Työ, koulu ja opiskelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja mävaan » 14 Kesä 2012 13:25

Keksin Jonksulle työn.

Sähän olet ennenkin kuljettanut viikonloppuisin kavereita... Miten olisi kuljetusalan työt? Niitä on pakettien kuljetuksesta eri näköisiin kuorma-auto- ja taksikuljetuksiin asti.

Taukoa on PAKKO pitää 5,5 tunnin jälkeen vähintään puoli tuntia. :imrgreen:

Toinen olisi vartiointityöt. Ei välttämättä ne, missä kävellään marketeissa, vaan ne, missä liikutaan autolla kohteesta toiseen...

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 14 Kesä 2012 14:54

^ Johan oot mulle jobit keksiny! Voishan noitaki ehkä miettiä :scratch Huomasin vaan tänäänkin työharjottelussa, kuinka kaupan ala ei oikein ole mun juttu..
That damn fox!

Kuva

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 15 Kesä 2012 14:52

Iloisiin asioihin jo kirjoitinkin, mutta laitetaan tännekin, että enpä ehtinyt kamalan kauaa nautiskella työttömyydestä. Tänä aamuna kävin haastattelussa ja tunti sitten soittivat, että maanantaina alkaa hommat. Kiva kun samaan aikaan aloittaa edellisestä työpaikasta tuttu työkaveri myös, on sitten edes yksi tuttu naama sielläkin jo heti alkuun. Lomaakin on onneksi vähintään pari viikkoa tiedossa elokuussa niin ei nyt aivan mene pelkäksi tienaamiseksi tämä.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Mour » 15 Kesä 2012 15:39

^ Onnittelut uuden jobin saamisesta! Taloudellinen varmuus on ihana asia. :tu
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja mävaan » 16 Kesä 2012 12:11

^^ Oltiin juuri ehditty tsemppaamaan sua lekottelemaan. :?

Työn saaminen on varmasti hyvä juttu. Onnea kovasti!

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 16 Kesä 2012 12:17

Joo, olishan se ollut kiva olla kunnolla lomallakin... Mutta ajattelin että jos en tartu tollasiin hommiin niin olen kohta taas jollain kassalla ja siitä ei tule muuta kuin otsikoita iltalehteen.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 17 Kesä 2012 19:53

Puhelinmyyntitöitä teen nyt!

Ihan vitusti opittavaa... ja ihan jo pelkkä puhetyylini on mahdollisimman vaikea tähän työhön koska:
1) puhun nopeasti
2) ääni on aika korkea
3) narisutan ääntä paljon
4) intonaatiot, eikä ne todellakaan jää pelkästään lauseiden loppuun

Näitä kun karsin, niin kuulostankin samaan aikaan koneelta ja narkkarilta! En tiedä missä vaiheessa opin puhumaan puhelimessa.

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja mävaan » 17 Kesä 2012 22:01

orgasmienkeli kirjoitti:Puhelinmyyntitöitä teen nyt!
Mielenkiinnosta kyselen:
Kuinka moni lyö luurin heti korvaan?
Kuinka moni kuuntelee asian loppuun asti?
Onko tietoa, kuinka mones asiakas tilaa?

Joskus olen miettinyt puhelinmyyntiä lisätöinä. Pari vuotta sitten soitinkin ja puhelimen toisessa päässä ollut sanoi, että palkkaa mut varmasti, mutta koskaan sitä soittoa ei kuulunut. Ei ollut lehtimyyntiä vaan hyväntekeväisyysjärjestön kampanjaa, yms. Ei tullut uraa siitä sitten, kun en päässyt töihin.

Joskus olen ostanut lehden lehtimyyjältä, joka ei ollenkaan tyrkyttänyt lehteä. Kuunteli sujuvasti, kun sanoin, etten ole mitään tilaamassa ja en muista mitä ihmettä sitten juteltiin, mutta oli niin mukava, että päätin tilata.

Monet käyttää nykyään myyntipuhetta, että olet ollut niin hyvä asiakas ja saat 6 kk lehtiä ilmaiseksi ... maksat vain 3 kuukaudesta, yms.
Olisi kiva tietää, toimiiko taktiikka suureen yleisöön.

Veikkaan, että henkilöt, jotka eivät vedä vain valmiita litanioita ja joilla on enemmän pelisilmää kuulostella asiakasta, saavat ehkä paremmin puhelinmyyntiäkin kaupaksi.

Mitäs mieltä olet ja onko sulla jotain hyväksi koettua taktiikkaa?

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 17 Kesä 2012 22:59

Yritän vastailla vaikka olinkin vasta ekaa päivää!
Tänään soittelin Oulun alueelle ja kuuntelin sitä vitunmoista murretta. Oma puhetyyli tuntui entistäkin epäsopivammalta kun joku väänsi murretta.
mävaan kirjoitti:Mielenkiinnosta kyselen:
Kuinka moni lyö luurin heti korvaan?
Kuinka moni kuuntelee asian loppuun asti?
Onko tietoa, kuinka mones asiakas tilaa?


Aika harva lyö heti luurin korvaan! Sen sijaan osa ihmisistä tekee niin, että eivät kuuntele minulta viimeistä "moikkaa" vaan lyövät luurin korvaan heti kun sanovat ettei nyt jaksa.

Suurin osa odottaa minultakin viimeiset heippaukset ja kuuntelee ihan nätisti!

En tiedä kuinka mones asiakas tilaa! Jotkut kokeneet tai luonnonlahjakkaat myyjät tottakai myy paremmin kun esimerkiksi minä. Tämän päivän perusteella myyminen on niin vaikeaa etten tule kovin pitkään tässä työssä pysymään. Ei nuo tappiolla siellä ketään kuitenkaan pidä!
Joskus olen ostanut lehden lehtimyyjältä, joka ei ollenkaan tyrkyttänyt lehteä. Kuunteli sujuvasti, kun sanoin, etten ole mitään tilaamassa ja en muista mitä ihmettä sitten juteltiin, mutta oli niin mukava, että päätin tilata.
Välillä tulee sellainen hyvä fiilis että panostaa asiakkaaseen kun asiakkaaseen! Olen vaan itse aika suostuvainen. Koen itseni jo muutenkin vähän häiriöksi, joten en jotenkin kehtaa yrittää ylipuhua ketään jos kerran sanoo ettei jotenkin kiinnosta.
Olet kyllä jo outo asiakas jos olet ostanut ilman MITÄÄN "painostusta"!
Monet käyttää nykyään myyntipuhetta, että olet ollut niin hyvä asiakas ja saat 6 kk lehtiä ilmaiseksi ... maksat vain 3 kuukaudesta, yms.
Olisi kiva tietää, toimiiko taktiikka suureen yleisöön.
Tottakai kehut auttaa! Mukavuudella pärjää paremmin kun tylyllä myynnillä.
En ole vielä myynyt vanhoille asiakkaille mitään! Se voisi olla huomattavasti helpompaa.
Mitäs mieltä olet ja onko sulla jotain hyväksi koettua taktiikkaa?
Eipä vielä ole taktiikoita tullut. Olen tosin pari päivää putkeen lähinnä bilettänyt ja nukkunut, enkä yhtään miettinyt duuneja. Menin ihan kylmiltäni duuniin ja katsoin aika lailla suoraan valmiista spiikeistä mikä toimii. Paljon takeltelua kyllä tuli ja välillä jo oma nimi tuli sössittyä. :D

Pitää vähän soveltaa kaikkea itselleen sopivaksi!

Olen ollut myös feissarina ja se on jotenkin helpompaa, vaikka siinäkin tulee joka päivä paljon eri tunnetiloja.
Jotenkin vaan koen luontevammaksi kun saan tehdä ilmeitä ja eleitä ja liikkeitä! Vanhat mummotkin pitää minua symppiksenä kun kadulla näkevät, mutta puhelimessa en ihan yhtä ihana tainnut olla.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Kesä 2012 16:39

Eikö noiden puhelinmyyjien kannattais heti alkuun sanoa mitä on kaupittelemassa? Ainakin mulle kun on useesti soitettu niin sieltä höpistään ensin pitkän aikaa ihan turhanpäivästä ja ei millään meinata päästä siihen itse asiaan. Sitten kun sanon että ei kiinnosta, niin aikaa on jo kulunut parhaassa tapauksessa pari minuuttia ku en siihen väliinkään kehtaa huutaa (olen niin kiltti ihminen).

Luulis että toi on aika masentavaa löpistä aina ne pitkät litanjat ja sitten kuulla et "ei kiinnosta". Miten on orkku, miten sinä toimit myyntitilanteessa?

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 18 Kesä 2012 16:41

^ Ite ainaki sen hurjan viikon puhelinmyyntityössä pyrin pääsemään suoraan asiaan, koska tiedän miten paljon noi puhelinmyyjät vituttaa :D Kukaan ei jaksa niitä kuunnella ja ne myy ihan paskaa.
That damn fox!

Kuva

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja mävaan » 18 Kesä 2012 19:53

orgasmienkeli kirjoitti:Yritän vastailla vaikka olinkin vasta ekaa päivää!
Sitten vain onnea uuteen työhön! :king
orgasmienkeli kirjoitti:Aika harva lyö heti luurin korvaan! Sen sijaan osa ihmisistä tekee niin, että eivät kuuntele minulta viimeistä "moikkaa" vaan lyövät luurin korvaan heti kun sanovat ettei nyt jaksa.
Tuota taitaa käydä molemmin päin. Välillä kun yrittää sanoa, ettei ole tilaamassa, niin myyjä laittaa sen luurin kiinni sanomatta mitään.
Sun kannattaa vaan muistaa, että kun numerot on ihme soittolistoina, niin välillä sama asiakas saattaa saada kolmekin lehtimyyntipuhelua saman viikon aikana.
mävaan kirjoitti:Joskus olen ostanut lehden lehtimyyjältä, joka ei ollenkaan tyrkyttänyt lehteä. Kuunteli sujuvasti, kun sanoin, etten ole mitään tilaamassa ja en muista mitä ihmettä sitten juteltiin, mutta oli niin mukava, että päätin tilata.
orgasmienkeli kirjoitti:Välillä tulee sellainen hyvä fiilis että panostaa asiakkaaseen kun asiakkaaseen! Olen vaan itse aika suostuvainen. Koen itseni jo muutenkin vähän häiriöksi, joten en jotenkin kehtaa yrittää ylipuhua ketään jos kerran sanoo ettei jotenkin kiinnosta.
Olet kyllä jo outo asiakas jos olet ostanut ilman MITÄÄN "painostusta"!
En osta mitään painostuksen kanssa. :imrgreen:
Tuo olikin kummallinen puhelu, kun välillä puhuttiin ihan muista asioista kuin lehdistä ja vielä itse kyselin, että mitä sillä olikaan myynnissä. :blackeye Taisi olla joku psykologian mestari työharjoittelussa vaan...
mävaan kirjoitti:Monet käyttää nykyään myyntipuhetta, että olet ollut niin hyvä asiakas ja saat 6 kk lehtiä ilmaiseksi ... maksat vain 3 kuukaudesta, yms.
Olisi kiva tietää, toimiiko taktiikka suureen yleisöön.
Veikkaan, että moni tuntee tämän taktiikan ja luonnehtii ärsyttäväksi. Sitten myyjälle vastaillaan, että lähetä vaan 6 kk lehtiä ilmaiseksi, ai mitä, pitääkö tästä jotain maksaakin, kun sanoit, että saa lahjaksi?
orgasmienkeli kirjoitti: En ole vielä myynyt vanhoille asiakkaille mitään! Se voisi olla huomattavasti helpompaa.
Tai vanhat osaa jo varautua välttelemään tilausta? Mielestäni on huvittavaa, kun kehutaan hyväksi asiakkaaksi, vaikka olen saattanut ottaa jonkun erikoiskokeilutarjouksen 4 kk, lopettanut tilauksen ja sitten pari vuotta myöhemminkin lähestytään vanhaa "hyvää" asiakasta tarjouksella.
orgasmienkeli kirjoitti:Pitää vähän soveltaa kaikkea itselleen sopivaksi!
Taitaa olla toimivin taktiikka. Pahimpia on ne, jotka vetää sitä pitkää litaniaa suoraan paperista, eikä kuuntele asiakasta.
orgasmienkeli kirjoitti: Jotenkin vaan koen luontevammaksi kun saan tehdä ilmeitä ja eleitä ja liikkeitä! Vanhat mummotkin pitää minua symppiksenä kun kadulla näkevät, mutta puhelimessa en ihan yhtä ihana tainnut olla.
Tää kuulosti hauskalta ja silmissäni näin tilanteen, kun mummot ihastelee. :love61:
Jonksu kirjoitti: Ite ainaki sen hurjan viikon puhelinmyyntityössä pyrin pääsemään suoraan asiaan, koska tiedän miten paljon noi puhelinmyyjät vituttaa :D
Risto kirjoitti:Eikö noiden puhelinmyyjien kannattais heti alkuun sanoa mitä on kaupittelemassa? Ainakin mulle kun on useesti soitettu niin sieltä höpistään ensin pitkän aikaa ihan turhanpäivästä ja ei millään meinata päästä siihen itse asiaan. Sitten kun sanon että ei kiinnosta, niin aikaa on jo kulunut parhaassa tapauksessa pari minuuttia ku en siihen väliinkään kehtaa huutaa (olen niin kiltti ihminen).
Luulis että toi on aika masentavaa löpistä aina ne pitkät litanjat ja sitten kuulla et "ei kiinnosta".
Tässä olen samoilla linjoilla, pitäisi päästä nopeasti asiaan. Kuluu myyjänkin aikaa hukkaan, jos kertoo pitkät pätkät, eikä kuuntele, kun asiakas yrittää sanoa, että ei ole ostamassa mitään.
Kannattaa ottaa positiivisena asiana, jos asiakas sanoo heti, ettei ole tilaamassa, niin sitten on aikaa soittaa taas seuraavalle, joka saattaa olla se ostava asiakas.

Olin jo miettinyt, että jos alan puhelinmyyjäksi, niin mun ”myyntipuheen” aloitus olisi ollut: ”lehtimyyjä tässä hei!”
Ja sitten odotellut, että meneekö luuri kiinni, vai kannattaako jatkaa asiasta keskustelua.
Musta olisi varmasti tullut loistomyyjä :band:

edit: sieltä tulikin koko bändi, rumpali olisi riittänyt…

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 18 Kesä 2012 20:30

Joskus minulle soitti puhelinmyyjä "aamutuimaan" klo 10 viikonloppuaamuna ja myi boksereita! Selitti jotain jostain ilmaispakkauksesta ja sain unissani sanottua vaan "saa lähettää" ja myyjä siihen sanoi vaan että onhan tuo osoitteeni ja nimeni ja myötäilin vaan!
No sitten en tajunnut että se ENSIMMÄINEN erä oli pelkästään ilmainen ja se olisi pitänyt peruuttaa jos olisi halunnut pelkän ilmaiserän. :rofl:

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja mävaan » 18 Kesä 2012 23:45

^ Näitä juuri :bidmouth:
... tai sitten, että "maksat vain postikulut 5 euroa per lähetys" ja tuote onkin halvempi kuin postikulut...

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja KariTa » 18 Kesä 2012 23:54

orgasmienkeli kirjoitti: No sitten en tajunnut että se ENSIMMÄINEN erä oli pelkästään ilmainen ja se olisi pitänyt peruuttaa jos olisi halunnut pelkän ilmaiserän. :rofl:
Näistä oli jopa juttua ruotsin tv:ssä. Joku vanhempi mies oli myöntynyt "tarjoukseen" ja sen jälkeen niitä housuja tuli jatkuvalla syötöllä. Miehen tytär joutui taistelemaan puoli vuotta yrityksen kanssa ennenkuin sai peruttua tilauksen. Onnea omaan taisteluusi, jollet ole jo saanut peruttua tilaustasi.

Itse olen kerran tilannut lehden puhelimessa kun se lehti oli ollut mielessä muutenkin. Nykyisin en vastaa ollenkaan jos soittajana on tuntematon numero.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 19 Kesä 2012 00:29

Minäkin nykyään sanon aina puhelinmyyjille että todella kiireinen olen nyt! En nimittäin jaksa alkaa vänkäämään siitä miksi en nyt voi tilata. Siinä nimittäin ihan oikeasti käy niin että jos tilaan, niin siitä aiheutuu minulle jotain ylimääräisiä kustannuksia.

Sain nuo tilaukset heti peruttua kun tajusin perua!
Ei onneksi ihan niin hurja firma ollut kyseessä että olisi pitänyt taistella.

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Karhu » 19 Kesä 2012 17:41

Lehtitalon edustaja lähestyi minua tänään puhelimitse erittäin mielenkiintoisen tarjouksen merkeissä. Olen joskus monta monta vuotta sitten tilannut jotakin lehteä, ja olen kuulemma näistä ansioistani niin erityinen ja arvokas asiakas että halusivat ehdottomasti kiittää minua lähettämällä täysin ilmaiseksi puolen vuoden Apu-lehdet ja 49€ arvoisen luontokirjan. Kyllä, täysin ilmaiseksi. Mitä nyt tosin postikulujen kattamiseen olisivat pyytäneet muodolliset 2,80€ per viikko. "Jotta saadaan ne lehdet sulle sinne kotiin."

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 19 Kesä 2012 17:53

Karhu kirjoitti:Lehtitalon edustaja lähestyi minua tänään puhelimitse erittäin mielenkiintoisen tarjouksen merkeissä. Olen joskus monta monta vuotta sitten tilannut jotakin lehteä, ja olen kuulemma näistä ansioistani niin erityinen ja arvokas asiakas että halusivat ehdottomasti kiittää minua lähettämällä täysin ilmaiseksi puolen vuoden Apu-lehdet ja 49€ arvoisen luontokirjan. Kyllä, täysin ilmaiseksi. Mitä nyt tosin postikulujen kattamiseen olisivat pyytäneet muodolliset 2,80€ per viikko. "Jotta saadaan ne lehdet sulle sinne kotiin."
Parisen kuukautta Aku Ankka -lehteä tarjottiin mulle samanlaisella tarjouksella (tosin postikulut olivat tyyliin 1 e/vko). Ja otinkin tarjouksen vastaan, kun oli niin mitättömästä summasta kyse. Eikä mennyt kauaa, kun taas soiteltiin ja kerrottiin samanlaisesta tarjouksesta, ja pian tarjottiin taas uudestaan. Sitten meni hermo ja katkaisin koko tilauksen! :D

Sanoivat, ettei tarvitse niiden parin lehden, mitä sinä aikana ehti tulla, vuoksi ruveta niitä postikulujakaan maksaa. Eli tulipa siinä sitten saatua muutamat ilmaset Aku Ankat. :D
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 19 Kesä 2012 18:43

^^Miehelle soitteli kans joku tuollainen yksi päivä. Ei sitten ollut yllättäen lämmennyt tarjoukselle. Minähän en vastaa mihinkään vähänkään epäilyttävään numeroon (045-alkuiset), enkä monesti muihinkaan tuntemattomiin. Enirosta katselen sitten josko löytyisi joku nimi numerolle, yleensä ei löydy mitään tai jos löytyy, niin ovat suoramarkkinointifirmoja. Tämä tapa tekee välillä tuon asuinkumppanin hieman hulluksi kun se pelkää, että menee joku tärkeä juttu ohitse kun en viitsi vastata, mutta jos jollain nyt joku oikea hätä olisi tavoittaa, niin soittaahan ne uudestaan tai pistävät viestiä. Ja aina voi soitella takaisinpäin jos eniro kertoo numeron kuuluvan jollekin muulle kuin puhelinmyyjälle.

Siihen hommaan en kyllä alkaisi ikinä. En edes niinpäin, että vastaisin asiakkaiden soittoihin (esim. vakuutusneuvoja). Puhelimessa ihmiset on vielä tökerömpiä kuin naamatusten. Onneksi ei tarvitsekaan kun on vakipaikka koneiden parissa (vielä kyllä koeajalla, mutta koitan olla sössimättä).
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 20 Kesä 2012 10:56

Heh, huomaa, että kesätyöntekijät on tulleet puhelinmyyntifirmoihin. Keväällä ei juuri yhtään puhelua tullut, mutta nyt niitä on tullut aika tiheästikin. Kuuntelen kiltisti ja sitten sanon 'ei kiitos'. Joo, joskus hain itsekin siihen hommaan ja olisin päässytkin, mutta haastattelussa pomo vaikutti kauheelta hiillostajalta, joten jätin menemättä... ehkä olisi ollut arvokasta työkokemusta, mutta ei musta olisi hyvää myyjää tullut, joten ehkä oman mielenterveyden kannalta parempi näin.

Kesä on omassa työssä vähän vapaampaa aikaa, vähän jopa haasteellista keksiä aina mitä tekee ja miten pitää motivaatiota yllä. Vähän on lyhyttä päivää tullut tehtyä ja loman aion pitää ihan reippahasti, tajusin että tässä 14 kk tehty töitä ilman lomia. Voi jos tästä pääsisi irtautumaan ihan kunnolla ja sitten voisi palata uudella innolla. Toivottavasti se into löytyisi.
You know nothing.

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Mour » 20 Kesä 2012 14:01

Kesäloma on kyllä ollut ihana ja tehnyt tehtävänsä. Eilen huomasin, että alkaa olla jopa vähän ikävä töihin taas! Ihan hullua, edelliseen duuniin palaaminen lyhyidenkin vapaiden jälkeen oli aika masentavaa.

Kun valmistuin koulusta, arvelin, etten ainakaan vuosiin edes haaveile koulun penkkiin palaamisesta. Nyt olen vähän fundeerannut jatko-opiskeluja ja selvitellyt mahdollisuuksia opiskella työn ohessa... kyllä loma tekee hulluksi näköjään. :D
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 20 Kesä 2012 14:25

Noista Mourin opiskelusuunnitelmista tuli mieleen, että meikäläinen muuten aloittaa iltaopinnot syksyllä. Tuollaiset työyhteisöviestijän erikoistumisopinnot Haaga-Heliassa. Kestävät lukukauden eli kevääseen. Opiskella pitäisi 1-3 iltana viikossa. Tosin elokuun jälkeen ei ole mitään työtä vielä tiedossa, kun eivät voi sopimustani taloudellisen tilateen takia nykyisessä työpaikassa jatkaa. Opiskelu käy helpommin, kun ei ole töitä mutta töihin kyllä menen, jos joku paikka tärppää.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”