Nickisi?

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Nickisi?

Viesti Kirjoittaja Punde » 19 Syys 2007 00:39

Kokeillaan tällästä, kun talossa just puhuivat lempinimistään vs. oikeista nimistään.

Eli mistä tulee nimimerkkisi ja miksi?

Korkkaan ite. Oon ollu punde jostain yläasteen alusta, aluks olin purjus tai varapurjus, koska yhtä toista jo sanottii purjukseks, ja siitä sitte muokkaantu yhen kaverin toimesta punde, joka on säilyny kohta 15 vuotta näihin päiviin.

Tarkempi etymologia on hämärän peitossa, mut 'purjus' on eestiä ja tarkoittaa suomeks 'humalainen, päihtynyt'. Se ei kuitenkaa ite purjus, tai punde, -nimee liity mitenkää, koska yläasteella tietääkseni kukaa ei osannu eestiä enkä vielä sillon ees pahemmin sammuillu vaikka joskus ryyppäsinki ;)

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 19 Syys 2007 00:44

Muutama vuosi sitten olin aivan rakastunut Ihmemaa Ozin elokuvaversioon, jota tähdittää Judy Garland. Siitä poimin päähahmon nimen Dorothy ja se on vakiintunut nettinimeksi.
you've got the dream but not the drive

Avatar
julmia
Päivystävä meribiologi
Viestit: 645
Liittynyt: 11 Syys 2006 03:06

Viesti Kirjoittaja julmia » 19 Syys 2007 00:51

julmia viittaa mun vittumaiseen luonteeseen (=julmia juoninen 101 dalmatialaista -elokuvasta, paitsi en oo eläintenvihaaja)

kun en nyt muutakaan äkkiseltään keksiny. julmiasta on kyllä tullut mun alias netissä vähän joka paikassa mihin oonkaan rekisteröityny, kun oon niin mielikuvitukseton etten viitti alkaa uutta nimeä itelleni hakea.

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Viesti Kirjoittaja Mole » 19 Syys 2007 00:59

Mole, myyrä. Jossain bbuk:ssä (6?) spekuloitiin onko talossa mole. Taisin napata siitä. Tarpeeksi "salaperäinen" nick tavalliselle pulliaiselle.

Ei mitään tekemistä oikean nimeni tai lempinimeni kanssa.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 19 Syys 2007 01:20

Mole kirjoitti:Jossain bbuk:ssä (6?) spekuloitiin onko talossa mole.
Oli kutonen, ja lopulta siellä oliki myyrä. En spoilaa jos joku ei oo nähny, mut se oli tuottajien piilottama pehmolelu.

Avatar
Jaake
Kunniajäsen
Viestit: 1429
Liittynyt: 24 Tammi 2005 21:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaake » 19 Syys 2007 02:48

Yläasteella jonkun etunimestäni keksimä väännös. Ei kuitenkaan ylensä se lempinimi jolla minua siviilissä kutsutaan. IRC-nick on tämä sama, mutta pienellä alkukirjaimella ja viivalla lopussa (jaake-) ihan vaan sen takia, että monen irkkaajan käyttämästä IRC-galleriasta löytyy jo joku nickillä Jaake.

Yksi toinen nick on vakiintunut muutamalle eri foorumille jossa käyn vieläkin toisinaan, mutta tällä nickillä olen joka paikkaan rekisteröitynyt nyt muutaman vuoden ajan. Joskus vuosia sitten käytin muitakin nickejä, mutta niitä en enää edes muista, kuten en useimpia foorumeitakaan joilla olen muita nickejä käyttänyt.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 19 Syys 2007 03:17

Alunperin käytin nimimerkkiä Tinke81 (erään lukiokaverin keksimä lempinimi). Sitten ÄO-vitseihin kyllästyneenä otin vuosiluvun perästä pois ja menin muutaman vuoden ajan netissä yleisesti sillä nimimerkillä. Kun sitten irc-galleriaan, irkkiin ja muualle alkoi ilmestyä pilvin pimein muitakin Tinkejä (suuri osa naispuolisia), päätin keksiä uuden nimimerkin ja niinpä etu- ja sukunimen alkukirjaimista sain syystä jota muista en päähäni tämän Tirkka -nimen. Siitä eteenpäin olen sitten käyttänyt jo useamman vuoden ajan nimimerkkinäni netissä tätä. Ja koska olen niin tyytyväinen tähän niin tämä on pysynyt käytössä erittäin hyvin eikä "impostoreita" ole juurikaan näkynyt josta olen myös tyytyväinen.
Totuus on tuolla ulkona.

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 19 Syys 2007 08:47

Nimimerkkini tulee Todella Upeeta sarjasta, kun Eddy ja Patsy lukitsevat itsensä Panic Roomiin ja seuraavat Eddyn tytärtä talon kameroiden kautta; "Saffron, this is Big Mother".
Who is she? Where did you find her?

Avatar
maissi
Heikoilla hangilla
Viestit: 81
Liittynyt: 07 Elo 2007 00:36
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja maissi » 19 Syys 2007 10:28

Oikeasti käytettävästä lempinimestä Maiski, jonka teiniaikana kirjoitin Maisci vääntyi Maissi joka viittasi taannoiseen suureen (nyt jo viilenneeseen) Korn faniuteen. Kaikki pienellä selvyyden vuoksi. Käytössä edelleen myös netin ulkopuolella. Netissä myös pari muuta alteregoa, jos nimimerkki on jo varattu, koska mitään numerosarjoja en ala käyttään.

Boldis
Peitonheiluttaja
Viestit: 164
Liittynyt: 23 Tammi 2005 09:58

Viesti Kirjoittaja Boldis » 19 Syys 2007 12:02

:wink: Miun nicki viittaa Kauniisiin ja rohkeisiin, joka on sit englanniks "The Bold and The Beautiful".

Aika pitkään oon sit käyttänyt tuota "Boldis" nickiä, ja on se vakiintunutkin moneen paikkaan. 8)

Kauniita ja rohkeita kun oon katellu todennäköisesti jo vuodesta 1992 alkaen. :lol: Ennen big brothereita kaunarit olivat miulle ainoat "BBt".

Avatar
Dick_Solomon
Verokarhu
Viestit: 1198
Liittynyt: 20 Syys 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Dick_Solomon » 19 Syys 2007 12:06

Rekkasin tänne syksyllä 2006, just kun olin katsonut muutaman jakson 3rd rockia.. En vieläkään ymmärrä, miksen laittanut nettiin vakiintunutta nickiäni "Silento".. Seurauksena tuosta mielenhäiriöstä oon täällä sitten Dick_Solomon. :)
Mikä se sellanen Dillinger mega on?

Avatar
Rantero
Intruuderi
Viestit: 298
Liittynyt: 31 Elo 2007 02:03

Viesti Kirjoittaja Rantero » 19 Syys 2007 17:40

Esiinnyn muutamalla nickillä ympäri nettiä, mutta tähän foorumiin rekkasin sitten ihan uudella. Mieleeni tuli vain vanha outo hahmo, joka kummitteli aavemaisella läsnäolollaan pienen kaveripiirini onnettomissa jutuissa.

Koko nimi on Rantero Kurahousu, mutta en viitsinyt niin pitkää nickiä laittaa. Rantero Kurahousu annettiin aamuyön sekavissa tunnelmissa erään videopelin luurankohahmolle nimeksi. Jostain syystä ei ole mitään muistikuvaa miksi luurangosta tuli Rantero Kurahousu. Ehkä Dick_Solomon voisi valottaa historiaa jos uskaltaa.
Dillinger! Etsä tiedä rosvopitsaa?!

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 19 Syys 2007 23:42

Plääh, mulla ei ole sen kummempaa tarinaa kuin se, että aina kun jonnekin pitää rekkautua ja täytyy keksiä joku typerä nicki, niin yleensä sata ensimmäistä mitä yritän, on jo varattu ja sitten kelpuutan ensimmäisen mikä suinkin kelpaa :P.

No nyt jostain keksin wanhasta suosikkibändistäni väännöksen zilipippuri (z:lla vain siksi, kun on kirjoitettuna kivemman näköinen kuin chili, ja ehkä muutenkin persoonallisempi ;)).

Enkä sitten ole irc-galleriassa esiintyvä zilipippuri (viime vuonna täällä sellaista minulta tiedusteltiin), ettette erehdy luulemaan minua nuoreksi ja ihanaksi naiseksi. Oikeasti olen ikivanha ämmän kuvatus [smilie=new_silly.gif]

Jax_KiBez
Läyhääjä
Viestit: 134
Liittynyt: 29 Syys 2006 16:07

Viesti Kirjoittaja Jax_KiBez » 20 Syys 2007 00:25

No tästä tulee pitkä ja vaikea selitys :lol:

Elikkäs alunperin joskus 13-vuotiaana kun ekan kerran IRC-galleriaan rekisteröidyin niin nimeksi tuli sen ajan trendin mukaisesti Jackass, myöhemmin halusin vähän omaperäisemmän joten nick vaihtui semmoseksi kuin Jaxass.

Sitten joskus yläasteella ruotsin tunnilla tuijottelin lippistäni jossa luki graafisella tekstillä Kilbaz, ja jostain kumman syystä yritin matkia kirjamia ja sain hienolla tavalla kirjoitettua KiBez, siitä se sitten lähti että yhdistin Jaxassin ja KiBezin, syntyen Jax_KiBez, tämä siis ollut nickinä jo yli 4-vuotta.

Lankomiehen parempi puolisko ei muistanut koskaan että miten se kirjoitetaan joten hän kutsuu mua aina Jaksipeksiksi. :lol:

Elikkäs hieman omituinen ja omaperäinen tarina nickillä, mutta voin vannoa että en tule muuttamaan nickiäni IKINÄ, sen verran tykästynyt olen. Sen verran omaperäinen, netin kautta tulleet kaveritkin kutsuvat nykyään Jaxiksi.

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BuZu » 20 Syys 2007 07:55

Oma nickini on peräti 23 vuoden takaa ja on väännös sukunimestäni:

Pasanen => Pusunen => Pusu => Buzu

Kirjoitusasun lainasin serkultani, jonka nick on KartZu.

Avatar
shirenu
Uimavalvoja
Viestit: 443
Liittynyt: 16 Syys 2005 23:24
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shirenu » 20 Syys 2007 08:37

Mä hain yhteen vaiheeseen kovasti s-kirjaimella alkavaa nickiä, koska oma nimeni alkaa sillä. Hain sitä kyllä kirjeenvaihto/swappailu-hommiin silloin, en nettiä varten :D Sitten kerran näin yhden (aika huonon) animen, jossa oli shirenu-niminen demonilintunainen. Tykkäsin siitä nimestä, joten raapustin muistiin. Sit aloin käyttämään nettiä, ja tää nick mulla onkin ollut sitten aina. Joskus jos joku on varastanut mun nickin, käytän shirenuloves-väännöstä (esim. last.fm:ssä).

Avatar
Vormosa1
Mökkiläinen
Viestit: 239
Liittynyt: 04 Elo 2006 15:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vormosa1 » 20 Syys 2007 14:50

Joo, piti keksiä joku nicki tänne foorumille ja aika huonon keksinkin. Mistä se tulee? Ei siis mitään aavistustakaan. :D

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sihi » 20 Syys 2007 15:20

Oma "älykäs" nickini tulee siitä että juon älyttömät määrät kokista(Zeroa nykyisin). Kaikki jotka ovat lukeneet Aku Ankkaa tietävät sihijuoma -käsitteen. (n) nickin perässä tarkoittaa sukupuoltani.

Mua saa sanoa myös "Sihiksi".
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
ultra
Mökkiläinen
Viestit: 224
Liittynyt: 01 Syys 2005 21:58

Viesti Kirjoittaja ultra » 20 Syys 2007 15:34

Teinivuosina tuli pyörittyä erinäisillä nickeillä, mutta lopulta tää ultra sitten vakiintui, ja sitä on tullut käytettyä jo ties kuinka kauan.

Mistäkö se sitten tulee? Ehkä eniten siitä, että Ultra Bra oli yksi suosikkibändeistäni aikoinaan, ja toki edelleenkin, vaikka musiikkimakuni onkin "kehittynyt" sitten niiden aikojen. Toinen syy oli Depeche Moden Ultra-albumi. Pidin siitä.
Spaceship! What the hell is that?

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 20 Syys 2007 15:43

Oma etunimi + x (en viitti kertoo sukunimeeni :) )

Avatar
Tuittupää
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 932
Liittynyt: 19 Loka 2006 19:10
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Viesti Kirjoittaja Tuittupää » 20 Syys 2007 17:28

Minua on joskus sanottu tuittupääksi. Käsittääkseni se tarkoittaa itsepäistä ja minähän en ole itsepäinen vaan tiedän mitä haluan :D

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 21 Syys 2007 01:59

Tuittupää tarkoittaa kylläkin sellaista joka suuttuu helposti... ainakin minun käsittääkseni. Ei kuitenkaan ainakaan itsepäistä.
Totuus on tuolla ulkona.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”