Anna Ala-Salomäki

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit ja kuin kaksi marjaa.
Vastaa Viestiin

Mielipiteesi Annasta?

Äänestys päättyi 30 Marras 2014 20:01

5-Suosikki
103
24%
4
95
23%
3
76
18%
2
58
14%
1
49
12%
0-Inhokki
41
10%
 
Ääniä yhteensä: 422

seb
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 510
Liittynyt: 01 Syys 2012 12:35

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja seb » 09 Marras 2014 18:51

Zeus kirjoitti:Onko tuo Anna ainoa, joka häpeää käytöstään?
Hienoa että häpeää, asian tekee kuitenkin naurettavaksi se että jos ei käry olisi käynyt tuskin häpeäisi yhtään. 4 > 2.

kärpänen
Uimavalvoja
Viestit: 415
Liittynyt: 08 Syys 2012 13:50

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja kärpänen » 09 Marras 2014 19:00

seb kirjoitti:Hienoa että häpeää, asian tekee kuitenkin naurettavaksi se että jos ei käry olisi käynyt tuskin häpeäisi yhtään. 4 > 2.
Itse taas nostan Annan pisteet takaisin 4 -> 5 juuri sen takia miten on nyt reagoinut ymmärrettyään loukanneensa Tuulikkia. Ihan hyvä opetus oli tämä Annalle ja reagoi siihen ihailtavalla tavalla. Minkäänlaista merkkiä siitä, että Anna olisi pahoillaan vain kiinnijäämisestä, niin kuin sinä uskot, ei Annan käytöksestä näy.

Edit.Lisäksi tämä Annan syyllistäminen luotiin lähes tyhjästä siihen nähden mitä hän todellisuudessa selostustehtävän aikana sanoi. Muuten on kyllä kauden aikana tullut selväksi, ettei Tuulikista pahemmin pidä.

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja Evalds » 09 Marras 2014 19:00

Turhaan itkee kun teki tehtävän niin kuin pitikin. Laskee pisteet.

Statement
Asukaskokelas
Viestit: 108
Liittynyt: 01 Syys 2014 14:38

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja Statement » 09 Marras 2014 19:05

Uskon, että tämä episodi on jo kääntynyt Annalle hyväksi.

Puolueellisesti, koska Anna on suosikkiasukkaani.

Avatar
Marianne
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1581
Liittynyt: 08 Elo 2006 23:28

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja Marianne » 09 Marras 2014 19:59

KariTa kirjoitti:
Evalds kirjoitti:Vaikka Anna on talon sympaattisin niin ei se riitä finaalissa, ja tuo ettei ole osallistunut juurikaan taloustöihin talossa on iso miinus.
Onko noilla taloustöitten tekemisellä ennenkään ollut mitään merkitystä suosion kannalta, itselleni ainakin on paljon tärkeämpää miten asukas suhtautuu viikkotehtäviä kohtaan. Siinä kellään ei pitäisi olla moittimista Annaa kohtaan.
Voisin itse pistää kaikkien aikojen parhaat asukkaat topteniin sellaisen asukin joka keksisi että voisivat tehdä ruokaa pareittain vuorotellen samoin tiskata ja saanut myös muut toimimaan niin. En käsitä miksi nuo asukit ei toimi noin, itse keksin tuon brittibb nelosen puolessa välissä. Elämä talossa olisi niin paljon helpompaa.

Mikä tahansa omatoiminen toiminta on plussaa, myös kotitöiden teko ja pihalla kävely, anna ei tee tietääkseni kumpaakaan.

Muuten toivoisin annan voittoa mutta kaksi asiaa vaivaa. Se etten tiedä Annasta mitään virallisten sivujen esittelyn lisäksi, esim. Missä on töissä vai opiskelee. Ja toiseksi epäilen tekevän samaa kuin Anniina: teeskentelee tyhmää, höpsöä blondia.
QL 2014: kakkonen on ykkönen.

Naamis
Intruuderi
Viestit: 264
Liittynyt: 24 Marras 2010 15:50

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja Naamis » 09 Marras 2014 23:40

Mun mielestä Anna on BB-historian kenties yliarvostetuin asukas. Aika täysi tapetti ollut talossa, toki räkänaurunsa ja "yyyyyyyyyy" -hokemansa ansiosta näkynyt ja kuulunut, mutta mitään oikeasti merkittävää lisää ei ole taloon tuonut.

Lisäksi tämä Annan "empaattisuus" on suuri myytti, tuohan on koko ajan luovinut vain massan mukana. En ole huomannut että Anna olisi ollut jotenkin erityisen empaattinen, kuten vaikka Marika oli. Ehkä Annasta on vaan yritetty leipoa jotain halpaa kopiota Marikasta.

Ja Annaa vastaan ei mitään ole, ihan perusmukava tyttö hän on. Ei kuitenkaan millään tavalla erikoinen. Tapetti.
BB2010 - ensimmäistä kertaa kiusaaja voitti!

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja RedMal » 10 Marras 2014 00:00

Anna on pysynyt mun suosikkina talossa lähes alusta asti ja nyt kun Andte on alkanut paljastamaan huonoimpia puoliaan vihdoin, niin toivon kovasti että kauden voittaja on nimenomaan Anna. En aio tähän kauteen enää tuhlata hetkeäkään, mutta toivon Annalle kaikkea hyvää jatkossa. Sun kaltaisia ihmisiä tarvittaisiin enemmän. Kun vain vähän rohkeutta iän myötä kertyy, niin ei ole mitään hätää. Loppuarvosana 5.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
plop
Isä Pernoo
Viestit: 3281
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:43

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja plop » 10 Marras 2014 01:26

Huipputyyppi!

Su-ma yön bileissä Jonathan ja Jenna angstaa sisällä ja sitten leikkaus Annaan, joka riehuu musiikin tahdissa ympäri kämppää ja kiljuu :D Jotenkin niin aidosti innoissaan ja onnellinen.

Statement
Asukaskokelas
Viestit: 108
Liittynyt: 01 Syys 2014 14:38

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja Statement » 10 Marras 2014 01:40

^ Anna, ainoa finalisteista, joka elää positiivisuudesta.

saralina
Häädetty
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Syys 2014 18:15

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja saralina » 10 Marras 2014 10:12

Naurettavaa, että Annasta tehtiin syntipukki tässä kommentaattori-tehtävässä, vaikka hoiti mielestäni selostukset hyvässä hengessä. Anna joutui pyytämään anteeksi asioita, joissa ei todellisuudessa ollut mitään loukkaavaa.

Vaikka Anna ei voittaisi, on hän silmissäni voittaja upealla ja nöyrällä asenteellaan, josta monet voisivat ottaa oppia.

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja rink » 10 Marras 2014 10:29

saralina kirjoitti:Naurettavaa, että Annasta tehtiin syntipukki tässä kommentaattori-tehtävässä, vaikka hoiti mielestäni selostukset hyvässä hengessä. Anna joutui pyytämään anteeksi asioita, joissa ei todellisuudessa ollut mitään loukkaavaa.

Vaikka Anna ei voittaisi, on hän silmissäni voittaja upealla ja nöyrällä asenteellaan, josta monet voisivat ottaa oppia.
No kyllähän Annakin kommentoi sellaista, joka oli ihan selkeästi anteeksipyyntö"listalle" sopivaa. Ihan kuten muillakin. Pahalla tavalla överiksihän nuo kaikki vetivät, kun luulivat etteivät selostusta kuultu talossa.

Anna itse nosti kissan häntää monta kertaa. Käytännössä kerjäsi anteeksiantoa. Asiasta ei olisi juteltu talossa niin tiiviisti/täsmällisesti ilman Annan omaa epävarmuutta asiassa. En itse pidä tätä pahana, mutta turha väittää että Anna olisi jotenkin syntipukki ja ettei tällä olisi ollut anteeksipyydettävää.

Avatar
Zeus
Päivystävä meribiologi
Viestit: 601
Liittynyt: 16 Loka 2011 13:01

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja Zeus » 10 Marras 2014 11:21

No nyt se Annakin on liittynyt Jonathanin talliin. Annan mielestä Jonathanin paskamainen käytös on upeaa provoilua. :thumbsdown
BB7 Janica BB5 Esa A BB2 Kaki BB7 Sebastian
1. Andte 2. Anna 3. Jussi K 4. Leyla

Avatar
Samettikukka
Läyhääjä
Viestit: 125
Liittynyt: 26 Loka 2009 16:05
Paikkakunta: PKS

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja Samettikukka » 10 Marras 2014 11:48

Statement kirjoitti:^ Anna, ainoa finalisteista, joka elää positiivisuudesta.
Anteeksi, oliko tämä sarkasmia?
Anna(kin) osaa olla ilkeä ja sen on (jos haluaa) nähnyt jokainen, jos vähäänkään on seuranut tyttöä.
Lisääksi hän ei kerro itsestään oikeastaan yhtään mitään, vaikka muilta tonkii asioita, jolla sitten voi myöhemmin piikitellä herttaisen naaman varjossa. En tykkää myös niistä keinotekoisista etukäteen harjoiteltuista yyh, kylppärinaamavääntelyistä + mummoesityksistä, sillä liian läpinäkyvät. Olis vaan oma itseensä....
Minulle Anna on tapettiasukas, mutta kun niitä nega-asukkaita on niin montaa joukossa, Anna pysyy kärjen tuntumassa. Ihan kivanoloinen tyttö muuten, mutten voittoa hänelle suo, en ainakaan tänään.

Pisteet 4>2 <--- laskua erityisesti siitä syystä että on liittynyt Jonathanin enkeleihiin peesaamaan älyvapaasti kaikkea, mitä tämä kuningas-ankeuttaja suusta suoltaa. :thumbsdown

****************************
1. Andte 2. Pertti 3. Anna 4. Jussi K

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja KariTa » 10 Marras 2014 11:59

Itse olen seurannut lähes ainoastaan Annaa kun olen livenä katsonut ja mulla on jäänyt noi ilkeät kommentit ja piikit huomaamatta. Katsotaan varmaan ohjelmaa eri tavalla sitten ja hyvä niin. Päästää joskus suustaan sammakoita mistä itsekin on tietoinen, mm. silloin kun vitsailivat Marista Jonin kanssa alkukaudella.

Anna on edelleen 5:n pisteen asukas ja todellakin aito, ei yritä esittää muuta kuin mitä on. Kyllä sen huomaa kolmen kuukauden aikana ketkä esittää ja ketkä ei.

Avatar
VeePee
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 805
Liittynyt: 26 Syys 2007 11:31

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja VeePee » 10 Marras 2014 12:39

Meikäläisen laskuissa Anna on kohtuuvahvoilla voittajaksi.

Anna omaa paljon BB-voittajalta vaadittavia ominaisuuksia kuten mm. tietynlaista hauskaa hölmöyttä ja aitoutta, neloskauden voittanut Anniina on hyvä vertailukohde Annalle.

Jos Anna ei voita niin todennäköisesti Anna sijoittuu Top 3:een...

Avatar
skilful
Uimavalvoja
Viestit: 410
Liittynyt: 30 Elo 2011 19:35

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja skilful » 10 Marras 2014 12:47

Anna pöydän vieressä naureskelee Jennan Tuulikin haukkumisia ja ymmärtää. Samoin tykkäsi Jonathanin tavasta "provosoida". Hilkulla, jotta tytön pisteet lähtee laskuun :thumbsdown
Lahjattomat treenaa!

saralina
Häädetty
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Syys 2014 18:15

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja saralina » 10 Marras 2014 13:48

Anna on räiskyvä persoona, joka omaa vahvan itseironian ja osaa nauraa myös omalla kustannuksellaan. Senpä takia Anna tuskin ymmärtää loukkaavansa, jos heittää huulta jostain ihmisestä/asiasta. Jälkikäteen katuu kyllä, jos on sanoillaan loukannut.

Tumpelo
Tapetti
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Loka 2014 17:19

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja Tumpelo » 10 Marras 2014 14:15

Pisteet laski pahasti viimeistään, kun rupes nuoleskelmaan tHania... [smilie=a_doh.gif]

Avatar
ripsa
Juonittelija
Viestit: 198
Liittynyt: 15 Syys 2014 16:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja ripsa » 10 Marras 2014 14:25

Anna on herkin asukkaista ja vetoaa minuun. Edelleen olisin Annan voiton kannattaja, mutta itse en todellakaan äänestä enää. Joten pelkässä toivossa on hyvä elää .... Annalla on kaunein sielu näistä asukkaista.

Avatar
Samettikukka
Läyhääjä
Viestit: 125
Liittynyt: 26 Loka 2009 16:05
Paikkakunta: PKS

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja Samettikukka » 10 Marras 2014 14:40

skilful kirjoitti:Anna pöydän vieressä naureskelee Jennan Tuulikin haukkumisia ja ymmärtää. Samoin tykkäsi Jonathanin tavasta "provosoida". Hilkulla, jotta tytön pisteet lähtee laskuun :thumbsdown
Sepä se, eikä ole ainoa kerta. Mutta kun fanit ei näe tai ei halua nähdä, sitten ei. Voi olla että se on oman suosikin kohilla pientä sokeuttakin.
Anna on mielestäni kylmäpäinen pelinainen, joka pohti aina välillä seuraavaa askelta <--- se oli sitten kehu!
Jos todellakin joku on seuraaanut Annaa jatkuvasti (minä en), sitä suuremmalla todennäköisyydellä näkee, miten Anna miettii peliä. Vakava ilme kasvoilla ja välillä suu mutrullaan, missä mennään. Ei mitään kikattelua eikä yyyy-ääniä.
Kommentointitehtävän todellisen luonteen tullessa julkiin Anna sanoi (taisi unohtua kontrolli hetkeksi) sana sanalta: Oi ei, ja minä kun olen yrittänyt olla talossa iloinen ja lupsakka, millaisen kuvan itsestäni nyt annan. En halua että minua pidetään ilkeänä.
Sinänsä ei paha lause, mutta todellakin jäin heti miettimään: yrittää Anna(kin) antaa itsestänsä erilaisen kuvan kuin todellisuudessa on?
Itse kysyn, itse vastaan: kyllä! Mutta sorge, Marika numero 2 ei käy, sitä paitsi tämä on halpa Marika-kopio ja epäonnistunut sellainen.
Sanon vielä kerran: mieluummin ole Anna oma itseesi ja kaikki menee paremmin kuin hyvin :)

****************************
1. Andte 2. Pertti 3. Anna 4. Jussi K

Avatar
ysiluokka
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 26 Elo 2009 00:03

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja ysiluokka » 10 Marras 2014 14:42

Ilman muuta parhaimmistoa, mutta varauksin.

Joku mainitsi jopa feikkaamisen. Se aiheutti täällä nupissa jonkun verran uusia mietteitä. Olisiko mahdollista, että Annan oljenkorsi selviytymiseen olisi juuri yhä syvemmälle friikkiyteen pakeneminen? Tietoisesti liioitellut eleet ja hörhöily?

Tämän ei siis ole syytä olettaa liittyvän voittorahan tavoitteluun (vaikka on sekin mahdollista tietenkin), vaan voi olla puhtaasti eskapismia suht törkeästä ympäristöstä.

Pidin Annaa ihmeellisen kestävänä ainakin 2 kuukautta. Oli niin paljon tilanteita, joissa luulin sen kärsivän juuri moukista aivan sietämättömästi.

Nyttemmin ajattelen pikemminkin niin, että Annalla on erikoisuutensa antama suoja. Jollain tasolla tavallaan autismi. Sellainen, mitä ei tietoisuus rekisteröi, ei voi satuttaa. Tämä näyttäytyy ulospäin vahvuutena tai viisautena jne, vaikka on synnynnäinen luojan lahja tavallaan.

En tiedä. Moni juttu jää arvoitukseksi, jota voisivat valottaa vain Annalle lähimmät reaalielämän tutut. Sen tiedän, etten enää sataprosenttisesti usko suureen empatiaan. Sekä sen, että laiskottelusta ja oleilusta ja saamattomuudesta ei pitäisi Annalle antaa minkäänlaista erityiskoskemattomuutta.

Nyt vain kakkosessa, koska en tiedä siitä empatiasta ja sydämellisyydestä. Pisteet älykkyydestä ja laajasta kulttuurin alueen sivistyksestä. Miiinuspisteet jonathanilaisuudesta.

kärpänen
Uimavalvoja
Viestit: 415
Liittynyt: 08 Syys 2012 13:50

Re: Anna Ala-Salomäki

Viesti Kirjoittaja kärpänen » 10 Marras 2014 14:55

ysiluokka kirjoitti:Nyt vain kakkosessa, koska en tiedä siitä empatiasta ja sydämellisyydestä.
Toivottavasti et tarkoita, että sinulle on vielä epäselvää voiko Annaa pitää empaattisena ihmisenä. Kyllä voi, mielestäni enemmän kuin muita talon asukkaita. Miinusta on tullut siitä, että sitä empaattisuutta ei ole Annaltakaan löytynyt kaikissa tilanteissa missä se olisi ollut toivottavaa, lähinnä joskus silloin, kun asianosaisina on ollut joku kolmikosta Andte, Tuulikki tai Dani.

Ehkä meillä on ollut odotukset Annan suhteen epärealistisen korkealla aiemmin ja nyt on vaarana, että niitä pettymyksiä alkaa helposti liioittelemaan. Kakkonen on pisteissä mielestäni aivan liian vähän, ainakin silloin jos joku asukas saa samalla nelosen, vitosesta puhumattakaan. Toki jokaisella on omat kriteerinsä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”