Miten saan tietyn Avattaren?

Tiedotteet, kysymykset ja palaute koskien sivustoa ja foorumia.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Miten saan tietyn Avattaren?

Viesti Kirjoittaja Mole » 30 Elo 2006 00:31

Tiedän mistä niitä voi säätää, mutta haluan nyt ehdottomasti
KUNINGAS-KAKIN avattaren.

Kuinka toimin?

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Miten saan tietyn Avattaren?

Viesti Kirjoittaja Punde » 30 Elo 2006 00:43

Mole kirjoitti:Tiedän mistä niitä voi säätää, mutta haluan nyt ehdottomasti
KUNINGAS-KAKIN avattaren.

Kuinka toimin?
Kohta kaikilla on kaki-ava.. ota kuvaruutukaappaus nettilivestä ja fotosoppaa. :P

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 30 Elo 2006 00:44

Ei pelkoa, mulle ei tule kaka-avaa. 8)

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Re: Miten saan tietyn Avattaren?

Viesti Kirjoittaja Mole » 30 Elo 2006 00:47

Punde kirjoitti:
Mole kirjoitti:Tiedän mistä niitä voi säätää, mutta haluan nyt ehdottomasti
KUNINGAS-KAKIN avattaren.

Kuinka toimin?
Kohta kaikilla on kaki-ava.. ota kuvaruutukaappaus nettilivestä ja fotosoppaa. :P
Empä omista sitä softaa, mutta tosiaan onhan noita Kaki-avoja jo monilla muillakin. :thumbsup

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 30 Elo 2006 00:53

Nojoo, vaikka FRAPS-nimisellä softalla saa ruutukaappauksia, ja vaikka windows paintilla niitä voi editoida.

Frapsin löytää googlettamalla.

Avatar
jp8000
Uimavalvoja
Viestit: 426
Liittynyt: 30 Heinä 2006 10:10

Viesti Kirjoittaja jp8000 » 30 Elo 2006 10:21

Eipä tule Kari-avataria minullekaan

Avatar
adriana
Peitonheiluttaja
Viestit: 164
Liittynyt: 10 Elo 2006 10:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja adriana » 30 Elo 2006 13:07

Kari vaikuttaa ihan hyvältä tyypiltä, mut ei oo niin kaunis mies, et pääsis mun avaan. Pundella on tosin aika hyvä kuva Kakista :D

kutrisue
Nimetty
Viestit: 18
Liittynyt: 23 Elo 2005 18:36
Paikkakunta: Syvä-Savo

Kuvan pienentäminen avatar-sopivaksi

Viesti Kirjoittaja kutrisue » 08 Marras 2006 17:28

neuvokaa mua kun tykkäisin niin pienentää tietyn kuvan sopivaksi jotta se olisi avatar-kuvaks kelvollinen.. tässä koneellani olen ja juuri yritin eri kautta pienentää, mut en osannut! Siis se max 155X115 pixeliä. Ja SUURKIITOS etukäteen tuassiinsa!
Mein hobby-Camping.

Avatar
Jaake
Kunniajäsen
Viestit: 1429
Liittynyt: 24 Tammi 2005 21:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaake » 08 Marras 2006 18:02

Tässä helppo keino:

1) Lataa Irfanview -ohjelma. Löytänet sen mm. googlettamalla
2) Avaa kuva Irfanviewissä
3) Valitse yläpalkista kohta "Image", jonka valikossa on kohta "resize/resample" ja pienennä kuva haluamaasi kokoon
4) tallenna kuva uudessa koossaan ja ota se käyttöön

kutrisue
Nimetty
Viestit: 18
Liittynyt: 23 Elo 2005 18:36
Paikkakunta: Syvä-Savo

Viesti Kirjoittaja kutrisue » 08 Marras 2006 19:04

Kiitos vinkistä, kävin sivuilla ja latasinkin sen koneelle mut sit rupeskin tökkimään..vaikka englantia osaankin niin täytyi nostaa kädet pystyyn; en osaa ohjelmaa käyttääkään.
Kokeilen jotain muuta ;)
Mein hobby-Camping.

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Viesti Kirjoittaja TSN » 08 Marras 2006 19:23

kutrisue kirjoitti:Kiitos vinkistä, kävin sivuilla ja latasinkin sen koneelle mut sit rupeskin tökkimään..vaikka englantia osaankin niin täytyi nostaa kädet pystyyn; en osaa ohjelmaa käyttääkään.
Kokeilen jotain muuta ;)
Sen Irfanview ohjelman saa myös suomeksi. Tästä linkistä lataat kielipaketin: http://www.irfanview.net/lang/finnish.zip

Sen sisällön purat C:\Ohjelmatiedostot\Irfanview\Languages\ kansioon tai vastaavaan minne asensit ohjelman. Sitten voit vaihtaa kielen ohjelmassa: Options->Change Language..

Se on ihan helppo ja hyvä ohjelma käyttää.

kutrisue
Nimetty
Viestit: 18
Liittynyt: 23 Elo 2005 18:36
Paikkakunta: Syvä-Savo

Viesti Kirjoittaja kutrisue » 09 Marras 2006 16:20

Moi Jaake!
Vielä semmonen juttu,että latasin tosiaan eilen konneelle ton Irfanin, ja pääsin jopa sinne image- kohtaan ja yritinkion pienentää kuvaa, mutta samalla kun syötin luvun(tässä tapauksessa se leveys 155), niin samalla se "iski" jo seuraavaan kenttään sitten ihan omat luvut, joten en pystynyt nimenomaan pienentään sitä tohon 155x115pixelin kokoiseksi.
Ja toinen juttu; mahtaako sillä myös olla merkitystä minkä kokoisena on ottanut sen kuvan kameralle, eli onko tietyn kuvan koon pienentäminen mahdotonta avatar-kelpoiseksi?
Mein hobby-Camping.

Avatar
MJK
Käsikirjoittaja
Viestit: 975
Liittynyt: 07 Elo 2006 13:55
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja MJK » 09 Marras 2006 16:32

Helpoin tapa:

Mene osoitteeseen http://imageshack.us/

Laita kuvan osoite siihen kenttään tai vaihtoehtoisesti etsit sen koneelta painamalla "selaa". Sitten valitset koon (se pienin vaihtoehto) ja laitat ruksin rezise image.

Host it! :wink: Vielä helpomi vaihtoehto on että laitat kuvan minulle privaviestillä ja pienennän sen sinulle.
Kuva

kutrisue
Nimetty
Viestit: 18
Liittynyt: 23 Elo 2005 18:36
Paikkakunta: Syvä-Savo

Viesti Kirjoittaja kutrisue » 12 Marras 2006 15:10

Kyllä Te kaikki ootte sitten ollu niin kivoja, kun olette neuvoneet mua tässä asiassa... no niin, viimeisin kuvanmuutoskokeiluni oli sit toi Imageshack, olen sitä muuten käyttänytkin muutamia kertoja, en vain muistanu sitä..
Eli sit kun valitsin kuvan ja kooksi Thumbnailin, niin sen jälkeenhän tulee 5 vaihtoehtoa, joista ilmeisimmin valitsen sen ylimmän osoitteen, eikö? Okei, väritin sen ja kopioin, mutta nyt tulee se MUTTA; kuinka siirrän sen tossa käyttäjätiedot, kohdassa siihen kuvan osoitehakukenttään... ei ymmärrys riittäny taaskaan :?
Mä vallan ihmeissäin taas oon..ja joo, jos ei löydy muuta ratkaisua, niin mä tosiaan voin hyvinkin lähettää kuvan sulle Boost, kiitti siitä avun tarjoamisesta :D
Mein hobby-Camping.

Avatar
silmä
BB-talon ylijumala
Viestit: 4521
Liittynyt: 28 Elo 2005 22:46

Viesti Kirjoittaja silmä » 12 Marras 2006 15:14

kutrisue kirjoitti:kuinka siirrän sen tossa käyttäjätiedot, kohdassa siihen kuvan osoitehakukenttään... ei ymmärrys riittäny taaskaan :?
Kopioi kuvan osoite "Lataa Avatar URL:sta"-kohtaan. Kuvan osoitteen löydät, kun klikkaat oikealla hiirennappulalla kuvan kohdalla ja valitset ominaisuudet tai Imageshackista voi saada osoitteen suoraankin, en muista. Edit: kokeilin juuri, viimeinen rivi on suora linkki (direct link to image). Sen osoitteen kopioit mainitsemaani kohtaan. Sitten painat lähetä. Pitäisi onnistua.

Jos kuvatiedosto on omalla kovalevyllä:
Käyttäjätiedoista selaa-painike, etsit kovalevyltä sen kuvatiedoston siitä hakemistosta, johon sen talletit, klikkaat kyseisen tiedoston nimeä. Sen jälkeen "lähetä"-nappulaa.

Avatar
MJK
Käsikirjoittaja
Viestit: 975
Liittynyt: 07 Elo 2006 13:55
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja MJK » 12 Marras 2006 15:46

kutrisue kirjoitti:Kyllä Te kaikki ootte sitten ollu niin kivoja, kun olette neuvoneet mua tässä asiassa... no niin, viimeisin kuvanmuutoskokeiluni oli sit toi Imageshack, olen sitä muuten käyttänytkin muutamia kertoja, en vain muistanu sitä..
Eli sit kun valitsin kuvan ja kooksi Thumbnailin, niin sen jälkeenhän tulee 5 vaihtoehtoa, joista ilmeisimmin valitsen sen ylimmän osoitteen, eikö? :D
Valitset sen alimman, joku "direkt link to image tms" Sitten menet käyttäjätietoihin ja laitat sen kopioimasi osoitteen (direkt link kohdasta) kohtaan "Lataa Avatar URL:sta:" Jos ei nuin toimi, kokeile sitä alempaa kohtaa käyttäjätiedoissa.

Voit toki laittaa kuvan minulle isossa koossa privaviestillä niin pienennän ja lähetän sen takaisin.
Kuva

kutrisue
Nimetty
Viestit: 18
Liittynyt: 23 Elo 2005 18:36
Paikkakunta: Syvä-Savo

Viesti Kirjoittaja kutrisue » 13 Marras 2006 21:22

No niin!!!Teidän neuvoillanne sain Kallenalleni sopivan kokoiseksi, SUURKIITOS neuvoista, hyvin tää menikin teidän ohjeilla.Eli sain kuvan pienenemään "linkki ulkopuoliseen avatariin"-kohdassa.
Tää kuva on niin kiva ja tietty sillä on nyt entistä suurempikin "arvo", kun huomasin et Hannella on samanlainen, tosin täysin loppuun ajettu Kalle!
Kasariaikaan kun ollaan kumpikin lapsuuttamme eletty, niin sieltä ajalta toi munkin Kalle on!
Mein hobby-Camping.

Avatar
MJK
Käsikirjoittaja
Viestit: 975
Liittynyt: 07 Elo 2006 13:55
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja MJK » 13 Marras 2006 21:45

kutrisue kirjoitti:No niin!!!Teidän neuvoillanne sain Kallenalleni sopivan kokoiseksi, SUURKIITOS neuvoista, hyvin tää menikin teidän ohjeilla.Eli sain kuvan pienenemään "linkki ulkopuoliseen avatariin"-kohdassa.
Tää kuva on niin kiva ja tietty sillä on nyt entistä suurempikin "arvo", kun huomasin et Hannella on samanlainen, tosin täysin loppuun ajettu Kalle!
Kasariaikaan kun ollaan kumpikin lapsuuttamme eletty, niin sieltä ajalta toi munkin Kalle on!
Hyvä homma. Aina kannattee kysyä jos ei meinaa onnistua omin voimin.
Kuva

Avatar
Hakunamatata
Työläinen
Viestit: 152
Liittynyt: 24 Elo 2009 15:23
Paikkakunta: ääsjoki

Avatar

Viesti Kirjoittaja Hakunamatata » 25 Elo 2009 12:13

Mä tyhmä en saa ladattua avatari:a :oops: :whois: Aina tulee lukeen et avataria ei saanut ladattua palvelimelle.

Mä olin täällä joskus toisella nimimerkillä ja silloin sain sen näkymään, mutta en nyt :?
Hakuna matata.. Sana ihana on.. Hakuna matata.. Kertoo kohtalon.. Ei huolen häivää..
Päivä on huoleton..Filosofiaa.. Näin on se vaan.. Hakuna matata..
Hakuna matata?.. Joo, se on motto.. Mikä on motto?.. Vähän niinkuin otto, mut ei sinnepäinkään!..

Avatar
Hakunamatata
Työläinen
Viestit: 152
Liittynyt: 24 Elo 2009 15:23
Paikkakunta: ääsjoki

Re: Avatar

Viesti Kirjoittaja Hakunamatata » 25 Elo 2009 12:35

Nyt hävettää vielä enemmän :oops: :oops: :oops: :oops:

Kikkailin koneen kanssa niin sain kuin sainkin kuvan lisättyä. Tallensin vaan sen kuvan minkä halusin koneelle ja lisäsin sitä kautta :oops:
Hakuna matata.. Sana ihana on.. Hakuna matata.. Kertoo kohtalon.. Ei huolen häivää..
Päivä on huoleton..Filosofiaa.. Näin on se vaan.. Hakuna matata..
Hakuna matata?.. Joo, se on motto.. Mikä on motto?.. Vähän niinkuin otto, mut ei sinnepäinkään!..

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tiedotteet, kysymykset ja palaute”