Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Keskustelua Voice of Finlandin toisesta kaudesta.

Suosikkisi toisesta jaksosta?

Maya Paakkari, Oulu
14
29%
Osku Ketola, Koskenkorva
1
2%
Ikenna Ikegwuonu, Espoo
3
6%
Emilia Ekström, Karjaa
12
24%
Luca Sturniolo, Nokia
0
Ei ääniä
Pekka Lehtola, Espoo
1
2%
Laura Savio, Espoo
9
18%
Rebecka Strevenovic, Parainen
1
2%
Saija-Reetta Kotirinta, Helsinki
5
10%
Ilari Hämäläinen, Helsinki
0
Ei ääniä
Sini Kupiainen, Helsinki
2
4%
Anna Paatero, Järvenpää
1
2%
 
Ääniä yhteensä: 49

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Mardis » 11 Tammi 2013 21:24

Maya veti kyllä kovaa, huh sentään! Oisin kuunnellu pitempäänkin. Vaikkei olekaan mun tyylinen laulaja, niin mahtavaa kuitenkin, että tämmöinenkin löytyy jatkosta.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja sandman » 11 Tammi 2013 21:24

Lopuksi Maya Paakkari räjäytti pankin :thumbsup Persoonallinen muija, osuva kappale valinta, persoonallinen ääni ja hyvin esitti kipaleen. Illan paras, vaikka tuo titteli ei tänä ehtoona kauheasti vaatinut.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Spencer » 11 Tammi 2013 21:25

Jakson top3:

1. Maya
2. Nörttityttö
3. Laura

Loput yrittäjät oli enemmän ja vähemmän huonoja erinäisistä syistä. Seuraavassa jaksossa laulaa näköjään tuleva voittaja eli Korholan tytär. [smilie=a_cool.gif]
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Evalds » 11 Tammi 2013 21:26

rubyblue kirjoitti:Nojoo, olihan toi ihan hyvä veto Mayalta mutta kyllähän sen jo tietää etukäteen, ettei tuo tule tässä kisassa lopulta pärjäämään. Rajoittunut liiaksi yhteen musatyyliin. Aivan odotetusti meni Mikelle.
Komppaan tätäkin, kova mimmi ja hyvä biisi, mutta ei jatkossa mahiksia.

Paulan valinnat olivat surkeita, molemmat jätkät olivat "tapettia".

Ensi viikolla tulee kehiin itse Reeta Vestman (Reeta-Leena Korhola) skaban isoin nimi ennakkoon.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja knocker » 11 Tammi 2013 21:26

Kyllä tän osuuden vei Laura, Maya tosi hyvänä kakkosena (toki olen hiukan puolueellinen tässä).
a walking disaster

Avatar
PIETRO
Kanavajohtaja
Viestit: 3925
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:20
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja PIETRO » 11 Tammi 2013 21:28

Mayan laulussa oli asennetta , veti hyvin, mutta osaakohan laulaa mitään muuta kuin tällaista, jos osaa niin voi mennä pitkälle. Oli kuitenkin tämän jakson paras.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 11 Tammi 2013 21:29

Mayalla oli kyllä persoonallinen ääni, vaikka genre ei ihan omaan tyyliini sovi. Ja Miken jengiin. :tu

Elastinen on aika säästeliäs napin painaja, muistaakseni vähän ahkerampi oli viime vuonna (no, ehkä vääristynyt muistikuva, mutta saattoi alussa painaa useammin ja lopussa säästellä, nyt säästelee alusta asti). Laulajat ovat kuitenkin lähes poikkeuksetta valinneet Elastisen, kun hän on kääntynyt. Painaako se viime vuoden voitto noin paljon?
You know nothing.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Mardis » 11 Tammi 2013 21:31

Illan parhaat:

1. Laura
2. Saija-Reetta
3. Maya
---
4. Emilia

Tämän jakson taso ei ollut mitään huippuluokkaa, vaan pikemminkin monta keskinkertaista (ja jopa pari lähelle huonoa) löytyi seasta. Toivottavasti parhaat ovat vasta edessäpäin, niin kuin täälä arveltiin ekan jakson jälkeen.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Risto » 11 Tammi 2013 21:33

Illan parhaat:

1. Maya
2. Emilia
3. Saija-Reetta

Tän viikon kattaus oli kyllä paljon heikompi kuin viimeviikolla. Ehkä ensi viikolla parempi onni.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja knocker » 11 Tammi 2013 21:35

Mun täytyy palata vielä Emiliaan. Mulla vaikutti mielipiteeseeni hyvin paljon se, että kuulin koko ajan korvissani Dolly Partonin esityksen ja Emilia oli niin läts siihen verrattuna.
a walking disaster

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja sandman » 11 Tammi 2013 21:35

Evalds kirjoitti: Ensi viikolla tulee kehiin itse Reeta Vestman (Reeta-Leena Korhola) skaban isoin nimi ennakkoon.
Oli Saara Aalto viime kaudella teknisesti ylivoimainen mutta kuinkas kävikään. Näissä kisoissa pelkkä taito ei ratkaise vaan pitää myös kyetä olemaan oikealla tavalla miellyttävä persoona. Ei sillä että ikinä olisin Reeta Vestmania nähnyt tai kuullut, eli en etukäteen kuitenkaan tuomitse.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 11 Tammi 2013 21:38

1. Maya
2. Saija-Reetta
3. Emilia

Oli kyl kamalan huono taso... en kauhean monta ois päästäny jatkoon. Toivottavasti jatkossa on parempi taso ja ne parhaat menee Mikelle.
That damn fox!

Kuva

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 11 Tammi 2013 21:43

knocker kirjoitti:Mun täytyy palata vielä Emiliaan. Mulla vaikutti mielipiteeseeni hyvin paljon se, että kuulin koko ajan korvissani Dolly Partonin esityksen ja Emilia oli niin läts siihen verrattuna.
Dolly Partoninkin ääni on vahva ja olen moittinut monia liian voimakasäänisen laulajan laulun valinnasta omaan ääneen nähden. Tuossa Emilian esityksessä kuitenkin kuulin oman version, enkä yritystä matkia Dollya.En kyllä oikeesti ymmärrä musiikista mitään mutta olen tietävinäni

Mayasta sanoisin, että itselleni nimen omaan tyyli nappaa, ainakin jossain määrin, mutta tuskinpa esim. Mayan levyä ostaisin, eli ei niin erikoinen ollut kuitenkaan. EDIT: Ai tämä siis oli Vaihtovirta-tasavirtaa, en tunnistanut biisiä ja sitten voin kyllä sanoa, että nappaa, siis . No ei yrittänyt ainakaan sitten matkia alkuperäistä, kun en tunnistanut. OT: Tää vaihtovirta tasavirta ei ole mun yritys olla hauska, vaan kerran luin kirjaa, jossa oli oikein pätevä suomentaja: Hän tuli vastaan päällänsä paita, jossa luki vaihtovirta/tasavirta.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
PIETRO
Kanavajohtaja
Viestit: 3925
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:20
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja PIETRO » 11 Tammi 2013 21:45

Viime kerralla oli taso kokonaisuudessaan kovempi kuin nyt.
1. Maya
2. Emilia
3. Osku

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Spencer » 11 Tammi 2013 22:24

Evalds kirjoitti:
rubyblue kirjoitti:Nojoo, olihan toi ihan hyvä veto Mayalta mutta kyllähän sen jo tietää etukäteen, ettei tuo tule tässä kisassa lopulta pärjäämään. Rajoittunut liiaksi yhteen musatyyliin.
Komppaan tätäkin, kova mimmi ja hyvä biisi, mutta ei jatkossa mahiksia.
Ei viime vuotiset menestyjätkään kovin laajaa repertuaaria tarjonneet. ;)
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 11 Tammi 2013 22:25

Tykkäsin Laurasta ja Mayasta, muut eivät erityisemmin vakuuttaneet. Luojan kiitos tyrkky Paatero ei päässyt jatkoon :tu .

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 11 Tammi 2013 22:28

Spencer kirjoitti:
Evalds kirjoitti:
rubyblue kirjoitti:Nojoo, olihan toi ihan hyvä veto Mayalta mutta kyllähän sen jo tietää etukäteen, ettei tuo tule tässä kisassa lopulta pärjäämään. Rajoittunut liiaksi yhteen musatyyliin.
Komppaan tätäkin, kova mimmi ja hyvä biisi, mutta ei jatkossa mahiksia.
Ei viime vuotiset menestyjätkään kovin laajaa repertuaaria tarjonneet. ;)
Totta kyllä. Mutta veikkaan silti, ettei tällainen musiikki vetoa siihen keskivertokatsojaan toisin kuin esimerkiksi Kaikujaranta. ;)

Edit: Piti vielä jälkikäteen tsekata tuo Lauran esitys. Hyvä ja vahva ääni. Taisi nuori tyttö vaan valita Elastisen ihastuksissaan, kun toinen vähän kehuu, sääli.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Spencer » 11 Tammi 2013 22:57

^ Älä sano. :) Herranen todisti viime vuonna, että rokilla/hevillä ei paljoa hävitä. Itse asiassa ilman tuomaripeliä ois todennäköisesti voittanut. Kaikuranta ei muistaakseni kovin suurta suosiota itkuvirsillään kauden aikana saavuttanut, mutta loppu onkin historiaa.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 11 Tammi 2013 23:41

OT: Hevi-ihmiset pitävät itseään jonakin marginaaliryhmänä. Meillä naurettiin kerran porukalla ohjelmalle, jossa AC/DC:tä kuuntelevat julistivat olevansa erikoisia. Joskus huvitellut ajatuksella, että pitäisiköhän mun lähteä kirjanpitäjäkaverini kanssa jakkupuvut päällä esittelemään näille omia levyarkistojamme.

Eli tämän viestin tarkoitus oli kertoa, että hard rock ei ole vuosikausiin ollut mitään marginaaliryhmien musiikkia, vaan kyllä ihan tavalliset perheenäidit sitä kuuntelevat, ilmentämättä musiikkimakuaan mitenkään ulospäin. Mutta minä en kyllä tässäkään tule äänestämään, joten se siitä. Itse olen enemmän purkkaosastoa, mutta jakkupukutäti-kaveri tykkää kovemmastakin.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja mävaan » 12 Tammi 2013 08:13

Rita kirjoitti:On toi Elastisen hytkyminen aika metkan näköistä.
Ja ilme. :bidmouth:

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Evalds » 12 Tammi 2013 12:19

Tapetti kirjoitti:....tämän viestin tarkoitus oli kertoa, että hard rock ei ole vuosikausiin ollut mitään marginaaliryhmien musiikkia, vaan kyllä ihan tavalliset perheenäidit sitä kuuntelevat, ilmentämättä musiikkimakuaan mitenkään ulospäin. ...
OT! Tottahan tuo, hevi-mättö-musa on ollut vuosikausia valtavirtaa Suomessa, mainokset ovat täynnä mättömusaa ja vanhat tantat heiluvat mm vanhojen hevibändien keikoilla. Itse ole kyllä raskaan musan ystävä, mutten en oikein innostu purkkahevistä tyyppiä: Him ja Nightwish.

Sitten asiaan.....

Tokan erän anti oli kyllä huonoin koko ohjelman historiassa. Kaksi jaksoa on menty ja yleisesti voidaan todeta, että ei mitään megajättipommia ole nähty viime kauden tapaan.

Jotenkin omasta mielestäni viime kauden jäljet näkyvät mm. siten, että jengi vetää slovareita Jesse Kaikurannan hengessä ja Elastinen on viime kauden voittojavalmentajana se kisaajien ykkösvalinta.

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Mole » 12 Tammi 2013 19:13

1. Eisiidiisii
2. 17-vuotias
3. soulman

Taso oli tosiaan aika heikko, mutta ehkä tuolle Mayalle voi laittaa jotain janisjoplinia (tai vaikka sitä viime viikon Holea!) laulettavaksi tulevaisuudessa. Tiedä sitten koituuko Monroen joukkueen sisäinen taso liian kovaksi, mutta onhan tämä nyt Gäri Reveliä parempi.
Siitä futari-soul-jampasta olisi odottanut kovempaa ennakon perusteella, mutta toki voi olla osittain hiomaton timantti ja valmennuksella kehitettävissä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “VoF 2013”