänä aamuna, että en saanutkaan hakemaani työpaikkaa. Ei auta kuin aloittaa etsiminen taas alusta. Jos pelkästään työharjoitteluun pääseminen on näin kovan työn ja tuskan takana, niin mitä mahtaakaan olla sitten, kun on paperit kourassa...
porista ainakaan mitään töitä saa. Työharjottelukin on kiven alla, kuulemma.

mut jos ilmaseks teet ja et mäkätä, ni puolisen vuotta saa kuulemma ilmaseks tehä kaffeenkeittoa ja lattianlakasua. Että näin täällä.
"Uhri olen itsekin, talven routa tappaa pihatontutkin."

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 30 Loka 2012 14:11

AMK:n pääsykokeesta 2/3 takana, vielä kohta joku soveltuvuustesti. Taitaa käydä niin, ettei tästä pojasta toimittajaa tule, tai ainakaan medianomia. Haastattelussakin onnistuin möläyttämään, että enpäs tosiaan ole hirveästi tuohon koulutusohjelmaan tutustunut. :king

Noh, se on sitten 10 kk päästä muutto Rovaniemelle. Yay, it's gonna be so much fun! [smilie=thefinger.gif]
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 30 Loka 2012 18:24

Voi vittu, kohta alkaa haku jatko-opintoihin ja haluaisin media-alalle, muttei mun paskassa amiksessa oo sitä alaa. [smilie=a_doh.gif] :td Ravintola-alalle en aio hakea, olen saanut köksästä jo tarpeekseni. Lukioon ehkä, jos saan parannettua numeroitani. :tu

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 30 Loka 2012 18:28

^ Jos oikeasti haluat media-alalle ja sitä ei lähimmästä koulusta löydy niin suosittelen kattomaan myös muista kaupungeista. Ei kannata tyytyä lähimpään, jos kauempaa löytyy se jota oikeasti haluaa.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 02 Marras 2012 18:07

^ Samaa ajattelin, kylhä tos naapurikaupungis varmaa on.. Mut sinne on 50km, enkä haluu muuttaa pois kotoont [smilie=a_teeth.gif] Mut junat ja bussit kulkee. Haluun juontajaks!

Avatar
Rita
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1359
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:16

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Rita » 02 Marras 2012 22:37

Itse opiskelen media-assistentiksi juuri nyt, ja on kyllä kivaa ollut. Tosin alkuinnostus on kyllä vähän kaikonnut mutta kun on luokalla hyvä yhteishenki ja muutama todella hyvä ystävä niin kouluun on huomattavasti helpompi aina mennä :D
Tuulikki, Anna, Joonas.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja dertsi » 23 Marras 2012 18:25

Jee, sain haluamani opiskelupaikan ja reilun kuukauden päästä onkin sitten muutto Helsinkiin edessä. :) Jännittää kyllä muuttaa omilleen, mutta innoissani olen!
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Sihi » 23 Marras 2012 19:16

Itselläni alkaa myös koulu. Minusta tulee toivottavasti lähihoitaja muutaman vuoden päästä.
Tammikuussa siis paluu koulun penkille.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 24 Marras 2012 15:07

Tällä viikolla kävi ilmi että minulla on yhtä kurssia vaille vaadittavat opinnot jotta joskus voisin lukea KHT -tilintarkastajan paperit. Valmistuin kaksi vuotta sitten, mutta päätin kuitenkin tiedustella olisiko minulla mahdollisuutta mitenkään tuota yhtä kurssia suorittaa. Saan kuulemma vielä ens heinäkuuhun asti tehdä täydentäviä opintoja n. 25op joten onnistuuhan se.

En ole edes valmistunut laskentatoimen puolelta, mutta nuo vaatimukset ovat nykyään huomattavasti laveampia. Ihan jees juttu että on tulevaisuudessa tuokin sitten mahdollista.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 24 Marras 2012 15:40

dertsi kirjoitti:Jee, sain haluamani opiskelupaikan ja reilun kuukauden päästä onkin sitten muutto Helsinkiin edessä. :) Jännittää kyllä muuttaa omilleen, mutta innoissani olen!
:weeee: :hug:

Ihan huippua! Susta tulee uusi ihminen reilun kuukauden päästä. [smilie=a_chuckle.gif]

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 29 Marras 2012 12:08

Hurjaa, miten nopeasti kaikki etenee. Viikko sitten en vielä edes tiennyt, saanko opiskelupaikan vai en ja nyt on jo kämppäkin saatu. Soluasuntoonhan sitä on aluksi muutettava, mutta toivottavasti on suht rauhallinen kämppä, kun vain yksi siinä minun lisäkseni asuu. Tärkeintä kuitenkin on, että tiedän, että on koti johon muuttaa. :D
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja sandman » 11 Tammi 2013 23:44

Ancalagon kirjoitti:No, sittemmin olen itsekin siirtynyt puuduttavaan noin 8-16 työaikaan. Kaipaan vuorotyön arkivapaita. Onneksi sentään tässä työpaikassa on paljon joustoa työajoissa eikä ole kellokorttia.
Katselin vanhoja ketjuja ja tämmöinen kommentti iski silmään.

Itse olin reilut kolme vuotta 7-16 (tunnin ruokapaussi) päivävuorossa.
Rupesi oikeasti rassaamaan, joka vatun arkipäivä 5:45 herätys ja kotona noin 17:00, mitä siinä illassa pystyy tekeen paitsi valmiiksi pelätä seuraavaa herätystä. Ja kun on sen pari tuntia kotiin pääsyn jälkeen ihan tukka sekasin, ei tänne bbplazaankaan kyennyt kommentoimaan. Ei tuommoinen elämä ole valkoista miestä varten. (vitsi, vitsi)

Vaihdoin (pitkän duunipaikan hakemisen jälkeen) kolmivuoro työhön ja en voi katua, yövuorot on elämän suolaa.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 11 Tammi 2013 23:50

^ Mä teen nyt poikkeuksellisesti töitä klo 9-18 (arkena) päivässä, lauantaisin 9-15. Mut meil onki vaa neljä päivää viikossa ja on ihan normit (vissii TES:n) tauot, eli kaks kahvitaukoa ja ruokkis.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Mour » 11 Tammi 2013 23:57

Vuorotyöstä en ihan hevillä luopuisi! Arkivapaat, iltavuoropäivinä myöhään nukkuminen ja yövuorot ovat mua varten ainakin tässä elämäntilanteessa.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 12 Tammi 2013 00:10

Mullakin oli totuttelua 8-16 työaikaan. Nykyinen kuitenkin joustaa, että voin tehdä pitempää päivää ja pitää vapaata kun tarvitsen. Lähinnä kaipaan aikoja, jolloin pääsi kaupoille silloin kun muut ovat töissä tms.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja mrj » 12 Tammi 2013 10:16

itsellähän on kans vitulliset työajat: ma-to 13.30-22.30, pe 12.30-23.30 , la-su 9.30-18.30 normaalisti tehdään työvuorot 7päivää duunis, 7 vapaal :>
JuHu - :drink55:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”