Iida Repo

Keskustelua kahdeksannen kauden asukkaista.
Vastaa Viestiin

Arvosanasi Iidalle?

Äänestys päättyi 22 Joulu 2012 19:05

5 - Suosikki
153
34%
4
95
21%
3
70
16%
2
34
8%
1
34
8%
0 - Inhokki
58
13%
 
Ääniä yhteensä: 444

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja sandman » 30 Marras 2012 22:53

Olen näitä teennäisyys syytöksiä Iidasta hokannut koko kauden, ja sitten huomasin että Iidalla on saksalainen poikaystävä. Onkohan Iida asunut Saksassa...

Tässä vain tuntuu että palapelin palaset putoaa lopultakin paikalleen, ei Iida varmaan 'näyttele', vaan toimii pikemminkin tilanteen mukaan kuten hänen (tai hän luulee) odotetaan toimivan. Saksalaisia sarjojahan aina on syytetty samasta, näyttelijät eivät eläydy, vaan käyttäytyvät kuin heidän missäkin tilanteessa odotetaan toimivan. Eli tämmöinen toiminta vaikuttaa teennäiseltä, muista ihmisistä kuin saksalaisista.

Iida näkee että Anne tulee taloon, Iida ajattelee että hänen odotetaan olevan innostunut Annen taloon tulosta, Iida on innostunut Annen taloon tulosta.

Mirjami
Mökkiläinen
Viestit: 246
Liittynyt: 19 Loka 2010 08:38

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Mirjami » 30 Marras 2012 23:27

knocker kirjoitti:
maumiu kirjoitti: Uskallan väittää ettei hyvin näyteltyä ja harjoiteltua tekoitkua tunnista kun jotkut ei tunnista tekonauruakaan ;)
Mutta; en siis väittänyt että Iida teki niin, tuli vaan sellainen tunne.
Ton aidompaa itkua saa kyllä hakea. Nyt vasta mä todella hiffasin, kuinka arka asia toi Iidalle on ollut. Se jalka on käynyt läpi monia isoja leikkauksia ja on takuulla ollut matkan varrella niin pahan näköinen, ettei meistä kukaan osaa edes kuvitella, ei myöskään sitä, miltä sellaiseen totuttautuminen vaatii. Ilmeisesti vasta nyt on alkanut näyttää sitä julkisesti.
Ja Iidalta pyydän anteeksi aikaisempia sanojani, kun en silloin vielä tajunnut, että tässä on nyt hänen kannaltaan ollut oikeesti testi, että pystyykö itsekään hyväksymään itsensä nyt.
Komppaan sydämestäni knockeria!
Olen itse ollut kuusi vuotta sitten vakavassa onnettomuudessa ja joutunut kirjaimellisesti opettelemaan kävelemisen uudelleen. Iso leikkaus takana (selkä) ja keppien kanssa liikkumista pari vuotta.

Ei tuollaiset asiat unohdu koskaan, eikä niitä voi mielestään pyyhkiä pois milloinkaan tai mitenkään, jos/kun arvet tai kivut muistuttavat jatkuvasti.
Aika julmaa tekstiä täältäkin saa lukea, että Iida feikkaisi vammansa vakavuuden, kun on oikeasti joutunut taistelemaan hengestään teho-osastolla.
Herkkänä hetkenä muistot taatusti tulvahtelevat mieleen niin, että itku tulee (niin kuin itsellänikin), varsinkin jos mukana on itsensä hyväksyminen "vammautuneena".

Sellaisenkin älyttömän syyn joku asukas joskus nimeämisissä antoi, ettei Iida pysty vammansa vuoksi osallistumaan kaikkiin viikkotentäviin täysillä??!
No, onko se sitten hyväksyttävämpää, jos joku ei laiskuuttaan tai asenteen takia halua panostaa tehtäviin? Sellaiselle en voittoa soisi.

helloeverybody
Toukka
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Marras 2012 13:49

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja helloeverybody » 30 Marras 2012 23:52

Läyhääminen ja läyhääminen.. mua sit ottaa päähän toi sanakin jo!!
Mä en osaa ottaatota oikein mitenkään, koska takanapäin puhuminen ja juonittelu on sallittua, niin sit se on. Ei se oo mikään syy haukkua tai mielistellä..kyllä sen vaan huomaa, kuka on epäaito ja kuka ei.. ja Iida on.
Mutjos hän voittaa ja on saanut ihmiset puolelleen niin sit on. Sehän on sit oikein. Pelannut pelin oikein. Nimittäin pelihän tämä on. Älkää unohtako sitä. P a r a s vo i t t a k o o n !

marjaana--
Uimavalvoja
Viestit: 403
Liittynyt: 30 Elo 2011 23:59

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja marjaana-- » 30 Marras 2012 23:56

Jopa kuolleiden kanssa puhuminen on Iidan kertoman mukaan helppoa onnettomuuden johdosta.
Iida on liki päivittäin korostanut, että tapaturmasta selviytyminen on tehnyt hänestä paremman ihmisen. Ehkä hän joskus pääsee asian kanssa sinuksi niin, ettei se ole ensimäinen puheenaihe uusia ihmisiä tavatessaan. Uhrin roolissa saanut runsaasti huomiota ja selviytymisen korostamisella hakee sankaruutta ja jatkossakin huomiota. Jopa rannetatuointi kertoo hänen selviytymisestä ja ylistämisestään.

Iidan useita juttuja yhdistää kaksi huomiota:
1)Ne ovat kokonaan tai osittain keksittyjä, vähintäänkin usein runsaasti liioteltuja. Hän ei itse jostain syystä ymmärrä, että kaikki muut huomaavat sen. Useimmat eivät naura Iidan kanssaan vaan Iidalle
2)Iida tekee näin osoittaakseen, että hänellä on parempi tarina. Hän on vähän parempi. Lyömällä aina paremman ja isomman "kertomuksen" pöytään, Iida samalla vähättelee muiden kokemuksia.

Minulle on usein tullut tunne, että Iida usein kerskuu tekemisillään sitä, mitä haluaisi olla. Ei sitä mitä on tai on saanut aikaan.
Iidalla tuntuu olevan jatkuva tarve saada tunnustusta, arvostusta ja myötätuntoa.
Normi ihminen tietää oman arvonsa ja kykenee sen myöskin työ- ja yksityiselämässään näyttämään. Eikä hänen tarvitse sitä tuoda itse jatkuvasti esille. Mutta kuka sen kissan hännän nostaisi...

Saukko A.
Intruuderi
Viestit: 258
Liittynyt: 06 Loka 2008 23:55

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Saukko A. » 01 Joulu 2012 00:00

Jos Iidalla ei olisi kannatusta, ei näitä negatiivisia asioita yritettäisi niin paljon keksimällä keksiä. Ihmiset tekevät tulkintoja vahvasti tunnepohjalta: Jos Iidasta ei tykkää, niin helposti tulkitsee lähes kaiken käyttäytymisen negatiivisesti. Toimii myös toisinpäin, sitä en kiellä.

Ehkä naurettavimpia perusteluita Iidan "hyvälle" käytökselle on se, että Iida on katsonut aiempia kausia. Voihan se olla osittain tottakin, mutta onko siinä jotain pahaa? Omalla BB-seuraamisella olen aika paljon valaistunut siitä, millaisia piirteitä arvostan ihmisissä. Ja se saa myös aika paljon miettimään omaa käytöstäni, miten itse toimin tietyissä tilanteissa. Jos Iida on BB:tä seuraamalla valaistunut omasta käytöksestään, niin onko siinä jotain pahaa? Onhan tuolla talossa ollut aikojen kuluessa monia asukkaita jotka ovat sanoneet seuranneensa BB:tä, mutta silti eivät osaa käyttäytyä siten että ihmiset tykkäisivät.

Ei kai nyt kukaan voi kuitenkaan uskoa sitä, että Iida pystyisi feikkaamaan tuon kolme kuukautta talossa?

Avatar
Annie
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 506
Liittynyt: 16 Syys 2011 22:21

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Annie » 01 Joulu 2012 00:41

Ei Iida mitään feikkaa. Tuskin Iida palaa tuolta kotiin, riisuu naamionsa ja haukkuu kaikki lyttyyn. Mä uskon, että Iida tosissaan yrittää olla hyvä kaikille, reipas ja urhea. Ehkä onnettomuuden jälkeen omaksunut sellaisen selviytyjän roolin. Toinen juttu sitten on, tekeekö Iida tämän omien negatiivisten tunteidensa kustannuksella. Iida tuntuu välillä vähän neuroottisestikin siirtävän ajatuksensa positiiviseen ja etsiä hyviä puolia asioista. Iidan tekohymy ei mun mielestä ole mitään maireaa tai ivallista hymyä, vaan ennemminkin hermostunutta hymyä (esim. kun Anne tuli taloon). Varmasti Iida kuitenkin jollain tasolla tietää, etteivät kaikki talossa hänestä tykkää eikä hänen juttuja aina kuunnella. Silti yrittää nähdä tilanteessa ja toisissa aina ne valoiset puolet.

melissa
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 820
Liittynyt: 13 Syys 2011 00:31

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja melissa » 01 Joulu 2012 00:57

Annie kirjoitti:Ei Iida mitään feikkaa. Tuskin Iida palaa tuolta kotiin, riisuu naamionsa ja haukkuu kaikki lyttyyn. Mä uskon, että Iida tosissaan yrittää olla hyvä kaikille, reipas ja urhea. Ehkä onnettomuuden jälkeen omaksunut sellaisen selviytyjän roolin. Toinen juttu sitten on, tekeekö Iida tämän omien negatiivisten tunteidensa kustannuksella. Iida tuntuu välillä vähän neuroottisestikin siirtävän ajatuksensa positiiviseen ja etsiä hyviä puolia asioista. Iidan tekohymy ei mun mielestä ole mitään maireaa tai ivallista hymyä, vaan ennemminkin hermostunutta hymyä (esim. kun Anne tuli taloon). Varmasti Iida kuitenkin jollain tasolla tietää, etteivät kaikki talossa hänestä tykkää eikä hänen juttuja aina kuunnella. Silti yrittää nähdä tilanteessa ja toisissa aina ne valoiset puolet.
Enpä olisi itse osannut paremmin sanoa. Iida totesi jo taloon mennessään, että BB on osa hänen toipumisprosessiaan ja auttaa itsensä hyväksymisen tiellä. Otetaan huomioon, että jalka on rakennettu uudestaan vaiheittain ja muuttanut muotoaan prosessin edetessä. Itsensä hyväksyminen on siis alkanut joka leikkauksen toipumisen myötä uudestaan. Nyt leikkaukset on ohi, ja Iida halusi tulla julki vammansa kanssa ja kohdata ihmisten reaktiot. Näin minä ymmärsin, ja ymmärränkin miten suuri vaikutus onnettomuudella on Iidaan ollut.

Iidassa näkyy pitkälle sellainen terve miellyttämisen halu. Tahtoo olla kiva kaikille ja pyrkii teoissaan hyvään. Se mitä hyvää tuo ikävä onnettomuus on tuonut Iidaan on vahvuus ja positiivinen elämänasenne. Iida kohtaa joka aamun iloisena ja onnellisena, koska on saanut siihen uuden mahdollisuuden. Ei halua tuhlata voimavaroja negatiivisuuteen, ja taisi tuossa sanoakin ettei aio välittää negasta palautteesta. Toivottavasti pystyy siihen, nimittäin sitä riittää. Suurin osa perusteetonta mustamaalaamista.

Avatar
Dimangi
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1210
Liittynyt: 27 Elo 2010 18:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Dimangi » 01 Joulu 2012 02:16

Keksikää mitä moitteita tahansa Iidasta, niin ihan kelpo asukki hän on ollut. Kiitos siitä! Jos ei voita, se on ikävää, sillä ei noista viimeisistä kukaan nouse häntä paremmaksi, on vain erilaisia mieltymyksiä äänestäjillä.
Katsoin illan dailyn ja olipa taas väkäleuka Teija-noita oikein elementissään takana irvailemassa. Kiitos siitäkin. Jos Teija voittajaksi halutaan mieluummin kuin Iida, niin siitä sitten vaan. [smilie=a_makeitstop.gif] Ei hyvä.

pancaka
Läyhääjä
Viestit: 130
Liittynyt: 31 Elo 2011 07:46

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja pancaka » 01 Joulu 2012 07:53

Illmeisesti on olemassa joku BB-ihmisstandardi (Janican lausuntoon viittaan), että täytyy puhua pahaa toisten selän takana, tai muuten on automaattisesti jotenkin epäilyttävä henkilö.
Voihan Iidalla vain olla esimerkiksi hyvä tapakasvatus.
Pitäisi kyllä itsekin ottaa vähän oppia siitä, miten Iida osaa täysillä nauttia pienistäkin asioista. joita tulee arkielämässä pidettyä itsestäänselvyyksinä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 01 Joulu 2012 08:56

Saukko A. kirjoitti:Jos Iidalla ei olisi kannatusta, ei näitä negatiivisia asioita yritettäisi niin paljon keksimällä keksiä. Ihmiset tekevät tulkintoja vahvasti tunnepohjalta: Jos Iidasta ei tykkää, niin helposti tulkitsee lähes kaiken käyttäytymisen negatiivisesti. Toimii myös toisinpäin, sitä en kiellä.
Olet niin oikeassa. Itseäni ainakin alkaa jopa oksettaa se, että nämä Iidan antifanit tulkitsevat ihan kaiken Iidaa vastaan. Kaikki tarinat on keksittyjä ja kaikki on feikkiä ja koskaan ei Iida tee mitään hyvää hyvyyttään. Jos Iida kehuu toista asukasta, niin se on feikkiä, ja sekin ettei Iida puhu muista paskaa, on vaan opeteltu rooli jotta 50 000 egeä olisi hänen.
En tiedä ymmärtääkö nämä antifanit itsekään miten naurettavalta kuulostaa kun ihan kaikesta saadaan väännettyä jotain ikävää tai pahaa mikä Iidaan liittyy. Sen toki ymmärrän että jonkun tarinan aitoutta epäillään, mutta että ihan kaikkea. Tuskin kukaan jaksaa kolmea kuukautta vetää roolia.

Olen edelleen sitä mieltä että kukaan ei edes epäilisi Iidan aitoutta, jos sitä asiaa ei oltaisi nostettu pöydälle. Usein se menee niin, että asenteet tarttuvat, ja jos jostain ihmisestä puhutaan pahaa, niin muut alkavat suhtautua tähän kohteeseen negatiivisesti itsekin.
Se on niin helppoa poimia muiden sanoista omiin aivoihinsa ihan käsittämättömiä kuvia ihmisistä. Tällä kertaa Iida on se joka on nostettu pöydälle, kun taas nuo negatiiviset ihmiset ovat vaan aitoja ja epäfeikkejä...

Avatar
Rita
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1359
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:16

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Rita » 01 Joulu 2012 09:50

Ihmisten on ilmeisesti vaikea käsittää, että negatiivisuuden keskuksessa voi olla myös positiivinen ihminen, kuten Iida.
Tuulikki, Anna, Joonas.

kärpänen
Uimavalvoja
Viestit: 415
Liittynyt: 08 Syys 2012 13:50

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja kärpänen » 01 Joulu 2012 09:57

orgasmienkeli kirjoitti:Itseäni ainakin alkaa jopa oksettaa se, että nämä Iidan antifanit tulkitsevat ihan kaiken Iidaa vastaan...
Tässä ketjussa olisi paljon vähemmän sivuja ja niitä negatiivisia asioita Iidasta jos te Iida-fanit olisitte osanneet kauden aikana suhtautua Iidaan kohdistuneeseen kritiikkiin objektiivisemmin. Pääsyy siihen miksi tämä ketju on paikoin ollut niin puuduttavaa jankkaamista on, että (lähes) kaikki Iidaan kohdistetut kritiikit on riitautettu välittömästi. Ette vain ole pystyneet hyväksymään sitä, että kaikki eivät pidä Iidasta ja että jokaisella voi olla omat täysin pätevät perustelunsa sille.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 01 Joulu 2012 10:02

^^ Tuo (edelliseltä sivulta) pätee ihan kaikkiin fanaattisimpiin faneihin jokaisen asukkaan kohdalla ja näin on ollut kautta vuosien. Samalla monelta jää näkemättä, että paljon on meitä, jotka kannatamme Iidaa vain siksi, kun parempaakaan ei ole, eli en pitäisi itseään kenenkään fanina. Puolustanut olen muitakin, jos on ollut aihetta.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

kärpänen
Uimavalvoja
Viestit: 415
Liittynyt: 08 Syys 2012 13:50

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja kärpänen » 01 Joulu 2012 10:05

Rita kirjoitti:Ihmisten on ilmeisesti vaikea käsittää, että negatiivisuuden keskuksessa voi olla myös positiivinen ihminen, kuten Iida.
Millä tavalla esim.Markus ja Jouko ovat negatiivisia verrattuna Iidaan? Kummankaan en muista koko kauden aikana valittaneen mistään. Kaikki ne piirteet joita Iidassa ylistetään löytyvät Markuksesta, mutta vielä paljon vilpittömämmässä muodossa. Sellaisessa mikä ei jaa katsojia puoliksi kahteen leiriin aitouden epäilyn suhteen.

Avatar
Rita
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1359
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:16

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Rita » 01 Joulu 2012 10:06

Vielä kaksi päivää saa katsoa Iidaa, sitten se on ohi. Tosi ikävä tulee, ja aion varmasti lukea kaikki Iidaan liittyvät jutut kauden jälkeenkin. Tällä hetkellä mun suurin toive on tietysti että Iidaa voittaa, toivottavasti myös tapahtuu. Uskon täysillä Iidan mahdollisuuksiin.

kärpänen, viittasin puheillani lähinnä kauden pilaajiin, eli Teijaan, Anneen, JonnIin ja ties kuinka moneen muuhun asukkaaseen. Markus on ihan kiva, mutta hänellä on liikaa noita jööterijuttuja. Jouko on muuten kiva, mutta vähän tylsä. Iidassa on räväkkyyttä.
Tuulikki, Anna, Joonas.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 01 Joulu 2012 10:21

kärpänen kirjoitti:
orgasmienkeli kirjoitti:Itseäni ainakin alkaa jopa oksettaa se, että nämä Iidan antifanit tulkitsevat ihan kaiken Iidaa vastaan...
Tässä ketjussa olisi paljon vähemmän sivuja ja niitä negatiivisia asioita Iidasta jos te Iida-fanit olisitte osanneet kauden aikana suhtautua Iidaan kohdistuneeseen kritiikkiin objektiivisemmin. Pääsyy siihen miksi tämä ketju on paikoin ollut niin puuduttavaa jankkaamista on, että (lähes) kaikki Iidaan kohdistetut kritiikit on riitautettu välittömästi. Ette vain ole pystyneet hyväksymään sitä, että kaikki eivät pidä Iidasta ja että jokaisella voi olla omat täysin pätevät perustelunsa sille.
Oletko nähnyt minulta tällaista sokeaa fanitusta Iidan suhteen? Osoitit tuon viestin selvästi myös minulle, joten siksi vastaan tähän näin.

Luepas viestejä ennen kun tuollaisia syytöksiä sivallat.

Itse kyllä näen Iidassa paljon kehitettävää eikä hän edes ole koko kauden ykkössuosikkini, mutta jo muutaman viikon hän on ollut ylivoimaisesti ainoa, jota talossa on voinut sietää. Tai no Markusta ja Joukoakin kyllä voi sietää, mutta heistä ei voi sen suuremmin pitää.
Sitä mieltä kuitenkin olen, että te Iidan antifanit olette paljon sokeampia kun nuo Iidan fanit.
kärpänen kirjoitti:
Rita kirjoitti:Ihmisten on ilmeisesti vaikea käsittää, että negatiivisuuden keskuksessa voi olla myös positiivinen ihminen, kuten Iida.
Millä tavalla esim.Markus ja Jouko ovat negatiivisia verrattuna Iidaan? Kummankaan en muista koko kauden aikana valittaneen mistään. Kaikki ne piirteet joita Iidassa ylistetään löytyvät Markuksesta, mutta vielä paljon vilpittömämmässä muodossa. Sellaisessa mikä ei jaa katsojia puoliksi kahteen leiriin aitouden epäilyn suhteen.
Markus on kuitenkin ollut mukana röökipaikalla kun siellä jauhetaan paskaa tietyistä asukkaista. Ei ole pahemmin puolustanut ketään, kuten esimerkiksi Tomi teki.
Iidakin on puolustanut muita asukkaita. Onko Markus sitä tehnyt?

kärpänen
Uimavalvoja
Viestit: 415
Liittynyt: 08 Syys 2012 13:50

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja kärpänen » 01 Joulu 2012 10:57

orgasmienkeli kirjoitti:Markus on kuitenkin ollut mukana röökipaikalla kun siellä jauhetaan paskaa tietyistä asukkaista. Ei ole pahemmin puolustanut ketään, kuten esimerkiksi Tomi teki.
Iidakin on puolustanut muita asukkaita. Onko Markus sitä tehnyt?
Kyllä minä muistan Markuksen puolustaneen esim.Tomia ja Teaa monta kertaa ja myös Iidaa muistan puolustaneen kerran Teijaa vastaan. Iida taas on itse syyllistynyt muiden pilkkaamiseen mitä Markus ei ole tehnyt kertaakaan. Tässä on se isoin ero. Iida on mm. vitsaillut Tomin tunneälyn puutteesta ja vähä-älyisyydestä ja rinnastanut Tomia toistuvasti kehitysvammaiseen piirroshahmoon ja nimittänyt Tommiakin älykääpiöksi.

Kerroppa minulle yksikin esimerkki milloin Markus olisi sanonut pienintäkään ilkeämielistä tai ivallista kommenttia (edes vitsillä) yhdestäkään asukkaasta? Niinpä. Markus ei sano sellaisia koskaan edes leikillään, koska on yksinkertaisesti niin läpeensä kiltti ja hyväsydäminen ihminen kuin ylipäänsä vaikuttaa inhimillisesti olevan mahdollista. Siinä jää Iidakin vielä kauas kakkoseksi.

Lisäksi Iidan kohdalla ollaan vielä jyrkästi kahtia jakautuneita sen suhteen onko Iidan kiltteys aina aitoa vai teeskenneltyä. Ei savua ilman tulta, sanotaan. Markuksen kohdalla taas ei ole missään vaiheessa noussut tällaista kyseenalaistamista esille.

Markus vie kirkkaasti talon hyväsydämisimmän asukkaan tittelin. Siitä ei jää epäilystäkään.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 01 Joulu 2012 11:16

En välttämättä ole paras ihminen väittelemään kumpi on hyväsydämisempi, Iida vai Markus. :D Olen sitä mieltä että molemmat ovat.
kärpänen kirjoitti:Kyllä minä muistan Markuksen puolustaneen esim.Tomia ja Teaa monta kertaa ja myös Iidaa muistan puolustaneen kerran Teijaa vastaan. Iida taas on itse syyllistynyt muiden pilkkaamiseen mitä Markus ei ole tehnyt kertaakaan. Tässä on se isoin ero. Iida on mm. vitsaillut Tomin tunneälyn puutteesta ja vähä-älyisyydestä ja rinnastanut Tomia toistuvasti kehitysvammaiseen piirroshahmoon ja nimittänyt Tommiakin älykääpiöksi.
Itse olen vähän tuollainen samanlainen ilkeä läpänheittäjä kuten Iidakin. Tiedän kyllä ettei se ole aina hyvä asia ja joskus vitsi ei ole kaikkien mielestä hauska, ja sitä Iidankin pitäisi joskus muistaa ajatella, vaikka sen kaikella rakkaudella tekisikin.
Kerroppa minulle yksikin esimerkki milloin Markus olisi sanonut pienintäkään ilkeämielistä tai ivallista kommenttia (edes vitsillä) yhdestäkään asukkaasta? Niinpä. Markus ei sano sellaisia koskaan edes leikillään, koska on yksinkertaisesti niin läpeensä kiltti ja hyväsydäminen ihminen kuin ylipäänsä vaikuttaa inhimillisesti olevan mahdollista. Siinä jää Iidakin vielä kauas kakkoseksi.


En edelleenkään ole se paras tyyppi keksimään Markuksesta pahaa sanottavaa. Tuon vaan olen pistänyt merkille (ja niin on moni muukin) että Markus on ollut röökipaikalla meiningissä mukana, kun siellä on puhuttu paskaa muista. Joku jopa sanoi että tällaiset passiiviset kiusaajat on yhtä pahoja kun pääkiusaajat, mutta en itse ole Markusta ihan niin pahaksi kokenut! Joskus on ärsyttänyt mitä kaikkea hän on hyväksynyt puhuttavan esimerkiksi Johannasta, mutta en itsekään koe häntä millään lailla ilkeäksi.
Lisäksi Iidan kohdalla ollaan vielä jyrkästi kahtia jakautuneita sen suhteen onko Iidan kiltteys aina aitoa vai teeskenneltyä. Ei savua ilman tulta, sanotaan. Markuksen kohdalla taas ei ole missään vaiheessa noussut tällaista kyseenalaistamista esille.
Tätä olen täällä monesti sanonutkin, että Iidan antifanit vaan haluavat nähdä kaiken Iidassa epäaitona ja feikkinä. Kaikki positiivinen Iidassa onkin oikeasti feikkiä heidän mielestään.
Se ei tarkoita että ne ihmiset olisivat oikeassa! Iida saattaa ihan oikeasti olla kiltti ihminen ja Markus voi yhtä hyvin olla se joka esittää mukavaa.

Välillä on ihan hauska lukea miten ihan kaikesta Iidaan liittyvästä saadaan revittyä jotain pahaa. Osittain tästäkin syystä Iida ehkä on saanut sitä fanaattista fanitusta! Sinun mielestäsi se toimii niin päin, että fanaattiset antifanit tulevat fanaattisten fanien takia, mutta minusta sama toimii myös toisinpäin. Itse ainakin menen sitä enemmän Iidan puolelle mitä enemmän luen naurettavia syytöksiä!
Markus vie kirkkaasti talon hyväsydämisimmän asukkaan tittelin. Siitä ei jää epäilystäkään.
Tähän täytyy sanoa, että ehkä Iida saa kehuja siksi enemmän, että hän on ollut enemmän uhrina? Häntä on nimetty jatkuvasti ja hänestä on läyhätty taukoamatta. Siksi katsojat löytävät hänestä enemmän hyvää kun Markuksesta, joka on yhden pahimman paskanjauhajan "poikaystävä" ja muutenkin hyvässä sosiaalisessa asemassa talon sisällä.

Sanoisin kuitenkin ettei näistä kumpikaan ole se kaikista hyväsydämisin. Kyllä Johanna ja Tomi vie yhdessä voiton hyväsydämisimpinä asukkaina!

kärpänen
Uimavalvoja
Viestit: 415
Liittynyt: 08 Syys 2012 13:50

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja kärpänen » 01 Joulu 2012 13:01

orgasmienkeli kirjoitti: Se ei tarkoita että ne ihmiset olisivat oikeassa! Iida saattaa ihan oikeasti olla kiltti ihminen ja Markus voi yhtä hyvin olla se joka esittää mukavaa.
Vai, että ihan yhtä hyvin.. Koska et ymmärtänyt pointtia, niin väännetäänpä vähän rautalankaa..

Ajatellaan, että on olemassa jokin sellainen asia kuin hyväsydämisyys, joka määräytyy suurelta osin sen mukaan miten ihminen kohtelee muita ihmisiä. Sitten mietitään Iidaa ja Markusta ja kysytään kummasta löytyy enemmän hyväsydämisyyteen luettavia piirteitä. Toisen kohdalla näitä piirteitä ei koko kauden aikana olla kyseenalaistettu käytännössä ollenkaan ja toisen kohdalla suunnilleen puolet tai ainakin todella merkittävä osa on sitä mieltä, että hyväsydämisyys on osittain feikattua, teennäistä tms.

Nyt jos leikitään, että meillä olisi olemassa vastaus kysymykseen kumpi on hyväsydämisempi, niin kumman vaihtoehdon puolesta löisit näillä tiedoilla koko omaisuutesi vetoa jos olisi aivan pakko?

Markus vie Iidaa kuin märkää rättiä tässä suhteessa jos unohdetaan meidän kummankin omat mielipiteet ja tehdään objektiivinen johtopäätös mahdollisimman monen ihmisen näkemysten perusteella. Eli Markus on todennäköisemmin aidompi hyväsydämisyydessään kuin Iida eli Markusta voi perustellummin ja puolueettomammin pitää hyväsydämisempänä ja aidompana kuin Iidaa.

Case closed. :thumbsup

Avatar
Rita
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1359
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:16

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Rita » 01 Joulu 2012 13:03

Vilkaises Markuksen ketjua, siellä on hyviä perusteluita sille miksei Make niin hyväsydämminen olekkaan.
Ettei menisi OTksi, niin Iidasta: Ehdottomasti eniten voiton ansaitseva asukas tänä vuonna. Se olisi mielestäni osoitus sille, että katsojat arvostavat vielä aitoa älykkyyttä, hyväsydämmisyyttä ja positiivisuutta.
Tuulikki, Anna, Joonas.

seb
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 510
Liittynyt: 01 Syys 2012 12:35

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja seb » 01 Joulu 2012 13:08

Olisi tietysti helppo sanoa, että Markus on vaan niin paljon parempi feikkaamaan kuin Iida ettei parhaatkaan palstan ihmistuntijoista sitä huomaa.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 01 Joulu 2012 13:16

kärpänen kirjoitti:Ajatellaan, että on olemassa jokin sellainen asia kuin hyväsydämisyys, joka määräytyy suurelta osin sen mukaan miten ihminen kohtelee muita ihmisiä. Sitten mietitään Iidaa ja Markusta ja kysytään kummasta löytyy enemmän hyväsydämisyyteen luettavia piirteitä. Toisen kohdalla näitä piirteitä ei koko kauden aikana olla kyseenalaistettu käytännössä ollenkaan ja toisen kohdalla suunnilleen puolet tai ainakin todella merkittävä osa on sitä mieltä, että hyväsydämisyys on osittain feikattua, teennäistä tms.
Mutta tämän toisenkaan kohdalla ei oikeasti ole mitään syytä, miksi asiaa tulisi kyseenalaistaa. Ihmisten kokemukset on kuitenkin aina omia kokemuksia, ja muiden ihmisten sanomat asiat saavat helposti ihmisen uskomaan ihan päättömiin ja perättömiin asioihin.

Jos itse et olisi tehnyt mitään miksi hyväsydämisyyttäsi pitäisi epäillä, niin olisiko mukavaa että sitä jatkuvasti kyseenalaistettaisiin ilman syytä? Tekisikö se sinusta vähemmän hyväsydämisen kun jostain toisesta ihmisestä? Sitä minäkin..
Ei se minusta tee gambialaista jos puolet ihmisistä väittävät kivenkovaa etten ole suomalainen vaan gambialainen.
Nyt jos leikitään, että meillä olisi olemassa vastaus kysymykseen kumpi on hyväsydämisempi, niin kumman vaihtoehdon puolesta löisit näillä tiedoilla koko omaisuutesi vetoa jos olisi aivan pakko?
En löisi vetoa koko omaisuudestani. Niin paljon en näistä kummankaan hyväsydämisyyteen usko, vaikka molemmat sinne kärkikastiin hyväntahtoisuudessa tämän vuoden asukkaista kuuluvatkin.
Markus vie Iidaa kuin märkää rättiä tässä suhteessa jos unohdetaan meidän kummankin omat mielipiteet ja tehdään objektiivinen johtopäätös mahdollisimman monen ihmisen näkemysten perusteella. Eli Markus on todennäköisemmin aidompi hyväsydämisyydessään kuin Iida eli Markusta voi perustellummin ja puolueettomammin pitää hyväsydämisempänä ja aidompana kuin Iidaa.
Harmi ettei sinullakaan ole mitään muuta perustetta Iidan feikkiydestä kun vaan se että hänellä on niin iso oppositio, jotka pitävät kaikkea häneen liittyvää feikkinä.
Ainiin, onhan Iida heittänyt ilkeää läppää Tomista ja Tommista, vaikka suoraan myönsi tykkäävänsä molemmista. Yhtä lailla Markus on räkättänyt Teijan ja Annen ilkeille vitseille, eli ei hänenkään kiltteydestä ole 100% varmuutta.

Sitä voin kyllä sinulta kysyä, että jos Markus on suuren yleisön mielestä noin paljon Iidaa upeampi, niin miksi sitten Iida vie häntä äänimäärissä kun märkää rättiä?

Oman kokemukseni mukaan edelleenkin Tomi ja Johanna on kilteimmät ja hyväsydämisimmät.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”