23. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista.
Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

23. päivä

Viesti Kirjoittaja Skygge » 26 Syys 2022 09:58

DC1&2. Klo 9:56.

Talossa ollaan aamuhommissa.
aamua.jpeg
aamua.jpeg (77.47 KiB) Katsottu 3728 kertaa
aamua2.jpeg
aamua2.jpeg (103.54 KiB) Katsottu 3728 kertaa
:trollface:

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja ramasee » 26 Syys 2022 11:07

DC1 klo:11 Asukkaat käsketty hetki sitten makuuhuoneeseen ja sulkemaan ovi perässään.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 26 Syys 2022 11:35

DC1. Klo 11:34.

Asukkaat käskettiin sohville. Heille kerrotaan tehtävä.

Asukkaille kerrotaan, että nyt alkaa päälliköiden valtakaudet. Lisäksi mainitaan päällikön immuniteetista ja erikoisasemasta sekä se, että asukkaat päättävät päällikön itse.

Perään kirje. Asukkaille toistetaan BB:n kuuluttamat jutut ja lisäohjeet.

Jokainen asukas pitää vuorollaan lyhyen puheenvuoron ja perustelee, miksi juuri hänet tulisi valita päälliköksi. Kun jokainen on pitänyt puheenvuoron, äänestys alkaa. Äänestys pidetään suljetulla lippuäänestyksellä. Jokainen asukas käy vuorollaan korokkeen luona antamassa äänensä sille asukkaalle, jonka haluaa päälliköksi. Mahdollisen tasapelin ratkaisette itse. Päätöksen tekoon on aikaa tunti.

Ennen äänestyksen aloitusta valitsette vaalivalvojan, joka tulee äänestyksen jälkeen päiväkirjahuoneeseen suorittamaan äänestyksen laskun. Istutte äänestyksen ajan sohvilla vaalien ja äänestyksen ajan. Pitäkää puheenvuorot lyhyinä. Äänet annetaan korokkeen luona. Menkää yksitellen korokkeen ääreen selkä muihin asukkaihin päin. Kun olet kirjoittanut nimen äänestyslippuun, nosta se rintasi eteen tekstipuoli eteenpäin noin 10 sekunnin ajaksi. Itseään ei saa äänestää. Tiputa lipuke ääniuurnaan ja palaa sohvalle. Kun kaikki äänet on annettu, tulee vaalivalvoja pk:hon laskemaan tuloksen.*

*Tiivistetty, ei sanasta sanaan.
:trollface:

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 26 Syys 2022 12:06

Äänestäjä - Äänestetty

Nabaz – Sofia
Reeo – Miika
Milena – Miika
Merve – Laura
Heidi – Miika
Mathias – Karvan
Miika – Reeo
Laura – Aleksi
Tuula – Miika
Karvan – Laura
Aleksi – Laura
Sofia – Tuula
Mia – Laura
Milla – Karvan
Salla – Karvan

12:13
Asukkaat äänestävät kättä nostamalla Lauran ja Miikan välillä. Laura saa 8 ääntä, eli tuli valituksi päälliköksi.

Kuva

Kuva

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 26 Syys 2022 13:17

a walking disaster

Nyymi
Finalisti
Viestit: 682
Liittynyt: 04 Syys 2020 00:34
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Nyymi » 26 Syys 2022 13:37

Anteeks en oo ihan varma kellonajasta mutta DC-1 päällikköäänestyksen jälkeen/aikana Aleksi ja Sofia hipsutteluja ja sen jälkeen Aleksin ja Merven läheisyyttä.
Liitteet
Screenshot_20220926_132551.jpg
Screenshot_20220926_132853.jpg
Screenshot_20220926_132853.jpg (87.47 KiB) Katsottu 2936 kertaa
Screenshot_20220926_132708.jpg
Analyysinyymi :eye: Motto: Voin olla väärässäkin.
Lemppariasukkaita: Krisu19, Kevin19, Tupu19, Andte14, Nimo14, Jonathan14, Niko Saarinen, Sauli Koskinen, Kristiina20, Joel20, Nina Mikkonen VIP21,
Jassu, Aki ja Melody 2021. Mathias 2022.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 26 Syys 2022 14:47

DC1&2. Klo 14:43.

Aleksi ja Mia ovat pitkään keskustelleet kylppärissä ollessaan talokokemuksistaan.
kylppari.jpeg
kylppari.jpeg (65.37 KiB) Katsottu 2726 kertaa
--
Osa porukkaa on alkanu laittamaan ruokaa.
keittio.jpeg
keittio.jpeg (79.11 KiB) Katsottu 2726 kertaa
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 26 Syys 2022 15:21

DC1. Klo 15:18.

Verhot aukesi ja asukkaat pääsivät pihalle. Pihalla iso paketti, jonka sisältä paljastuu todella iso häkki.
paketti.jpeg
paketti.jpeg (108.78 KiB) Katsottu 2598 kertaa
hakki.jpeg
hakki.jpeg (108.44 KiB) Katsottu 2598 kertaa
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 26 Syys 2022 15:45

DC1. Klo 15:44

Laura sanoo, että häkki on lahja isoveljeltä. Laura kertoo myös ketkä menevät häkkiin. Nabaz, Aleksi, Miikka, Merve ja Laura itse jäävät häkin ulkopuolelle. Muut menevät häkkiin.
--
hakkilinnut.jpeg
hakkilinnut.jpeg (106.77 KiB) Katsottu 2476 kertaa
hakkilinnut2.jpeg
hakkilinnut2.jpeg (108.61 KiB) Katsottu 2455 kertaa
:trollface:

Kokona11
Intruuderi
Viestit: 273
Liittynyt: 02 Syys 2019 18:36

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kokona11 » 26 Syys 2022 15:48

Klo 15:47 DC1: Big Brother kuulutti Lauran päiväkirjahuoneeseen

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 26 Syys 2022 16:30

DC2 16:11 Laura kertoo Aleksille ja Mervelle, että laittoi Nabben eri puolille Millan ja Karvanin takia. Milla oli pyytänyt, että jos joku jako tulee, niin ei haluaisi samaan Nabben kanssa
a walking disaster

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5518
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 26 Syys 2022 17:38

DC2: 17.09 Asukkaat saivat varastohuoneesta kaksi lahjapakettia, toisen häkkiin ja toisen häkin ulkopuolelle. BB antoi luvan avata häkissä olevan lahjapaketin, josta paljastui iso lakana, jossa on numeroita.
laskutehtavahakissa-260922.jpg

Lahjapakettien mukana oli myös kirjekuori häkkiin. Heidi lukee kirjeen.

Kauppatehtävä

Asukkaat, tehtävänne on selviytyä kauppatehtävän ajan häkissä. Jokainen häkissä luovuttanut asukas vähentää 40 euroa kauppabudjetistanne.

Suoritatte häkissä ollessanne laskutehtävää. Ratkaisemalla laskutehtävän, ansaitsette 200 euroa kauppabudjettiinne. Tehtävänne on laskea lahjapaketin kankaan numerot yhteen. Kun haluatte antaa vastauksen laskutehtävään, tulee teidän pyytää siihen ensin lupa. Annatte vastauksennne vasta, kun BB antaa siihen luvan.

Saatte kokeilla oikeaa vastausta kerran päivässä. Tämän lisäksi Big Brother voi niin halutessaan antaa ylimääräisiä vastausvuoroja. Vain täsmällisesti oikein oleva vastaus hyväksytään.

Olette häkissä tehtävän päättymiseen asti. Poistutte häkistä ainoastaan vessaan tai talon päiväkirjahuoneeseen. Häkin asukkaat käyttävät ainoastaan ulkovessoja. Häkistä vapautetut ja mahdollisesti luovuttavat asukkaat eivät saa mennä takaisin häkkiin, eivätkä he saa auttaa laskutehtävässä.

Vapaana elävät asukkaat elävät normaalia Big Brother -arkeaan ja huolehtivat häkin asukkaiden ruokahuollosta.

Lisäohjeet:

Tehtävänne on summata kaikki kankaassa olevat numerot yhteen. Kun haluatte antaa vastauksen, teidän täytyy pyytää Big Brotherilta vastauslupaa. Antakaa vastauksenne vasta, kun Big Brother antaa siihen luvan. Voitte esittää vastauksen yhden kerran päivän aikana. Hyväksytyn vastauksen tulee olla täsmällisesti oikein. Ette saa käyttää apuvalineitä muistiinpanojen tekemiseen. Muistiinpanojen tekeminen on kielletty.

Terveisin, Big Brother


DC1: 17.12 BB antaa luvan häkin ulkopuolella olevien asukkaiden (vapautetut asukkaat) avata heidän lahjapakettinsa. Lahjapaketissa kahvia ja juustokakkua. Laura sanoo, että niitä saa nauttia vain ulkona.
kahviajuustokakkua-260922.jpg

DC1: 17.14 Vapautetut asukkaat päättävät tarjoilla ruokaa häkin asukkaille.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 26 Syys 2022 17:58

DC2. Klo 17:57.

Joku asukas spekuloi, että nukkuvatko ulkona. Noh, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:
hakkii.jpeg
hakkii.jpeg (105.9 KiB) Katsottu 1946 kertaa
:trollface:

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 26 Syys 2022 19:06

Aiemmin:

14:04 DC1: Kylppäri. Aleksi ja Mia ikkunaseinän istumapaikalla. Pariskuntaa murehduttaa edessä mahdollisesti oleva joukkuejako. Mia joutuu esittämään pahan skenaarion käsillä elehtien, koska ei halua sanoa sitä ääneen, jotta se ei toteutuisi. Paha skenaario olisi eri puolille joukkuejaossa joutuminen.

Aleksi: ”Mut sit... mä oon tälleen... jos mä lähen täältä, mä oon tälleen!”

Aleksi nojautuu taaksepäin, asettaa kädet syliinsä ja toljottaa eteensä tyhjin silmin.

Mia: ”Jep!”

Aleksi: ”Ja must tuntuu et...” (nousee pystympään asentoon, sulkee ahdistuneen näköisenä silmänsä) ”...mitä vitsiä!
Mia: ”No?”

Aleksi selittää, että tahtoisi lähteä talosta ennen Miaa... mutta ihan sama. Ei ole muuta hyvää vaihtoehtoa kuin lähteä samaan aikaan!

Mia (naurahtaen): ”Jep!”
Aleksi: ”Koska sit mun tulis ikävä, toisel puolel, sua.”
Mia: ”Jep. Tämä.”

Aleksi ei vain kestäisi olla talossa, jos Mia lähtisi. Mutta jos itse lähtisi, ei pystyisi iltaisin tekemään muuta kuin istumaan käteensä nojaten onnettomana.

Aleksi: ”Ei ku sää et oikeesti edes käsitä!”
Mia: ”Jep.”
Aleksi: ”Niin, nytki sanot... ’jep’, mut ku sä--”
Mia (Aleksin olkavarteen tarttuen, sitä taputtaen, hymyillen): ”Eiku käsitän!”
Aleksi: ”Ei! Mä tiiän et sä käsität, mut sä et oikeesti käsitä! Sä et niinku... sun pitäis nähä mun... oikeesti, jotenki niinku...” (nostaa molemmat kädet sormet harallaan ohimoilleen) ”...ajatus!

Aleksi: ”Et kuin, niinku oikeesti, JEP juttu se on. Se ei oo ’jep’... vaan se on niinku JEP!”
Mia (hymyillen): ”Se on toi!”

14:07

Aleksi huokaisee. Istuvat muutaman sekunnin hiljaa.

Mialle tulee kauhea visio siitä, että kun lähtee ennen Aleksia, niin sitten vain katsoo tv:stä, kuinka Aleksi on talossa. Aleksi ei edes pystyisi katsomaan. Voisi vain istua paikallaan ja huokailla ja haudata päänsä käärittyyn kylpytakkiin, kuten nyt tekee.

Aleksi ottaa käärityn kylpytakin naamaltaan. Ilmoittaa, että Mian kanssa oli niin kiva katsoa sitä elokuvaakin.

Mia (hymyillen, hinkuvinkuisella ihkuäänellä): ”Niin oliiii!

Mia (hymyillen, Aleksin olkapäätä puserrellen): ”Kiva kun otit mut!”

Mia: ”Vähä piereskeltii--”
Aleksi: ”Jep!”
Mia: ”--ja röyhtäiltiin--”
Aleksi: ”Jeps!”

Mia kihittää.

Aleksi (kylpytakkia taas naamalleen sovitellen): ”Voi jeh...”
Mia (hymyillen): ”Sun kaa on kyllä hauskaa...”
AleksI: ”Mm-mh!” (käännähtää katsomaan Miaa silmiin)
Mia hykertelee.

14:08

Aleksi: ”Siis mä en voi käsittää.”
Mia: ”Mmh... En määkään...”

14:11

Aleksi vertailee Miaa muihin asukkaisiin. Ei hän Naben kanssa näin voisi olla. Ei Miakaan.

Aleksi kokee turvalliseksi, kun Mialle voi sanoa rumiakin asioita.
Mia (pohdiskelevasti): ”Mmh. Sä voi sanoo mulle niinku mitä vaan!”
Aleksi: ”Niin!”

Mia: ”Meil on pyyteetöntä ystävyyttä!
Aleksi: ”Niin on.”
Mia: ”Mmh.”

14:12

Aleksi (kylpytakkipakettia sylissään näpräten): ”Ja mä en niinku... mä en pysty käsittään sitä!”
Mia (hymyillen): ”En määkään! Ja se on iha-naa!

Aleksi huokaisee. Kohentaa lippalakkiaan, laittaa sitten kädet pään päälle.

Mia (lepertelyäänellä): ”Se on iha-naa.”
Aleksi (Miaa katsahtaen): ”Niin mut ku se välillä oikeest tuntuu must siltä et... sä oot niinku ajanu täällä mut ansaan!” (katsoo Miaa ovelasti, Mia vastaa katseeseen ihmetellen)

Aleksi (naurahtaen): ”Ihan sen takia et sä oot ollu niin kiva!

Mia nojaa poskeaan oikeaan käteensä. Kurtistaa kulmiaan ja mutristaa suutaan. Nostaa vasemman kätensä Aleksin t-paidan rintamukselle. Silittelee Aleksin rintaa.

Aleksi: ”TIäks silleen et...” (edelleen kädet pään päällä, mutta kääntäen katseensa eteenpäin) ”...tai et...” (kääntyen uudestaan Mian puoleen) ”...en mä oo noin kiva.”
Mia (ihmeissään): ”Miten kiva?”
Aleksi (hymyillen): ”Toi tolleen, miten sä oot mulle! Niin sitte mää on niinku sellases ansas!”
Mia (hymyillen): ”Mitääh!”

Aleksi (kiusaantuneena hymyillen): ”Mä en osaa selittää sitä! Tiäks silleen, että... mä en osaa selittää tota oikeesti ton paremmin!”

Mia nojaa edelleen käteensä. Hymyilee. Kohottaa kulmaansa.
Aleksi: ”Mut silleen, et... sä oot niin kiva mulle--”
Mia: ”Mut oothan säki mulle kiva!”
Aleksi (katseensa kattoon nostaen): ”Mutta siis silleen niinku... joo, mut silleen... tiäks, ku...” (elehtii kädellään kohti itseään) ”...mää vaan tiiän, mitä mää tunnen! Niin sit mä oon silleen, et.... en mää vois niinku... saada sua tunteen näin voimakkaasti... mitä mää tunnen susta!”
Mia (hinkuvinkuhellittelyäänellä): ”Voithan...!”

Aleksi naurahtaa.
Aleksi:. ”Mut tiäks, silleen mä aattelen!

Mia katselee Aleksia hetken käsi poskella, sydänsilmillä, otsa aavistuksen verran epäuskoisessa kurtussa.

Mia (lempeällä hellittelyäänellä): ”Sä oot i-ha-nin...!

14:47

Aikaa on kulunut, mutta Aleksi ja Mia istuvat edelleen samassa syvennöksessä kylppärin ikkunalla toistensa seurana. Keskustelunaihe on vaihtunut.

Aleksi (väsyneesti nuristen, juomapullolla leikkien): ”Mut nyt mä on ihan pihalla näistä, tota... tääl menee koko ajan uusiks kaikki--”
Mia (nyökyttäen): ”Nii-i.”
Aleksi: ”--miten meidän nyt täytyy taas toimia?”

Mia ehdottaa että vain odottavat, mitä tässä nyt tapahtuu. Sitten tarkistavat tilanteen.

Mia toteaa, että jos ajattelisi pelkästään pelin kautta, eikä mitenkään muuten, oikeasti olisi fiksuinta olla uusien kanssa. Aleksi myöntää.

Mia: ”Mutta... me ollaan niin tunneihmisiä--”
Aleksi: ”Mm-mh!”
Mia: ”--et mä en tiedä, et onks se käytännös mahollista. Oikeesti, koska meil hajoo sit niinku... pää!”
Aleksi: ”Niin hajoo.”

Tuula käy välillä kylppärissä laittamassa hajuvettä ja juttelemassa. Lähtee sitten pois ja painaa oven perässään kiinni.

14:49

Aleksi: ”Mut kyl mul on semmonen olo, et meiän pitää olla silleen, ehkä...” (vilkaisee alta kulmiensa) ”...turvassa; mää, sää, Laura, Merve!”
Mia: ”Nii. Jep! Ja pidetään siit huoli.”
Aleksi: ”Niin!”
Mia: ”Kyllä kyllä!”

Muutoin Aleksi katsoo, että ollaan ”jotenkin perin”. Ei tiedä, miten perin. Mia täydentää, että puljailevat tuossa jotenkin, ja vähän niin kuin kaikkialla.

Aleksi: ”Meidän on pakko. Meidän on pakko.”
Mia: ”Joo.”

15:50

Mia: ”Ja sori, mut Soffe... on automatic turvassa--”
Aleksi: ”Jeps.”
Mia: ”--koska mä en tuu... äänestään kyl.”
Aleksi: ”Jeps.”
Mia: ”Mmh.”
Aleksi: ”En mäkään.”
Mia: ”Se on niinku... varma.”

Aleksi kertoo, että Laura ja Merve olivat samaa mieltä. Toteavat, että nelikolla on aika sama linja, ainakin mieluiten säästettävien asukkaiden osalta.

Kokona11
Intruuderi
Viestit: 273
Liittynyt: 02 Syys 2019 18:36

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kokona11 » 26 Syys 2022 19:40

Klo 19:39 DC1: Big Brother kuulutti Miikalle että mitä ihmettä?!? Oletko aivan varma

Klo 19:40 DC1: Big Brother pyysi Nabazia kokeilemaan käsilläseisontaa ja Nabaz oli eri mieltä ja sanoi pistä töpinäksi

Kokona11
Intruuderi
Viestit: 273
Liittynyt: 02 Syys 2019 18:36

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kokona11 » 26 Syys 2022 19:48

Klo 19:48 DC1: Big Brother kuulutti vapautuneille asukkaille että sauna on lämmin ja varastohuone on auki
varastohuone-saunajuoma.JPG

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 26 Syys 2022 19:48

DC1. Klo 19:47.

Big Brother kuulutti "vapaille" asukkaille, että sauna on lämmin ja varastohuone auki. Varastohuoneesta löytäneet eväät näkyykin aiemman postauksen kuvassa. :tu
:trollface:

Kokona11
Intruuderi
Viestit: 273
Liittynyt: 02 Syys 2019 18:36

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kokona11 » 26 Syys 2022 19:50

Klo 19:49 DC1: Big Brother kuulutti että poreamme on käytössänne vapaille asukkaille

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 26 Syys 2022 20:29

DC1&2. Klo 20:28.

Toisilla hauskaa ja toisilla vähemmän hauskaa:
hauskaa.jpeg
hauskaa.jpeg (82.07 KiB) Katsottu 1364 kertaa
eihauskaa.jpeg
eihauskaa.jpeg (135.42 KiB) Katsottu 1364 kertaa
:trollface:

Kokona11
Intruuderi
Viestit: 273
Liittynyt: 02 Syys 2019 18:36

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kokona11 » 26 Syys 2022 20:38

Klo 20:37 DC1: Big Brother hämmentää häkissä olevia asukkaita luettelemalla erilaisia numeroita

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 26 Syys 2022 21:01

DC1. Klo 21:00

BB kuulutti Reeon vapautetuksi häkistä. Pian tämän jälkeen Reeo sai myös kuulutuksen, että varastohuone on nyt auki.

Rapoajan huomio: Vielä ei kerrottu, mutta ilmeisesti vapaat asukkaat saivat valita yhden asukkaan vapautettavaksi.
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 26 Syys 2022 22:10

DC2. Klo 22:09.

Häkissä on tunnelmaa:
retkeilijat.jpeg
retkeilijat.jpeg (120.59 KiB) Katsottu 1205 kertaa
retkeilijat2.jpeg
retkeilijat2.jpeg (117.62 KiB) Katsottu 1205 kertaa
:trollface:

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”