Risto Kuoppala

Keskustelua Suomen Big Brotherin asukkaista.
Vastaa Viestiin
Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 18 Maalis 2009 20:38

Riston voisi valita vastaamaan sviitin tapahtumien taltioinnista.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 19 Maalis 2009 14:41

No voi hyvää päivää nyt taas...
Seiska 12/2009 kirjoitti:Hain nimen muutosta!

BB:stä tuttu Risto Kuoppala on hakenut maistraatilta virallista nimenmuutosta Johnny McMetalliksi. -Sain armeijassa lempinimen Johnny Cashin mukaan, kun sain ylilääkäriltä erikoisluvan pitää aurinkolaseja ja tein asioita Amerikan tyyliin isolla kädellä. Mc-alku tulee arvostuksesta skotlantilaista kulttuuria kohtaan ja Metal on huomattavasti luontevampi kuin esimerkiksi McRock, Risto selvittää nimen alkuperää.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 19 Maalis 2009 15:24

^Voipi olla Ristolla vähän vaikeuksia tavoitteensa läpiviemiseksi.
Nimenmuutoksesta on tarkat säännökset nimilaissa ja -asetuksessa.

Nimilain 12. ja 13. pykälissä on tähän liittyvää tietoa. McMetal täyttää varsin hyvin ehdon "On muodoltaan ja tai kirjoitustavaltaan on kotimaisen nimikäytännön vastainen."

En tiedä, onnistuiko Dingon Neumann tai Kata Kärkkäisen ex-mies Jouni Turpeinen (Johnny Lee Michaels) muuttamaan nimensä virallisesti taiteilijanimekseen. Näissä tulee myös vastaan: "nimeä, jonka yleisesti tiedetään vakiintuneen määrätyn kotimaisen tai vierasmaalaisen suvun nimeksi, ellei tähän ole olemassa erityistä syytä. " Neumann ja Michaels ovat ulkomailla käytössä, mutta en usko, että McMetal- sukunimeä on olemassa.
Itse asiassa metal-sana pitäisi korvata gaelinkielisellä vastineellaan.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja Sihi » 19 Maalis 2009 16:12

[juuso] kirjoitti:No voi hyvää päivää nyt taas...
Seiska 12/2009 kirjoitti:Hain nimen muutosta!

BB:stä tuttu Risto Kuoppala on hakenut maistraatilta virallista nimenmuutosta Johnny McMetalliksi.
:damnfunny :damnfunny :damnfunny
Juuri kun luulin ettei Risella saa itsestään enää yhtään naurettavampaa.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 19 Maalis 2009 16:17

Sihijuoma(n) kirjoitti: [Juuri kun luulin ettei Risella saa itsestään enää yhtään naurettavampaa.
En usko, että edes BB4-Antillekaan pälkähtäisi päähän venäläistää nimeään, vaikka häneltä se todennäköisesti onnistuisikin.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja Petri » 19 Maalis 2009 18:03

Sihijuoma(n) kirjoitti:
[juuso] kirjoitti:No voi hyvää päivää nyt taas...
Seiska 12/2009 kirjoitti:Hain nimen muutosta!

BB:stä tuttu Risto Kuoppala on hakenut maistraatilta virallista nimenmuutosta Johnny McMetalliksi.
:damnfunny :damnfunny :damnfunny
Juuri kun luulin ettei Risella saa itsestään enää yhtään naurettavampaa.
Niinpä! :hahaha: Mistä ihmeestä näitä ihmisiä sikiää.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 19 Maalis 2009 18:19

Petri kirjoitti:
Niinpä! :hahaha: Mistä ihmeestä näitä ihmisiä sikiää.
Löysin artikkelin, minkä loppuun on koottu pitkä lista sukunimiä, joita muut ovat koettaneet saada itselleen. Yhtään Mc-tai Mac-alkuista ei löydy, joten Risto on tässä edelläkävijä.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 20 Maalis 2009 11:50

Sihijuoma(n) kirjoitti: :damnfunny :damnfunny :damnfunny
Juuri kun luulin ettei Risella saa itsestään enää yhtään naurettavampaa.
Rise se ylittää itsensä tässä suhteessa yhä uudestaan :ROFL
.
Ihmisten edessä.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 20 Maalis 2009 11:57

Realcowboy kirjoitti: Nimilain 12. ja 13. pykälissä on tähän liittyvää tietoa. McMetal täyttää varsin hyvin ehdon "On muodoltaan ja tai kirjoitustavaltaan on kotimaisen nimikäytännön vastainen."
Niin, Neumann on myös, mutta ehkä se hyväksyttiin koska Suomessa oli jo Neumann käytössä monella. (Ja paljon muita saksalaisia nimiä.) Tai sitten koska Nipa on Nipa.

ps. McMetal ei ole käytössä Suomessa :D
.
Ihmisten edessä.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 20 Maalis 2009 15:32

Riston suku ei oikein ymmärtänyt herran suurtaa ideaa:
BB-Risto: Perhe suuttui nimenmuutoksestani
20.03.2009 14:43



Kuva
Big Brother -kilpailija Risto Kuoppala haluaa vaihtaa taiteilijanimensä viralliseksi nimekseen.


Torstaina ilmestynyt 7 päivää -lehti uutisoi, että BB-tähti Risto Kuoppala haluaa vaihtaa nimensä Johnny McMetaliksi.

– Olen käyttänyt vuodesta 2003 lähtien Johnny McMetal -taiteilijanimeä. Tämä ei ole mikään vitsi. Olen lähettänyt paperit maistraattiin. Kai ne siellä jossain laitoksessa ovat. Asia ei ole edennyt vielä. Saa nähdä meneekö hakemukseni läpi, Risto pohtii Viihdeuutisille.

Vanhempani eivät ilahtuneet nimenmuutoksesta
Riston perhe ei suhtautunut nimenmuutokseen hymyssä suin.

– Sain heti muutaman vihaisen puhelun. Läheiset kyselivät, oliko asia totta. Vanhempani eivät oikein hyväksyneet asiaa, Ristoa kertoo Viihdeuutisille.

Risto on ollut neljä kuukautta työttömänä.

– Olisihan aina vaihtoehto mennä baaritiskin taakse tai raksahommiin, mutta toivon löytäväni media-alan töitä. Niihin minulla on koulutuskin, Risto sanoo.

Cheryll kehuu Riston tekemiä nettisivuja

Hän suunnitteli Big Brotherista tutun Cheryll Karrin nettisivut. Sivuja on kritisoitu keskustelupalstalla, mutta sekä Risto että Cheryll puolustavat sivuja.

– Tein juuri sellaiset sivut kuin Cheryll halusi. Yllätyin kyllä itsekin, että Cheryll halusi esimerkiksi tietynlaista fonttia sivuilleen. Cheryll halusi yksinkertaiset ja tiettyjä värejä. Toteutin sivut hänen toiveidensa mukaan, Risto sanoo.

Cheryll on nettikirjoittelusta huolimatta tyytyväinen sivustoonsa.

– Risto teki mielestäni todella hyvää työtä. Hän toteutti sivun minun toivomusteni mukaisesti. Ei kaikkien ole pakko tykätä sivuistani. Fontti saattaa olla hieman vaikeasti luettavaa, mutta pidän siitä, Cheryll kertoi Viihdeuutisille.

Kaksikon yhteistyö sujuin sekä Riston että Cherylin mielestä hyvin. Kaksikon välillä oli melkoista säpinää BB-talossa, mutta suurempaa romanssia heidän välilleen ei kuitenkaan syntynyt. Välit ovat tällä hetkellä kaverilliset.

– Olen ollut sinkkuna viimeiset kolme ja puolivuotta. En vapaaehtoisesti, mutta tietoisesti, Risto kertoi rakkausrintamansa kuulumisista.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 20 Maalis 2009 20:29

Risto oli MTV3:n Tuntemattomat-ohjelmassa. Kilpailemassa ollut nainen tunnisti maankuulun wrestling-valmentajan, muttei ihan ensimmäiseksi.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 21 Maalis 2009 13:37

Realcowboy kirjoitti: – Olen ollut sinkkuna viimeiset kolme ja puolivuotta. En vapaaehtoisesti, mutta tietoisesti, Risto kertoi rakkausrintamansa kuulumisista.
Eli on tiennyt että on sinkku :mrgreen:

Ei mikään ihme tuo sinkkuus kyllä...
.
Ihmisten edessä.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 21 Maalis 2009 16:10

Kaipaan ymmärtäväisempää tyttöä

Naisrintamallakaan ei kuulemma tapahdu ihmeempiä.

- Välillä naisia on vähemmän, välillä enemmän. Nyt eletään hiljaiseloa. Ehkä sitä odottaa ymmärtäväisempää tyttöä, ihan kaikkien kanssa ei voi lähteä treffeille. Monet ovat kiinnostuneita vain siitä, että olen julkkis.
Riston kannattaa kohtapuoliin alkaa harkitsemaan myös niitä pelkästä julkkisstatuksesta kiinnostuneita. Voi olla muuten aika hiljasta pidemmän aikaa naisrintamalla...
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja realityfan » 22 Maalis 2009 12:44

Jos Ripan nimenmuutos menee läpi pitääkö tämän ketjun otsikko muuttaa Ristosta Johnnyksi ?

No leikki leikkinä. Mutta tosiasiassa Ripa oli hyvä valinta BB-asukkaaksi ja vielä kisan jälkeenkin hän jaksaa naurattaa...

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 23 Maalis 2009 11:30

Realcowboy kirjoitti:Risto oli MTV3:n Tuntemattomat-ohjelmassa. Kilpailemassa ollut nainen tunnisti maankuulun wrestling-valmentajan, muttei ihan ensimmäiseksi.
Ohjelma näkyy MTV3:n Katsomossa.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja James » 01 Touko 2009 17:37

Eilen tuli kakkoselta myöhäisillassa ohjelma "Promised Land of Heavy-metal". Ohjelma käsitteli suomalaista heavymetal musiikkia ja pienen puheenvuoron sai myös Risto.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 01 Touko 2009 18:49

Ohjelma on nähtävissä kuukauden ajan Yle Areenassa.
Risto näkyy 26 minuutin kohdalla.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 06 Touko 2009 07:27

Uusimmassa Hymyssä (5/2009) on kokonainen aukeama (s. 12-13) viimeisimpien viestikohujen osapuolesta Drita Lulicista.
Drita oli bongattu mm. Sexhibition-messujen VIP-tiloista.
Ja: "Toinen tietolähde tietää kertoa Lulicin yrittäneen tehdä tuttavuutta BB-Risto Kuoppalan kanssa."
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 07 Elo 2009 12:12

Risto palaa wrestling -kehään!
www.stara.fi/ kirjoitti:
Wow, BB-Risto tekee paluun wrestling-kehään! Katso video
07.08.2009, 08:00 · Kategoria:Nettivideot Viihdeuutiset
Viihdelehti Staran saamien tietojen mukaan Big Brother -ohjelmasta tunnetuksi tullut BB-Risto Kuoppala on tekemässä paluuta wrestling-, eli showpainikehään.

Poliitiikkaankin taannoisissa vaaleissa huonolla menestyksellä aikonut BB-Risto ottelee taiteilijanimellä Johnny “The Saint” McMetal. Lajiin kuuluvan show’n mukaan Fight Club Finland yritti estää Ristoa palaamasta kehään, mutta toisin kävi.

- Ei tule onnistumaan! Mulla on kontakteja. Mulla on mun… Eh well… Sanotaanko että mä osaan käsitellä naisia. Ja koska mä olen Suomen viihdetaivaan ykkönen, mä olen The Entertainer, The Saint, and i’m back in business, BB-Risto uhoaa julkaisemallaan videolla.

FCF:n mukaan Riston paluun puolesta puhui johtoryhmän kokouksessa myös toimitusjohtaja Wilma Schlizewski. Riston on määrä nousta kehään SummerSmash -tapahtumassa Helsingin Gloriassa 23. elokuuta.
Video: "The Saint tekee comebackin Suomen wrestling-skeneen"

Ja hieman hupaisa mielipide Riston blogista:
http://irc-galleria.net/blog.php?nick=TheSaint, 2.8.2009 kirjoitti: Mit.. v#¤%ua???
En nyt tajua.. selvittäkää mulle miten on mahdollista että kaksi perättäistä kuukautta on 31 päivää pitkiä???? oonko oikeesti nyt tyhmä vai oonko vaan missannut jotain?? eikö kalenterikuukaudessa ole aina vuorotellen 30 ja 31 päivää ja poikkeuksena helmikuut joissa 28 päivää (poikkeuksina karkausvuodet)????
Valaiskaa minua?


LATER ADDING: Eli olen vain joka vuosi koko elämäni ajan ollut kiinnittämättä huomiota tähän ilmiöön.. eli olen tyhmä.. tai sitten olen jotenkin vaihtanut todellisuutta huomaamattani tai joku muu on muokannut universumia tai jotai.. ei vaan tajua..
Miks helvetissä pitää olla kaikenlaisia rutiineista poikkeavuuksia jotka sekoittaa pienen ihmisen pääkoppaa?? Ei täs oo mitään järkeä?! kaks perättäistä 31 päivästä kuukautta ja sit on joku orpo helmikuu jossa 28 päivää..?? wtf?
Eipä tämä Julius Caesarin määräyksestä käyttöön otettu
kuukausien päivien lukumäärä
ole ollut käytössä kuin vaivaiset 2054 vuotta!
Opin itse muistisäännön 31 -päiväisten kuukausien tunnistamiseksi jo ensimmäisellä luokalla. Siinä hyödynnetään rystysiä ja niiden välisiä kuoppia.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

rauskuman
Vastaava tuottaja
Viestit: 3636
Liittynyt: 09 Syys 2008 01:31

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja rauskuman » 07 Elo 2009 13:24

Empä taida hankkia lippuja tuohon SummerSmash-tapahtumaan.

Avatar
effie
Isoveli
Viestit: 1829
Liittynyt: 01 Syys 2006 19:47

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja effie » 07 Elo 2009 13:48

Realcowboy kirjoitti:Opin itse muistisäännön 31 -päiväisten kuukausien tunnistamiseksi jo ensimmäisellä luokalla. Siinä hyödynnetään rystysiä ja niiden välisiä kuoppia.
Kuin myös.

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: Risto

Viesti Kirjoittaja Dille » 24 Elo 2009 15:07

Risto vilahti eilen Teemalla Kimmo Kuusniemen Suomihevi-dokkarissa. Kommentoi metallimusiikkia yhdellä lauseella.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”