Nickisi?

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 21 Syys 2007 02:11

Tirkka kirjoitti:Tuittupää tarkoittaa kylläkin sellaista joka suuttuu helposti... ainakin minun käsittääkseni. Ei kuitenkaan ainakaan itsepäistä.
Kotoseuduilla tuittupää tarkottaa lähinnä äkkipikaisen itsepäistä, ei liity suuttumisherkkyytee mitenkää.

Mut tää on tätä alueellista vaihtelua, voi olla toisilla tienoilla ihan erilailla ku toisilla.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 21 Syys 2007 03:06

Itsehän olen kyllä sieltäpäin kotoisin... mut silti mun käsityksen mukaan kyllä liittyy enemmänkin mielialan vaihteluihin kuin itsepäisyyteen... en sit oo varma. Voi sillä kai olla useampiakin merkityksiä eri alueilla.
Totuus on tuolla ulkona.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 21 Syys 2007 03:54

Tirkka kirjoitti:Itsehän olen kyllä sieltäpäin kotoisin...
Menee offtopiciks, mut et oo sieltäpäin kotosin mistä mie oon kotosin :P Ellet oo kaakkoissuomesta, mistä et oo, koska oot p-karjalasta, missä mie nykyää satun asumaa.

Avatar
_Pappa_
Kroisos
Viestit: 1600
Liittynyt: 26 Loka 2006 16:48

Viesti Kirjoittaja _Pappa_ » 21 Syys 2007 09:07

_Pappa_ nimimerkki juontaa juurensa oman irkkajauran (ei galleria) alkuajoilta. Kaverilta piti saada yksi kirja tenttiä varten lainaan ja hänen koko nimestä ei ollut hajua, saati sitten puhelinnumeroa. Muistin kuitenkin että luokalla on irc kanava ja päätin sitten käynnistää kuuluisan mIRC:in. Koska olen yleensä porukan vanhin, niin Pappa vaikutti luonnolliselta nimimerkiltä. Tämä tuntui olevan erittäin suosittu nimimerkki ja jouduin kehittelemään vaikka ja mitä väännöksi ja koukeroita eteen ja taakse että pääsi liittymään serverille. Ajan mittaan tämä alaviivat edessä ja takana vakiintui käytännöksi.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 21 Syys 2007 09:43

rekisteröitymishetkellä oivallettu big alkuinen nicki eli viittaa bigbrotheriin ja omaan nimeeni ... tai siis siitä eräs väännös (mac)... loputuloksena hampurilainen... viittaa myös isoon kokooni

en käytä muualla vaikka olen siihen tykästynyt... foorumilaisten väännös mäkki on myös hyvä
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 21 Syys 2007 17:09

Punde kirjoitti:
Tirkka kirjoitti:Itsehän olen kyllä sieltäpäin kotoisin...
Menee offtopiciks, mut et oo sieltäpäin kotosin mistä mie oon kotosin :P Ellet oo kaakkoissuomesta, mistä et oo, koska oot p-karjalasta, missä mie nykyää satun asumaa.
Menee joo. En ole Kaakkois-Suomesta, totta. Luulin että olet Joensuusta ihan alunperinkin... no se tästä aiheesta. :D
Totuus on tuolla ulkona.

Shaun
Päivystävä meribiologi
Viestit: 631
Liittynyt: 27 Elo 2007 12:54

Viesti Kirjoittaja Shaun » 22 Syys 2007 03:48

Elokuvasta "Shaun of the Dead"

Sattui nyt olemaan viimeisin elokuva jonka olin ostanut vähän ennen tänne rekisteröitymistä. Elokuvassa Shaunin pitää aikuistua ja saada elämänsä järjestykseen. Onneksi olen tarpeeksi vanha ja kypsä jotten koe mitään tarvetta samaistua kyseiseen hahmoon. :)

Itse elokuva oli kylläkin pienoinen pettymys. Lähinnä siksi että odotin jotain "Spaced":in kaltaista meininkiä. En siis valinnut nickiä minkään suosikkileffan mukaan.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 22 Syys 2007 04:12

Shaun kirjoitti:Elokuvasta "Shaun of the Dead"

Sattui nyt olemaan viimeisin elokuva jonka olin ostanut vähän ennen tänne rekisteröitymistä. Elokuvassa Shaunin pitää aikuistua ja saada elämänsä järjestykseen. Onneksi olen tarpeeksi vanha ja kypsä jotten koe mitään tarvetta samaistua kyseiseen hahmoon. :)

Itse elokuva oli kylläkin pienoinen pettymys. Lähinnä siksi että odotin jotain "Spaced":in kaltaista meininkiä. En siis valinnut nickiä minkään suosikkileffan mukaan.
Taas, herra siunaa, offtopiccia meikältä. Mut,

Ite löysin spacedin vasta shaun of the deadin näkemisen jälkee, ja ihmettelin mikä siinä on niin hauskaa. Ihmettelen edelleen.

Varsinki se akka, mikä pari kertaa vilahti SotD:ssaki ärsytti.

ps. shaun of the dead ehkä hauskin komedia sitte holy grailin.. imho toki.

Nibbler
Toukka
Viestit: 6
Liittynyt: 25 Syys 2007 22:43

Viesti Kirjoittaja Nibbler » 25 Syys 2007 23:00

Paras piirretty hahmo koskaan ! :D :D

Avatar
minttuli
Verokarhu
Viestit: 1172
Liittynyt: 07 Elo 2006 15:54
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja minttuli » 26 Syys 2007 07:29

Nick on väännös nuorimman lapseni kutsuma nimestä ja kävisi tuo oman nimen korvikkeeksikin .

Muut nimimerkit ,mitä kokeilin olivat jo käytössä, kun tänne rekkasin itseni. Sillon ei ollut tärkeää mikä on nimimerkki, nyt vois vaihtaa. Mutta on kiva seurata mitä esim viimekaudella olleet ihmiset on mieltä tästä kaudesta, eli samalla nimellä kokoajan oleminen helpottaa pitkäaikaista palstan seurailua.

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BuZu » 27 Syys 2007 15:53

minttuli kirjoitti:samalla nimellä kokoajan oleminen helpottaa pitkäaikaista palstan seurailua.
Itse rekisteröin jokaiselle palstalla samalla nickillä.

Itseäni ärsyttää henkilöt, jotka ovat joka paikassa eri nickillä ja pahimmassa tapauksessa vaihtavat nickiä...

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja minna » 27 Syys 2007 16:52

BuZu kirjoitti:Itseäni ärsyttää henkilöt, jotka ovat joka paikassa eri nickillä ja pahimmassa tapauksessa vaihtavat nickiä...
Seuraatko mahdollisesti kaikkia maailman foorumeita kun tälläinen kerran häiritsee ;)

Itsepä en samalla aina pääse kun tuo etunimi on se mitä tykkään käyttää. Tosin en lähde kovasti muuttamaan, jotain viivaa perää tms. Tylsää ja mielikuvituksetonta. Kyllä.

interlude
Toukka
Viestit: 10
Liittynyt: 24 Syys 2007 13:18

Viesti Kirjoittaja interlude » 27 Syys 2007 20:47

en ole pahemmin nickin keksimiseen käyttänyt mielikuvitusta. se tulee yhden lempi bändini (My Chemical Romance) vanhemman levyn biisin nimestä, jos sitä nyt voi biisiksi kutsua, se on sellainen joidenkin kymmenien sekuntien välirenkutus.

Avatar
Hans Mamma
Peitonheiluttaja
Viestit: 175
Liittynyt: 31 Elo 2007 12:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hans Mamma » 27 Syys 2007 21:06

Hans on minun isäni nimi.
äitiä kutsuin mammaksi.

Avatar
Penny
Asukaskokelas
Viestit: 109
Liittynyt: 29 Syys 2007 21:09

Viesti Kirjoittaja Penny » 04 Loka 2007 00:06

Väännös oikeasta nimestäni. Toiset kaverini kutsuvat minua Lupitaksi, mutta suomalaisittain lausuttain se kuulostaa niin kamalalta, etten siksi valinnut sitä. :) Muille kavereille olen ihan vaan Penni/Peni/Pepe, joten siitä keksin Pennyn. Penny on tosin harmittavan yleinen nimi nettifoorumeilla.

bbgallup
Toukka
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Loka 2007 09:06

Viesti Kirjoittaja bbgallup » 06 Loka 2007 09:23

bbgallup = pure site promotion

Avatar
Jumbo
Nevahööd
Viestit: 29
Liittynyt: 09 Loka 2007 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Jumbo » 10 Loka 2007 20:21

Mä olen onneton keksiin hyviä niccejä ,,, music teevee oli päällä kun kehittelin jotain elämää suurempaa nimeä ja sieltä tulvi vaihteeksi jambon mainoksia, siitä sitten tosi nokkelasti kehittelin tämän hittinicin :oops:

LindaH
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1204
Liittynyt: 23 Loka 2006 23:34
Paikkakunta: Pohjanmaa. Pampas.

Viesti Kirjoittaja LindaH » 10 Loka 2007 20:52

LindaH täällä, joka paikassa olen o_OLinda, mut se oli täällä varattu :cry:
Ja se H tulee sukunimen perusteella.
Perttu <3

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 10 Loka 2007 21:13

LindaH kirjoitti:Ja se H tulee sukunimen perusteella.
Mistäs se alku sit tulee?

t: marttiina

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sihi » 10 Loka 2007 21:16

LindaH kirjoitti:LindaH täällä, joka paikassa olen o_OLinda, mut se oli täällä varattu :cry:
Ja se H tulee sukunimen perusteella.
Pakko kommentoida että mä olen myös Linda. :wink:
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
cicena
Intruuderi
Viestit: 278
Liittynyt: 29 Maalis 2005 22:48
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cicena » 16 Loka 2007 14:18

Ikäkriisi vaivasi muutama vuosi sitten irkkinickiäni, kuitenkin irkannut samalla nickillä 10 vuotta. Useamman (huonon) kokeilun jälkeen päädyin tähän. Halusin nickin, joka olisi mahdollisimman uniikki ja ei koostuisi eri välimerkeistä nickin lopussa/alussa. Cicena on swahilia ja tarkoittaa keltaista ja vihreää. Olen vihreä (ekoilija hippi) ja mielestäni aika monessa jutussa keltainen (newbie), aina oppii uutta. Kyseiset värit myös miellyttävät meikää.

En tiedä miten nick lausutaan, mutta haluaisin kuvitella sisenaksi. [smilie=a_sunflower.gif]
"Just dunking my custard creams in this hot and juicy tea"

Avatar
Freku
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 522
Liittynyt: 26 Syys 2007 20:07

Viesti Kirjoittaja Freku » 16 Loka 2007 15:25

Aluksi netti nikki kaikissa peleissä yms oli Freak machin nii, joku siitä on vääntäny Frekun :E

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”