Teeskentely

Keskustelua liittyen Suomen toiseen Big Brotheriin.
Vastaa Viestiin
Avatar
shirenu
Uimavalvoja
Viestit: 443
Liittynyt: 16 Syys 2005 23:24
Viesti:

Teeskentely

Viesti Kirjoittaja shirenu » 06 Syys 2006 23:10

Tällä hetkellä tuntuu olevan muodissa BB-fanien keskuudessa se usko, että kaikki talossa tehty on teeskenneltyä. Mitä naurettavimpia asioita pidetään feikattuina tai keksittyinä ominaisuuksina.

Minkä ihmeen takia lähes kaikkia asukkeja on tähän asti syytelty feikkauksesta (esim. Hannen unissakävely, Kaarlon ilmeet, Miran lintufobia)?? Luulevatko fanit oikeasti, että nämä asukit niin tarkasti miettivät, miten esittävät itsensä yleisölle? Että he oikeasti näyttelevät 24 tuntia vuorokaudessa? Jos katsoja ei usko minkään talossa olevan aitoa, niin miksi sitten vaivautuu katsomaan koko ohjelmaa?

En muista viime vuonna lukeneeni yhtä montaa viestiä, jossa asukkeja olisi syytelty kylmän laskelmoidusta käyttäytymisestä. Miksi tänä vuonna on tällaista? Eikö uskota, että toisen kauden asukit olisivat voineet ihan oikeasti mennä taloon omina itsenänsä liikaa miettimättä, mikä voisi olla heidän "juttunsa"?

Tätä vain mietin, enkä löytänyt tälle muuta paikkaa, joten alotin uuden ketjun.

Avatar
Mari A
Vaihtoasukas
Viestit: 332
Liittynyt: 27 Heinä 2006 21:03
Paikkakunta: Kehä III:n ulkopuolinen Villilän Erämaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mari A » 06 Syys 2006 23:18

En ole moisiin keskusteluihin törmännyt - omalla alueellaani eivät ihmiset keskustele katsovansa BB:a, näin oli myös vuosi sitten. Mieluummin ihmiset sanovat etteivät katso BB:a lainkaan, etteivät ikinä ole. Se on täällä päin "in". :roll:

Yhdistäisin tuon keskustelun kuitenkin tämän vuoden BB:n omiin mainoksiin - voiko joku olla aito BB -talossa ja niin pois päin. Hyvin on mainos sitten purrut, jos siitä keskustellaan. Minulle on lopunperin se ja sama onko ihmiset aitoja vai feikkejä - sen verran olen yrittänyt seurata muita BB:ta myös Suomen rajojen ulkopuolelta. :lol: Kolmas ryhmä talon asukeista on "wannabe"et, jotka haluavat julkkiksiksi. :wink:

Avatar
Tinttu
Pikkuveli
Viestit: 2463
Liittynyt: 28 Helmi 2005 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tinttu » 07 Syys 2006 09:33

Uskon että Miran lintupelko ja Hannen unissakävely ovat oikeita ongelmia - tai sitten he ovat huippuluokan näyttelijöitä.

Henan kohdalla olen kyllä miettinyt sitä että kuinka tarkkaan edellinen BB on tullut katsottua ja onko sen pohjalta laadittu omaa pelistrategiaa. Esim. alastomuudestahan oli kohtuullisen paljon lööppejä viime vuonna ja Pertun läpänheitosta pidettiin. En siis sano että Hena teeskentelisi, varmaan on tuollainen oikeassakin elämässä, mutta ehkä Hena on miettinyt sitä milllaisia tempauksia talossa pitäisi tehdä ollakseen suosittu katsojien keskuudessa?

Sekavasti selitetty, toivottavasti tajusitte.
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 07 Syys 2006 11:08

Mira ei teeskentele, tai sitten hän on todella hyvä näyttelijä... korkeitaan ylireagoi, mutta sekin on silloin luonteessa

Hanne ei todellakaan teeskentele...

Kaarlon tapaus on vaikeampi, mutta en usko

Hena käyttää edellisen kauden tietoja hyväkseen ja kertoo huonoja juttuja ja pasteeraa alastomana, mutta onko se kuitenkaan teeskentelyä? Uskon hänen oikeasti olevan noin tyhmä :wink:
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Viesti Kirjoittaja Mole » 07 Syys 2006 11:41

Tokihan asukkaita jonkun verran ohjaillaan päiväkirjahuoneessa shown sujuvuuden kannalta. Tämä siis normaalin torumisen ym. ohjeistuksen lisäksi.

Muistaakseni, joku brittien bb:ssä ollut paljasti tämän lehdistössä. En tiedä sitten tapahtuuko samaa Suomessa.

Avatar
MJK
Käsikirjoittaja
Viestit: 975
Liittynyt: 07 Elo 2006 13:55
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja MJK » 07 Syys 2006 14:39

Samaa aihetta on tullut mietittyä. Juuri ensinmäisessä viestissä mainitut asiat on tullut mieleeni. Miralla lintufobia on, sen huomaa kaikesta vaikka vähän suurentelisi? eleitänsä. Ei kukaan tuolla leikittele toisella persoonallansa. Aidoilta näyttävät.
Kuva

Avatar
Jaake
Kunniajäsen
Viestit: 1429
Liittynyt: 24 Tammi 2005 21:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaake » 07 Syys 2006 18:28

Aidoilta näyttävät.
Joo, varsinkin Hena. :wink:

Avatar
MJK
Käsikirjoittaja
Viestit: 975
Liittynyt: 07 Elo 2006 13:55
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja MJK » 07 Syys 2006 18:59

Jaake kirjoitti:
Aidoilta näyttävät.
Joo, varsinkin Hena. :wink:
Ääh tuo on kyllä pakko myöntää :)
Kuva

Avatar
EvaK
Työläinen
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Elo 2006 12:33

Viesti Kirjoittaja EvaK » 07 Syys 2006 23:30

Mä oon ihmetelly itteni osalta tätä teeskentelyn havainnointia tänä vuonna kans! Viime vuonna en muistaakseni paljoakaan ajatellut, että joku varsin esittäisi tai olisi kauhea "peluri". Mutta tänä vuonna mietin melkein joka jakson kohdalla, että miten tää on menny tälläseksi näyttelemiseksi!


Ehkä tänä vuonna on nyt valittu vähän erilaisen säleikön läpi ihmisiä ja nämä on ehkäluonteeltaan keskimäärin itsepäisempiä, äänekkäämpiä ja provosoivempia kuin viime vuonna. Mut nyt talossa on niin erilaisia ihmisiä, että niitä tulee tosiaan oikein päiviteltyä, että ei kai kukaan oikeesti voi olla tuollainen!! :totallybored:
Tahtoisin uskoa että asukkaat ovat omina itseinään siellä, ja ehkä pääasiassa ovatkin.
Luulen että suhteessa kunkin julkisuushakuisuuteen siellä voi sitten korostua jotkin asiat, mitä he kuvittelee tekevän heistä mielenkiintoisia. Esim. Miran lintufobia ja Henrin infernaalinen pelleily.


Mutta loppujen lopuksi kaikkihan on menneet taloon kuvattavaksi ja koko kansalle näytettäviksi,joten siltä kantilta ajatellen vaikea kai sitä on käyttäytyä täysin samalla lailla miten kotona omien tuttujen parissa. Itse en pystyisi. Tosin nyt BB2:n aikana olen erittäin vahvasti tajunnut etten kyllä missään nimessä lähtisikään moiseen.
Elämän nykytyylii on /kuin laulussa tuulet /kai olla vähän levoton, sä luulet (-PMMP)

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Teeskentely

Viesti Kirjoittaja Punde » 07 Syys 2006 23:49

shirenu kirjoitti:Jos katsoja ei usko minkään talossa olevan aitoa, niin miksi sitten vaivautuu katsomaan koko ohjelmaa
Ihan normaalia spekulaatiota joidenkin juttujen feikiksi sanominen, jotkut jutut vaan ovat niin naurettavia ollakseen totta, ja siitä saa toki sanoa mielipiteensä ja olla eri mieltä. Naiivina ohjelman katsominen ei ole se ainoa tapa katsoa big brotheria.

Ja ton lauseen otin quoteen sen takia, että tuskinpa kukaan olettaa kaiken olevan feikkiä.

Kärjistyksiin vastaaminen kunniaan! :)

chypre
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2066
Liittynyt: 15 Syys 2005 17:29

Viesti Kirjoittaja chypre » 08 Syys 2006 01:29

Komppaan Pundea. Hyvin sanottu.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 08 Syys 2006 07:49

Minä väitän, että jokainen vetää jotain roolia eri tilanteiden mukaan. Itsekin olen hyvin erilainen esimerkiksi 70-vuotiaiden seurassa kuin kaveripiirissä, äidin rooli on ihan erilainen kuin työminäni. Esimerkiksi työminäni silloin kun aikoinaan olen ollut asiakaspalvelussakin, on kestänyt kaiken jaskan mitä niskaan tulee hymyillen, vaikka yleensä silloin nuorena kesätyössä puhelinvaihteessa se jaska tuli 99% muiden tekemisestä. Mutta täällä kotona pinnani on paljon lyhyempi. Joten siinä ei ole mitään ihmeteletävää, jos ihmiset käyttäytyvät eri tavalla talossa kuin siviilissä.

Liioittelulla saatetaan hakea huomioita. Esim. itsekin pelkään isoja lintuja, pelkään myös koskea kuolleisiin pikkulintuihin. Eri ihmiset reagoivat asioihin eri tavoin. Mutta eläviä pikkulintuja en pelkää, vaan tykkään tarkkailla niitä, läheltäkin. Kiljumaan en ala kun näen linnut, mutta isoja lintuja olen juossut pakoon. Tämä pelkotila on sellainen, mitä en suuresti mainosta, sillä sille todella nauretaan.

Avatar
Jaake
Kunniajäsen
Viestit: 1429
Liittynyt: 24 Tammi 2005 21:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaake » 08 Syys 2006 11:23

Olen aika vakuuttunut siitä etteivät kaikki asukkaat ole tällä hetkellä aitoja, ja vetävät roolia joko mennäkseen pelissä pidemmälle, tai vaihtoehtoisesti huomaamaattaan (vieras porukka).
Uskon että Mira liioittelee lintufobiaansa tehdäkseen itsestään mielenkiintoisemman. Uskon että Henan jutut ovat vahvasti väritettyjä. Ja uskon että Ari ei ole ollut aito, koska ei voi puhua kaikista asioista joista haluaisi (näistä tarkoituksettomista epäaitouksista tuli hän mieleen..)

On aika sinisilmäistä katsoa realityohjelmaa, jonka pääpalkinto on 50,000 euroa ajatellen että kukaan ei ole valmis vetämään pikku roolia voittaakseen kilpailua. Big Brother on peliä, halusitpa niin uskoa tai et. Se ei ole vain se hauska sarja, jossa joukko toisilleen vieraita ihmisiä viettää talossa 3 kuukautta hauskuuttaen katsojia.

Avatar
Liisi
Julkkisasukas
Viestit: 494
Liittynyt: 29 Elo 2005 11:43

Viesti Kirjoittaja Liisi » 08 Syys 2006 12:46

Jaake kirjoitti:On aika sinisilmäistä katsoa realityohjelmaa, jonka pääpalkinto on 50,000 euroa ajatellen että kukaan ei ole valmis vetämään pikku roolia voittaakseen kilpailua. Big Brother on peliä, halusitpa niin uskoa tai et. Se ei ole vain se hauska sarja, jossa joukko toisilleen vieraita ihmisiä viettää talossa 3 kuukautta hauskuuttaen katsojia.
Pakko kompata Jaakea tässä. Teeskentelemätöntä aitoutta nähdään hetkittäin, mutta täysin aitoa kamaa saataisiin vain salaa kuvaamalla. Ja meno olisi kyllä aivan täysin toisenlaista. Koko homman ideanahan onkin minusta nimenomaan se, että nähdään kuinka ihmiset näissä oloissa käyttäytyvät. Näihin oloihin kuuluu oleellisena osana se että kaikki tietävät että heitä katsellaan 24/7.
This is Big Brother, would Liisi please come to the diaryroom...

chypre
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2066
Liittynyt: 15 Syys 2005 17:29

Viesti Kirjoittaja chypre » 08 Syys 2006 17:31

Alkuperäiseen vastaisin että tuskin kukaan on niin tyhmä että tosiaan uskoo että ihan kaikki mitä talossa tapahtuu on aitoa ja sama myös toisinpäin että kaikki olisi feikkiä.
Tietenkin on niitä joiden ihqusuosikkeja ei saa arvostella millään tasolla...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2006”