Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Tiedotteet, kysymykset ja palaute koskien sivustoa ja foorumia.
Vastaa Viestiin
Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 12 Loka 2010 13:50

Tirkka kirjoitti: En minä kieltänyt keskustelemasta kyseisestä aiheesta, sanoin vaan että keskustelu jatkuu niin haluttaessa uudessa ketjussa.
Niin, mutta siinä samassa viestissä itse kirjoitit pitkän pätkän tätä mielestäsi off-topiccia. Täällä on jo aiemmin joku mode todennut että ot-kielto koskee myös modeja. Joten, mikset itse suoraan kirjoittanut uuteen ketjuun? Teit sen uuden ketjun toki myöhemmin ja siirsit viestisi sinne, kiitos siitä. Aihehan oli toki myös osittain henk.kohtainen sinulle, joten annetaan anteeksi :)

(Vaikka periaatteessa juuri näinhän ei pitäisi toimia, eli modena asiassa jolla on itselle merkitystä.)

Modejen kannattaisi varmaan useammin kysyä toisen moden mielipidettä ennen kuin raapustaa sitä jyrkkää tekstiä punakynällä ketjuun? Vai onko näin tapahtunutkin ylempänä mainituissa asioissa?
.
Ihmisten edessä.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Sihi » 12 Loka 2010 14:49

yrittääkö siiri haastaa riitaa vai halajatko kenties modeksi?
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 12 Loka 2010 15:36

siiri.x kirjoitti:Modejen kannattaisi varmaan useammin kysyä toisen moden mielipidettä ennen kuin raapustaa sitä jyrkkää tekstiä punakynällä ketjuun? Vai onko näin tapahtunutkin ylempänä mainituissa asioissa?
Kyllähän me näistä keskustellaan, mutta jokaisen punakynän käytöstä ei vaan aina ole mahdollista keskustella, jos ei esim. muita modeja ole paikalla tai asia vaatii nopeaa puuttumista, ennen kuin leviää käsiin. Kritiikki on aina tervetullutta ja otamme kyllä niistä opiksemme, mutta kaikkeen mekään emme pysty.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja minna » 12 Loka 2010 15:49

siiri.x kirjoitti:Modejen kannattaisi varmaan useammin kysyä toisen moden mielipidettä ennen kuin raapustaa sitä jyrkkää tekstiä punakynällä ketjuun? Vai onko näin tapahtunutkin ylempänä mainituissa asioissa?
Tahtoisin tässä nyt sen verran sanoa ihan yleisesti, kun näitä tälläisiä kommentteja on tullut muiltakin, että kyllä hyvin paljon asioista keskustellaan ihan kaikkien modejen kesken. Muuthan sitä ei vain näe. Joten ei kannata aina heti olettaa, että tietyt päätökset ovat vain yhden moden päätöksiä.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 13 Loka 2010 08:28

Sihijuoma(n) kirjoitti:yrittääkö siiri haastaa riitaa vai halajatko kenties modeksi?
En, kumpaankin kysymykseen.

Kiitos tiedoista, kyllä ajattelinkin että modet varmaan keskustelevat asioista keskenään.

Ajattelin vaan tilanteita joissa mode itse on kiistelevänä osapuolena, kuten Tirkka tuossa em. tilanteessa, eli silloin pitäisi 'tuomarina' olla joku toinen mode.. mutta hyvinhän siinäkin lopulta kävi, eikä tämä nyt niin iso asia ole, tein vähän tikusta asiaa :)

Eihän sitä tosiaan aina voi odotella muiden mielipiteitä, eihän ole tarkoitus että aina on useampi mode 24/7 paikalla..
.
Ihmisten edessä.

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Burph » 13 Loka 2010 13:57

Sihijuoma(n) kirjoitti:yrittääkö siiri haastaa riitaa vai halajatko kenties modeksi?
:shock:

Mä odottaisin kyllä modeilta hieman asiallisempaa otetta. Onko oikeesti tuollainen vastaus kovin hedelmällinen? Vai onko niin ettei kritiikkiä saa antaa? Vai onko niin, ettei sitä osata ottaa vastaan?

Mulla on ollut aika samantapaisia kokemuksia kuin siirillä. Siis mode osallistuu aktiivisesti keskusteluun ja sitten yhtäkkiä out of the blue heitetään OT-leima ja katkaistaan keskustelu. Mulla on usein hieman eri käsitys siitä, mikä on OT:tä kuin Sihijuomalla(n). En tiedä onko kyseessä jokin suurempi tietämys siitä, että jankkausta on tulossa jossain tulevaisuudessa, kun keskustelu päätetään jo pikkasen ennakkoon?

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 13 Loka 2010 14:05

Kieltämättä Sihiltä tulee tuollainen erittäin nopea stoppi usein, esim. tänään aamupäivällä taikauskosta keskusteltaessa Marika-ketjussa. Jos keskustellaan siitä puhuiko Marika taikauskosta vai ei, niin eikö silloin saa vähän valottaa sitä mikä on taikauskoa?
.
Ihmisten edessä.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Sihi » 13 Loka 2010 14:10

Pitäisiköhän jäädä eläkkeelle.....

Saa antaa palautetta ja kyllä sitä otetaan vastaan.
Minulta on kyllä saanut 99% asiallisia vastauksia palautteeseen viimeisen viiden vuoden aikana.
En ole täydellinen niin kuin ei kukaan.

Kuinka monta OT-viestiä haluatte lukea ennen kuin OT-viestien kirjoittamiseen puututaan? 1? 2? 5? 10?
Tietenkin voihan niitä myöhemmin siirrellä sivutolkulla roskiin tai muihin ketjuihin, mutta eipä siinä mielestäni ole oikein järkeä.

Onko Burphilla antaa esimerkkiä OT-keskustelusta, jossa mode on aktiivisesti mukana?
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Puumuna
Voittaja
Viestit: 727
Liittynyt: 17 Joulu 2009 16:17

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Puumuna » 13 Loka 2010 14:17

Mielestäni rönsyihin on syytä puuttua jo varsin varhaisessa vaiheessa. Toisella laidalla on se, että kun asukas vinkuu röökiä, niin ketjussa aletaan pohtia eri tupakkalaatujen soveltuvuutta sikarinvalmistukseen.

Raja lyhyen OT-kommentin ja räjäntävän keskustelun välillä on häilyvä, mutta täällä modet ovat selvinneet karsinnasta mielestäni kiitettävästi.

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Burph » 13 Loka 2010 14:24

Keskustelusta, jossa mode mukana...

Siirillä oli tossa parikin esimerkkiä aiemmin. Viimeks mulla tökkäs toi tyssäys Marika- ketjussa (taikausko-jutskaa), mutta se on esimerkki huonoimmasta päästä, koska siinä ei nimenomaisesti mode ollut mukana OT:ksi leimatun keskustelun osassa siis.

Mutta katsotaan, josko silmiin sattuisi parempi esimerkki. Toki kerron sen heti :)

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Sihi » 13 Loka 2010 14:26

Lisäisin vielä, että jos jätettään esim 3 kpl OT-viestejä ja loput poistetaan, niin jotkut kirjoittelijat ajattelevat, että miksi minun OT-viestini poistettiin, ja toisten sallittiin.
Ehkä sitten olen turhan tarkka.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

lunde1
Voittaja
Viestit: 701
Liittynyt: 19 Syys 2010 11:18

Re: Marika

Viesti Kirjoittaja lunde1 » 13 Loka 2010 15:03

Sihijuoma(n) kirjoitti:No niin.....pitäisikö tämän OT lipsuvan keskustelun antaa jatkua vai lopettaa alkuunsa.
Nyt on annettu tietoa ja kommentoitu siihen eli seuraaviin viesteihin voisi taas laittaa kommentteja Marikasta.
-Sihi-

Mielestäni muukin keskustelu on hyvästä joka alkaa jostain jutusta kun että vaan kommentteja: Marika on ihana! Marikan pitää voittaa!

E:Siirretty Marika-ketjusta.
-Sihi-

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Sihi » 13 Loka 2010 15:18

No pointtihan on siinä että kirjoitetaan:
Marika on ihana!....koska....
Marikan pitäisi voittaa!...koska....
Pieni OT sallitaan jos siinä on jotain asiaa myös Marikasta, tosin siinä on se vaara että keskustelu lähtee sen jälkeen rullaamaan pahasti asian vierestä.

Tästä on puhuttu ennenkin moneen kertaan.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 13 Loka 2010 16:10

Ilmeisesti minua modena saa sitten haukkua heikoksi lenkiksi niin paljon kuin lystää enkä saa sanoa siihen mitään, kuten en myöskään edellämainitun kaltaisen kommentin vuoksi kommentoida mitenkään sitä (edelleenkin moderaattorina) sitä että ketjussa alkaa aihe olla menossa pahasti offtopicin puolelle?

Ilmeisesti siis lauseen "luokaa ihmeessä offtopic-aiheesta uusi ketju jos on keskusteltavaa siitä aiheesta" ymmärtäminen on vain todella hankalaa joillekin foorumin käyttäjille. Kuten myös sen ymmärtäminen miksi moderaattori saattaa loukkaantua siitä kun aletaan nimitellä ja laukoa henkilökohtaisuuksia silloin kun moderaattori yrittää vain pitää foorumia siistinä.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Burph » 13 Loka 2010 16:45

Nyt mulla olis yks esimerkki, mutta en taida uskaltaa sanoa, kun täällä tuntuu käyvän tunteet niin kuumina.

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja rink » 13 Loka 2010 17:30

Burph kirjoitti:Nyt mulla olis yks esimerkki, mutta en taida uskaltaa sanoa, kun täällä tuntuu käyvän tunteet niin kuumina.
Anna palaa vain, Frank. ;)

Toisaalta olisi vanhojen kaivelemisen sijasta mukava nähdä lisää ehdotuksia siitä miten itse toimisitte esim. seuraavassa tilanteessa:
1) Keskustelijaa XYZ huomautetaan offtopicista ja provamisesta
2) Keskustelija XYZ alkaa valittamaan kyseissä otsikossa moderaattoreiden puuttumisesta asiaan
3) Keskustelijalle lähetetään ystävällinen, mutta "topakka" privaviesti offtopicista ja keskustelun viemisestä entistä enemmän sivuraiteille
4) Keskustelija XYZ väittää moden puuttuneen aiheeseen, koska tämän suosikki on asukki abc ja koska tällä on kusta päässä
5) Muutaman priva viestin (edelleen ja tietenkin asiallisten) jälkeen keskustelija XYZ pyytää anteeksi, mutta muutaman päivän kuluttua jatkaa jälleen offtopicia jossain toisessa otsikossa tai aiheesta

Huom! Esimerkki oli keksitty, mutta perustui osittain tositapahtumiin. Osallistujien nimet ja asukit olivat keksittyjä. :D

Avatar
Hamm75
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 502
Liittynyt: 28 Elo 2007 22:14

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Hamm75 » 13 Loka 2010 19:53

Tirkka kirjoitti:Ilmeisesti minua modena saa sitten haukkua heikoksi lenkiksi niin paljon kuin lystää enkä saa sanoa siihen mitään
Kaikki suoraan henkilöön käyvät jutut voi toki ampua suorilta alas, oli kohteena mode tai rivikäyttäjä.
Ilmeisesti siis lauseen "luokaa ihmeessä offtopic-aiheesta uusi ketju jos on keskusteltavaa siitä aiheesta" ymmärtäminen on vain todella hankalaa joillekin foorumin käyttäjille.
Eikös tässä ongelmana nyt kuitenkin ollut se, että ennen tuon toteamista moderaattori on sanonut oman sanottavansa kyseisesta ot-aiheesta? Ei ole vaikea ymmärtää, mikä siinä närästää.

En tiedä, kuuluuko moderaattorin tehtäviin varsinaisesti hyvän esimerkin näyttäminen, mutta olisihan mode itse toki se luontevin keskustelun siirtäjä niissä tapauksissa, joissa hänellä on itselläänkin lisättävää ot:hen.

Kiitos tähän väliin kuitenkin ihan koko mode-poppoolle vapaaehtoistyöstä, jolla palsta on pysynyt enimmäkseen siedettävänä seurattavana. Kautta en ole muuten jaksanut kovin ahkerasti seurata, niin tämä palsta on melko tärkeä kurkistus taloon.

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Burph » 13 Loka 2010 21:09

Ihan vakavissaan, olen todella kiitollinen modeille (enimmäkseen) kiitettävästä duunista. Jos haluaisin räyhätä sitä sun tätä ja tykkäisin, että joka ketju päättyy vääjäämättä homo- tai natsikorttiin, menisin Suomi24:än. Ihan vilpitön kiitos siis teille jokaiselle, että pidätte palstan siistinä.

Mutta (sori, mut ku oon niin nipo ja räyhä) välillä tulee hieman epätasa-arvoinen fiilis, kun mode osallistuu innokkaasti keskusteluihin "kuin kuka tahansa meistä" ja kun juttu hänen mielestään alkaa mennä sivuraiteelle, hän heittääkin moden natsat päälle ja toinen osapuoli jää kuopimaan sieraimet höyryten maata. Ehdotus uuden OT-ketjun avaamisesta aiheesta tuntuu silloin melkein loukkaukselta. Ja kuka niitä ketjuja lukee? En minä ainakaan.

Käsittääkseni ongelma ei ole siinä, että OT:hen puututaan, vaan se, mihin raja vedetään. Minä varsinkin olen tätä rasittavaa tyyppiä, että vähän kaikki liittyy kaikkeen ja se pointtikin jossain vaiheessa löytyy (onni siis etten moderoi). Nuo jämppäykset, jossa asia ei edisty, on tietty yleensä aika helppo tunnistaa.

Rinkin herkulliseen esimerkkiin en ihan tältä istumalta osaa vastata. En ole tullut edes ajatelleeksi, että jotain tollasta voi oikeesti tapahtua. On teillä kova duuni. Jos itse pääsisin moderaattoriksi moderaattorin paikalle, poistaisin varmaan tunnukset aika monelta jämppääjältä. Tosin pääseehän ne ryömimään salaa takaisin, nuo perkeleet. :?

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
Puumuna
Voittaja
Viestit: 727
Liittynyt: 17 Joulu 2009 16:17

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Puumuna » 14 Loka 2010 08:42

Päiväketjussa havaittavissa onelinerisoitumista.
Pitäiskö määritellä joku infokvantti, jota vähempään ei viestiään saisi jättää?

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 14 Loka 2010 08:54

Yksi lausekin on minusta ok, jos siinä on uutta tietoa talon tapahtumista.

Siellä nyt joku uusi keskustelija muuten luulee, että sama viesti kuuluu laittaa sekä päiväketjuun että kommenttiketjuun.
.
Ihmisten edessä.

Avatar
Taika
Isoveli
Viestit: 1594
Liittynyt: 10 Loka 2009 20:54
Paikkakunta: Salo

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Taika » 14 Loka 2010 10:45

Tässä tulee sekalainen palaute: en jaksa tota yhtä foorumistia enää. Jankuttaa jotain (suoraan sanoen) paskaa vähän joka ketjussa. Jos joku toinen käy sanomassa täysin perustellun oman mielipiteensä jostain asukkaasta, ni tää yks hyökkää sinne jankuttamaan ja vaatimaan lisäperusteita ja esittämään täysin epäloogisia kysymyksiä tyyliin "miks Satun kilahdukset on ok ja Elisabetin ei". Ensinnäkin alkuperäiset mielipiteidensä kertojat ei oo missään kohtaan Elisabetin ketjussa ylistäneet Satua, kertoneet vaan omat mielipiteensä Elisabetistä, kuten kuuluukin. Toiseks Satu lensi jo pihalle toimintansa vuoksi, joten eipä sen "kilahdukset" tainneet olla ok oikein kenenkään mielestä. Tahallista trollailua? Toi oli vaan yks esimerkki, samaa ihme jankutusta esiintyy parissa muussakin ketjussa. Tästä on jo aikasemminkin ollut puhetta, että "Asukas A:ko on ainut, joka näin tekee, vää vää" on turhaa jankutusta.

Ei huvita mennä enää parin asukkaan ketjuun sanomaan yhtään mitään, ku on nähnyt miten muille käy. Vaikka miten hyvin perustelisivat oman mielipiteensä, ni tä yks hyökkää siellä ja valittaa. Ajattelinpa vaan sanoa ääneen, jotenkin oon rivien välistä lukenut, etten oo ainut, joka on taipunut ajattelemaan samoin.

Natsilinja vaan mun puolesta. :blackeye Toivon, että munkin viestit poistetaan, jos jankkaan idioottimaisuuksia. Modethan vaan pelastais mun maineen.
Kuva

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Sekalaisia kysymyksiä, huomautuksia tms.

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 14 Loka 2010 10:49

Puumuna kirjoitti:Päiväketjussa havaittavissa onelinerisoitumista.
Pitäiskö määritellä joku infokvantti, jota vähempään ei viestiään saisi jättää?
Niin kuin siiri.x jo sanoikin, niin jos kyseiset viestit vaan kertovat talon asioista jotain, ne ovat ihan ok. Monena päivänä on raportointi ollut todella vähäistä ja silloin nämäkin viestit tulevat tarpeeseen. Tässä on nyt muutenkin yritetty rohkaista käyttäjiä kirjoittamaan enemmän sinne päiväketjuun, kun on muuten ollut hiljaista. Tietysti on mukavampaa lueskella pidempiä raportteja, mutta eivät kaikki voi olla [juuso]ja ja lottia. Raportoikaa kaikki rohkeasti vaan.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tiedotteet, kysymykset ja palaute”