Nickisi?

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 04 Tammi 2014 00:34

Minun persettä kutittaa tämä että jotkut vaihtelee nimimerkkiä useammin kuin avataria. Mun mielestä koko nimimerkin vaihtaminen pitäs oikeastaan onnistua vain erittäin hyvin perustellussa erikoistapauksessa eikä mitenkään muuten mut se nyt on vaan mun, mr. Oudon henkilökohtainen mielipide.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 04 Tammi 2014 00:43

Suomessa saa onneksi vielä päättää itse nimestään kun ikää tulee tarpeeksi, ei tarvitse itselle epämiellyttävää nimeä kantaa lopunikäänsä jos ei halua. Luulisi, että sama koskee useimpia foorumeitakin (ja niitä joilla ei saa nimeä vaihdettua, rekisteröityy porukka yleensä uudelleen tuoreella nimellä). Silloin ei voi edes salapoliisityöllä selvittää kuka vanha tuttu siellä nikin takana kirjoittelee.

Voisin kyllä huomauttaa aiheeseen liittyen, että nämä nikki-itkut ja muut nimimerkkimutinat voisi siirtää tonne Nickisi-ketjuun. Ei varsinaisesti mikään tärkeä asia, vaikka kummasti kutinoita aiheuttaakin pimeissä paikoissa.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 04 Tammi 2014 01:08

Yleensä sitä ihmiset osaavat jo rekisteröityessään miettiä itselleen nimimerkin jota kestää katsella tulevaisuudessa eikä laita nimimerkiksi vaikkapa "sexybitch69" jos semmonen alkaa myöhemmin nolottaa. Vaikkapa nimimerkissä "Jonksu" ei pitäs olla mitään semmosta mikä niin paljon harmittaa.

Oma pointtini on tässä lähinnä siinä että ärsyttää kun ison määrän viestejä kirjoittanut käyttäjä päättää yhtäkkiä vaihtaa nimimerkkiä ihan toisenlaiseen. Sen käyttäjän viestien tunnistaminen muiden seasta sen jälkeen on ärsyttävän työlästä pitkän aikaa (varsinkin jos käyttäjällä ei ole avataria) ja vieras nimimerkki häiritsee myöskin. Siksi nimimerkkiä ei ole tällaisilla keskustelufoorumilla tapana vaihtaa muuten kuin todella pätevästä syystä: sellainen haittaa muiden viihtyvyyttä foorumilla.
Edit: Ärtymykseni ei nyt kohdistu pelkästään tähän nimenomaiseen nimimerkin muutokseen vaan yleensä kaikkiin nimimerkin muutoksiin.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Nickisi?

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 04 Tammi 2014 01:17

Punde kirjoitti:kakaraksi haukkumista ja japanivihaa ja ties mitä haloon nostamista....
Öööö sanoinko, että se on just sä joka on mua haukkunu kakaraksi/teiniksi? En. Eiköhän ne henkilöt tiedä itekin, ketä tässä meinaan. :D Enkä mä sua meinannu tolla japanivihallakaan, mut käsitä miten tahdot. O.o Mäkö nostanu haloon? Eiköhän se lähteny liikkelle ihan jostain toisesta suunnasta ku täältä.
Edit: Tirkalle vastauksena, että mä en ainakaa ole ennen vaihtanu nimimerkkiä vaa tää on vasta toka, enkä aio vaihtaa enää (eikä sitä kuulemma vaihdetakaan). Enkä oikein kerenny avataria laittaa, koska olin reissussa ja avatar odotti kotikoneella.
That damn fox!

Kuva

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Nickisi?

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 04 Tammi 2014 01:46

Mä mietin et jos muuttas nimensä Zuut_zuut_matafakarz. Turha valittaa, jos vaihdan, ei se luulis sun kiveskarvoja kutkuttavan, vaikka vaihtaisin Saddam Bin Laden Husseinix. Zuut Zuut vaan sullekin.

Toistaiseksi pidän nykyisen nimen.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Nickisi?

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 04 Tammi 2014 01:48

^ Nii tai sit sä voit ite olla se Frank Kinuski, ku niin kovasti se tuntui hassulta kuulostavan. Vai haluaisitko kenties olla RösterPan? Ei edes kauheasti tarvis muuttaa. ;)
That damn fox!

Kuva

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Nickisi?

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 04 Tammi 2014 02:25

Ota nyt Fränki ihan löysin rantein. Sehän on ihan selvää, että jos joku muuttaa nimensä haisuliketuksi niin siitä tulee kuittia. Korkeintaan pari päivää sitä kuittailua kestää ja sitten kukaan ei enää jaksa. Niin se vaan menee.
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja ramasee » 04 Tammi 2014 20:14

FankiKitsune kirjoitti:Mua kyllästytti Jonksu. Se on tylsä ja huono nimimerkki, joten halusin vaihtaa. Kaiken lisäks käytän tota muuallakin, joten toi Jonksu täällä oli ihan tyhmä.
Kai tähänki sitten tottuu, niinku Mardikseenkin pikkuhiljaa. Kunhan ensin oppii muistamaan mikä se nicki nyt sitten olikaan. :bidmouth:

Oli myös pakko guuglettaa sun uus nicki. Paljastuit! :P

t. Ulla Taalasmaa
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Mardis » 04 Tammi 2014 20:34

ramasee kirjoitti:Oli myös pakko guuglettaa sun uus nicki. Paljastuit! :P

t. Ulla Taalasmaa
Ollaan vissiin sitten samantasoisia kyyliä. :bidmouth:
ramasee kirjoitti:Kai tähänki sitten tottuu, niinku Mardikseenkin pikkuhiljaa.
En nyt tietysti tähän voi taata puolueetonta mielipidettä, koska oma nicki, mutta mulla nickin aihepiiri pysyi kuitenkin samana, joten luulisin että siihen tottuikin nopeempaaa.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Nickisi?

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 05 Tammi 2014 12:08

FankiKitsune kirjoitti:Eiköhän se lähteny liikkelle ihan jostain toisesta suunnasta ku täältä.
Tähän voi vastata lyhyesti ja ytimekkäästi, että ei lähtenyt.

Terveisin Zygerö, 5v.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja ramasee » 09 Tammi 2014 22:14

Mardis kirjoitti:
ramasee kirjoitti:Oli myös pakko guuglettaa sun uus nicki. Paljastuit! :P

t. Ulla Taalasmaa
Ollaan vissiin sitten samantasoisia kyyliä. :bidmouth:
Hahaa, aika hyvä. Kiva tietää, etten oo ainut :D Kyllä se kieltämättä kiinnostaa minkänäköisiä ihmisiä siellä ruudun takana kirjoittelee. Heti ku tulee mahollisuus urkkia, niin pitäähän se käyttää hyödyksi. Varokaa siis, jos ette halua paljastua ;)
Mardis kirjoitti:
ramasee kirjoitti:Kai tähänki sitten tottuu, niinku Mardikseenkin pikkuhiljaa.
En nyt tietysti tähän voi taata puolueetonta mielipidettä, koska oma nicki, mutta mulla nickin aihepiiri pysyi kuitenkin samana, joten luulisin että siihen tottuikin nopeempaaa.
Aa, no juu, totta. Aika usein sitä muistaakin kirjoittajan avan perusteella. Että jos kuvassa on Marikan pärstä, niin kyllä siitä tietää kuka siellä kirjoittelee, nimestä välittämättä.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Nickisi?

Viesti Kirjoittaja Wendla » 03 Loka 2019 09:44

Voi elämä, miksi kerron tämän... No sanotaanko vaikka, että nimimerkkini on poimittu erään tunnetun ja monia henkiä vieneen onnettomuuden nimilistalta. Selasin vain listan nimiä ja huomasin, että hei, tuohan olisi kiva ja minun tyylinen nimimerkki. Hyh, tunnen itseni oudoksi.

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Nickisi?

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 16 Marras 2019 20:58

Etunimeni ensimmäinen kirjain + lapsuusajoistani asti mukana kulkenut nukke nimeltään Pingviini = Mingviini.

Toinen nukkeni on nimeltään Corolla, sikäli nickini voisi ihan yhtä hyvin olla myös Morolla.
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Nickisi?

Viesti Kirjoittaja Wendla » 17 Marras 2019 09:30

Mingviini kirjoitti:
16 Marras 2019 20:58
Etunimeni ensimmäinen kirjain + lapsuusajoistani asti mukana kulkenut nukke nimeltään Pingviini = Mingviini.

Toinen nukkeni on nimeltään Corolla, sikäli nickini voisi ihan yhtä hyvin olla myös Morolla.
Hyvin keskitty tämä nickisi. Mingviinistä tulee ihania mielleyhtymiä, tulee mieleen jokin hyvä ja hienostunut viini.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Nickisi?

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 18 Marras 2019 15:06

Mingviini kirjoitti:
16 Marras 2019 20:58
Etunimeni ensimmäinen kirjain + lapsuusajoistani asti mukana kulkenut nukke nimeltään Pingviini = Mingviini.
Ja mä kun luulin, että tässä on jotain Kiinaan liittyvää. Joka tapauksessa hyvä nimimerkki.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Nickisi?

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 18 Marras 2019 16:28

^ En muuten edes tajunnut tuota Ming-Kiina-yhteyttä ennen kuin luin Zygerön viestin :D
Mitään Kiina-yhteyksiä minulla ei kyllä ole, en ole siellä edes reissannut, vaikka muuten tuli nuoruusvuosina kuljettua reppu selässä ympäri maailmaa enemmänkin.
:thumbsup

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”